Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Getikte labradors

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Marion. schreef:
Eline* schreef:Omdat ze onzorgvuldig gefokt worden en niet doordat er waardeloze bazen aan het bewind staan.
En waarom worden ze onzorgvuldig gefokt, en zijn ze een modehond? Precies. Omdat iedere Jan Lul ineens een pagepup wil. Voor z'n kinderen. Da's leuk.
Er zijn meer modehonden behalve de lab. En net zo goed hebben die modehonden Jan lul als baas. Toch spelen daar dus andere problemen.
We hebben duidelijk een andere mening. Niet iedere lamlendig opgevoede hond wordt een ongeleid projectiel. De meeste onopgevoedde honden zijn onopgevoed, niet ongeremd. Iemand gewoonweg ondersteboven lopen is namelijk ongeremd.Een hond, die de normale hondentaal beheerst doet dat namelijk niet zomaar. Dat is namelijk bijzonder onbeleefd..ook in hondenland.
Onopgevoed is blaffen tot je oren eraf vallen of je bank slopen als je niet oplet, sleuren aan de lijn en heel hard hollen op een veldje achter andere honden aan terwijl je baas in de verte zich scheel staaat te gillen. Dat is normaal onopgevoed. Abnormaal ongeremd is andere honden en mensen ondersteboven lopen, non-stop ambivalent gedrag vertonen en geen seconde rust in je kont hebben...dat heeft dus geen hol te maken met opvoeden.
Ik ben overigens wel met je eens dat je door puur inconsequente opvoeding en onbetroiuwbaar leiderschap hypere honden kan krijgen, maar dan heb ik het meer over het kaliber baas die af en toe losse handjes heeft en een hond in die mate onzeker weet te maken dat ze daar dus bloednerveus van worden. Maar dan ie je dus ook pure stressignalen.
Laatst gewijzigd door Eline* op 19 sep 2004 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Golden Stanley schreef:Precies!! En als je dan uit 1 nest 1/3 zwart overhoudt, kan die hyperactiviteit ook in die generatie doorgezet worden. Heb je van zwart toevallig een aardige dekreu, wordt dat weer verder doorgezet in andere lijnen. Niet zo gek dat men dan reuen uit het buitenland haalt.
Gelukkig maar! Ik vind overigens de echte engelse Labjes erg erg mooi!! :ok: Mooie slanke werkhond, zoals een lab in mijn ogen hoort!
Maar inderdaad, zo wordt het ras dus om zeep geholpen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

idorh schreef:Heel toevallig heb ik kort terug nog een reactie gegeven op de chocolabjes, het ging over inteelt.
Als men verkeerd om gaat met inteelt dus niet kijkt naar karakter en alleen maar op een uiterlijik kenmerk wat geld in het laatje brengt, dan is een populatie van een bepaald type in een record tijd helemaal verziekt.
Choco-labjes, maar ook choco-flatcoats, zijn vaak niet de meest stabiele hondjes. Tel daarbij op het type van een Labrador, plus onervaren baas, en het plaatje is compleet :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Eline* schreef:Er zijn meer modehonden behalve de lab. En net zo goed hebben die modehonden Jan lul als baas. Toch spelen daar dus andere problemen.
We hebben duidelijk een andere mening. Niet iedere lamlendig opgevoede hond wordt een ongeleid projectiel.
Gelukkig heeft een Labrador een eigen karakter :mrgreen:
En spelen niet bij alle modehonden dezelfde problemen. Zou makkelijk zijn zeg :roll:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Marion. schreef:
Eline* schreef:Er zijn meer modehonden behalve de lab. En net zo goed hebben die modehonden Jan lul als baas. Toch spelen daar dus andere problemen.
We hebben duidelijk een andere mening. Niet iedere lamlendig opgevoede hond wordt een ongeleid projectiel.
Gelukkig heeft een Labrador een eigen karakter :mrgreen:
En spelen niet bij alle modehonden dezelfde problemen. Zou makkelijk zijn zeg :roll:
Volgens mij is dit niet bedoeld als een persoonlijke aanval op retrievers hoor maar meer als een constatering van feiten.
Ik ken er echt een hoop ,en ook bij wat kundiger bazen,die ook tegen deze problemen oplopen.
Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo en heeft opvoeding en op wat voor manier je met een hond omgaat en op welke wijze hij zijn energie kwijt kan er mee te maken maar ik denk dat dit toch niet bij elke modehond voorkomt.
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

Heel interessant topic! ik heb zelf ook een lab, een schat van een beest met zijn zes jaar nog heel actief, maar niet onbesuisd, ik vind het een geweldig ras.
Maar bij sommige labs die ik tegen kom denk ik "blij dat dit niet mijn hond is". Bij een volgende pup zal ik die overweging van grote nesten en correctie door de moeder zeker laten meespelen. Kan je er door stamboomonderzoek achterkomen of er meer hyperhonden in een lijn voorkomen. Zou dit gedrag bij labradors uit typische jachtlijnen minder voorkomen omdat deze zich voor de jacht wel moeten kunnen beheersen en concentreren?
groetjes!Afbeelding
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Maar stel nou dat je zo'n ongeleid projectiel hebt, dat zich niet laat opvoeden, wat dan?
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Suzanne schreef:Maar stel nou dat je zo'n ongeleid projectiel hebt, dat zich niet laat opvoeden, wat dan?
Ja dat is inderdaad niet zo makkelijk. Ik ken een hond die dit probleem heel sterk had het leek wel of hij geen concentratie vermogen had en alles vergat wat ze hem wilde leren.
Niet makkelijk hoor want ze kregen ook bijna geen band met hem en waren op een punt aangekomen dat ze zeiden moeten we hem wel houden want ze voelde alleen maar vaak irritatie naar hem toe.
Hun zijn helemaal opnieuw begonnen met hem opvoeden en hebben er voor gezorgd dat hij geestelijk ook goed moe werd ,hun deden dit met speuren want daar bleef hij vrij lang voor zijn doen zijn concentratievermogen behouden.
Overigens was hij na een korte tijd speuren echt helemaal moe maar op een goede manier meer zo van lekker voldaan.

Korte stukjes trainen en heel veel herhalen en zorgen dat het wel leuk bleef voor hem en veel positief belonen.
Ze zijn nu een jaar verder en de hond is aanzienlijk verbeterd en hun relatie met hem ook.
De hond geestelijk ook eens vermoeien ipv alleen lichamelijk heeft bij hun heel goed gewerkt en er is echt een aanzienlijke verbetering te zien
in zijn gedrag.
Natuurlijk zal dit niet voor elke hond opgaan en ook hij doet nog steeds weleens dingen als een ongeleid projectiel maar er is een verbetering te zien en ze werken er nog steeds aan.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”