Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Anti-blafband

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

malinois schreef:.. maar wat jij zegt is dus niet allemaal waar.. je kunt best ergens tegen zijn.. maar er zijn ook mensen die er wel baat bij hebben... en niet alle honden die blaffen doen dat uit verlatingsangst... :wink:
Wat ik zeg is allemaal waar. Ik ontken nergens dat er honden zijn die hun bek niet meer open durven doen door de blafband, ik zeg alleen dat ik zo'n band alles behalve aanprijzingswaardig vind.
En ik ken ze wel..van de goedkope antiblafbanden, waarbij de brandwonden inderdaad diep in de nek stonden. Sommige honden paniekeren zo dat ze doorblaffen..ook dan kunnen ze brandwonden krijgen.
die banden van 9,95 heb ik nog nooit gezien.. de goedkoopste die ik hier in de dierenwinkel zie kosten 75 euro.
maar goed.. brandwonden zou je dan ook door de TT moeten krijgen en bij geen van de honden die ik ken die met een TT loopt heeft brandwonden.[/quote]

Je weet gewoon blijkbaar niet waar je over praat en neemt weer eens alleen je eigen ervaringen als uitgangspunt. Een TT zoals gebruikt bij jou op de vereniging ...wil je die vergelijken met goedkope blafbanden die te pas en te onpas afgaan, waarvan jij blijkbaar niet eens weet dat ze bestaan?
Trouwens...zoek maar eens even in het archief..ik las hier een poos terug in een bericht nog een hond met een verbrandde nek door de blafband.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Eline* schreef: Wat ik zeg is allemaal waar. Ik ontken nergens dat er honden zijn die hun bek niet meer open durven doen door de blafband, ik zeg alleen dat ik zo'n band alles behalve aanprijzingswaardig vind.
dus als een hond z'n bek niet meer open durft te doen is dat bij voorbaat al verkeerd?? :denken:
Vind ik niet...
en daarnaast heb ik er geen aandelen in ofzo hoor dus ik prijs ze zeker niet aan... maar ik vind het niet bij voorbaat al slecht.... dat is heel wat anders.
Je weet gewoon blijkbaar niet waar je over praat en neemt weer eens alleen je eigen ervaringen als uitgangspunt. Een TT zoals gebruikt bij jou op de vereniging ...wil je die vergelijken met goedkope blafbanden die te pas en te onpas afgaan, waarvan jij blijkbaar niet eens weet dat ze bestaan?
Trouwens...zoek maar eens even in het archief..ik las hier een poos terug in een bericht nog een hond met een verbrandde nek door de blafband.
nee ik ken inderdaad die blafbanden niet... en heb het nog eens nagevraagd hier bij 3 verschillende dierenwinkels en geen van die 3 heeft er ooit van gehoord....
Maar goed, als ze er dan al zijn kun je ze inderdaad niet vergelijken met de TT maar dus ook niet met de duurdere blafbanden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

malinois schreef:
Eline* schreef:Je weet gewoon blijkbaar niet waar je over praat en neemt weer eens alleen je eigen ervaringen als uitgangspunt. Een TT zoals gebruikt bij jou op de vereniging ...wil je die vergelijken met goedkope blafbanden die te pas en te onpas afgaan, waarvan jij blijkbaar niet eens weet dat ze bestaan?
nee ik ken inderdaad die blafbanden niet... en heb het nog eens nagevraagd hier bij 3 verschillende dierenwinkels en geen van die 3 heeft er ooit van gehoord....
Maar goed, als ze er dan al zijn kun je ze inderdaad niet vergelijken met de TT maar dus ook niet met de duurdere blafbanden.
Tja, helaas moet ik het verhaal van Eline bevestigen. Brandwonden oplopen van zo'n blafband is geen kunst, zeker niet als de hond bijvoorbeeld door de correctie in paniek raakt, gaat blaffen en dan steeds maar geschokt wordt.

Er zijn "betere" blafbanden op de markt die een soort "begrenzer" hebben dat als de blafband binnen een bepaalde tijd een x aantal keren achter elkaar gevuurd heeft er een pauze ingelast wordt.
Uitstekend tegen brandwonden, maar de hond begrijpt nog minder waar de correctie voor is als het dan weer een tijdje ongestraft heeft mogen blaffen en daarna weer een tijd gecorrigeerd wordt.
Andere blafbanden hebben deze "pauze" niet en blijven doorvuren tot de batterij leeg is, met flinke brandwonden als resultaat.

Echt walgelijk.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

tbeast schreef:Inge, ze durft niet te blaffen met de band om en dat is ook exact de bedoeling. .
Ja inderdaad, je hebt gelijk. Dat is ook de bedoeling.[/quote]

whoohooo, ik denk dat je niet in de gaten hebt wat je nu zegt. :denken: althans, dat hoop ik maar.............
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
tbeast schreef:Inge, ze durft niet te blaffen met de band om en dat is ook exact de bedoeling. .
Ja inderdaad, je hebt gelijk. Dat is ook de bedoeling.
whoohooo, ik denk dat je niet in de gaten hebt wat je nu zegt. :denken: althans, dat hoop ik maar.............[/quote]

Inge is niet gek...Inge weet best wat ze doet. Ik hoop dat jij nu weet wat je zegt..je zegt namelijk dat Inge iets gebruikt waarvan ze de werking niet snapt. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
linlin

Eline* schreef:
linlin schreef:
Eline* schreef:Inge, ze durft niet te blaffen met de band om en dat is ook exact de bedoeling. .
whoohooo, ik denk dat je niet in de gaten hebt wat je nu zegt. :denken: althans, dat hoop ik maar.............
Inge is niet gek...Inge weet best wat ze doet. Ik hoop dat jij nu weet wat je zegt..je zegt namelijk dat Inge iets gebruikt waarvan ze de werking niet snapt. :denken:
ik denk dat ze (sorry inge, ik lul over je hoofd heen) inderdaad niet exact weet hoe zo'n ding werkt. ik denk dat zo'n ding met angst werkt. ikzelf houd daar niet van. honden mogen een heilig ontzag voor me hebben, maar alsjeblieft geen angst.

krijg er echt nog steeds de kriebels van, het idee van zo'n blafband.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:ik denk dat ze (sorry inge, ik lul over je hoofd heen) inderdaad niet exact weet hoe zo'n ding werkt. ik denk dat zo'n ding met angst werkt. ikzelf houd daar niet van. honden mogen een heilig ontzag voor me hebben, maar alsjeblieft geen angst.

De blafband leert de hond bepaald gedrag te vermijden omdat het vertonen van dat gedrag een schrik/pijnprikkel veroorzaakt die erg onprettig is. Jij doet ook bepaalde dingen niet omdat ze onprettige gevolgen hebben..jij steekt bv ook niet je vingers in het stopcontact. :mrgreen: ( haha, hoor je ze al?? "een schokje doet geen pijn! :boos: )
Het gebruik van een blafband is niet okee omdat een hond die uit stress of paniek blaft geen ander coopingmechanisme paraat heeft om die angst en stress die de schok oplevert te hanteren. Daarbij is hij dus alleen en dat versterkt paniek enorm..kijk naar jezelf als je in paniek bent. Vaak zoek je eerst steun bij iemand die je vertrouwd.
Dat kan de hond dus niet. Bange honden een pijn of schrikprikkel toedienen is helemaal uit den boze omdat je angst bevestigt en verergerd. Als iemand in paniek gilt ga je hem ook niet een schok toedienen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
linlin

Eline* schreef:
linlin schreef:ik denk dat ze (sorry inge, ik lul over je hoofd heen) inderdaad niet exact weet hoe zo'n ding werkt. ik denk dat zo'n ding met angst werkt. ikzelf houd daar niet van. honden mogen een heilig ontzag voor me hebben, maar alsjeblieft geen angst.

De blafband leert de hond bepaald gedrag te vermijden omdat het vertonen van dat gedrag een schrik/pijnprikkel veroorzaakt die erg onprettig is. Jij doet ook bepaalde dingen niet omdat ze onprettige gevolgen hebben..jij steekt bv ook niet je vingers in het stopcontact. :mrgreen: ( haha, hoor je ze al?? "een schokje doet geen pijn! :boos: )
Het gebruik van een blafband is niet okee omdat een hond die uit stress of paniek blaft geen ander coopingmechanisme paraat heeft om die angst en stress die de schok oplevert te hanteren. Daarbij is hij dus alleen en dat versterkt paniek enorm..kijk naar jezelf als je in paniek bent. Vaak zoek je eerst steun bij iemand die je vertrouwd.
Dat kan de hond dus niet. Bange honden een pijn of schrikprikkel toedienen is helemaal uit den boze omdat je angst bevestigt en verergerd. Als iemand in paniek gilt ga je hem ook niet een schok toedienen.
aangezien ikzelf niet met zekerheid kan vaststellen of mijn honden al dan niet uit angst blaffen en gillen bij mijn afwezigheid, ga ik het risico niet aan om met een blafband te werken.

afgezien daarvan doe ik niet aan stroomstootjes. het gaat me gewoon te ver.

wellicht is het een projectie voortkomend uit onzekerheid of gebrek aan kennis van mij. ik weet niet honderd procent zeker of mijn gillerd-bij-afwezigheid uit angst gilt. interesseert me niks. sommige dingen doe je gewoon niet.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben het met je eens Lin..ik zou het zelf dus ook nooit inzetten bij mijn hond. Bij blafproblemen dan maar een oppas regelen, maar mijn hond bang maken met stroomstootjes...nope!!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

domme vraag mischien maar is de geurband niet vriendelijker dan
hebben ze gelijk geen last van muggen
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

twinkeltje schreef:domme vraag mischien maar is de geurband niet vriendelijker dan
hebben ze gelijk geen last van muggen
Nou stel je maar voor dat je honderden keren sterkere reuk hebt en dan citroen in je neus gespoten krijgt :roll:
Gewoon niet doen dus manieren genoeg om je hond aan te leren om alleen te zijn en als het niet lukt regel een oppas en begin opnieuw :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

nee oke ik doe zoiets ook niet maar vroeg het me af stroom lijkt me erger
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik ga heel flauw doen.
Angst.
We hebben de afgelopen dagen gelezen en gezien over de gijzeling in rusland.

Gijzelnemers die als kinderen 'geluid' 'rumoer' maakten in de lucht schoten. En ja het hielp...

Een Juf die verkondigde dat de kinderen 'bang maar heel gedisciplineerd' waren.
3 dagen geen eten en drinken of toiletbezoek, en ook geen janken..
Kan allemaal, als je ze maar bang genoeg maakt.
Ben opeens benieuwd of er ook zo lauw gereageerd zou worden als ik mijn kinderen zo'n stroomband zou omdoen, en geloof me ik snak ernaar zo tussen 17.00 en 20.00. Doe toch maar niet.

Angst.
Voor een stroomstoot of een citronellalucht...
Dat is toch geen basis.
Dat is terreur.
linlin

Daan schreef: Dat is terreur.
dank u.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

linlin schreef:
Eline* schreef:
linlin schreef:
ik denk dat ze (sorry inge, ik lul over je hoofd heen) inderdaad niet exact weet hoe zo'n ding werkt. ik denk dat zo'n ding met angst werkt. ikzelf houd daar niet van. honden mogen een heilig ontzag voor me hebben, maar alsjeblieft geen angst.

Ik zou bijna zeggen dat je hier maar eens moet kijken. Amar heeft geen angst voor mij, integendeel.
En je zou eens (stiekem) moeten kijken als ze haar blafband om heeft. Ook geen angst.
Bij angst kreeg ze de band niet om, heb ik al meerdere keren gezegd.
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:omdat een hond die uit stress of paniek blaft geen ander coopingmechanisme paraat heeft om die angst en stress die de schok oplevert te hanteren. Bange honden een pijn of schrikprikkel toedienen is helemaal uit den boze omdat je angst bevestigt en verergerd. Als iemand in paniek gilt ga je hem ook niet een schok toedienen.
je gaat er voor het gemak maar vanuit dat alle honden uit stress of angst blaffen :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:nee oke ik doe zoiets ook niet maar vroeg het me af stroom lijkt me erger
nee ik zou eerder voor stroom dan voor die citronellatroep kiezen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Daan schreef:

Angst.
Voor een stroomstoot of een citronellalucht...
Dat is toch geen basis.
Dat is terreur.
:slaap:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ook ik heb een blafband voor opa gebruikt in zijn jonge jaren. Toen was het nog vrij moeilijk ze te krijgen en kon je ze alleen bestellen via de hondenschool waar ik met mijn (sst niet doorvertellen) herder trainde :wink:
Mijn buren werden gek van zijn geblaf en wat ik ook deed wat ik ook oefende ik kreeg het er niet uit. Uiteindelijk na overleg met mijn trainer dus de blafband aangeschaft. Ik moet zeggen dat het voor mij de oplossing was want anders had ik hem toch echt moeten verkassen. De andere honden blafte niet met hem mee gelukkig.
Wat hij zich toen heeft aangeleerd is piepen (een soort fluiten) ipv blaffen.
Na een tijdje kreeg hij een dummie om en daarna niets. Hij blafte niet meer de buurt bij elkaar en kon zodoende bij mij blijven wonen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Zaterdag zijn we naar Duitsland geweest. De honden buiten gelaten (en ja, ze konden naar binnen als ze dat wilden) en Amar geen blafband omgedaan. Wel de buren gewaarschuwd.
Volgens de buren waren ze stil. Op een grom of blaf na, maar verder niet. Ook Amar dus niet, zonder blafband. Ik doe hem echt niet meer om dan nodig is, hoewel ze niet blaft als ze hem om heeft, dus er verder ook geen last van heeft.
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat Amar dus niet blafte toen we zaterdag weg waren. Wat een vreselijk bange hond heb ik toch.......voor mij des te meer reden om aan te nemen dat mevrouw gewoon blaft om het blaffen.
AfbeeldingAfbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

ik zou hem wel eerst zelf uittesten!
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

irstas schreef:ik zou hem wel eerst zelf uittesten!
Hahaha
Rataplan
Zeer actief

idorh schreef:
Hahaha
Als je lacht dan reageert die blafband niet, je moet blaffen Bertus :pffff: :pffff:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Rataplan schreef:
idorh schreef:
Hahaha
Als je lacht dan reageert die blafband niet, je moet blaffen Bertus :pffff: :pffff:
Pas maar op of ik bijt in je Belgies BIPS.(netjes he)

Gr Bertus.
chrico
Zeer actief

Dan word je ok nog gemuilkorft Bertus :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
linlin

chrico schreef: Wat hij zich toen heeft aangeleerd is piepen (een soort fluiten) ipv blaffen.
:denken: huh? wat moet ik me daar bij voorstellen, whera?
chrico
Zeer actief

Als hij ligt kan hij een geluidje maken dat lijkt op fluiten, het is superirritant en negeren is haast onmogelijk :mrgreen:
Het is geen janken ook geen piepen maar meer een geluid dat hij maakt door zijn neus. Ik denk dat hij zich dat aangeleerd heeft zodat zijn stembanden niet trillen of zoiets.
Hij heeft al jaren die band niet meer om want het is en blijft een hulpmiddel alleen dat heeft hij nooit afgeleerd.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rataplan
Zeer actief

Dat fluiten heeft Junky ook jaren gedaan :mrgreen: Gewoon nerveusiteit. In de wachtkamer van de DA floot hij de mooiste liedjes.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Als hij ligt kan hij een geluidje maken dat lijkt op fluiten, het is superirritant en negeren is haast onmogelijk :mrgreen:
Het is geen janken ook geen piepen maar meer een geluid dat hij maakt door zijn neus. Ik denk dat hij zich dat aangeleerd heeft zodat zijn stembanden niet trillen of zoiets.
Hij heeft al jaren die band niet meer om want het is en blijft een hulpmiddel alleen dat heeft hij nooit afgeleerd.
neusfluiten :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”