vond hem toch vrij duidelijk......en degene die ik bedoel met het vaakst uitgejouwd worden.....zijn degene die eerlijk dingen recht voor hun raap zeggen....laat jij daar nou ook onder vallen...meestal....Martijn schreef:'yamie schreef:krimi wat een discussie weer, en wat weten sommige het ook weer zo op zich zelf te betrekken zodra ze deel kunnen nemen,..... honden kennis is kennis hebben van al wat hond is, en al wat hond is is dan ook alles, ook de genetica, gedrag enz.....er zijn hier te veel mensen die advies geven vanuit een eenzijdig zicht, dat zijn geen honden kenners...
er zijn hier op het forum maar een beperkt aantal mensen die zich werkelijk hondenkenner kunnen noemen, en dat zijn die mensen die het vaakst uit gejouwd worden.............![]()
Zelfs dit kun je niet eens op een duidelijke manier zeggen.
Wat zit je nou te wauwelen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe groot is jou kennis van honden?
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik vind mezelf niet een hondenkenner, maar wel een hondenliefhebber. Ik probeer het zo goed mogelijk te doen, maar zal daar ongetwijfeld fouten mee maken en ook blijven maken. Ik heb al bijna 30 jaar honden, maar blijf leren (o.a. ook hier op het forum) en blijf ook open staan voor nieuwe of andere inzichten. Maar ook blijf ik wel op m'n gevoel afgaan en pik de dingen uit boeken en van internet die bij mij passen en bij hoe ik over honden denk.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik ben een gemiddelde huisvrouw met HBO
met krulspeldekes in me haar, op de zetel met mijn badjas aan,
sigaretje rokend, zappend naar de TV, tussendoor gooi ik wat eten in de hond zijn bakkie.
En al wat ik weet heb ik hier gepikt.
Je gaat toch niet verwachten dat ik boeken lees !!
Sanneke
met krulspeldekes in me haar, op de zetel met mijn badjas aan,
sigaretje rokend, zappend naar de TV, tussendoor gooi ik wat eten in de hond zijn bakkie.

En al wat ik weet heb ik hier gepikt.
Je gaat toch niet verwachten dat ik boeken lees !!

Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
Ik sluit me hier wel bij aanInge schreef: Ik lees alles wat los en vast zit over honden, discussieer graag met andere hondenliefhebbers en heb een eigen visie vanwaaruit ik met mijn honden werk. Die gaat soms lijnrecht in tegen de visie van anderen, wat ik heel interessant vind. Alles wat ik kan gebruiken pik ik mee, alles waar ik achter sta gebruik ik indien nodig, waar ik niet achter sta om bepaalde redenen sla ik op maar gebruik ik niet. Volgens mij ben je nooit uitgeleerd

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Vanaf mijn wieg heb ik altijd het gezelschap van honden mogen ervaren. Toch voel ik mij een amateur op het gebied van honden. Wat Sarah nu is heb ik mede te danken aan het forum.
Adviezen geven laat ik liever over aan mensen die het echt weten. Ervaringen delen kan iedereen; kenner of niet. Ik moet zeggen dat je van het uitwisselen van ervaring nog wel het meeste leert.
Adviezen geven laat ik liever over aan mensen die het echt weten. Ervaringen delen kan iedereen; kenner of niet. Ik moet zeggen dat je van het uitwisselen van ervaring nog wel het meeste leert.
- velvet29
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet iets meer als een leek
En leer elke dag bij
Als je het allemaal denkt te weten dan zit je op het verkeerde spoor
Ik zelf absorbeer heel veel info. Sla het op en dingen waar ik iets mee kan daar doe ik iets mee.
De rest bewaar ik ergens onder het vakje hond in mijn brains
Als je met honden bezig bent leer je elke dag weer, van je eigen honden of die van anderen, je leert met elke nieuwe hond weer andere dingen
Je moet je aanpak bij stellen , wat bij de ene perfect werkt is bij de andere niets, dus op zoek naar andere dingen
Een hond blijft een hond en die zijn gewoon niet te voorspellen, hoe ze uit groeien
Je kan proberen iets goeds te doen, en hopen dat het allemaal zonder te grote fouten goed gaat
Adviezen kan ik vaak alleen geven uit eigen ondervindingen
En niet wat er allemaal in de boekjes geschreven staat
Heb er een hele stapel van liggen en ook dat staat weer in het vakje hond opgeslagen
Maar praat zelf het liefste uit de praktijk
En leer elke dag bij
Als je het allemaal denkt te weten dan zit je op het verkeerde spoor
Ik zelf absorbeer heel veel info. Sla het op en dingen waar ik iets mee kan daar doe ik iets mee.
De rest bewaar ik ergens onder het vakje hond in mijn brains

Als je met honden bezig bent leer je elke dag weer, van je eigen honden of die van anderen, je leert met elke nieuwe hond weer andere dingen
Je moet je aanpak bij stellen , wat bij de ene perfect werkt is bij de andere niets, dus op zoek naar andere dingen
Een hond blijft een hond en die zijn gewoon niet te voorspellen, hoe ze uit groeien
Je kan proberen iets goeds te doen, en hopen dat het allemaal zonder te grote fouten goed gaat
Adviezen kan ik vaak alleen geven uit eigen ondervindingen
En niet wat er allemaal in de boekjes geschreven staat
Heb er een hele stapel van liggen en ook dat staat weer in het vakje hond opgeslagen
Maar praat zelf het liefste uit de praktijk
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
.jpg)
.jpg)
- Hanarts
- Vaste gebruiker
Hondenervaring

Zelf heb ik vanaf 1966 honden gehad tot aan het einde van hun leven. Eerst Duitse Herders, daarna een kruising Mech.Herder/Leonberger en sinds 1996 Bearded Collies. Ook door mijn dagelijkse bezigheden voor Amivedi kom ik veel te weten over o.a. doggies!
Wel heb ik een voorliefde voor "harige"honden, ondanks de vele uren borstelen en kammen! Maar mocht onverwachts een "gladde"hond bij mij belanden, dan zal dat ook best lukken.
Gr. Hanny

Laatst gewijzigd door Hanarts op 24 jul 2004 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cyntha
- Actief
Ik denk ook dat ik een aardige kennis van honden heb, mede doordat ik uit een 'dier/hondenrijke' familie kom..
We hebben altijd honden gehad, de halve familie heeft een dierenspeciaalzaak of groothandel en zelf heb ik diergeneeskunde gestudeerd, een dsz. gehad en ben nu trainster op hondenschool met veel cursussen over het gedrag van honden.
Maar je leert nog elke dag bij, heerlijk toch!
We hebben altijd honden gehad, de halve familie heeft een dierenspeciaalzaak of groothandel en zelf heb ik diergeneeskunde gestudeerd, een dsz. gehad en ben nu trainster op hondenschool met veel cursussen over het gedrag van honden.
Maar je leert nog elke dag bij, heerlijk toch!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!