Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jeuk!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marianna
Vaste gebruiker

Jeuk!

Ongelezen bericht door Marianna »

Mijn hond heeft sinds een paar maanden erg last van jeuk. Diverse keren naar dierenarts geweest...vlooien is het antwoord. Het rare is dat hij nooit naar de vacht gekeken heeft en zegt omdat er ook katten hier in huis zijn, zij dus de boosdoeners zijn. Katten zijn echt vloovrij net als de hond.
Heb al van voer veranderd (van Fokker naar Eukanuba), maar ben niet tevree over eukanuba, wat ik op aanraden van de dierenwinkel aangeschaft heb terwijl ik van plan was over te gaan op Farmfood en vlees. Nu wel andere leverancier gevonden voor Farmfood, dus volgende week starten na en aantal versvleesdagen. Heeft iemand nog tips of ervaring met jeukhonden???
Grote Zwitserse Sennenhond
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Welkom op het forum!

Je kunt dit soort dingen beter als apart onderwerp in het hoekje medisch zetten, daar krijg je vaak meer reactie's. Maar ik denk datje nog geen berichten kon plaatsen en het daarom hier neergezet hebt :wink:

Rimpel heeft ook een vlooienallergie.
En ik weet niet hoe de DA het jou uitgelegd heeft, maar bij een vlooienallergie hoeft er geen sprake te zijn van vlooien op je hond of op je katten...
Rimpel heeft van zijn leven nog nooit 1 vlo gehad.
Maar bij een vlooienallergie en dus jeuk aanvallen is het zo dat 1 beet genoeg is. Als jij met je hond buiten loopt en er springt een vlo op hem en die bijt hem, om er vervolgens weer vanaf te springen, dan kan dat dus garant staan voor dikke jeuk aanvallen.

Frontline en dergelijke werken vaak pas wanneer er vlooien zijn.
Bij een hond met vlooien allergie is het zaak de vlooien op AFSTAND te houden, niet in de buurt dus.
En dat kun je heel goed doen door je hond als wandelende pepermuntrol/citroenboom naar buiten te laten gaan :mrgreen:
Ik heb hier Tea Tree spray dat dus pepermunt achtig ruikt en citronella olie. Je hebt ook natuurlijk vlooienbanden die citronella geuren verspreiden.

Daarnaast zijn we met Rimpel een hypo sensibilisatiekuur begonnen waarbij het nu om de vier weken een spuit krijgt met de stof waar hij allergisch voor is om zodoende weerstand op te bouwen.
Rimpel doet het ontzettend goed op de kuur. (Levenslang trouwens)
Het is wel zo dat hoe meer verschillende allergieen het soms lasiter is met deze kuur. Rimpel kreeg na de allergietest, een bloedtest (die erg prijzig zijn) als uitlsag vlooien allerige en een lichte verhoging op mijten die je voornamelijk op droogvoer vindt.
Een vlooienallerige gaat in veel gevallen ook gepaard met mijten allergie. Je hebt verschillende soorten mijten.
De droogvoer mijten zijn voor Rimpel geen probleem omdat hij al een paar jaar lang op vers vlees zit, KVV van Carnibest.

Ik zou idd ook eens kijken wat je hond doet op versvlees in combinatie met Farmfood brokken. Je zou de brokjes nat kunnen maken, niet zeiknat natuurlijk, maar op die manier wordt er ook geadviseerd om honden met mijten allergie hun brokken te geven (als je brokken voert, bij vers heb je dit probleem namelijk niet)

Veel succes en ik hoop nog eens te lezen hoe het gaat!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”