Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras zoek ik..?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Samantha
Vaste gebruiker

Welk ras zoek ik..?

Ongelezen bericht door Samantha »

Ik heb nog geen hond maar wil er wel graag eentje. Welk ras ben ik nog niet over uit, en hoop hier dan ook wat hulp te krijgen met het maken van mijn keuze. Mijn ouders hebben altijd duitse doggen en engelse bulldoggen gehad, waar ik als hondengek ook veel mee deed. Nu woon ik ietsje buiten de stad, met lekker veel ruimte en vrije tijd en zoek ik dus ook een hond! Maar welk ras..? Misschien kunnen jullie me helpen, want ik heb een hele lijst eisen!
Allereerst zoek ik een grote hond, minimaal 60 cm schofthoogte.
Hij/zij moet strak in het vel zitten, dus geen mastino-achtige vouwen en kreukels. Graag een beetje atletisch gebouwd, met een uitstraling van kracht en snelheid. Het moet een vrij sportief ras zijn, ik wil er veel mee wandelen en fietsen, en niet al te moeilijk trainbaar met een beetje will-to-please. Een hond waarmee ik lekker 's avonds op de bank kan hangen, lekker aanhankelijk naar zijn gezin toe, maar een beetje afstandelijk naar vreemden. Een grote hond die iedere voorbijganger enthousiast begroet is niet altijd even handig, maar wel graag wat sociaal naar andere honden. Het moet een niet al te enthousiast ras zijn, wat rustig in de omgang en met het begroeten van bezoek (ik wil later misschien kinderen, die moet hij/zij niet constant de kamer door gooien :wink: )
Als laatste mag hij/zij best vaaks zijn maar niet constant blaffen... Met zelfvertrouwen en niet nerveus aangelegd.

Ik weet het, ik ben behoorlijk veel-eisend en veel dingen staan ook onder invloed van de opvoeding! Maar ik zoek gewoon de perfecte hond, waar ik een hondenlevenlang plezier van heb!
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

klinkt mij border collie of herderachtig in de oren.....die lijst van jou :mrgreen:
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

wat rustig in de omgang en met het begroeten van bezoek (ik wil later misschien kinderen, die moet hij/zij niet constant de kamer door gooien )
Als laatste mag hij/zij best vaaks zijn maar niet constant blaffen... Met zelfvertrouwen en niet nerveus aangelegd.
En deze eisen, lijken mij meer een kwestie van opvoeding.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Great Japanese Dog of een Akita?
Alhoewel deze redelijk dominant naar andere honden (kunnen) zijn...
Afbeelding
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Welk ras zoek ik..?

Ongelezen bericht door Shita »

Samantha schreef: Allereerst zoek ik een grote hond, minimaal 60 cm schofthoogte.
Hij/zij moet strak in het vel zitten, dus geen mastino-achtige vouwen en kreukels. Graag een beetje atletisch gebouwd, met een uitstraling van kracht en snelheid. Het moet een vrij sportief ras zijn, ik wil er veel mee wandelen en fietsen, en niet al te moeilijk trainbaar met een beetje will-to-please. Een hond waarmee ik lekker 's avonds op de bank kan hangen, lekker aanhankelijk naar zijn gezin toe, maar een beetje afstandelijk naar vreemden. Een grote hond die iedere voorbijganger enthousiast begroet is niet altijd even handig, maar wel graag wat sociaal naar andere honden. Het moet een niet al te enthousiast ras zijn, wat rustig in de omgang en met het begroeten van bezoek (ik wil later misschien kinderen, die moet hij/zij niet constant de kamer door gooien :wink: )
Ik zat ook te denken aan een herder. Groot, atletisch, wil graag voor je werken... Mijn Hollander is ietwat afstandelijk naar vreemden, dus niet overenthausiast... Mechelaars zijn snel nerveus, Hollanders zijn wat stugger, maar wel snel onder de indruk. Als je dus echt boos bent dat zal de hond ook wle euisteren (niet in alle gevallen natuurlijk maar hier is op te trainen) Dat blaffen hoeft uiteraard niet als je een pup neemt, de kunt dit direkt afleren. Zou gaan voor een Duitse Herder of een Hollandse Herder :wink:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Inderdaad een herder misschien? Een reu is minimaal 60 cm :ok:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Golden?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

vizsla?? :mrgreen:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Rhodesian Ridgeback?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Shita
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:vizsla?? :mrgreen:
Haha, die zijn ZEKER 60 cm. schofthoogte :mrgreen:
Gekkie

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Shita schreef:
yamie schreef:vizsla?? :mrgreen:
Haha, die zijn ZEKER 60 cm. schofthoogte :mrgreen:
Gekkie
nou teef tot 60 en reu tot 64, dus past toch mooi in het eisen pakketje?
:wink:
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Of een Zwitserse Witte herder. Die voldoet denk ik ook wel aan de eisen.
Afbeelding
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

Rotweiler natuurlijk.....Afbeelding
beetje dwaas is ze wel.... :mrgreen:
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Duitse Herder?
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Shita
Zeer actief
Contacteer:

Joy C schreef:Duitse Herder?
Zat ik ook al aan te denken :wink: Zijn minder snel nerveus als bijvoorbeeld een Mechelse herder. Een Hollandse Herder lijkt ook aardig te voldoen aan de eisen :ok:

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Komt maar 1 ras voor in aanmerking.....De Boxer, kan wel wat overenthousiast zijn maar verder is het de allround atleet onder de honden :pffff: .....en het is een knuffeldoos eerste klasse, houdt van een baas die lekker bezig is met hem of haar, en daag hem hem uit in zijn oefeningen, want steeds hetzelfde is een Boxer gauw verveeld.
Rob*
Zeer actief

Dibbes schreef:Of een Zwitserse Witte herder. Die voldoet denk ik ook wel aan de eisen.
Oh ja die zijn van nationaliteit veranderd he?Arme dieren, geen enkel land wil ze hebben :mrgreen:
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Angel-eyes schreef:Komt maar 1 ras voor in aanmerking.....De Boxer, kan wel wat overenthousiast zijn maar verder is het de allround atleet onder de honden :pffff: .....en het is een knuffeldoos eerste klasse, houdt van een baas die lekker bezig is met hem of haar, en daag hem hem uit in zijn oefeningen, want steeds hetzelfde is een Boxer gauw verveeld.
maar heeft rimpelsssssssssssssssss hahaha en ze wil geen rimpelsssssssssssssssssssssssss

mol :8):
Samantha
Vaste gebruiker

Mol schreef:
Angel-eyes schreef:Komt maar 1 ras voor in aanmerking.....De Boxer, kan wel wat overenthousiast zijn maar verder is het de allround atleet onder de honden :pffff: .....en het is een knuffeldoos eerste klasse, houdt van een baas die lekker bezig is met hem of haar, en daag hem hem uit in zijn oefeningen, want steeds hetzelfde is een Boxer gauw verveeld.
maar heeft rimpelsssssssssssssssss hahaha en ze wil geen rimpelsssssssssssssssssssssssss

Mwoah, wat rimpels vind ik niet erg ;)
Als er maar geen tweede hond gemaakt kan worden van al het overtollige vel ;)
Maar de boxer is mij ook iets te druk/enthousiast denk ik.
Duvel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Duvel »

CC, zit tussen het enthausiasme van de Boxer in en heeft de rust (zeker binnenshuis) van een rottie of Bull M... Is sportief, heeft wel wat will to please (maar niet overdreven hoor!), is redelijk simpel te trainen (let wel; niet alle gaan simpelweg voor voer!), heeft je vereiste schofthoogt, zit strak in het vel en leuke bijkomstigheid; verhaart stukken minder als bv een rottie (leert mijn ervaring), is goed met kinderen (meeste molossers! - was voor ons de reden om een CC te nemen - 1e mensenpup op komst nu), zijn echte scharrels als ze op de bank mogen helemaal! En ze zijn niet te fel, maar zeker wel goed waaks.
Ik zou ff de rasstandaard checken voor jezelf, diverse fokkers afgaan en je niet zomaar een hond aan laten smeren!!

www.canecorsoclub.nl
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
Mol
Zeer actief

Samantha schreef:
Mol schreef:

dan moet je een bullmastiff nemen. :mrgreen:

DogoDonna
Actief

Re: Welk ras zoek ik..?

Ongelezen bericht door DogoDonna »

Samantha schreef:Allereerst zoek ik een grote hond, minimaal 60 cm schofthoogte. Hij/zij moet strak in het vel zitten, dus geen mastino-achtige vouwen en kreukels. Graag een beetje atletisch gebouwd, met een uitstraling van kracht en snelheid. Het moet een vrij sportief ras zijn, ik wil er veel mee wandelen en fietsen, en niet al te moeilijk trainbaar met een beetje will-to-please. Een hond waarmee ik lekker 's avonds op de bank kan hangen, lekker aanhankelijk naar zijn gezin toe, maar een beetje afstandelijk naar vreemden. Een grote hond die iedere voorbijganger enthousiast begroet is niet altijd even handig, maar wel graag wat sociaal naar andere honden.
Beslist een Dogo Argentino!!!! :ok: Die voldoet aan al jouw eisen :wink:
- Groter dan 60 cm
- Super atletisch gebouwd
- Zeer gericht te trainen
- Schrikt af maar is eigenlijk erg sociaal, ook naar andere honden mits geleerd natuurlijk
- Hangt altijd bij je op de bank, echte knuffelbeesten
- Houd van lange wandelingen
- Deze hond tollereerd zeer veel (kinderen) en is niet nerveus en erg zelfverzekerd en moedig
- Blaft zelden

Geregeld dus :mrgreen:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Samantha
Vaste gebruiker

Duvel schreef:CC, zit tussen het enthausiasme van de Boxer in en heeft de rust (zeker binnenshuis) van een rottie of Bull M... Is sportief, heeft wel wat will to please (maar niet overdreven hoor!), is redelijk simpel te trainen (let wel; niet alle gaan simpelweg voor voer!), heeft je vereiste schofthoogt, zit strak in het vel en leuke bijkomstigheid; verhaart stukken minder als bv een rottie (leert mijn ervaring), is goed met kinderen (meeste molossers! - was voor ons de reden om een CC te nemen - 1e mensenpup op komst nu), zijn echte scharrels als ze op de bank mogen helemaal! En ze zijn niet te fel, maar zeker wel goed waaks.
Ik zou ff de rasstandaard checken voor jezelf, diverse fokkers afgaan en je niet zomaar een hond aan laten smeren!!

www.canecorsoclub.nl
DogoDonna schreef:Beslist een Dogo Argentino!!!! :ok: Die voldoet aan al jouw eisen :wink:
Die kant zat ik ook op te denken, maar ik hoorde dat CC's nog best veel blaffen, klopt dat?
En Dgo Argentino's vind ik niet mooi, sorry. Ik hou niet zo van witte honden :roll: :wink:

Een bullmastiff of een boerboel vind ik ook leuk. Ik neig erg naar de molossers, omdat ik daar mee ben opgegroeid denk ik.
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Samantha schreef:
Duvel schreef:CC, zit tussen het enthausiasme van de Boxer in en heeft de rust (zeker binnenshuis) van een rottie of Bull M... Is sportief, heeft wel wat will to please (maar niet overdreven hoor!), is redelijk simpel te trainen (let wel; niet alle gaan simpelweg voor voer!), heeft je vereiste schofthoogt, zit strak in het vel en leuke bijkomstigheid; verhaart stukken minder als bv een rottie (leert mijn ervaring), is goed met kinderen (meeste molossers! - was voor ons de reden om een CC te nemen - 1e mensenpup op komst nu), zijn echte scharrels als ze op de bank mogen helemaal! En ze zijn niet te fel, maar zeker wel goed waaks.

www.canecorsoclub.nl
DogoDonna schreef:Beslist een Dogo Argentino!!!! :ok: Die voldoet aan al jouw eisen :wink:
Die kant zat ik ook op te denken, maar ik hoorde dat CC's nog best veel blaffen, klopt dat?
En Dgo Argentino's vind ik niet mooi, sorry. Ik hou niet zo van witte honden :roll: :wink:

Een bullmastiff of een boerboel vind ik ook leuk. Ik neig erg naar de molossers, omdat ik daar mee ben opgegroeid denk ik.
niets te na gezegt over de andere genoemde rassen , maar ik zou in jou geval ook voor de bullmastiff gaan, die vindt ik het dichtste bij jou eisen komen , mits goed opgevoedt zul je er een dijk van een hond aan hebben ook met het toekomstige mensenpuppie heb je een hond die heel goed overweg kan met kleine kinderen.
Een boerboel raadt ik je af !!!
Samantha
Vaste gebruiker

Martin schreef:Een boerboel raadt ik je af !!!
Waarom dat..?
DogoDonna
Actief

Ongelezen bericht door DogoDonna »

Samantha schreef:Ik hou niet zo van witte honden :roll: :wink:
Wit is heel makkelijk te kleuren hoor :pffff:

Je hebt wel errug veel eisen :mrgreen: Maar wel slim om hier advies te vragen

:ok:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Mol schreef:
Samantha schreef:
Mol schreef:

Das bijna hetzelfde als een dikke Boxer :mrgreen:
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Samantha schreef:
Waarom dat..?
Ja die voelde ik al aankomen,
Ik vind in de meeste gevallen (en vooral de laatste tijd)een boerboel te exstreem.
Samantha
Vaste gebruiker

Martin schreef:
Samantha schreef:
Waarom dat..?
Ja die voelde ik al aankomen,
Ik vind in de meeste gevallen (en vooral de laatste tijd)een boerboel te exstreem.
Maar je hebt ze zelf wel :)
Wat bedoel je met te extreem?
Mol
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Mol schreef:
Samantha schreef:
Mol schreef: maar heeft rimpelsssssssssssssssss hahaha en ze wil geen rimpelsssssssssssssssssssssssss

Das bijna hetzelfde als een dikke Boxer :mrgreen:
:pffff:

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”