Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verschil aanschafprijs rashonden

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Tarz schreef:Hetty had geloof ik ook een teef die steeds vocht en daarom herplaatst moest worden.
Ze heeft inderdaad een teef teruggebracht naar de fokker. Ik weet niet of het wegens vechten was.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

MARC_S schreef:Trouwens, is die ene goede pup uit dat hele nest nu een fokhond? Ik zou er niet mee willen fokken als geen enkele broer of zus levensvatbaar is of lijdt aan ernstige genetische afwijkingen :eek:
Het eerste nest dit jaar waar ik de bevalling heb gedaan, 7 pups, 4 dood, 1 knkikstaart en een reu met niet ingedaalde ballen, de goede pup zelf gehouden, daar hebben ze ook op toe moeten leggen.
moet de rest van de topic nog lezen,
maar moet zeggen dat mijn eerste reactie t zelfde was als die van Marc............
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

tuurlijk verdien ik er wat op en mag toch of niet steek al me tijd en energie er in,en normalieter stop ik van dat geld wat ik over hou weer terug in de honden ,heb nu 2 jaar geen nest gehad dus stop ik me eigen geld om het zo maar te noemen er weer in .
je mag in mijn ogen best over houden aan iets wat je goed doet.

mol :8):
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Tuurlijk mag een fokker winst maken, makkelijk zat. En als je goede nesten hebt, waar je je hele ziel en zaligheid inlegt, helemaal. Als het dan een keer geld kost, zeur niet, want je hebt er zelf voor gekozen. Maar weet je wat het is? Op een gegeven moment vinden een aantal mensen dat ze een pup te duur betaald hebben, om wat voor reden dan ook. Dan denk ik bij mezelf: Dat doe je toch zelf? Ik heb het dan hier niet over een hond die voor "goed" verkocht wordt en later gebreken vertoont en je jezelf maximaal hebt verdiept in het ras en betreffende fokker. En over broodfokkers gesproken: Blijkbaar zijn er nog genoeg onbenullen die zich dus niet goed laten inlichten en voor de lol een pupje kopen, waardoor er dus nog steeds de meest wazige praktijken voordoen. Het is heel simpel: marktwerking, ooit van gehoord? Zolang er vraag is, is er aanbod.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Hutsje schreef:
Angel-eyes schreef:
Ik geloof best dat er kosten zijn al noem je nu wel uitersten op, maar hoe doet een Boxerfokker het dan?Pups gaan voor 700-800 euro weg, maar de Boxer heeft genoeg problemen en als je goed wil fokken moet je die proberen uit te sluiten met testen, hart-test, spondylose-test, hd, sommige doen DNA-test(wat niet echt goedkoop is) en toch houden ze over met een pupprijs van 700 euro???Waarom zou je als BM fokker al;s alles gewoon normaal gaat en dan mogen er best kleine problemen zijn zoals extra DA bezoek, dan nog hou je over, ik heb nog niet een boxerfokker gehoord die dan 1200 euro per pup bij moet leggen? :denken:
Pfff, jullie zijn wel vermoeiend hoor. Voor de zoveelste keer, dit zijn mijn ervaringen. Je verdient dus niet standaard op een nest Bullen. Wat interesseeet mij het nou hoe een Boxerfokker of een DH fokker het doet? Of uberhaupt andere fokkers? Ik heb er ook bij gezegd dat het geen normale gang van zaken is. Natuurlijk zouden er weinig fokkers meer zijn alks er niet op verdiend werd. Maar daar ging het niet om. Iemand geloofde niet dat je op een nest bullen kon verliezen. Ik heb dus duidelijk gemaakt,. dat dat dus heel makkelijk wel kan.
Angel-eyes schreef: Nou dan gaat het lekker met het fokken bij je, als je allemaal ziulke ziektes hebt, en eht kan je geen reet schelen van andere fokkers???Mij kan het geen reet schelen dat je teef bijna dood was.....wat een arrogante trol ben jij zeg....blehhhhhhhhh :blah: :blah: :blah:
Wat voor ziektes? Melkklierontseking een ziekte? Baarmoederhoornverdraaiing een ziekte? Castratie een ziekte? En nee, waarom zou het mij interesseren hoe een andere fokker fokt? Ik doe het op mijn manier en hoe een andere fokker fokt of zijn geld wel of niet verdient maakt mij niet uit. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Ik weet helaas te veel over hoe andere fokkers het doen. De honden zitten 24/7 in de kennel, komen er nooit uit, standaard keizersnedes, de pups worden standaard met een sonde grootgebracht, liggen apart, moeder er niet bij, waarom zou het mij moeten interesseren? En waarom ben ik een arrogante trut als het mij niet interesseert?[/quote]

Ik quote dit bericht nog maar eens, heb er nog geen reactie op. Zou graag antwoord op mijn vragen zien.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik had wel verwacht geen antwoord te krijgen.

"Angel-eyes" (iemand mag dan vinden dat je de ogen van een engel hebt, maar verder heb je er verrekte weinig van), ik weet niet of je een man of een vrouw bent, maar ballen heb je in ieder geval niet :kotz: .
Afbeelding
neeltje2
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door neeltje2 »

Sjongejonge zeg, ik vind het hier nogal heftig toegaan! :denken: Maar goed, ik zal ook ff m'n mening geven. Ik heb 2 witte herders en heb een nieuwe pup besteld, prijs 750 euro. Voor de eerste, nu 11 jaar, heb ik destijds 1000 gulden betaald, de 2e was een herplaatser en daarvoor heb ik 100 gulden gegeven, omdat die mensen haar helemaal waren komen brengen, ze wilden er eigenlijk niks voor hebben. Eigenlijk maakt het me niet zoveel uit wat een hond kost, als-ie maar gezond is en bij me past. En ik heb witte herders omdat die perfekt bij me passen, dat is echt mijn ras. Overigens heb ik vroeger zelf ook gefokt, heb nooit de hoogste prijzen gehanteerd,maar ook niet de laagste, want dan gaan mensen idd. denken dat je puppen minderwaardig zijn. En bij een gemiddeld nest van zo'n 5 à 6 pups die goed gezond zijn hou je er echt wel wat aan over hoor.
Groetjes, Neeltje2
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”