Allereerst zoek ik een grote hond, minimaal 60 cm schofthoogte.
Hij/zij moet strak in het vel zitten, dus geen mastino-achtige vouwen en kreukels. Graag een beetje atletisch gebouwd, met een uitstraling van kracht en snelheid. Het moet een vrij sportief ras zijn, ik wil er veel mee wandelen en fietsen, en niet al te moeilijk trainbaar met een beetje will-to-please. Een hond waarmee ik lekker 's avonds op de bank kan hangen, lekker aanhankelijk naar zijn gezin toe, maar een beetje afstandelijk naar vreemden. Een grote hond die iedere voorbijganger enthousiast begroet is niet altijd even handig, maar wel graag wat sociaal naar andere honden. Het moet een niet al te enthousiast ras zijn, wat rustig in de omgang en met het begroeten van bezoek (ik wil later misschien kinderen, die moet hij/zij niet constant de kamer door gooien

Als laatste mag hij/zij best vaaks zijn maar niet constant blaffen... Met zelfvertrouwen en niet nerveus aangelegd.
Ik weet het, ik ben behoorlijk veel-eisend en veel dingen staan ook onder invloed van de opvoeding! Maar ik zoek gewoon de perfecte hond, waar ik een hondenlevenlang plezier van heb!