Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagjes aan Carnibest-voerders
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Vraagjes aan Carnibest-voerders
De titel van deze topic zegt het al, ik heb dus een vraagje aan de mensen die Carnibest voeren.
Ik ben bezig om me te oriënteren op het volledig op KVV zetten van mijn honden. Nu zag ik op de website van Carnibest dat ik mijn honden ieder zo'n 400 a 500 gram per dag moet geven, dus dan zou er een kilo per dag doorheen gaan.
Tevens heb ik gelezen, dat er vaak minder KVV gevoerd wordt dan aanbevolen is, dus mijn vraag is nu hoeveel Carnibest jullie per dag voeren aan je hond, en wat het gewicht van je hond is.
Ik zou ook graag weten welke soort Carnibest jullie voeren, en of jullie deze eventueel ook afwisselen met andere soorten (en welke dan).
Mochten er mensen zijn die de Carnibest afwisselen met brokken, dan hoor ik dat ook graag, met dan de vermelding welke brok er gevoerd wordt en hoeveel dagen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Ik ben bezig om me te oriënteren op het volledig op KVV zetten van mijn honden. Nu zag ik op de website van Carnibest dat ik mijn honden ieder zo'n 400 a 500 gram per dag moet geven, dus dan zou er een kilo per dag doorheen gaan.
Tevens heb ik gelezen, dat er vaak minder KVV gevoerd wordt dan aanbevolen is, dus mijn vraag is nu hoeveel Carnibest jullie per dag voeren aan je hond, en wat het gewicht van je hond is.
Ik zou ook graag weten welke soort Carnibest jullie voeren, en of jullie deze eventueel ook afwisselen met andere soorten (en welke dan).
Mochten er mensen zijn die de Carnibest afwisselen met brokken, dan hoor ik dat ook graag, met dan de vermelding welke brok er gevoerd wordt en hoeveel dagen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Ik voer nog geen carnibest met brokken maar ben het wel van plan. Vooral omdat mijn hondje maar zo weinig hoeft te eten in vergelijking met Rodi, daarvan moet ze eigenlijk 400 gram per dag en ze eet nog geen 200 gram. Van Carnibest/Energique (wij overwege om een van die 2 te gaan voeren) hoeft ze maar 150 gram te eten.
Dat willen we gaan doen in combinatie met 1 tot 2 dagen FF of Cavom. Even kijken of ze het lust (dat is vaak dus niet het geval). En daarbij een soort barf, maar dan voorlopig zonder de botten (kiezen wisselen) Dus gewoon een beetje rauw vlees met af en toe een eitje en wat groenten (niet te veel )
PS: gewicht is 3,9 kg 20,5 cm schofthoogje
Dat willen we gaan doen in combinatie met 1 tot 2 dagen FF of Cavom. Even kijken of ze het lust (dat is vaak dus niet het geval). En daarbij een soort barf, maar dan voorlopig zonder de botten (kiezen wisselen) Dus gewoon een beetje rauw vlees met af en toe een eitje en wat groenten (niet te veel )
PS: gewicht is 3,9 kg 20,5 cm schofthoogje

-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Ik heb 2 reuen gedeeltelijk op CB (aktief).
Als ik het als hoofdbestandeel zou voeren, zou ik ong. 1 kg pd/hond moeten voeren. Reuen zijn ong 40 & 44 kg.
Ik geef t gemengd met Barca (geperste brok vergelijkbaar met cavom), daarnaast spiervlees dagje (kopvlees) of pens.
Heb nu 4 honden volledig op barca, 2 barca & CB, 1 volledig rauw (NRV) als experiment (dat goed bevalt).
Als ik het als hoofdbestandeel zou voeren, zou ik ong. 1 kg pd/hond moeten voeren. Reuen zijn ong 40 & 44 kg.
Ik geef t gemengd met Barca (geperste brok vergelijkbaar met cavom), daarnaast spiervlees dagje (kopvlees) of pens.
Heb nu 4 honden volledig op barca, 2 barca & CB, 1 volledig rauw (NRV) als experiment (dat goed bevalt).
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Kika, 4,5 kilo, krijgt 120 gram per dag.
Baloe, 6,5 kilo, krijgt 175 gram per dag.
Ik heb een tijdje afgewisseld met Farm Food, nu doe ik dat niet meer. Ik wissel af en toen wel af met Rodi, AHV en Smuldier. Hier krijgen ze ongeveer 5 dagen in de week Carnibest en de andere 2 dagen andere merken of stel ik zelf samen.
Baloe, 6,5 kilo, krijgt 175 gram per dag.
Ik heb een tijdje afgewisseld met Farm Food, nu doe ik dat niet meer. Ik wissel af en toen wel af met Rodi, AHV en Smuldier. Hier krijgen ze ongeveer 5 dagen in de week Carnibest en de andere 2 dagen andere merken of stel ik zelf samen.
Groetjes, Nina en Baloe

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Caja krijgt nu 200 gram carnibest natuur verdeeld over 3 maaltijden (ik wil ook nog lam en rijst halen volgende keer).
Daarnaast krijgt ze een maaltijd nutro choice brokken die ik deels als beloning geef.
Ze krijgt daarnaast af en toe ook kippennekken/drumsticks en straks af en toe lamsrib of iets dergelijks.
Daarnaast krijgt ze een maaltijd nutro choice brokken die ik deels als beloning geef.
Ze krijgt daarnaast af en toe ook kippennekken/drumsticks en straks af en toe lamsrib of iets dergelijks.

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Hilje meldt zich
Ik ben niet reprensentatief voor het verhaaltje dat je minder KVV voert dan aanbevolen, maar ik vertel het toch maar eventjes.
Rimpel weegt 22.5 kilo en krijgt ruim 600 gram op een dag.
Hoofdzakelijk 'natuur' afgewisseld met 'aktief' en 'light'
Om een indicatie te geven, ik koop 20 kilo natuur, 5 kilo aktief en 5 kilo light.
Daarnaast gooi ik stukjes schapenvet (Geen bonbonnetjes) door zijn eten en krijgt hij als extra weleens een stukje zalm.
Af en toe een pensmaaltijd ertussendoor en het kopvlees, hart en long en dergelijke krijgt ie ook als extra.
Rimpel blijft redelijk strak op gewicht, maar valt ook snel af als hij een dag of wat slecht eet, vandaar dat ik er graag een kilo of wat bij aan zou willen hebben...vandaar dat ik meer voer.
Als ik ga voeren volgens de voedingsstabel dan valt ie geheid af namelijk. Ik zit er aan te denken om de volgende lading meer aktief mee te nemen en hem daar eens een week lang op te zetten, eens kijken wat dat uithaalt.
Ik ben niet reprensentatief voor het verhaaltje dat je minder KVV voert dan aanbevolen, maar ik vertel het toch maar eventjes.
Rimpel weegt 22.5 kilo en krijgt ruim 600 gram op een dag.
Hoofdzakelijk 'natuur' afgewisseld met 'aktief' en 'light'
Om een indicatie te geven, ik koop 20 kilo natuur, 5 kilo aktief en 5 kilo light.
Daarnaast gooi ik stukjes schapenvet (Geen bonbonnetjes) door zijn eten en krijgt hij als extra weleens een stukje zalm.
Af en toe een pensmaaltijd ertussendoor en het kopvlees, hart en long en dergelijke krijgt ie ook als extra.
Rimpel blijft redelijk strak op gewicht, maar valt ook snel af als hij een dag of wat slecht eet, vandaar dat ik er graag een kilo of wat bij aan zou willen hebben...vandaar dat ik meer voer.
Als ik ga voeren volgens de voedingsstabel dan valt ie geheid af namelijk. Ik zit er aan te denken om de volgende lading meer aktief mee te nemen en hem daar eens een week lang op te zetten, eens kijken wat dat uithaalt.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
sam heb ik volledig op carnibest.
hij krijgt:
eend/rijst, lam/rijst en kip/rijst. ivm zijn allergie zijn we aan het kijken wat werkt en als zowel lam als kip ok is zal ik die af blijven wisselen. waarom? geen idee, eens wat anders
hij zou iets van 200 gram per dag moeten hebben maar hij krijgt 250 doordat ie zo afgevallen is door zijn eliminatiedieet. als hij weer bij is (want hij komt ervan aan) zal ik teruggaan naar 200.
dus ik denk dat hier de aanbevolen hoeveelheid wel klopt.
hij krijgt:
eend/rijst, lam/rijst en kip/rijst. ivm zijn allergie zijn we aan het kijken wat werkt en als zowel lam als kip ok is zal ik die af blijven wisselen. waarom? geen idee, eens wat anders
hij zou iets van 200 gram per dag moeten hebben maar hij krijgt 250 doordat ie zo afgevallen is door zijn eliminatiedieet. als hij weer bij is (want hij komt ervan aan) zal ik teruggaan naar 200.
dus ik denk dat hier de aanbevolen hoeveelheid wel klopt.

-
Marieke*
- Zeer actief
Nog een CB voerder meldt zich
Ik voer CB in de smaken natuur, actief en kip-rijst. Regelmatig een dagje pens of een dagje zelf samenstellen. Het ligt in mijn bedoeling om 5 dagen compleet te gaan voeren en twee dagen zelf samengesteld.
Ik voer 1 maaltijd per dag, dit omdat anders de hoeveelheden wel heel weinig worden.
Phila weegt 5,5 kilo en krijgt tussen de 100 en 150 gram per dag
Nouky weegt 5,5 kg en krijgt tussen de 150 en 200 gram per dag
Isca weegt 7 kilo en krijgt 200 gram per dag.
Omy weegt 7 kilo en krijgt 150 gram per dag
Twister weegt 7 kilo en krijgt tussen de 150 en 200 gram per dag
Dit zijn wel de hoeveelheden bij benadering hoor
Ik voer echt met het oog en afwegen doe ik eigenlijk nooit meer.
Ik voer CB in de smaken natuur, actief en kip-rijst. Regelmatig een dagje pens of een dagje zelf samenstellen. Het ligt in mijn bedoeling om 5 dagen compleet te gaan voeren en twee dagen zelf samengesteld.
Ik voer 1 maaltijd per dag, dit omdat anders de hoeveelheden wel heel weinig worden.
Phila weegt 5,5 kilo en krijgt tussen de 100 en 150 gram per dag
Nouky weegt 5,5 kg en krijgt tussen de 150 en 200 gram per dag
Isca weegt 7 kilo en krijgt 200 gram per dag.
Omy weegt 7 kilo en krijgt 150 gram per dag
Twister weegt 7 kilo en krijgt tussen de 150 en 200 gram per dag
Dit zijn wel de hoeveelheden bij benadering hoor
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
joieblanche
- Actief
- Contacteer:
Mijn honden krijgen ook Carnibest i.c.m. met brokken.
De Carnibest heb ik in de smaken: Natuur, Kip&Rijst, Lam&Rijst, Eend&Rijst, Light, maar voor het grootste gedeelte krijgen ze alleen de Natuur-versie
De brokken krijgen ze, om het financiele plaatje wat te drukken.
Ik heb wel geprobeerd een verantwoorde brok te vinden.
Wanneer mijn Pyrs 100% Carnibest krijgen, dan zijn dit de gewichten per dag:
Bjuly 48 kg - 800 gram
Romy 45 kg - 650 gram
Noël 50 kg - 1000 gram
Shanay 44 kg - 800 gram
Dewi 42 kg - 600 gram
Sheddie 8 kg - 250 gram
Mijn manier van voeren en de soort brok kun je lezen op:
http://www.pyreneeseberghond.nl/voeding.htm
De Carnibest heb ik in de smaken: Natuur, Kip&Rijst, Lam&Rijst, Eend&Rijst, Light, maar voor het grootste gedeelte krijgen ze alleen de Natuur-versie
De brokken krijgen ze, om het financiele plaatje wat te drukken.
Ik heb wel geprobeerd een verantwoorde brok te vinden.
Wanneer mijn Pyrs 100% Carnibest krijgen, dan zijn dit de gewichten per dag:
Bjuly 48 kg - 800 gram
Romy 45 kg - 650 gram
Noël 50 kg - 1000 gram
Shanay 44 kg - 800 gram
Dewi 42 kg - 600 gram
Sheddie 8 kg - 250 gram
Mijn manier van voeren en de soort brok kun je lezen op:
http://www.pyreneeseberghond.nl/voeding.htm
groetjes, Karin

-
Djinny
- Zeer actief
-
Drossie
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wat is die kruidenmix precies? Ik heb wel gelezen dat het bestaat, maar niet waarvoor het is.baloe2004 schreef:O ja, ik vergeet nog iets. Hier krijgen ze afgewisseld natuur, actief, lam/rijst en kip/rijst van CB en regelmatig een lepel kruidenmix of een eitje of wat yoghurt erbij, maar dat is dan extra.
- mercedes2803
- Zeer actief
LongFields schreef:Wat is die kruidenmix precies? Ik heb wel gelezen dat het bestaat, maar niet waarvoor het is.baloe2004 schreef:O ja, ik vergeet nog iets. Hier krijgen ze afgewisseld natuur, actief, lam/rijst en kip/rijst van CB en regelmatig een lepel kruidenmix of een eitje of wat yoghurt erbij, maar dat is dan extra.

- mercedes2803
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Toby, 6 jaar, 25 kg, 500 gram. (ik geef het bijna nooit meer omdat ik de honden volledig op zelf samengesteld heb staan)
Oh,ter aanvulling, toen ie jonger was, van 3 tot ongeveer 5 jaar kreeg hij 600 gram.
Daarvoor kon ik er net zoveel ingooien als ik wilde want hij bleef mager, dus toen kreeg hij nog wel meer.
Oh,ter aanvulling, toen ie jonger was, van 3 tot ongeveer 5 jaar kreeg hij 600 gram.
Daarvoor kon ik er net zoveel ingooien als ik wilde want hij bleef mager, dus toen kreeg hij nog wel meer.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier krijgen ze CB natuur. Af en toe verse pens of kruidenmix. Ook wel eens een dagje lamshart.
Babbe weegt ongeveer 6,5 kilo en krijgt ongeveer 200 gram CB per dag
Tara weegt ongeveer 7,5 kg en krijgt op dit moment ongeveer 160 gram per dag. Tara is op het moment wat aan de mollige kant (kreeg op haar logeeradres per ongeluk veel te veel, in verband met kapotte weegschaal :N: ) en zij krijgt nu dus wat minder dan normaal.
Babbe weegt ongeveer 6,5 kilo en krijgt ongeveer 200 gram CB per dag
Tara weegt ongeveer 7,5 kg en krijgt op dit moment ongeveer 160 gram per dag. Tara is op het moment wat aan de mollige kant (kreeg op haar logeeradres per ongeluk veel te veel, in verband met kapotte weegschaal :N: ) en zij krijgt nu dus wat minder dan normaal.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

-
maanbo
- Actief
- Contacteer:
-
Drossie
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
Hij is inderdaad nogal mager. Ik heb ook nog carnibest actief, dat krijgt hij de dag voor en de dag van een flyballwedtrijd, -training.LongFields schreef:Jouw hond weegt dus ongeveer hetzelfde als die van mij.Drossie schreef:Wodan, Border Collie, 22 kg krijgt 500g per dag en zou eigenlijk misschien nog iets meer mogen krijgen.![]()
Waarom schrijf je dat hij eigenlijk misschien nog iets meer zou mogen krijgen? Vind je hem te mager?
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik voer de springers natuur en kip/rijst.
Lance weegt 28 kilo en krijgt 700 gram per dag (is 20 maanden)
Chad weegt 23,4 kilo en krijgt 600 gram (Cahd is bijna 8 maanden)
Onze Joep had ik op de light gezet maar na een maand nog steeds diaree ondanks het gebruik van probiotica dus die staat inmiddels op de Duck daar doet hij het goed op
Lance weegt 28 kilo en krijgt 700 gram per dag (is 20 maanden)
Chad weegt 23,4 kilo en krijgt 600 gram (Cahd is bijna 8 maanden)
Onze Joep had ik op de light gezet maar na een maand nog steeds diaree ondanks het gebruik van probiotica dus die staat inmiddels op de Duck daar doet hij het goed op
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Brigitte
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
Baily
Buck is 27 kilo en krijgt 700 a 800 gram per dag. Ligt eraan of ik hem dikker vind worden, of dat ik denk dat er wel weer wat bij mag.
Hij krijgt meer dan de aanbevolen hoeveelheid, maar hij wordt niet snel dik.
Balou is 13 kilo en krijgt 250 gram per dag.
Dino is 12 kilo en krijgt 200 gram per dag
Beer is 13 kilo (2 kilo te zwaar) en krijgt 150 gram per dag.
Desi is rond de 20 kilo en die krijgt 400 gram.
Ik geef ze Carnibest natuur, een hele enkele keer afgewisseld met Farmfood brokken
Ik heb nu net wat spullen aangeschaft om ook te gaan beginnen met een paar barfdagen tussendoor.
ik ga eerst wat kipvleugels en kippenekken en kipkarkassen uitproberen hoe ze dat eten, en daarna zien we weer verder.
Hij krijgt meer dan de aanbevolen hoeveelheid, maar hij wordt niet snel dik.
Balou is 13 kilo en krijgt 250 gram per dag.
Dino is 12 kilo en krijgt 200 gram per dag
Beer is 13 kilo (2 kilo te zwaar) en krijgt 150 gram per dag.
Desi is rond de 20 kilo en die krijgt 400 gram.
Ik geef ze Carnibest natuur, een hele enkele keer afgewisseld met Farmfood brokken
Ik heb nu net wat spullen aangeschaft om ook te gaan beginnen met een paar barfdagen tussendoor.
ik ga eerst wat kipvleugels en kippenekken en kipkarkassen uitproberen hoe ze dat eten, en daarna zien we weer verder.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Je moet het echt per hond bekijken. Ik heb er hier acht honden op gehad en de reuen en de jonge honden (<12mnd) gingen ruim over de aanbevolen hoeveelheid heen (reu 3 jr. 40 kg at zo'n 800 gram per dag, nog afgewisseld met aktief omdat die anders helemaal van de graat afviel). Anderen zaten wel op de hoeveelheid en de ouderen aten nog wat minder.
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Nala 11 kg krijgt 200 gram Carnibest Natuurvoer (of Duck of ieder ander kvv merk).
Beau 12-13 kg krijgt 300 gram. Voor Beau kies ik bij voorkeur Carnibest Aktief. Hij is moeilijk op het juiste gewicht te houden en vaak net even TE schraal. Er werd mij toen aangeraden om dit voer te geven.
Ik wissel overigens af met een dagje botten/vlees en andere kvv merken.
Beau 12-13 kg krijgt 300 gram. Voor Beau kies ik bij voorkeur Carnibest Aktief. Hij is moeilijk op het juiste gewicht te houden en vaak net even TE schraal. Er werd mij toen aangeraden om dit voer te geven.
Ik wissel overigens af met een dagje botten/vlees en andere kvv merken.