Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond alleen laten met een Kong?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Manon_
Actief

Hond alleen laten met een Kong?

Ongelezen bericht door Manon_ »

Vinden jullie een Kong een zo goed speeltje, dat je ze er alleen mee kan laten als je weg gaat?

Want ook dat kan toch in hun keel komen waardoor ze dus kunnen stikken?
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zorgen dat hij groot genoeg is. Ik vind dus dat het kan. Je moet honden iets geven om op te kauwen en mis gaan kan het altijd. Het enige waar ik op let is of het echt groot genoeg is en of ze er geen stukken vanaf kunnen bijten. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Manon_
Actief

Oke, bedankt voor je reactie. :wink:

Wij hebben hier een kong in de vorm van een botje, waar je aan beide kanten pasta of ander spul in kan stoppen. Speciaal voor puppies.

Zou ik die alleen bij haar kunnen laten? :denken:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Nou , ik zou zelf dus iets achterlaten wat echt onder geen enkele hoek een keel in kan schieten.
Ik ben zelf nogal weg van de biscuit ball. Dat is een grote rubbelbal met gaten waar je koekjes in kan stoppen. Voordat ze die koek eruit hebben zijn ze echt wel even verder, maar het ding is groot en rond en kan dus geen keeltje in schieten.
Dingen in vormen van botjes stel ik me altijd zo voor dat hij in de keel van verdwijnen. Maar ik weet niet wat je bedoeld. Zelf kun je toch wel inschatten wat groot genoeg is? Overigens; dat het speciaal voor pups is zegt niets..zelf kijken en inschatten, dat is veel beter! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik laat ze hier met een gerust hart alleen met de KONG
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Die van mij heeft de Kong aan stukjes gevreten, dus ik zou het niet doen :denken:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Eline* schreef: Ik ben zelf nogal weg van de biscuit ball. Dat is een grote rubbelbal met gaten waar je koekjes in kan stoppen. Voordat ze die koek eruit hebben zijn ze echt wel even verder
Even off topic, ik heb ook zo'n biscuit ball en hij valt me een beetje tegen. Dante heeft echt in no time alle koekjes er uit :roll:. Dus niks 'even lekker bezig zijn' :boos:. Het zal wel moeilijk uitleggen zijn, maar hoe doe jij die koekjes er in? Want ik doe vast iets fout :denken:
Gr. Marijke
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas heeft zijn Kong laatst, na ruim een jaar trouwe dienst, aan stukken gebeten dus hem laat ik er niet alleen mee :wink: Maar een puppy met een Kong die groot genoeg is zou ik wel alleen laten, dat heb ik bij Vegas ook gedaan :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik laat Buffy wel alleen met een Kong, maar ze knaagt er nooit aan. Als hij op is, is de lol over. En idd wel een Kong nemen die groot genoeg is en ik zou ook geen nepper nemen, maar echt een merkkong.

Anne
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Hier geef ik ook een kong of een biscuitbal enne nooit wat kapot ervan gevreten je moet het alleen op de juiste maat kopen!!!
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik geef hier de kong ook wel als ze alleen is, tot nu toe blijft hij heel.
Ze is wel inmiddels over van de puppykong op de rode. Als ze hem leeg heeft doet ze er verder niets meer mee.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Moon schreef:
Eline* schreef: Ik ben zelf nogal weg van de biscuit ball. Dat is een grote rubbelbal met gaten waar je koekjes in kan stoppen. Voordat ze die koek eruit hebben zijn ze echt wel even verder
Even off topic, ik heb ook zo'n biscuit ball en hij valt me een beetje tegen. Dante heeft echt in no time alle koekjes er uit :roll:. Dus niks 'even lekker bezig zijn' :boos:. Het zal wel moeilijk uitleggen zijn, maar hoe doe jij die koekjes er in? Want ik doe vast iets fout :denken:
Ik doe ze er zo moeilijk mogelijk in! :mrgreen: Ik kan ze wel goed klemvast zetten, soms met twee in 1 gat en te grote koekjes en die goed vastdraaien. Een kuifje er middendoor steken en goed vastzetten doe ik ook nog wel eens!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Natas

Ongelezen bericht door Natas »

Ik had eerst een nep-kong waar dus al snel stukjes vanaf kwamen. Die heb ik weggedaan en een echte gekocht. De eerste tijd kreeg ze hem alleen als ik erbij was, maar ik weet nu zeker dat ze hem echt niet stuk krijgt, dus geef ik hem haar juist als ik wegga.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Eline* schreef:
Moon schreef:
Ik doe ze er zo moeilijk mogelijk in! :mrgreen: Ik kan ze wel goed klemvast zetten, soms met twee in 1 gat en te grote koekjes en die goed vastdraaien. Een kuifje er middendoor steken en goed vastzetten doe ik ook nog wel eens!
Ik sta ook af en toe te wrikken, maar dan breekt het kluifje :roll: Een grote er dwarsdoorheen zal ik ook eens proberen :ok:

Ik voel me af en toe wel een sadist zoals ik met kong en biscuitbal bezig ben; echt met de gedachte 'zo, zie dat er nou maar eens uit te krijgen' :mrgreen: Maar Dante denkt ws hetzelfde want die staat dan vaak binnen no time weer voor me met een soort grijns :mrgreen:
We doen dus een soort wedstrijd :N: :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik laat Sita ook alleen met een goed gevulde kong. Zodra die leeg is, laat ze hem gewoon liggen. Ik heb een rode gewone kong en zo'n kong met allemaal gleufjes erin aan de zijkant. Ik vind het een geweldige uitvinding :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Janus heeft hier een speelgoedman vol staan met harde grote rubber speelgoed.
De mand staat hier dus ook als we weg zijn.
Hij speelt er heel veel mee, en bijt eigenlijk nooit iets van die speeltjes kapot.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Kong beweert onverwoestbaar te zijn. Toch heeft Benthor de zwarte (King) Kong binnen het uur al beschadigd.
Laatst had ik een nylabone gehaald, ook onverwoestbaar volgens de doos. Ook daar binnen het uur kleine stukjes eraf.

Wat bedoelen ze eigenlijk met onverwoestbaar? :denken:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik zou het nooit doen, hier krijgen ze niets als ze alleen zijn... er staat al ergens een link naar een ongeluk met een Kong... zal ff zoeken...

*edit* gevonden:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=#1935696
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
_beertje_
Actief

Ongelezen bericht door _beertje_ »

Rakker laat ik rustig alleen met een kong. Nooit wat gebeurd. de kong leeft nog. is trouwens t enige wat ook de sloop periode heeft doorstaan. NIet kapot te krijgen.
Manon_
Actief

Jeetje Malinois, na dat verhaal wat ik daar las zijn mijn twijfels om hem alleen bij haar te laten helemaal weg.
Ze krijgt het niet, als wij weg zijn!

Dat risico wil ik echt niet lopen.

Ze heeft hem trouwens nog helemaal nooit gehad, dus eerst ook ondervinden even of dat gaat.

Ik heb trouwens wel een echte kong, tenminste dat staat er wel op.
Maar op de Kong site, staat ie niet.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Max en Noeska hebben allebei een kong, Max theoretisch de rode maar in de praktijk vaak ook de zwarte van Noeska :wink:
Ik heb de kongs nog nooit gevuld, want Max ligt er zonder iets al graag genoeg op te knauwen, en Noeska gooit hem graag door de kennel (of eruit, en dan is hij van Max....) Max kauwt er vrijwel nooit op als hij alleen is of met Noeska, maar als wij erbij zijn is het kongknauwen zijn idee van gelukzaligheid. Noeska daarentegen speelt er alleen mee als wij er niet bij zijn en loopt er dan flink mee te smijten. Raar stelletje is het.
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Ik laat mijn honden absoluut niet alleen met de kong. Eerlijk gezegd is het eerder met mijn andere honden nooit een probleem geweest, maar mijn herderpup (toen ongeveer 4 mnd) die had de kong strak om de onderkaak zitten en kreeg hem er niet af. In eerste instantie hadden we het niet in de gaten, dachten dat hij aan het spelen was, maar hij begon al aardig in paniek te raken. Het heeft ruim 10 minuten geduurd voor we hem er af hadden, ik had de telefoon al in de hand om de dierenarts te bellen.
De volgende dag zat er een hele bult op de kaak, deze is na enkele dagen weer weggetrokken. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als we niet thuis waren geweest.

Maar goed, ik ga mijn hond dus zeker niet meer alleen laten met de kong. Wel laat ik hem alleen met andere speeltjes, en dan vooral die hard rubberen dingen met gleuven er in, spciaal bedoeld om de tanden schoon te maken.
Groeten
Marjan
angela en joek
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door angela en joek »

oke, heb genoeg gelezen, mijn honden blijven niet meer alleen met de kong, dan gaan ze maar op hun grote teen sabbelen hoor. brrrrrr
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

ik laat ze ook niet alleen met de Kong... heb de een na grootste maat in het zwart.. maar ze maken alles stuk
Nylabone hebben ze ook stuk gekregen binnen 5 minuten... de winkel had me gegarandeerd dat ze niet stuk konden... nou WEL dus... ben ook terug gegaan maar kreeg te horen dat 'mijn honden dan wel erg sterke kaken' had... ja duhh.. dan moeten ze niet zeggen dat zoiets onverwoestbaar is... net zoals bij de kong...

heb een verhaal ergens gelezen dat er een hond in gestikt is... dus no way dat ik ze daar alleen mee laat
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Hier krijgen ze wel een kong als we weggaan, ze doen er verder niks mee als hij leeg is. Je kunt ook de kong de eerste keren geven als je thuis bent, kijken hoe ze ermee omgaat gaan, als dat goed gaat lijkt het me verder geen probleem.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Mama Sanneke
Zeer actief