Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Anti-blafband

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Anti-blafband

Ongelezen bericht door JoviGirlAnita »

Is een anti-blafband een goede optie om een slechte gewoonte af te leren die je er ondanks alle inzet niet uitkrijgt? :19:

Ben benieuwd naar ervaringen en meningen, want ondertussen zit ik er behoorlijk mee, met een flinke blafferd :idea:

Groetjes,
Anita
Pootje van my SUPER doggies Bobby & Jovi

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nee. Blaffen tijdens het alleen zijn heeft een reden, een antiblafband pakt een symtoom aan. Dat is geen goede manier om een probleem op te lossen, omdat je de oorzaak laat bestaan en daarbij ook het probleem kan verergeren.
Blaffen tijdens het alleen zijn wordt gezien als het probleem van de eigenaar terwijl het eigenlijk in negen van de tien gevallen een groot probleem is van de hond, die moeite heeft met het alleen blijven.
Een hond die angstig is tijdens het alleen zijn kan gaan blaffen. Wordt dat bestraft neemt de angst van de hond toe. Hij kan geen steun zoeken en er is niemand die hem gerust kan stellen. Het stressniveau neemt dus erg toe en de hond kan de stress niet uiten op de voor hem gebruikelijke manier...blaffen.
De kans is dus erg groot op gedrag waarmee de hond wel de stress kwijt kan, zoals slopen, onzindelijk gedrag of automutilatie.
Ik vind het gebruik van een blafband bij een bange hond pure dierenmishandeling, niks meer en niks minder en het zou verboden moeten worden een blafband te gebruiken zonder dat er een deskundige heeft gekeken naar de reden van het blaffen tijdens het alleen zijn.

Verder kan er geblaft worden omdat de hond puur gewoon waaks is of zich te pletter verveeld. Ook daar zijn dus andere oplossingen voor dan het gebruik van blafbanden. Als een hond protesteert tijdens het alleen zijn omdat er een rangordeprobleem is waarbij hij het niet pikt alleen achter te blijven moet je dus aan je rangordeprobleem werken.
ALs de hond hyper is en daarom problemen veroorzaakt maak je het probleem voor de hond dus ook in dit geval veel groter door het gebruik van een blafband.
Ik ben dus in geen enkel geval voor het gebruik van een blafband, al schaar ik het gebruik ervan niet altijd per definitie onder dierenmishandeling.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Mijn hond blaft niet alleen als hij alleen thuis is. Hij blaft ook om de haverklap als ik thuis ben en bijvoorbeeld als ze samen achter het huis liggen. Vaak zie ik helemaal geen reden waarom Bobby blaft.

Nu is Bob al snel blafferig hoor. Als je met hem speelt blaft hij gelijk, op de cursus als hij af moet liggen en ik een paar passen bij hem vandaan ben, dan blaft hij ook aan één stuk door. Staat iedereen op de cursus in een rij en eentje moet naar voren, dan begint Bobby te blaffen. Het lijkt wel alsof hij de roedel bij elkaar wil houden.....

Het is best vervelend als je buren gaan klagen dat Bobby zoveel blaft. Heb geen zin in problemen natuurlijk en heb al heel veel geprobeerd. Het helpt gewoon niet. Ondertussen begin ik een beetje met mijn handen in mijn haren te zitten en weet niet meer wat ik moet doen.

Mijn eerste reactie van een blafband was heel negatief, maar heb ook verhalen gehoord van mensen die nu een hond hebben die van deze slechte gewoonte af is na het gebruik van die band.

Moeilijke kwestie hoor.

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Op je home-page staat dat Bob verlatingsangst heeft. Vandaar de conclusie dat je de blafband daarvoor wilde gaan inzetten en dat vind ik dus gestoord.
Als je hond blaft waar jij bij bent heb je geen blafband nodig.
Dan kan je andere maatregelen treffen toch?
Ze misschien niet onbeheert in de tuin laten en hem met kalmte benaderen als je wat van hem wilt. Sommige honden zijn in die mate snel opgewonden en blaffen daarbij dat de sfeer kalm houden soms de enige oplossing is die echt soelaas biedt. Sommige honden zijn nou eenmaal blafferds en die moet je niet gaan beulen met een blafband.
Het is inderdaad ontzettend lastig als je een snel blaffende hond hebt, maar het is geen reden je hond te gaan mishandelen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Nounou, ten eerste vind ik het nogal aanvallend overkomen om mij gestoord te noemen en te beweren dat ik mijn hond afbeul en ga mishandelen door eventueel een blafband te proberen.

Bobby kan wel alleen thuis zijn, maar zodra ik hem bijvoorbeeld vast zet op een pallet of wegloop als iemand met Bobby loopt, dan heeft hij het te pakken met verlatingsangst. Dat mijd ik dus zoveel mogelijk omdat hij niet onnodig stress hoeft te hebben.

Ik wil alleen het beste voor mijn hond. Laat ik dat voorop stellen. Maar ik weet niet of je toevallig weet in watvoor lastig pakket iemand zit die een hond heeft die blaft en buren heeft die daarover klagen. Kan je vertellen dat dat echt geen pretje is.

Bobby kan heel goed alleen met Jovi achter het huis liggen. Als ik zijn gedrag bekijk als hij begint te blaffen, dan heeft dat niets te maken met in huis willen zijn o.i.d. Als ik bij ze zit in de tuin blaft hij ook vanuit het niets.

Bobby benader ik altijd rustig, want anders raakt hij helemaal overenthousiast en zal het dan ook helemaal op een blaffen zetten.

Volgens mijn dierenarts is het een aangeleerde slechte gewoonte, aangezien hij het niet altijd heeft gedaan.

Afbeelding
leonie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door leonie »

Hoi, vervelend hoor als je een hond hebt die zo blaft, en dat je problemen krijgt met de buren!
Maar heb je al eens geprobeert om de hond op commando te laten blaffen?
Werkte bij Terra perfect.
Ik heb het aangeleerd met de etensbak, en dan hield ik de bak hoog, en gaf het commando "luid", en als zij dan blafte, dan kreeg zij het eten.
Zo ook met een tennis bal, eerst commando "luid", en dan weggooien de bal, als ze blafte. En als ze de bal terug bracht, dan aanleren het commando "stil". En belonen met koekjes commando "luis"ze blaft een koekje, commando "stil", ze blijft stil, een koekje enz.
Is leuk hoor als ze dit doorhebben.
Misschien is dit een idee voor je?
Succes.
Groetjes Leonie en een poot van Terra.
Groetjes Leonie en een poot van Luca.

in liefde volle herinnering Terra 13-03-95/09-11-06
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Blafte jouw hond voorheen ook erg dan en heb je het door middel van dit afgeleerd???? Dan is het best te proberen, ik wil namelijk alles wel proberen, wat ik nog niet heb geprobeerd.

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

JoviGirlAnita schreef:Nounou, ten eerste vind ik het nogal aanvallend overkomen om mij gestoord te noemen en te beweren dat ik mijn hond afbeul en ga mishandelen door eventueel een blafband te proberen.
Lees gewoon even wat er staat in plaats van op de hoogste kast te klimmen. Ik zeg dat ik het gestoord vind om een blafband te gaan inzetten bij verlatingsangst. Als je een blafband inzet bij verlatingsangst ben je wat mij betreft inderdaad geen knip voor de neus waard, maar aangezien je zegt dat je dat niet doet val ik je ook niet aan. Daarbij is het geen aanval, maar een constatering...als iemand uit angst schreeuwt sla je hem niet in elkaar omdat ie zijn bek moet houden..dan doe je gewoon echt iets fout en daar moet iemand op gewezen worden.
Ik wil alleen het beste voor mijn hond. Laat ik dat voorop stellen. Maar ik weet niet of je toevallig weet in watvoor lastig pakket iemand zit die een hond heeft die blaft en buren heeft die daarover klagen. Kan je vertellen dat dat echt geen pretje is.
Dat begrijp ik heel erg goed, maar het is geen reden te grijpen naar onredelijke maatregelen. Ik woon zelf in een flat en met regelmaat als ik s'nachts de honden uit ga laten zie ik mijn benedenburen van 5 hoog met hun kleine babytje in de hal beneden zitten omdat het mannetje de longetjes uit zijn lijf krijst en buren wakker houdt. Voor die mensen heel naar en voor het babytje ook..toch zou niemand het in zijn hoofd halen die baby onder stroom te gaan zetten omdat hij s'nachts herrie maakt.
Dat recht heb je over een hond ook niet. Een hond heeft net zoveel recht op een fatsoenlijke behandeling als een wezen van je eigen soort.
Bobby kan heel goed alleen met Jovi achter het huis liggen. Als ik zijn gedrag bekijk als hij begint te blaffen, dan heeft dat niets te maken met in huis willen zijn o.i.d. Als ik bij ze zit in de tuin blaft hij ook vanuit het niets.

Bobby benader ik altijd rustig, want anders raakt hij helemaal overenthousiast en zal het dan ook helemaal op een blaffen zetten.

Volgens mijn dierenarts is het een aangeleerde slechte gewoonte, aangezien hij het niet altijd heeft gedaan.
Gewoonte's worden in stand gehouden doordat het iets oplevert wat belonend is. Geef je je hond altijd aandacht als hij blaft? Ook dat kan nl een reden zijn om steeds te blaffen. Als je de beloning weghaalt zal ook het gedrag stoppen.
Als het blaffen een uitingsvorm is van opwinding kan je er gewoon niet zoveel mee. Dat is ontzettend rot, maar sommige dingen horen zo bij het type hond dat je hem beschadigt als je dat stuk gedrag wil afpakken.
Dan kan je alleen de omstandigheden zo maken dat het gedrag weinig voorkomt, omdat de uitlokkende factoren er niet zijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Ik klim helemaal niet op de hoogste kast hoor, als dat zo is, dan reageer ik stukken vinniger, ben namelijk een tante met haar op de kiezen :pffff: :mrgreen:

Ik heb Bobby al meer dan eens genegeerd als hij aan het blaffen was, onder het mom slecht gedrag negeren, goed gedrag belonen. Maar ja, dan krijg je dus een blafsalvo van aardig wat minuten..... :ugh:

Een tijdje geleden heb ik dus zo'n blafband in mijn handen gehad en ook de schok gevoeld, op mezelf. Had verwacht dat het een flinke tik zou worden, maar dat viel me reuze mee. Het gaat ook niet om de schok als pijn, maar om een schrikeffect te creëren.
Ook is er een blafband die werkt op citronellaspray. Bij een bepaald decibel geeft die spray af.

Als ik roep 'Bobby zwijg', dan houdt hij meestal ook zo weer op. Alleen kan hij even later gewoon weer beginnen. Heel soms heeft hij van die dagen dat hij heel normaal een paar uur in de tuin kan liggen zonder een kick te geven. Dat is ook het frustrerende soms, omdat ik weet dat hij het wel kan, snap je?

Een mens en een dier is overigens in mijn ogen niet hetzelfde en dient ook niet dezelfde behandeling met bepaalde dingen te krijgen. Wat niet wegneemt dat ik gigantisch veel van mijn honden hou en echt zo goed mogelijk voor ze ben. Die komen echt niets te kort hoor, geloof mij.

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

JoviGirlAnita schreef:Ik heb Bobby al meer dan eens genegeerd als hij aan het blaffen was, onder het mom slecht gedrag negeren, goed gedrag belonen. Maar ja, dan krijg je dus een blafsalvo van aardig wat minuten..... :ugh:
Juist..logisch toch? Als jij gewend bent een bepaalde reactie te krijgen en die blijft uit, probeer je harder. Dat is een heel normaal gegeven en dat is ook wat de bedoeling is als je gaat negeren. Negeren heeft nl alleen zin als de beloning zit in de aandacht die hij van jou krijgt. Het feit dat zijn gedrag toeneemt geeft dus inderdaad aan dat het hem te doen is om jouw aandacht. Jij bent dus degene die dit gedrag in stand houdt door het te belonen. Als je gaat negeren betekent dat dat je een week of 3 met watten in je oren gaat rondlopen en dus gewoon niet reageert op geblaf. Dan ben je er na een week of 3 grotendeels vanaf. Voorwaarde is dus wel dat je onder geen beding reageert, omdat je anders overgaat op intervalbeloningen..je wordt een gokkast en zoals je weet is een gokkast verslavend en blijft de hond dan proberen zijn beloning te halen en leer je het gedrag dus inderdaad niet of nog maar zeer moeizaam af. :19:
Als je begint met negeren zal je dus inderdaad altijd een toename zien, maar na die toename zie je dat het gedrag afneemt en daarna zal het af en toe met vlagen even de kop opsteken. Als je ook die buien negeert dooft het gedrag uit.

Een tijdje geleden heb ik dus zo'n blafband in mijn handen gehad en ook de schok gevoeld, op mezelf. Had verwacht dat het een flinke tik zou worden, maar dat viel me reuze mee. Het gaat ook niet om de schok als pijn, maar om een schrikeffect te creëren.
Ook is er een blafband die werkt op citronellaspray. Bij een bepaald decibel geeft die spray af.
Het gaat niet om de hevigheid van de pijnprikkel, het gaat om de hevigheid van de schrik. Schrik is net zo traumatisch als pijn.
Als je de band wil gebruiken in jouw bijzijn en om de hond een aversieve prikkel te geven als hij op jacht is naar jouw aandacht zou ik dus gewoon kiezen voor 3 weken doorbijten en negeren.
Je kan een deskundige laten meekijken met je om te bezien of de hond werkelijk enkel en alleen blaft om aandacht. Dan is ook de oplossing duidelijker en heb je wat hulp.

Een mens en een dier is overigens in mijn ogen niet hetzelfde en dient ook niet dezelfde behandeling met bepaalde dingen te krijgen. Wat niet wegneemt dat ik gigantisch veel van mijn honden hou en echt zo goed mogelijk voor ze ben. Die komen echt niets te kort hoor, geloof mij.
??, waarom niet? Angst is angst en doet met een hond hetzelfde als met een mens. Angst straf je niet...angstagressie wordt door honden onderling bv ook niet afgestraft.
Respect hebben voor je mede-aardbewoners en niet je macht misbruiken. Dat maakt het verschil tussen mensen en onmensen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Onze Amar heeft dus zo'n blafband. Zij heeft geen verlatingsangst, ze blaft gewoon een eind weg. Toen we Amar kregen, werd verteld dat ze een iedale huishond was, die goed alleen kon zijn. Niets was helaas minder waar. De eerste dagen heeft ze ons huis gesloopt en het scheen dus dat ze ontzettend blafte.
Omdat ik snel een oplossing moest hebben (ik heb me wel laten adviseren hoor), heeft Amar een blafband om gekregen. Ik geloof dat ze toen nog 2 keer geblaft heeft en daarna niet weer. Ik heb de buren gevraagd een beetje op te letten hoe ze zich gedraagt als wij weg zijn en ze ligt relaxed in het zonnetje, snuffelt wat rond en meer van dat soort dingen. Geen stress dus.
Ik vind de blafband ook geen mishandeling, MITS hij juist gebruikt wordt. Inderdaad bij verlatingsangst zou ik het ook niet doen, maar ik kan me wel voorstellen dat je met je handen in het haar zit.
AfbeeldingAfbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tbeast schreef:Onze Amar heeft dus zo'n blafband. Zij heeft geen verlatingsangst, ze blaft gewoon een eind weg. Toen we Amar kregen, werd verteld dat ze een iedale huishond was, die goed alleen kon zijn. Niets was helaas minder waar. De eerste dagen heeft ze ons huis gesloopt en het scheen dus dat ze ontzettend blafte.
Omdat ik snel een oplossing moest hebben (ik heb me wel laten adviseren hoor), heeft Amar een blafband om gekregen. Ik geloof dat ze toen nog 2 keer geblaft heeft en daarna niet weer. Ik heb de buren gevraagd een beetje op te letten hoe ze zich gedraagt als wij weg zijn en ze ligt relaxed in het zonnetje, snuffelt wat rond en meer van dat soort dingen. Geen stress dus.
Ik vind de blafband ook geen mishandeling, MITS hij juist gebruikt wordt. Inderdaad bij verlatingsangst zou ik het ook niet doen, maar ik kan me wel voorstellen dat je met je handen in het haar zit.
ik lees net een ander topic van jou............had ze de band daar niet om of?
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Snuffel onze Bassethound heeft ook een blafband voorals we weg gaan. Hij heeft er zelfs 3 maanden mee gelopen (als we weg waren dus :roll: ) zonder dat de batterij het deed :mrgreen: ) alleen jammer, hij kwam er achter en het "feest" begon weer.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Zoë heeft ook de neiging om steeds vaker te gaan blaffen , wat ze in het begin niet deed . Deels eigen schuld in dit geval . Ik ben begonnen op haar geblaf te reageren in een tijd dat ze nauwelijks op kon staan .

In de tuin : als ik er bij zit en ze blaft onnodig en luistert ze niet naar "stil ' dan gaat ze naar binnen . Het zijn dan omgevingsgeluiden waarop ze reageert .

Als ik er niet bij zit : negeren . Vooral mijn moeder heeft er een probleem mee dit consequent te doen , en geeft dan b.v. subtiel aandacht door b.v. te gaan zingen in de keuken , of , nog erger , na een aantal minuten toch boos de tuin in te lopen om haar te corrigeren . We hebben nu duidelijke afspraken gemaakt hoe hier mee om te gaan , en het begint resultaat af te werpen .

Nog een truc die ik toepas : de voordeur uitlopen , een truc van Marc als ik het me goed herinner . Werkt prima .

Geen idee wat je met een balffende hond die alleen gelaten wordt aan moet . Ik zie zo'n anti - blafband ook niet zitten , maar ik heb makkelijk praten want Zoë hoeft zelden of nooit alleen te zijn .
Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

[quote="Eline??, waarom niet? Angst is angst en doet met een hond hetzelfde als met een mens. Angst straf je niet...angstagressie wordt door honden onderling bv ook niet afgestraft.
Respect hebben voor je mede-aardbewoners en niet je macht misbruiken. Dat maakt het verschil tussen mensen en onmensen.[/quote]

Ik misbruik mijn macht niet ten opzichte van mijn dieren. Een dier is in mijn ogen een dier en een mens een mens, dus zijn die anders. Ik probeer alleen in een zo duidelijk mogelijke manier met mijn honden om te gaan in gedrag wat voor hun te begrijpen is.

Om mijn hond uit te laten blaffen is gewoon niet mogelijk, dan drijf ik iedereen hier in de straat echt tot waanzin.

Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk ook dat Bobby meer op omgevingsgeluiden blaft in de meeste gevallen hoor en misschien dat ik niet snap waarom hij daarop blaft of een geluid niet eens bij mij opvalt omdat ik het als normaal zie. Dat is namelijk ook wel eens het geval bij een schrikreactie van mijn paard.

Toen ik nog in mijn oude huis woonde blafte Bobby zelden, het is gewoon veranderd toen ik ging verhuizen. Ja, hij blafte wel bij spelen enzo, maar verder bijna niet.

Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

yamie schreef:
tbeast schreef:Onze Amar heeft dus zo'n blafband. Zij heeft geen verlatingsangst, ze blaft gewoon een eind weg. Toen we Amar kregen, werd verteld dat ze een iedale huishond was, die goed alleen kon zijn. Niets was helaas minder waar. De eerste dagen heeft ze ons huis gesloopt en het scheen dus dat ze ontzettend blafte.
ik lees net een ander topic van jou............had ze de band daar niet om of?
Nee, die had ze daar inderdaad niet om. Zoals ik ook in het topic schreef, was ze eigenlijk van het blaffen af. Zomaar opeens begon ze er weer mee.
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

tbeast schreef:Nee, die had ze daar inderdaad niet om. Zoals ik ook in het topic schreef, was ze eigenlijk van het blaffen af. Zomaar opeens begon ze er weer mee.
Als je symtomen onderdrukt met aversieve maatregelen verhelp je niks, je onderdrukt alleen. Ze is er dan dus niet vanaf en als ze dus weer begint is dat niet zomaar.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Eline* schreef:
tbeast schreef:Nee, die had ze daar inderdaad niet om. Zoals ik ook in het topic schreef, was ze eigenlijk van het blaffen af. Zomaar opeens begon ze er weer mee.
Als je symtomen onderdrukt met aversieve maatregelen verhelp je niks, je onderdrukt alleen. Ze is er dan dus niet vanaf en als ze dus weer begint is dat niet zomaar.
Daar komt ook nog eens bij dat de roedel veranderd is.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Zoie
Zeer actief

JoviGirlAnita schreef:Ik denk ook dat Bobby meer op omgevingsgeluiden blaft in de meeste gevallen hoor en misschien dat ik niet snap waarom hij daarop blaft of een geluid niet eens bij mij opvalt omdat ik het als normaal zie. Dat is namelijk ook wel eens het geval bij een schrikreactie van mijn paard.

Toen ik nog in mijn oude huis woonde blafte Bobby zelden, het is gewoon veranderd toen ik ging verhuizen. Ja, hij blafte wel bij spelen enzo, maar verder bijna niet.
Ja , dan denk ik toch dat je na de verhuizing verkeerd gereageerd hebt op zijn geblaf en het onbewust bekrachtigd heb .

Consequent negeren of averechts te reageren door hoorbaar het huis uit lopen is idd moelijk vooral als het lang aanhoudt , maar als je erop blijft reageren voorzie ik niet dat het ophoudt . Vooropgesteld dat ik een anti-blafband niet zie zitten .
Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Zijn geblaf begon als ik wegging, het is daarna alleen verergerd als hij buiten begon.

In het vorige huis riep ik ook 'bobby zwijg' als hij soms blafte en dan was hij gelijk stil, ging even later niet verder.

Dat veranderde dus in dit huis. Raar eigenlijk.

Zou toch graag eens in zijn koppie willen kijken :wink:

Afbeelding
Zoie
Zeer actief

JoviGirlAnita schreef:Zijn geblaf begon als ik wegging, het is daarna alleen verergerd als hij buiten begon.

In het vorige huis riep ik ook 'bobby zwijg' als hij soms blafte en dan was hij gelijk stil, ging even later niet verder.

Dat veranderde dus in dit huis. Raar eigenlijk.

Zou toch graag eens in zijn koppie willen kijken :wink:
Dat is bij Zoë ook zo gegaan . Het begon in bepaalde situaties en ging zich steeds meer uitbreiden en het werd steeds moeilijker haar het zwijgen op te leggen .

Het gaat nu al weer een stuk beter , gewoon consequent aanpakken .
Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Hoe zit dat dan met de voordeur uitlopen Jan?

Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

hoe werkt een anti- blafband eigenlijk?? Ik heb tot nu toe de raarste verhalen gehoord, en heb er niet zo`n hoge pet van op, maar nog nooit heeft iemand me echt kunnen vertellen hoe zo`n ding nou echt werkt.
Krijgt de hond een soort van "stroom" op zn stembanden ofzo?? en zo ja, is zoiets wel goed voor je hond??

ailena.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Je hebt er twee, eentje die werkt op stroom en eentje die werkt op citronellaspray.

Zodra de hond blaft en geeft dus geluid boven een aantal decibel, dan stoot hij een hoeveelheid spray af of een schok (kan je instellen). Bij een schok krijgt een hond een schrikeffect en die moet het afleren. Bij de spray vindt de hond de walm zeer onaangenaam en is dat het wat het af zou moeten leren.

Ik zou ook nooit maar zo voor deze optie kiezen hoor, maar als je al zoveel hebt geprobeerd is het wel heel moeilijk om weer iets nieuws te zoeken.

Laten blaffen en het negeren is een goede optie, maar moet je eens zien watvoor gedonder je daarmee krijgt met de buren, dat is het hele euvel nou juist bij mij.

Afbeelding
Zoie
Zeer actief

JoviGirlAnita schreef:Hoe zit dat dan met de voordeur uitlopen Jan?
Het idee er achter is dat een hond die blaft om aandacht z'n roedel bij elkaar wil roepen , en dat weglopen dus een avrechts effect heeft , wat de hond tot de overtuiging moet brengen dat blaffen geen zin heeft .
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

wat ik overigens wel doe is de tijd dat ze alleen in de tuin of elders in huis is niet te lang maken . Ze is niet meer zo mobiel en kan me niet zo vaak opzoeken en mag dat ook niet , b.v. omdat ze niet alleen de trap op mag lopen vanwege gewrichtsproblemen . Maar dan alleen als ze stil is en niet blaft .
Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Hmmmm, zit wel wat in zeg

Afbeelding
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Ik snap goed dat je er erg mee zit dat de buren last hebben van het geblaf van Bobby. Misschien is het een idee om inderdaad zoals Eline zegt gewoon een maandje volkomen het geblaf te negeren, maar dit van te voren met je buren te bespreken? Dan weten zij dat je ze serieus neemt en dat je er mee bezig bent om het probleem op te lossen. Bovendien hoef je je dan niet zo schuldig te voelen als er minutenlang aan één stuk geblaft wordt, de buren weten er immers van!
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

JoviGirlAnita schreef:Zodra de hond blaft en geeft dus geluid boven een aantal decibel, dan stoot hij een hoeveelheid spray af of een schok (kan je instellen). Bij een schok krijgt een hond een schrikeffect en die moet het afleren. Bij de spray vindt de hond de walm zeer onaangenaam en is dat het wat het af zou moeten leren.
Een blafband reageert op trillingen van de hals. Dus als je pech hebt kan hij ook afgaan als je andere hond blaft.
En citronella is echt overbodig......een hond ruikt veel beter dan ons. Daarbij komt nog dat de geur niet ala minuut weg is....dus als de hond dan stil is zit hij nog weet ik niet hoelang in de stank.
Je kunt zo'n citronella band ook gebruiken met een geurloze spray. De hond schrikt dat ineens van de puf lucht die hij onder zijn snoet gesprayd krijgt.
JoviGirlAnita schreef:Ik zou ook nooit maar zo voor deze optie kiezen hoor, maar als je al zoveel hebt geprobeerd is het wel heel moeilijk om weer iets nieuws te zoeken.

Laten blaffen en het negeren is een goede optie, maar moet je eens zien watvoor gedonder je daarmee krijgt met de buren, dat is het hele euvel nou juist bij mij.
Ik vond die tip om je buren in te lichten niet eens zo gek. Vertel serieus dat je er zelf ook enorm mee zit en dat je er hard aan gaat werken.

Veel succes!
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”