Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen geld over voor de hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Re: Geen geld over voor de hond

Ongelezen bericht door Podenji »

KLEINE HOBBES schreef:Ik kom tijdens wandelingen steeds meer mensen tegen die zeuren over geld en wat de hond(en) wel niet kosten in dagelijks verzorging.Wij gaan iedere dag ergens anders wandelen dus jullie moeten niet denken datik iedere dag dezelfde mensen tegen kom .Deze mensen hebben een hele slechte aan mij . Wat ik dan meestal zeg is je moet niet naar het geld kijken maar wat je er voor terug kijkt . Als ze dan door gaan dan krijgen ze mijn ongezouten mening.
zulke mensen zouden eens wat minder snacks moeten nemen en miner bier zuipen op het terras dan is het onderhoud van de hond zo betaald :pffff: bij wijze dan
klagen ze ook zo pvrehet ondrhoud van hun auto?? bah bah bah
vervelend zulke mensen , hadden beter na moeten demken voor ze er aan begonnen als ze niet willen dat het geld kost :evil:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
iones
Zeer actief

Re: Geen geld over voor de hond

Ongelezen bericht door iones »

Podenji schreef:[
klagen ze ook zo pvrehet ondrhoud van hun auto?? bah bah bah
vervelend zulke mensen , hadden beter na moeten demken voor ze er aan begonnen als ze niet willen dat het geld kost :evil:
Yep, ik doe dat! :wink:
Ik geef liever geld uit aan mezelf, de honden en de paarden! Ik rijd nu grijs kenteken en vind het verschrikkelijk dat het afgeschaft wordt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

is dat besluit er al door dan??
hopelijk gaat het niet door, maar voor bedrijven blijft eht zoizo bestaan, en terecht gelukkig,moet je toch maar een zaakie opzetten? :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
KLEINE HOBBES
Actief

Ongelezen bericht door KLEINE HOBBES »

Ja goed idee een zaakie opzetten .Een zaakie in cursussen en trainingen voor het baasje .Wie weet een gat in de markt
Groetjes marcel en een poot van loewieke en kleine hobbes
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

De honden zijn bij ons belangrijk en wat de kosten betreft je kunt ook heel veel doen met gehakt zeg ik dan maar weer elke dag biefstuk hoeft ook niet. Nee als er wat is is het direcht naar de dierenkliniek en dan word er niet gekeken naar de kosten. En als de hond iets heeft wat een andere DA beter kan behandelen al is het ver weg is het hond in de auto en er heen. Dan maar een paar weken gehakt eten daar gaan we ook niet dood aan. :mrgreen: Er zijn nu ook ventilators op de markt die je op de honden kennel kunt zetten voor verkoeling nou die zitten erop en onze honden zitten beter achter in de bus dan wij. Bij hun is het een stuk koeler wij zitten te zweten voor in de auto :N: Niks is te veel als onze hondjes het maar goed hebben.

Als je dat niet kunt betalen of er niet voor overhebt vind ik moet je niet een huisdier nemen die kosten net als kinderen geld. :evil:
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

bram en thijs schreef:
iones schreef:Waar hier voorbij aan wordt gegaan is, dat de Kleine hobbes kennelhoest heeft gekregen door laksheid van iemand anders. Als zijn hond ziek is, moet hij zijn hond bij andere honden weghouden. Dat is verantwoordelijkheid nemen.
Honden die wél ge-ent zijn kunnen toch alsnog kennelhoest krijgen? Uiteraard hou je je hond weg maar naar ik begrepen heb is de vacinatie geen garantie.
ja!
iones
Zeer actief

qyan schreef:
bram en thijs schreef:
iones schreef:Waar hier voorbij aan wordt gegaan is, dat de Kleine hobbes kennelhoest heeft gekregen door laksheid van iemand anders. Als zijn hond ziek is, moet hij zijn hond bij andere honden weghouden. Dat is verantwoordelijkheid nemen.
Honden die wél ge-ent zijn kunnen toch alsnog kennelhoest krijgen? Uiteraard hou je je hond weg maar naar ik begrepen heb is de vacinatie geen garantie.
ja!
Wat zitten jullie nou te zeveren over enten? Jullie lezen de helft niet wat ik schrijf. Lees nog maar eens terug.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
KLEINE HOBBES
Actief

Omdat hobbes kennelhoest heeft gehad is hij nu de komende vier weken ook niet welkom op de puppy cursus.Geweldig dat andere mensen ons plezier en het puppy plezier mogen vergallen.
neeltje2
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door neeltje2 »

De laatste 16 jaren heb ik een goed betaalde baan en kan ik m'n honden ( en andere dieren) alles geven wat ze nodig hebben en nog meer, zondat dat ik er zelf iets bij inschiet. Maar er is een periode geweest, net na m'n scheiding, dat ik in de bijstand zat, en aan het einde van de maand dus bijna geen geld meer had. Maar ik had wèl 2 honden, een kat en een vogel; die had ik nu eenmaal al toen ik nog getrouwd was, en had ik meegenomen, omdat m'n ex er niks om gaf. Dat is dus zo'n situatie waar je in verzeild kunt raken, zonder dat je er zelf iets aan kunt doen. In die periode at ikzelf dan maar brood, al dan niet met gebakken ei; de dieren kregen gewoon wat ze nodig hadden. :W:
iones
Zeer actief

KLEINE HOBBES schreef:Omdat hobbes kennelhoest heeft gehad is hij nu de komende vier weken ook niet welkom op de puppy cursus.Geweldig dat andere mensen ons plezier en het puppy plezier mogen vergallen.
Ja, alleen jouw buurman kan kennelijk zijn gang gaan, want daar onderneem je niets tegen.
KLEINE HOBBES
Actief

Ten eerste is het niet mijn buurman en ik heb hem antibiotica medicijnen gegeven voor zijn hond .Wat moet ik nog meer doen .De dierenbescherming bellen of de politie.
iones
Zeer actief

KLEINE HOBBES schreef:Ten eerste is het niet mijn buurman en ik heb hem antibiotica medicijnen gegeven voor zijn hond .Wat moet ik nog meer doen .De dierenbescherming bellen of de politie.
De politie bellen (honden mogen officieel niet los, en zeker niet zonder toezicht) en je had hem de rekening moeten geven van je eigen hond, i.p.v. antibiotica aan hem.
qyan

iones schreef:
qyan schreef:
bram en thijs schreef:
ja!
Wat zitten jullie nou te zeveren over enten? Jullie lezen de helft niet wat ik schrijf. Lees nog maar eens terug.
ik heb wel gelezen wat je daarna schreef, ik geef alleen antwoord op bram en thijs, en dat mag volgens mij :roll:
qyan

KLEINE HOBBES schreef:Omdat hobbes kennelhoest heeft gehad is hij nu de komende vier weken ook niet welkom op de puppy cursus.Geweldig dat andere mensen ons plezier en het puppy plezier mogen vergallen.
nogmaals, kennelhoest kan een hond ook oplopen zonder dat je weet van welke hond jouw hond het heeft gekregen.
kennelhoest is al besmettelijk voordat de hond die ermee rondloopt uberhaupt al ziek van is of kucht/ hoest, dus zonder nog symptomen te hebben, dus zonder dat de eigenaar het weet, kunnen ze het al doorgeven.
In dit geval is het overduidelijk dat de betreffende hond het had en het is kl.te voor je pup en heb je gewoon gelijk dat de eigenaar zijn hond bij zich had moeten houden.
iones
Zeer actief

qyan schreef:[
ik heb wel gelezen wat je daarna schreef, ik geef alleen antwoord op bram en thijs, en dat mag volgens mij :roll:
Oh, oke. Het verbaast me alleen dat iedereen het kennelijk normaal vindt dat een zieke hond (de eigenaar weet inmiddels dat zijn hond kennelhoest heeft) toch iedere keer weer los op straat kan lopen om andere honden te besmetten.
qyan schreef:[In dit geval is het overduidelijk dat de betreffende hond het had en het is kl.te voor je pup en heb je gewoon gelijk dat de eigenaar zijn hond bij zich had moeten houden.
En in plaats van de rekening bij die vent te declareren, gaat hij ook nog medicijnen voor die hond betalen. Ik moet nog zien dat die eigenaar zijn hond die medicijnen ook geeft, want volgens mij interesseert het hem niet zo. Het was geld weggegooid.
KLEINE HOBBES
Actief

Ik heb net met de eigenaar gesproken en heb gezegt dat hij me 12 euro schuldig is. Hij zij in eerste reactie val maar kapot.Toen ben ik zo kwaad geworden en heb gezegt dat als ik jou hond nog een keer over straat zie zwerven of bij mij aan de poort staat dan hou ik hem.Zijn reactie oooohh hou hem maar.Dus nu heb ik er drie
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

KLEINE HOBBES schreef:Ik heb net met de eigenaar gesproken en heb gezegt dat hij me 12 euro schuldig is. Hij zij in eerste reactie val maar kapot.Toen ben ik zo kwaad geworden en heb gezegt dat als ik jou hond nog een keer over straat zie zwerven of bij mij aan de poort staat dan hou ik hem.Zijn reactie oooohh hou hem maar.Dus nu heb ik er drie
neeeeeeee, ech waar :eek:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Joy C schreef:
KLEINE HOBBES schreef:Ik heb net met de eigenaar gesproken en heb gezegt dat hij me 12 euro schuldig is. Hij zij in eerste reactie val maar kapot.Toen ben ik zo kwaad geworden en heb gezegt dat als ik jou hond nog een keer over straat zie zwerven of bij mij aan de poort staat dan hou ik hem.Zijn reactie oooohh hou hem maar.Dus nu heb ik er drie
:smile: meen je dat echt :denken:
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Joy C schreef:
Ikke ook vragen, is't echt, is ie van jou nu ?
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
KLEINE HOBBES
Actief

JA DIT IS WAAR Niet iedereen is goed voor zijn dieren ondanks dat mogen ze toch dieren houden.De hond krijgt nu wat hij verdient een goede baas.Hij kan helaas niet bij mij blijven omdat ik al twee reuen heb waarvan er een dominant is.De moeder van een kennis van mij haar hond is twee weken geleden overleden. Mijn hoop is dat zij hem wil adopteren .Ik weet zeker dat vorige eigenaar over een paar weken weer een pup heeft dan herhaald de geschiedenis zich weer.PUPPY ,S ZIJN GEWELDIG MAAR PUPPY ,S WORDEN OOK GROOT EN DAN IS DE LOL ERAF VOOR SOMMIGE MENSEN eigenlijk moeten deze mensen gechip worden en afgelezen bij aanschaf van een dier
twinkeltje
moderator

KLEINE HOBBES schreef:JA DIT IS WAAR Niet iedereen is goed voor zijn dieren ondanks dat mogen ze toch dieren houden.De hond krijgt nu wat hij verdient een goede baas.Hij kan helaas niet bij mij blijven omdat ik al twee reuen heb waarvan er een dominant is.De moeder van een kennis van mij haar hond is twee weken geleden overleden. Mijn hoop is dat zij hem wil adopteren .Ik weet zeker dat vorige eigenaar over een paar weken weer een pup heeft dan herhaald de geschiedenis zich weer.PUPPY ,S ZIJN GEWELDIG MAAR PUPPY ,S WORDEN OOK GROOT EN DAN IS DE LOL ERAF VOOR SOMMIGE MENSEN eigenlijk moeten deze mensen gechip worden en afgelezen bij aanschaf van een dier
dus over een tijdje heb je weer een herplaatser als de geschiedernis zich blijft herhalen
en ja het schijnt gewoon te mogen pffffffff
hoop dat je een goed baasje voor hem vind
wat is het trouwens voor soort ras
Afbeelding
KLEINE HOBBES
Actief

Het is een bastaard boeren fox met nog iets .Hij zit er eigenlijk niet uit maar dat maak voor mij geen verschil.De mensen uit de buurt noemen hem de tjernofox dit omdat in rusland na de kernramp ook de meest vreemde beesten ter wereld kwamen .
twinkeltje
moderator

maakt me erg nieuwschierig heb je geen digi :N:
Afbeelding
KLEINE HOBBES
Actief

[quote="twinkeltje"]maakt me erg nieuwschierig heb je geen digi :N:[/quote] KOMT ER AAN
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

Ik kom tijdens wandelingen steeds meer mensen tegen die zeuren over geld en wat de hond(en) wel niet kosten in dagelijks verzorging.Wij gaan iedere dag ergens anders wandelen dus jullie moeten niet denken datik iedere dag dezelfde mensen tegen kom .Deze mensen hebben een hele slechte aan mij . Wat ik dan meestal zeg is je moet niet naar het geld kijken maar wat je er voor terug kijkt . Als ze dan door gaan dan krijgen ze mijn ongezouten mening.

ik vind het belachelijk dat mensen ouwehoeren dat een hond teveel kost, hadden ze er maar niet aan moeten beginnen, mensen moeten beter nadenken voordat ze een hond aanschaffen. Ik geef onderhand nog meer aan de honden uit als aan mezelf :wink: vooral op show dan is het zo verleidelijk.

Mijn luna had dus kanker en wij hebben er alles aan gedaan om haar te laten genezen, heel de behandeling was zo'n 2500 euro, helaas heeft ze het niet gered, we waren denk ik ongeveer 1250 euro kwijt. Ik heb ook gezegd al moet ik het dubbele betalen om haar te genezen dan doe ik dat, ik had er alles voor over, ik wilde haar voor geen goud kwijt, er was iemand bij en die zei "laat ze toch meteen inslapen" kwaad dat ik was :boos: sorry hoor maar dat zou ik niet over me hart kunnen krijgen, 1,5 jaar lang heb je heel veel liefde gehad van je hond en dan kan ik haar echt niet zo in laten slapen, ik zou me eeuwig schuldig voelen. Nu is ze dan wel overleden maar wij weten dat we er alles aan gedaan hebben en dat we niet meer konden doen.

Geld speelt bij mij honden geen rol, ze zijn voor mij alles en als sommige mensen zoiets zeggen dan geven ze NIKS om hun hond
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
KLEINE HOBBES
Actief

[quote="KLEINE HOBBES"][quote="twinkeltje"]maakt me erg nieuwschierig heb je geen digi :N:[/quote] KOMT ER AAN[/quote]FOTO IS GEREED KAN JE DAT ADRES NOG EEN KEER VERMELDEN TWINKELTJE OM FOTO,S TE PLAATSEN WANT HET LUKT NIET
qyan

iones schreef:
qyan schreef:[
Oh, oke. Het verbaast me alleen dat iedereen het kennelijk normaal vindt dat een zieke hond (de eigenaar weet inmiddels dat zijn hond kennelhoest heeft) toch iedere keer weer los op straat kan lopen om andere honden te besmetten.
qyan schreef:[In dit geval is het overduidelijk dat de betreffende hond het had en het is kl.te voor je pup en heb je gewoon gelijk dat de eigenaar zijn hond bij zich had moeten houden.
En in plaats van de rekening bij die vent te declareren, gaat hij ook nog medicijnen voor die hond betalen. Ik moet nog zien dat die eigenaar zijn hond die medicijnen ook geeft, want volgens mij interesseert het hem niet zo. Het was geld weggegooid.
nee, ik vind het niet normaal dat een eigenaar die weet waarvan zijn hond kennelhoest heeft, zijn hond gewoon contact laat houden met honden, absoluut niet.
maar aan de andere kant stel ik dus wel dat medicijnen voor kennelhoest niet altijd nodig zijn en dat een vreemde dat dus ook niet kan bepalen voor iemand zijn hond.
Voor de hond van kleine hobbes waren ze wel nodig heb ik begrepen, maar dat wil niet zeggen dat het voor iedere hond met kennelhoest nodig is.
iones
Zeer actief

Wat een vuile l.l zeg! Maar die hond is bij jou nog altijd beter af dan bij die zak want die kijkt er toch niet naar om. MAar is dat beestje nou van zijn kennelhoest af? Anders zitten die honden dadelijk elkaar in een cirkeltje aan te stoken.
ik hoop toch dat je al snel een adres kunt krijgen voor dat beestje. Anders moet je maar de amevedi bellen dat ze hem komen halen. Dan kan hij naar het asiel. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
qyan

:eek:
nou ja, voor de hond beter lijkt me
KLEINE HOBBES
Actief

Dit is veel beter dan de politie bellen IONES .De politie doet daar toch niks aan en een wijk agent die over dit soort dingen gaat heb ik nog nooit gezien.Terwel ander honden bezitters in de buurt hem hier over regelmatige gebeld hebben .Ik denk dat ik hem morgen zelf maar eens ga bellen kijken wat hij te zeggen heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”