Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

afleren van beloning???

Moderator: moderatorteam

EvavT

afleren van beloning???

Ongelezen bericht door EvavT »

Bob luistert prima tegenwoordig....

tenminste als ik KAAS bij me heb
(liefde van de man gaat door de maag)
hij volgt perfect
wacht
etc
geweldig
bij behendigheid hetzelfde

Nu is ie zóóó gericht op die heerlijke beloning, dat ie daar helemaal op gericht is, bijna gefixeerd

Kan ik nu langzaam aan de beloning wat later gaan geven/veranderen in een spelletje oid?
:denken:
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Of op interval..
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

chaos schreef:Of op interval..
inderdaad.... dan wel beloning dan weer niet... hij moet maar afwachten wanneer hij het krijgt... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

daarom staat trainen met voer mij zo tegen, wanneer je het niet bij hebt dan doet 90% van de honden die op voer getraind zijn niks meer voor je, en de elende is, ik weet hoe goed die neus kan zijn, ze hebben het zo door.

wat je kunt doen is je hond gek maken op een speeltje, en dan niet alleen op het speeltje maar met jou samen, dus jij moet de vervanger voor de beloningsnoepjes gaan worden, wanneer jij je goedkeuring geeft, dus wanneer jij elke keer een feessie er van maakt moet dat genoeg zijn voor je hond. en op een gegeven moment is al hartstikke blij wanneer jij alleen maar ja braaf zegt. net zo blij als wanneer ie nu een stukje kaas krijgt.

jammer dat je eerst dat voer af moet leren en dit weer aan moet leren, je kan zeggen dat je nu weer opnieuw kunt beginnen met trainen en het aanleren van de oefeningen.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

speurneus carola schreef:daarom staat trainen met voer mij zo tegen, wanneer je het niet bij hebt dan doet 90% van de honden die op voer getraind zijn niks meer voor je, en de elende is, ik weet hoe goed die neus kan zijn, ze hebben het zo door.

wat je kunt doen is je hond gek maken op een speeltje, en dan niet alleen op het speeltje maar met jou samen, dus jij moet de vervanger voor de beloningsnoepjes gaan worden, wanneer jij je goedkeuring geeft, dus wanneer jij elke keer een feessie er van maakt moet dat genoeg zijn voor je hond. en op een gegeven moment is al hartstikke blij wanneer jij alleen maar ja braaf zegt. net zo blij als wanneer ie nu een stukje kaas krijgt.

jammer dat je eerst dat voer af moet leren en dit weer aan moet leren, je kan zeggen dat je nu weer opnieuw kunt beginnen met trainen en het aanleren van de oefeningen.
Misschien kan je het geleidelijk in elkaar over laten gaan . De ene keer een stukje kaas , de andere keer gewoon braaf , en dan eens een speeltje , en dan de kaas afbouwen .

Overigens ben ik het helemaal met je eens . Mijn uitlaathond vond / vindt spelen leuker dan koekjes , dus dat heb ik als het ware vanzelf van haar geleerd . Maar goed , w.s. gaat dat niet voor elke hond op en zal je bij sommige honden meer moeite moeten doen .
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mijn honden zijn van beide helemaal weg.. de een neigt iets meer naar voer dan de ander maar zijn met beide tevreden zowel speeltjes als voer. Ze krijgen het dan ook gewoon willekeurig als beloning en soms ook niets... werkt prima hier.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
EvavT

speurneus carola schreef: jammer dat je eerst dat voer af moet leren en dit weer aan moet leren, je kan zeggen dat je nu weer opnieuw kunt beginnen met trainen en het aanleren van de oefeningen.
Ja, daar heb je gelijk in, alleen met een speeltje of hoe leuk ik mezelf ook probeerde te maken, dat werkte gewoon niet; andere honden waren leuker (schijnt wel Shih Tzu karaktertrekje te zijn), geurtjes en vrijheid ook. Zo'n speeltje was heel even leuk en dan niet meer.

Ik ben toen dus min of meer 'noodgedwongen'overgestapt op kaas, mijnheer is ook nog kieskeurig.
Dat is het enige wat echt goed werkt.

Nu hij behendigheid op zich leuk vindt, wordt het wellicht ook weer anders.

Ik ga het weer proberen met een speeltje, misschien lukt het nu wel :denken:
en interval, ene keer wel andere keer niet lijkt me ook goed plan :mrgreen:

figuurlijk gezegd afwisseling van spijs doet eten dus :smile:

PS wat voor speeltjes gebruiken jullie?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:PS wat voor speeltjes gebruiken jullie?
bijtrolletje of balletje gebruik ik als speeltje.
Afbeelding
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Ook een bijtrolletje en een balletje :wink:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Zijn bijtrolletjes wel te krijgen in formaat "kleine" hond? (jack russel, Markiesje, Cavelier etc.).

En zo ja weten jullie misschien een internetshop die ze verkoopt?
EvavT

Bedoelen jullie zoiets?
Dummies dus?

http://www.aneco.nl/winkel/nl/dept_75.html
Kimba
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kimba »

Belonen moet je gewoon blijven doen,de hapjes gewoon in mindering brengen en een goede aai over zijn kop of schouder klopje doet ook wonderen.
Moet kunnen gewoon.
Afbeelding
SIMPLY THE BEST

Groetjes Wimmeke en Kimba.
EvavT

Ja belonen blijf ik wel doen hoor! d.m.v stem, aai ed, wil hem alleen iets minder gericht op kaas maken :mrgreen: :wink:

(mijn onderwerp tekst doet iets anders vermoeden, klopt dus niet helemaal)

maar het lukt al aardig :ok:
speurneus carola

iets waar ie het gekst op is en wat eventueel te vervangen is door een ander, b.v. 2 dezelfde waar je om ste beurt mee speelt, want dat kun je ook krijgen dat ie maar 1 speeltje leuk gaat vinden en iets anders niet wil, dus wanneer dan net dat ene speeltje kaopt of kwijt is zit je ook weer.

maakt niet uit wat, liefst niet al te groot, zodat het in je zak kan. en ook niet iets wat geluid maakt, als je het dan een keertje uit je zak wilt pakken en het rammelt of piept o.i.d. dan is het verrassingseffect weer weg.
Kimba
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kimba »

EvavT schreef:Ja belonen blijf ik wel doen hoor! d.m.v stem, aai ed, wil hem alleen iets minder gericht op kaas maken :mrgreen: :wink:

(mijn onderwerp tekst doet iets anders vermoeden, klopt dus niet helemaal)

maar het lukt al aardig :ok:
Je moet gewoon 3 of 4 van die kleine honde koekjes mee nemen voor een heel uur trainen en voor de rest helemaal niks,geen kaas meer.
Dit is een aangeleerde fout met die kaas,dus gewoon kappen daar mee .
Afbeelding
SIMPLY THE BEST

Groetjes Wimmeke en Kimba.
EvavT

Heuh aangeleerde fout van die kaas?!

Vreemd hoor :roll:

Dit werkt namelijk goed al het andere niet
hondekoekjes, daar komt ie niet voor
dat hadden we al lang door

Hier ben ik het dus niet met je eens

Bovendien heb ik altijd geleerd dat het het beste is om een beloningsbrokje mee te nemen wat ie in 1 keer inslikt, op zo'n koekje zit ie veel te lang te kauwen

Dus worst of kaas
niet lekker voor je handen wel voor de hond en zeker voor de training
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marieke* schreef:Zijn bijtrolletjes wel te krijgen in formaat "kleine" hond? (jack russel, Markiesje, Cavelier etc.).

En zo ja weten jullie misschien een internetshop die ze verkoopt?
ja ze zijn er voor verschillende groottes van honden. http://www.apporthondesport.nl/index.html
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:Bedoelen jullie zoiets?
Dummies dus?

geen dummies, bijtrolletjes

http://www.apporthondesport.nl/apporteer.html het onderste plaatje
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

speurneus carola schreef:daarom staat trainen met voer mij zo tegen, wanneer je het niet bij hebt dan doet 90% van de honden die op voer getraind zijn niks meer voor je, en de elende is, ik weet hoe goed die neus kan zijn, ze hebben het zo door.
Dat ligt echt niet aan die honden hoor :roll: Schijnbaar heb je dan niet goed begrepen hoe je voer beloning moet afbouwen.
In de aanleer fase is het belangrijk dat je veel beloond, gaat de oefening steeds beter dan ga je over op interval belonen. Een keer wel...dan twee keer niet.....dan weer wel...dan drie keer niks enz enz.
Zolang je elke keer een voertje in de muil mikt (ook al kent hij die oefening tot in den treure) en daar abrupt mee stopt, kun je erop wachten dat je hond niks doet als je het niet bij je hebt.

Met de uitlaatdienst gebruik ik ook voertjes als beloning (om ze bij me te roepen) Heb ik een keer geen voer bij mij, dan is er niks aan de hand...ze komen nog even hard aanrennen.

Sandro is ook met voer getraind en doet de oefeningen nog even goed zonder voer beloning.

Ik vind het een beetje makkelijk om maar de hond hiervan de schuld te geven. Het ligt toch echt aan jezelf.
Trouwens, als je beloond met een speeltje dan geldt precies hetzelfde als met voer.
Stel dat mijn hond he-le-maal gek is van een bal, en ik beloon altijd met die bal. Je kunt er dan de klok op gelijk zetten dat als ik abrupt stop met die beloning dat hij dan de oefening niet doet.
Snel afbouwen van een beloning is altijd belangrijk...ongeacht waar je mee beloond.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Re: afleren van beloning???

EvavT schreef:Bob luistert prima tegenwoordig....

tenminste als ik KAAS bij me heb
(liefde van de man gaat door de maag)
hij volgt perfect
wacht
etc
geweldig
bij behendigheid hetzelfde

Nu is ie zóóó gericht op die heerlijke beloning, dat ie daar helemaal op gericht is, bijna gefixeerd

Kan ik nu langzaam aan de beloning wat later gaan geven/veranderen in een spelletje oid?
:denken:
Yildah is ook helemaal gefixeerd op voer. En ik weet dat het dan iets moeilijker is om dat af te bouwen.
Wat doe je als je hond een oefening moet doen? Laat je dan altijd zien dat je kaas hebt? Of lok je hem nog met kaas?

Wat bij Yildah goed helpt is om het tempo erin te houden.
Stukje volgen (lekker blij doen :cheer: ) snel stoppen en zit! Doet hij dat...dan meteen door, doe het nog een keer en beloon dan met kaas. Belangrijk is dat je het voer in je zak houd en pas eruit haalt als hij de oefening heeft gedaan. Hetzelfde kun je doen met "af" Maak het heel spannend en onverwacht (maar laat niet je voertje zien) Beloon een keertje wel....en dan weer niet.

Yildah is ondanks dat nog zo slim en weet dat ik voer in mijn zak heb. Ze gaat dan staan wachten tot ik het voer pak en voert dan pas het commando uit. Nu heb ik dat omgedraaid. Ik wacht tot zij het commando uitvoer en geef dan pas de beloning, soms duurt het even maar ze heeft inmiddels door dat ze toch echt eerst iets moet doen wil ze die beloning krijgen. Het zal in het begin echt lastig zijn....je hond is zo gewend dat hij altijd met kaas wordt "geholpen".
Ik zou in iedergeval niet ineens helemaal stoppen met die beloning, als je dat doet kun je niet van je hond verwachten dat hij het zonder beloning en alleen voor jou gaat doen. Je hebt het hem eenmaal zo aangeleerd en nu is het zaak om van de oefeningen die hij kent een "gewoonte" te maken. Net zoals het een gewoonte is geworden om buiten te plassen en te poepen. (ik neem aan dat je hem daar ook niet meer met kaas voor beloont)
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
EvavT

malinois schreef:
Dummies dus?

DANK je ga er gelijk een halen! Wel makkelijk met een lus :ok:
EvavT

Sandro, bedankt voor je heldere uitleg :ok:

Wat doe je als je hond een oefening moet doen? Laat je dan altijd zien dat je kaas hebt? Of lok je hem nog met kaas? vroeg je...

Hij wéét dat ik kaas bij me heb in zo'n zakje wat aan mijn broek hangt.
In het begin bij de oefeningen gelokt en 'begeleidt' met kaas, nu krijgt ie kaas als de oefening volbracht is.
Ik ga nu intervallen invoeren en een bijtrol/balletje meenemen.
Tempo houden is inderdaad goed :wink:
En inderdaad de oefeningen uitbreiden en pas na enige tijd belonen. :mrgreen: :wink:

PS Ik heb geleerd dat je de oefening 'af'niet moet belonen?!...wel wat er achteraan komt, later...

[/i]
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ben bezig om lola steeds meer op een tennisbal te belonen.

ook omdat ik van dat voer afwil.

mijn trainster doet ook alles met een bal en helpt me daarbij.

ik moet zeggen dat het errug goed gaat!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:
malinois schreef:
Dummies dus?

DANK je ga er gelijk een halen! Wel makkelijk met een lus :ok:
:ok: graag gedaan :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:ik ben bezig om lola steeds meer op een tennisbal te belonen.

ook omdat ik van dat voer afwil.

mijn trainster doet ook alles met een bal en helpt me daarbij.

ik moet zeggen dat het errug goed gaat!
voer is toch weleens makkelijk.. ik heb vaker voertjes bij me dan een balletje die kun je niet overal wegstoppen... brokjes wel.. meestal heb ik beide bij me.. maar vaak ook alleen brokjes.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

EvavT schreef:Sandro, bedankt voor je heldere uitleg :ok:

Wat doe je als je hond een oefening moet doen? Laat je dan altijd zien dat je kaas hebt? Of lok je hem nog met kaas? vroeg je...

Hij wéét dat ik kaas bij me heb in zo'n zakje wat aan mijn broek hangt.
In het begin bij de oefeningen gelokt en 'begeleidt' met kaas, nu krijgt ie kaas als de oefening volbracht is.
Ik ga nu intervallen invoeren en een bijtrol/balletje meenemen.
Tempo houden is inderdaad goed :wink:
En inderdaad de oefeningen uitbreiden en pas na enige tijd belonen. :mrgreen: :wink:

PS Ik heb geleerd dat je de oefening 'af'niet moet belonen?!...wel wat er achteraan komt, later...

[/i]
Hij scheelt al een heleboel dat hij de oefeningen wel doet zonder dat je kaas in je hand hebt. Dat hij weet dat je kaas in je zak hebt is niet zo erg, zolang hij de oefeningen die hij al kent maar uitvoert. Nu kun je gemakkelijk beginnen met interval belonen. Eigelijk creer je nu een soort gokkast effect en dat is nu precies wat je nodig hebt. Hij weet dat die beloning ooit zal komen maar hij weet alleen niet wanneer.

Veel succes ermee!!

p.s. Het ligt eraan wat je na die "af" gaat doen. Als je daarna bv "hier" gaat doen kan het idd handig zijn om niet meteen het "af" te belonen. Een beloning betekend einde oefening dus in principe zou hij weer mogen opstaan na de beloning.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
speurneus carola

Sandro schreef:
Dat ligt echt niet aan die honden hoor :roll: Schijnbaar heb je dan niet goed begrepen hoe je voer beloning moet afbouwen.
In de aanleer fase is het belangrijk dat je veel beloond, gaat de oefening steeds beter dan ga je over op interval belonen. Een keer wel...dan twee keer niet.....dan weer wel...dan drie keer niks enz enz.
Zolang je elke keer een voertje in de muil mikt (ook al kent hij die oefening tot in den treure) en daar abrupt mee stopt, kun je erop wachten dat je hond niks doet als je het niet bij je hebt.

Met de uitlaatdienst gebruik ik ook voertjes als beloning (om ze bij me te roepen) Heb ik een keer geen voer bij mij, dan is er niks aan de hand...ze komen nog even hard aanrennen.

Sandro is ook met voer getraind en doet de oefeningen nog even goed zonder voer beloning.

Ik vind het een beetje makkelijk om maar de hond hiervan de schuld te geven. Het ligt toch echt aan jezelf.
Trouwens, als je beloond met een speeltje dan geldt precies hetzelfde als met voer.
Stel dat mijn hond he-le-maal gek is van een bal, en ik beloon altijd met die bal. Je kunt er dan de klok op gelijk zetten dat als ik abrupt stop met die beloning dat hij dan de oefening niet doet.
Snel afbouwen van een beloning is altijd belangrijk...ongeacht waar je mee beloond.
Wij werken met onze honden, enkele uren zoeken achter elkaar, wanneer ze niet tussendoor zouden vinden en beloond (tijdstip wanneer e.d. is per hond verschillend) worden dan stoppen ze er toch echt mee. (elke hond)
Denk aan reddingshonden, in een aardbevingsgebied kun je niet zeggen, ik stop er effe mee, mijn hond zit erdoor, je zult hem toch contstant moeten blijven motiveren. En op zo'n moment geeft een hond die getraind is op voer er toch echt de brui aan, denk je in je bent al 1 1/2 week met je hond aan het zoeken en hij gaat zich steeds moeier en akeliger voelen, op een gegeven moment hebben ze zelfs geen trek in eten meer van vermoeidheid, dus een brokje wil er ook niet in. maar hoe moe ze ook zijn, met een speeltje zijn ze altijd toch weer even te motiveren, alleen de hoeveelheid zal sneller achter elkaar moeten zijn dat in de eerste week.

ik heb nog nooit met voer getraind, onze huishond een collie met G&G 1 al niet en al onze honden die wij voor het werk gebruiken ook nog nooit.
Maar al die mensen die bij ons op cursus kwamen, en o.a. van andere verenigingen kwamen dus wel, en daar hadden ze de grootste moeite mee om dat af te leren, ze misten namelijk elke keer de juiste timing e.d. omdat ze daardoor ook niet echt hadden geleerd naar hun hond te kijken. de timing is het belangrijkste en wanneer het daaraan schort, de hond krijgt niet gelijk het stukje kaas, dus oefening werd door de honden afgebroken en ga dat dan maar weer eens recht zien te breien, dat kost heel veel tijd en moeite. maar juist bij de honden die bij ons als pup al kwamen, dus gelijk op onze methode over gingen deden dit soort problemen zich niet voor. Ook bij instructeurspeurcursussen merk ik dit probleem heel sterk, en dat zijn dan de meeste zelf instructeurs.

gewoon niet aan beginnen, eens komen de meeste zichzelf tegen dat ze het niet meer doen als ze niet met voer beloond worden, ja en dat er uitzonderingen zijn bevestigen de regels vast wel, maar ik ben ze nog niet tegengekomen.
Charlotte*
Zeer actief

speurneus carola schreef:[Wij werken met onze honden, enkele uren zoeken achter elkaar, wanneer ze niet tussendoor zouden vinden en beloond (tijdstip wanneer e.d. is per hond verschillend) worden dan stoppen ze er toch echt mee. (elke hond)
Denk aan reddingshonden, in een aardbevingsgebied kun je niet zeggen, ik stop er effe mee, mijn hond zit erdoor, je zult hem toch contstant moeten blijven motiveren. En op zo'n moment geeft een hond die getraind is op voer er toch echt de brui aan, denk je in je bent al 1 1/2 week met je hond aan het zoeken en hij gaat zich steeds moeier en akeliger voelen, op een gegeven moment hebben ze zelfs geen trek in eten meer van vermoeidheid, dus een brokje wil er ook niet in. maar hoe moe ze ook zijn, met een speeltje zijn ze altijd toch weer even te motiveren, alleen de hoeveelheid zal sneller achter elkaar moeten zijn dat in de eerste week.
We hebben het hier niet over speurhonden maar iemand die met haar hond bij een hondenschool gehoorzaamheid traint.

speurneus carola schreef:[ en daar hadden ze de grootste moeite mee om dat af te leren, ze misten namelijk elke keer de juiste timing e.d. omdat ze daardoor ook niet echt hadden geleerd naar hun hond te kijken. de timing is het belangrijkste en wanneer het daaraan schort, de hond krijgt niet gelijk het stukje kaas, dus oefening werd door de honden afgebroken en ga dat dan maar weer eens recht zien te breien, dat kost heel veel tijd en moeite.
Oke, maar dan ligt de fout nog steeds bij de eigenaren en niet bij de hond. Als je op de juiste manier begint met voer beloning is er helemaal niks aan de hand. Je kunt dezelfde fout ook maken als je met een speeltje beloond.
Dat er een verschil zit in timing met voer of speeltje is zeker waar. Leer je je hond oefeningen zoals, zitten, af, volgen enz enz. Dan kun je met voer veel beter timen. Het is een snelle beloning en ze zijn niet heel erg afgeleid waardoor je snel weer verder kan. Beloon je bij zo'n oefening met bv een bal....dan is zo'n hond helemaal door het dolle en duurt het weer even voordat je verder kan gaan met je oefening.
Met speuren is dat weer heel anders. Ik heb wel eens een paar keer bij een speur training gekeken (puin training) en daar is het idd niet handig om met voer te belonen. Dan is de ontlading (na het vinden van het slachtoffer) dmv spelen veel beter.
speurneus carola schreef: maar juist bij de honden die bij ons als pup al kwamen, dus gelijk op onze methode over gingen deden dit soort problemen zich niet voor. Ook bij instructeurspeurcursussen merk ik dit probleem heel sterk, en dat zijn dan de meeste zelf instructeurs.
Nee, natuurlijk doen deze problemen zich dan niet voor. En hetzelfde geldt voor voerbeloning, leer je het goed aan.....dan kun je het prima weer afbouwen. Het is altijd moeilijk om iets, wat aangeleerd is, weer om te buigen. En het gaat hier niet over speurhonden. Een speurhond leren speuren is van een heel ander kaliber dan je hond wat truukjes leren.
speurneus carola schreef:[gewoon niet aan beginnen, eens komen de meeste zichzelf tegen dat ze het niet meer doen als ze niet met voer beloond worden, ja en dat er uitzonderingen zijn bevestigen de regels vast wel, maar ik ben ze nog niet tegengekomen.
Nou, dan weet ik niet op welke planeet jij woont dat je die uitzonderingen nog nooit bent tegengekomen. Het is de reinste onzin om te zeggen dat je niet met voerbeloning moet beginnen. Ik kan zo hier in Apeldoorn 3 hondenscholen noemen waar ze met voerbeloning werken. En van 1 van die scholen zijn regelmatig leden aanwezig op G&G wedstrijden.
Een beloning blijft een beloning, voer of speeltje je kan met beide de fout in gaan.
Dus het verbaasd mij dat juist jij, degene met weetikniethoeveeljaar ervaring, zulke uitspraken over voerbeloning doet. Het wordt mij dan wel duidelijk dat je je niet zo heel goed hebt verdiept hoe het voerbelonen werkelijk werkt. Nou ja, voerbeloning......voor mij blijft het nog steeds hetzelfde (voer of speeltje)
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sandro schreef:
speurneus carola schreef:[gewoon niet aan beginnen, eens komen de meeste zichzelf tegen dat ze het niet meer doen als ze niet met voer beloond worden, ja en dat er uitzonderingen zijn bevestigen de regels vast wel, maar ik ben ze nog niet tegengekomen.
Nou, dan weet ik niet op welke planeet jij woont dat je die uitzonderingen nog nooit bent tegengekomen. Het is de reinste onzin om te zeggen dat je niet met voerbeloning moet beginnen. Dus het verbaasd mij dat juist jij, degene met weetikniethoeveeljaar ervaring, zulke uitspraken over voerbeloning doet. Het wordt mij dan wel duidelijk dat je je niet zo heel goed hebt verdiept hoe het voerbelonen werkelijk werkt. Nou ja, voerbeloning......voor mij blijft het nog steeds hetzelfde (voer of speeltje)
ik heb ook nooit problemen gehad met voerbeloning en zeker een pup krijgt hier alleen voerbeloning... naarmate ze ouder worden komt het balletje erbij (of niet) ligt gewoon aan de hond waar hij het best op reageerd. Als je maar vroeg met interval beloning werkt is er niks aan de hand......
Afbeelding
speurneus carola

het gaat hier niet alleen over speuren, doen ook behendigheid met diverse honden, heb er een die vorig jaar in de b2 klasse heeft gelopen, door het werk dit jaar niet uitgekomen.

doe al jaren G&G erbij, heb jaren een eigen hondenschool gedraaid

werken ook met ipo en knpv honden, bijtwerk en appel

en het belangrijkste, wij werken met bijna al onze honden ook in commercials en films, dus lang wachten en toch paraat blijven. op elk moment van de dag je werk kunnen doen.

en veel aanleren van truckjes, kennen jullie die commercial van dreft vormvast, een hondje speelt met een klein meisje trekken samen aan een t-shirtje, meisje wordt ouder, krijgt een vriendje zitten samen op de bank en dan trekt ze de zoom van haar t-shirt onder haar billen, later is ze nog groter en heeft ze zelf een dochter.

dat is een van onze hondjes, daar 6 maanden. de laatste frolic reclame gezien, in een supermarkt? de helft van de honden zijn van ons. de labrador die die kerel in dat dalmatierpak omvergooit is de hoofdrol speler, is hier in het dagelijks leven immigrationdog en gasdetectiehond. kent alle mogelijk truckjes, poot geven links en rechts allebei tegelijk, staan en lopen op achterpoten, plat liggen, doodliggen op zijn rug liggen surfen op een surfplank noem maar op. allemaal aangeleerd met een speeltje als beloning. trouwens die kleine, die kent nog meer truckjes die kan zijn neus aanwijzen, en aanwijzing vasthouden die kan een rondje op zijn achterpoten maken. ook zonder voer!

dus niks speurwerk gewoon bezig zijn met je hond of het nu voor de sport, lol of werk is dat blijft hetzelfde.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”