Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Druppels bloed uit penis

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Druppels bloed uit penis

Ongelezen bericht door Moon »

Dante heeft weer wat :roll:. Van de week zag ik bloeddruppels uit zijn penis vallen. Volgende ochtend direct urine opgevangen en naar de da. Enkele waarden waren verhoogd maar dat is logisch omdat er bloed doorheen zit. Geen ontsteking, geen blaasgruis. Prostaat normaal, kortom niets gevonden :19:. De enige verklaring die de da. kan verzinnen is dat Dante al maanden lang Rimadyl gebruikt en dat daardoor het bloed wat dunner is. Hierdoor zouden kleine bloedinkjes kunnen ontstaan. Maar Dante gebruikt de laatste weken maar een half tablet (=25mg) per dag :denken:
Nu is het wel zo dat er weer loopse teven in de buurt zijn waardoor Dante erg opgewonden is. Tijdens die perioden kwam het wel voor dat hij dan 'druppelde' maar dat was dan wittig vocht, maar nu dus bloed. Het is ws. meer voorgekomen; een tijdje geleden zag ik bloeddruppels op de vloer. Ik heb toen natuurlijk alle dieren nagekeken maar niets gevonden, dacht toen aan een klein wondje wat al dicht was, of zo. Nu ik terug ga denken was dat ook in 'loopse teven tijd' :19:
Bah, het zit me wel een beetje dwars..

Als klap op de vuurpijl begon Dante vanmorgen om 5uur te loeien als een wolf (dit is in haast 5jaar de tweede keer dat dit gebeurt, eerste keer bij diarree). Ik schrok me dood :N: Beneden gekomen liep hij heel opgewonden te springen, heb me als een haas aangekleed en ben met hem naar buiten gegaan. Ipv nodig te moeten plassen/poepen ging onmiddellijk die grote neus op de grond en ging hij snuffelen en trekken als een gek :roll:. Op zoek naar de teef dus :roll:
Wat moet ik hier nou toch van denken :denken:. Zou het kunnen dat door hevige sexuele opwinding er bloedinkjes ontstaan? Iemand enig idee of ervaring?

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Juultje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Juultje »

Het feit dat het altijd tijdens een "loopse-teven"-tijd is, doet wel erg denken aan prostaat probleem. Alleen raar dat die niet vergroot is.
Groetjes Jet
Moon
Zeer actief

Juultje schreef:Het feit dat het altijd tijdens een "loopse-teven"-tijd is, doet wel erg denken aan prostaat probleem. Alleen raar dat die niet vergroot is.
Niet vergroot, niet pijnlijk bij inwendig onderzoek:19:. En het hoeft ook niet met de 'hitsigheid' te maken te hebben, maar het is wel toevallig :19: Als het daar niets mee te maken heeft, wat is het dan wel,vraag ik me af?
Gr. Marijke
Afbeelding
Jacqueline.
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jacqueline. »

Onze reu bloede ook uit zijn penis, en dit kwam van zijn nieren.
Heb je zijn nierwaarden laten na kijken??
Afbeelding
22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
Moon
Zeer actief

Jacqueline. schreef:Onze reu bloede ook uit zijn penis, en dit kwam van zijn nieren.
Heb je zijn nierwaarden laten na kijken??
Nee, er is alleen urineonderzoek gedaan (neem aan dat je bloedonderzoek bedoelt?). Had jouw hond verder geen verschijnselen? Dante is verder (behalve zijn opgewondenheid/hitsigheid :roll: ) gewoon levendig, eet normaal, enz. Hoewel ik me nu realiseer dat nierproblemen tamelijk lang 'geruisloos' kunnen verlopen :19: Maar ik vraag me af of er dan in de urine ook geen afwijkingen te vinden zouden zijn..
Maar ik zal het mijn dierenarts voorleggen, bedankt!
Gr. Marijke
Afbeelding
Jacqueline.
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jacqueline. »

Bij onze reu was er verder geen aanleiding, niet ziek of zo alleen bloed .
En ik kwam er ook nog laat achter omdat ik dacht dat mijn teefje loops moest worden, maar het kwam dus van hem af.
Mijn DA heeft toen ook eerst de urine na gekeken maar ook meteen een bloedonderzoek, daaruit bleek dat hij het aan de nieren lag.
Afbeelding
22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
Moon
Zeer actief

Jacqueline. schreef:Bij onze reu was er verder geen aanleiding, niet ziek of zo alleen bloed .
En ik kwam er ook nog laat achter omdat ik dacht dat mijn teefje loops moest worden, maar het kwam dus van hem af.
Mijn DA heeft toen ook eerst de urine na gekeken maar ook meteen een bloedonderzoek, daaruit bleek dat hij het aan de nieren lag.
Oké, duidelijk, ik neem a.s. maandag contact op met mijn da!
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Moon schreef:
Jacqueline. schreef:Bij onze reu was er verder geen aanleiding, niet ziek of zo alleen bloed .
He bah Marijke :N:
Kan je er nog net bij hebben !
Ik hoop dat het toch gewoon een klein adertje is.
Bij opgewonden reuen wordt het zwellichaam toch groter? Misschien dat daar dan een adertje gesprongen is? :19:
In ieder geval laten nakijken. Dan weet je het zeker :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:
Moon schreef:
Bij opgewonden reuen wordt het zwellichaam toch groter? Misschien dat daar dan een adertje gesprongen is? :19:
Bij het plassen zelf zie ik geen bloed, alleen het druppelen; vooral als hij smachtend voor het raam staat :roll: Ik ga zeker a.s. maandag telefonisch overleggen met de da. Maar ergens denk ik toch dat het niet zijn nieren zijn..
Hij is echt enorm opgewonden, ik dacht dat ik ongeveer wel wist hoe zijn gedrag in elkaar steekt na haast 5 jaar, maar hij blijft me verrassen :roll: :wink:. Ik kan het nu wel een beetje verklaren, hoorde net dat Dante's 'buurmeisje' van een paar huizen verderop loops is geworden. Daar is hij altijd nogal gecharmeerd van. Daarbij heeft hij (zoals jij al suggereerde) een enorme hoeveelheid energie over. Misschien verklaart dit zijn overmatige reactie van dit moment..
Het is lastig en ik baalde behoorlijk toen ik om 5u. vanmorgen voor nop buiten stond :boos: :mrgreen: maar vooral vind ik het sneu voor die verliefde, gefrustreerde italiaan...
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:
ranetje schreef:
Moon schreef:
Bij het plassen zelf zie ik geen bloed, alleen het druppelen; vooral als hij smachtend voor het raam staat :roll: Ik ga zeker a.s. maandag telefonisch overleggen met de da. Maar ergens denk ik toch dat het niet zijn nieren zijn..
Hij is echt enorm opgewonden, ik dacht dat ik ongeveer wel wist hoe zijn gedrag in elkaar steekt na haast 5 jaar, maar hij blijft me verrassen :roll: :wink:. Ik kan het nu wel een beetje verklaren, hoorde net dat Dante's 'buurmeisje' van een paar huizen verderop loops is geworden. Daar is hij altijd nogal gecharmeerd van. Daarbij heeft hij (zoals jij al suggereerde) een enorme hoeveelheid energie over. Misschien verklaart dit zijn overmatige reactie van dit moment..
Het is lastig en ik baalde behoorlijk toen ik om 5u. vanmorgen voor nop buiten stond :boos: :mrgreen: maar vooral vind ik het sneu voor die verliefde, gefrustreerde italiaan...
Ha, ja voor niets buiten staan in de nacht met een verliefde reu is geen pretje :mrgreen:
Dat is mij ook wel eens overkomen (toen ik nog reuen had) :wink:
Ik was altijd weer "blij" :roll: als ik wist dat er een teef loops was. Als je dat niet weet vraag je je toch af wat er aan de hand is :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Moon
Zeer actief

ranetje schreef: Ha, ja voor niets buiten staan in de nacht met een verliefde reu is geen pretje :mrgreen:
Dat is mij ook wel eens overkomen (toen ik nog reuen had) :wink:
Ik was altijd weer "blij" :roll: als ik wist dat er een teef loops was. Als je dat niet weet vraag je je toch af wat er aan de hand is :denken:
Nou, ik ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan :roll:. Hij zit nog geregeld voor het raam, maar ik heb geen druppels bloed meer gezien, gelukkig!
Gr. Marijke
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Wat was de uitslag van het urineonderzoek dan precies of weet je dat niet?
Ik weet niet wat je met enkele waardes verhoogd bedoelt :wink:

Zou het geen blaasontsteking kunnen zijn?
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:is het zuiver bloed, of druppeltjes bloederige urine?
in het geval van het eerste zou ik het toch maar heel moeilijk aan nierproblemen kunnen linken, gezien alles vanuit de nier toch eerst langs de blaas zal moeten, en daar dus onvermijdelijk met urine wordt verdund.

in geval van zuiver bloed vind ik wat bloed vanuit een zwellichaam toch ook een meer voor de hand liggende oorzaak.
Het bloed is niet helemaal onvermengd, maar in tijden van grote opwinding verliest hij wel meer wat druppels. Als het vanuit de nier komt zou hij idd. bloed moeten plassen en dat doet hij niet. Was idd al tot de conclusie gekomen dat het dat niet kon zijn. Wel blijft het vreemd, vooral omdat hij nog maar een kleine dosis Rimadyl krijgt :19:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:Wat was de uitslag van het urineonderzoek dan precies of weet je dat niet?

Er is getest met een teststrip.
De waardes die verhoogd waren wezen op wat bloed bij de urine dat via zijn penis in de urine terecht is gekomen. Dat zegt dus niets; was al bekend.
Het zou kunnen dat hij tegen een blaasontsteking aan zit maar dat was niet helemaal duidelijk. Moest het wel in de gaten houden.
Bloedinkjes in het zwellichaam leek het meest waarschijnlijk.
Gr. Marijke
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Moon schreef:
Benji&Brenda schreef:Wat was de uitslag van het urineonderzoek dan precies of weet je dat niet?

Er is getest met een teststrip.
De waardes die verhoogd waren wezen op wat bloed bij de urine dat via zijn penis in de urine terecht is gekomen. Dat zegt dus niets; was al bekend.
Het zou kunnen dat hij tegen een blaasontsteking aan zit maar dat was niet helemaal duidelijk. Moest het wel in de gaten houden.
Bloedinkjes in het zwellichaam leek het meest waarschijnlijk.
Okay, dus enkel dat er wat bloed in zat, verder dus geen eiwit bijvoorbeeld, geen verhoogde pH ofzo? Dan zegt het inderdaad niet meer dan je al wist :idea:
Afbeelding
Aileen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Buddy (labrador), helaas van ons heen gegaan *1994-2009+ We missen je lieve Kanjer!!

Lucky (tibetaanse terrier) 16-07-1998

Digger (engelse cocker spaniel) 24-06-2010
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Aangezien Dante geen verdikte prostaat heeft weet ik niet of je wat aan mijn verhaal hebt, maar zal je toch maar ff mijn verhaal vertellen. Wie weet heb je er wel wat aan.

Buddy, onze labrador van 12 jaar verloor zo af en toe ook druppels uit zijn penis. We zagen gewoon overal druppels in het huis. Volgens de dierenarts kon het geen kwaad als het maar zo af en toe gebeurde. Een paar jaar later gebeurde het wat vaker en langer waardoor we dus terug gingen naar de dierenarts. de da heeft hem onderzocht en kwam erachter dat Buddy een verdikte prostaat had. Hij was toen al 10 jaar en gezien zijn leeftijd wilden we hem niet zomaar laten castreren en werd hij dus chemisch gecastreerd om te kijken hoe het zou gaan. Het ging over en blijf een lange tijd weg, maar 't kwam na een tijdje weer terug natuurlijk, dus weer chemisch gecastreerd! Dat ging een paar maandjes goed totdat ik ( in eind April 2006) ontdekte dat 1 van zijn ballen gegroeid waren en de andere bal was zelfs gekrompen. We hebben geen seconde gewacht en daarmee naar de dierenarts gegaan. Hij adviseerdde om Buddy te laten castreren omdat het abnormaal was dat zijn bal gegroeid was. Buddy bleek na de onderzoek een testikeltumor te hebben gehad. De dierenarts vond het helemaal niet vreemd dat hij dat had aangezien hij al lange(re) tijd last had van verdikte prostaat!

We zijn blij dat hij nu gecastreerd is en kan hij nu lekker genieten van zijn oude leventje :wink:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Aileen schreef:Aangezien Dante geen verdikte prostaat heeft weet ik niet of je wat aan mijn verhaal hebt, maar zal je toch maar ff mijn verhaal vertellen. Wie weet heb je er wel wat aan.

Buddy, onze labrador van 12 jaar verloor zo af en toe ook druppels uit zijn penis. We zagen gewoon overal druppels in het huis. Volgens de dierenarts kon het geen kwaad als het maar zo af en toe gebeurde. Een paar jaar later gebeurde het wat vaker en langer waardoor we dus terug gingen naar de dierenarts. de da heeft hem onderzocht en kwam erachter dat Buddy een verdikte prostaat had. Hij was toen al 10 jaar en gezien zijn leeftijd wilden we hem niet zomaar laten castreren en werd hij dus chemisch gecastreerd om te kijken hoe het zou gaan. Het ging over en blijf een lange tijd weg, maar 't kwam na een tijdje weer terug natuurlijk, dus weer chemisch gecastreerd! Dat ging een paar maandjes goed totdat ik ( in eind April 2006) ontdekte dat 1 van zijn ballen gegroeid waren en de andere bal was zelfs gekrompen. We hebben geen seconde gewacht en daarmee naar de dierenarts gegaan. Hij adviseerdde om Buddy te laten castreren omdat het abnormaal was dat zijn bal gegroeid was. Buddy bleek na de onderzoek een testikeltumor te hebben gehad. De dierenarts vond het helemaal niet vreemd dat hij dat had aangezien hij al lange(re) tijd last had van verdikte prostaat!

We zijn blij dat hij nu gecastreerd is en kan hij nu lekker genieten van zijn oude leventje :wink:
Prostaat was eigenlijk het eerste waar ik aan dacht, of blaasgruis. Maar dat is allebei nagekeken. Ik hou het voorlopig op de grote opwinding.
Maar, bedankt voor je verhaal!
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Dante is nog steeds erg onrustig. Gisterenavond zat hij echt een beetje wanhopig (mijn interpretatie) voor mij te hijgen. Vannacht ook weer onrust, huilen. Ik vind het echt zielig worden nu.
Dat heel aantrekkelijke van een teef tijdens de loopsheid, dat duurt toch maar een paar dagen (dekrijp)? Ik hoorde dat het teefje in de tweede week van de loopsheid was.

Als dit voortaan zijn reactie gaat worden op loopse teefjes in de buurt, ga ik toch serieus denken aan castratie (hoe erg ik dat ook zou vinden). Dit wil ik hem toch niet om de zoveel tijd aandoen :19:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:Dante is nog steeds erg onrustig. Gisterenavond zat hij echt een beetje wanhopig (mijn interpretatie) voor mij te hijgen. Vannacht ook weer onrust, huilen. Ik vind het echt zielig worden nu.
Dat heel aantrekkelijke van een teef tijdens de loopsheid, dat duurt toch maar een paar dagen (dekrijp)? Ik hoorde dat het teefje in de tweede week van de loopsheid was.

Als dit voortaan zijn reactie gaat worden op loopse teefjes in de buurt, ga ik toch serieus denken aan castratie (hoe erg ik dat ook zou vinden). Dit wil ik hem toch niet om de zoveel tijd aandoen :19:
Wacht eerst maar eens af tot hij weer lekker mee kan op de wandelingen. Misschien is zijn "drift" dan wel weer beter in toom te houden :wink:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:
Moon schreef:Dante is nog steeds erg onrustig. Gisterenavond zat hij echt een beetje wanhopig (mijn interpretatie) voor mij te hijgen. Vannacht ook weer onrust, huilen. Ik vind het echt zielig worden nu.

Wacht eerst maar eens af tot hij weer lekker mee kan op de wandelingen. Misschien is zijn "drift" dan wel weer beter in toom te houden :wink:
Nou gelukkig hol ik niet zo snel naar de dierenarts.. Over een week denk ik er ws. weer heel anders over :wink:. Was een reactie 'in the heat of the moment'. Maar dat had je ws al begrepen...
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:
ranetje schreef:

Nou gelukkig hol ik niet zo snel naar de dierenarts.. Over een week denk ik er ws. weer heel anders over :wink:. Was een reactie 'in the heat of the moment'. Maar dat had je ws al begrepen...
Yep :wink:
Zo'n snikkende en jammerende reu kan behoorlijk op je zenuwen gaan werken :mrgreen:
Ik kan me daar nog alles van herinneren :ok:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Een teef staat de dekking maar een paar dagen toe, gedurende de rest van de tijd wordt de reu weggesnauwd. Maar ze ruikt wel veel langer aantrekkelijk voor de reu en als een reu de kans krijgt zou hij ook wel proberen te dekken alleen staat de teef dat dus niet toe.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Misschien een stomme opmerking, maar wat denk je van een second opinion...Geeft misschien een heel ander licht op de zaak,...........
Moon
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:

Een teef staat de dekking maar een paar dagen toe, gedurende de rest van de tijd wordt de reu weggesnauwd. Maar ze ruikt wel veel langer aantrekkelijk voor de reu en als een reu de kans krijgt zou hij ook wel proberen te dekken alleen staat de teef dat dus niet toe.
Die vruchtbare dagen bedoelde ik ook, ik weet dat ze nog lang aantrekkelijk blijven, zelfs voor en na de loopsheid. Dante is geregeld de 'voorspeller' van de buurtteefjes :roll: Handig voor de baasjes; als Dante (die meestal andere honden zo :pffff: voorbij loopt) geïnteresseerd is komt de loopsheid er spoedig aan :wink: Nu hebben we het teefje waar het om gaat al weken niet meer gezien, toeval ws. Maar ze blijkt nu in de tweede week van de loopsheid te zitten. Dante reageert nu pas, gewoon door de geur (teefje nog steeds niet life tegengekomen gelukkig :N: ) dus denk ik dat hij alleen zo extreem reageert door de 'vruchtbare' dagen. Vroeg me dus af hoeveel dagen dat ongeveer duurt.
Het gedrag neemt overigens af, gelukkig. Gisteren al. Hij heeft echt in coma gelegen gisterenavond; doodmoe :mrgreen: En vannacht hebben wij ook lekker geslapen :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

thom schreef:Misschien een stomme opmerking, maar wat denk je van een second opinion...Geeft misschien een heel ander licht op de zaak,...........
Ik heb geen druppel bloed meer gezien dus ik wacht het nog maar even af :wink: Ik hou het natuurlijk wel goed in de gaten :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

:N: Hoi marijke , dat loeien dat herken ik hoor.Dan zijn ze zowat "ziek' van verliefdheid.Echt schrikken is het.Gelukkig dat Dante geen bloeddruppels meer verliest.Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij zo opgewonden is geweest dat er een adertje gesprongen is.
Groetjes Myriam
Moon
Zeer actief

myriam1 schreef::N: Hoi marijke , dat loeien dat herken ik hoor.Dan zijn ze zowat "ziek' van verliefdheid.Echt schrikken is het.Gelukkig dat Dante geen bloeddruppels meer verliest.Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij zo opgewonden is geweest dat er een adertje gesprongen is.
Groetjes Myriam
Ja, ik denk dat laatste, omdat het nu over is en de opwinding minder wordt, gelukkig :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”