Wat ik zeg is allemaal waar. Ik ontken nergens dat er honden zijn die hun bek niet meer open durven doen door de blafband, ik zeg alleen dat ik zo'n band alles behalve aanprijzingswaardig vind.malinois schreef:.. maar wat jij zegt is dus niet allemaal waar.. je kunt best ergens tegen zijn.. maar er zijn ook mensen die er wel baat bij hebben... en niet alle honden die blaffen doen dat uit verlatingsangst...![]()
die banden van 9,95 heb ik nog nooit gezien.. de goedkoopste die ik hier in de dierenwinkel zie kosten 75 euro.En ik ken ze wel..van de goedkope antiblafbanden, waarbij de brandwonden inderdaad diep in de nek stonden. Sommige honden paniekeren zo dat ze doorblaffen..ook dan kunnen ze brandwonden krijgen.
maar goed.. brandwonden zou je dan ook door de TT moeten krijgen en bij geen van de honden die ik ken die met een TT loopt heeft brandwonden.[/quote]
Je weet gewoon blijkbaar niet waar je over praat en neemt weer eens alleen je eigen ervaringen als uitgangspunt. Een TT zoals gebruikt bij jou op de vereniging ...wil je die vergelijken met goedkope blafbanden die te pas en te onpas afgaan, waarvan jij blijkbaar niet eens weet dat ze bestaan?
Trouwens...zoek maar eens even in het archief..ik las hier een poos terug in een bericht nog een hond met een verbrandde nek door de blafband.