Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Incontinentie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Incontinentie

Ongelezen bericht door Brigitte »

Tank is uit logeren bij een vriendin, ja dat doet hij wel vaker haha. Hij is een soort leash hond :mrgreen: Affijn ze belde net op. Tank heeft al een geruime tijd wat probleempjes met veel water drinken, en enorme hoeveelheden plassen. De laatste tijd ging het wel wat beter maar nu zei ze dat hij toen ze thuis kwam de binnenkant van zijn poot wat nat was. Ze had hem uitgelaten en daarna was ze gaan slapen (ze werkt 's nachts) en hij had haar bed onder geplast. Naar haar idee merkt hij het niet echt dat hij het laat lopen, hij lekt ook erg na.

Hij zou toch niet in continent worden :(:

Nou, dan maandag maar weer urine opvangen en dan maar eens richting de DA :(:
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Vervelend! Incontinentie komt bij reuen vrij weinig voor. Het is inderdaad verstandig om even zijn urine te laten checken bij de dierenarts. Dat veel drinken, veel plassen moet toch ook een oorzaak hebben.
Succes maandag!
Groet,
Dorien
Brigitte
Zeer actief

Dorien schreef:Vervelend! Incontinentie komt bij reuen vrij weinig voor. Het is inderdaad verstandig om even zijn urine te laten checken bij de dierenarts. Dat veel drinken, veel plassen moet toch ook een oorzaak hebben.
Succes maandag!
De oorzaak hebben we eigenlijk niet echt kunnen vinden, we zijn daar echt al heel lang mee bezig. Heb al meerdere keren urine laten checken, bloedonderzoek enz enz. We hebben gedacht over een gedragsprobleem en zijn daar mee aan de slag gegaan, we hebben metingen verricht met de hoeveelheden die hij drinkt en hem afgemeten hoeveelheden gegeven en dat langzaam opgebouwd maar we konden medisch niets vinden.

Wat de DA ook raar vindt maar wat toch echt zo is is dat hij véél meer plast dan dat hij drinkt :19: dit kan niet zegt hij maar het is echt zo.
Ik schaamde me weleens dood, dan stond hij gerust 10 minuten te plassen als een teef alsof ik hem nooit uit liet.

Nu ging het beter alleen nu gaat hij het dus ook laten lopen en dat is nog maar 1 keer voor gekomen in al die tijd (aantal maanden).
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Vreemd dat er niks medisch aan de hand is en toch zoveel plast en drinkt. Misschien krijgt hij teveel zout binnen? Wat geef je voor eten?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Brigitte schreef:
Dorien schreef:Vervelend! Incontinentie komt bij reuen vrij weinig voor. Het is inderdaad verstandig om even zijn urine te laten checken bij de dierenarts. Dat veel drinken, veel plassen moet toch ook een oorzaak hebben.
Succes maandag!
De oorzaak hebben we eigenlijk niet echt kunnen vinden, we zijn daar echt al heel lang mee bezig. Heb al meerdere keren urine laten checken, bloedonderzoek enz enz. We hebben gedacht over een gedragsprobleem en zijn daar mee aan de slag gegaan, we hebben metingen verricht met de hoeveelheden die hij drinkt en hem afgemeten hoeveelheden gegeven en dat langzaam opgebouwd maar we konden medisch niets vinden.

Wat de DA ook raar vindt maar wat toch echt zo is is dat hij véél meer plast dan dat hij drinkt :19: dit kan niet zegt hij maar het is echt zo.
Ik schaamde me weleens dood, dan stond hij gerust 10 minuten te plassen als een teef alsof ik hem nooit uit liet.

Nu ging het beter alleen nu gaat hij het dus ook laten lopen en dat is nog maar 1 keer voor gekomen in al die tijd (aantal maanden).
Wat bizar joh!
Toen ik Cain net had, was hij ook erg incontinent. Hij plaste enorme sloten buiten, dronk veel en als hij lag te slapen lekte hij ook nog urine.
Ik heb zijn urine en bloed laten testen en daaruit is gebleken dat zijn nieren niet goed werken. Hij zit nu op een nierdieet en doet het stukken beter. Maarja, als ze bij Tank niks vinden..Het lijkt me sterkt dat het iets gedragsmatigs is. Wat kan er nou voor zorgen dat hij zoveel drinkt en plast?
Groet,
Dorien
Brigitte
Zeer actief

Sjalot schreef:Vreemd dat er niks medisch aan de hand is en toch zoveel plast en drinkt. Misschien krijgt hij teveel zout binnen? Wat geef je voor eten?
Tank kreeg eerst Carocroc maar staat nu sinds een tijdje op de Duck.
Brigitte
Zeer actief

Dorien schreef:
Brigitte schreef:
Succes maandag!

Wat bizar joh!
Toen ik Cain net had, was hij ook erg incontinent. Hij plaste enorme sloten buiten, dronk veel en als hij lag te slapen lekte hij ook nog urine.
Ik heb zijn urine en bloed laten testen en daaruit is gebleken dat zijn nieren niet goed werken. Hij zit nu op een nierdieet en doet het stukken beter. Maarja, als ze bij Tank niks vinden..Het lijkt me sterkt dat het iets gedragsmatigs is. Wat kan er nou voor zorgen dat hij zoveel drinkt en plast?
Ja, bij Tank konden ze niets vinden in zijn bloed, ja er was wel iets verhoogd, weet niet meer wat maar dat kon niet zo'n kwaad. Maar ja, hij mankeert nogal het één en ander en misschien heeft het toch wel daarmee te maken :19:

Omdat er een periode was dat Alano zich nogal 'bemoeide' op Tank en Tank het niet zo naar zijn zin had in mijn toemalige nieuwe huisje dachten we aan iets van stress waardoor hij misschien zo veel ging drinken :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wuilus was toen ze vlees kreeg ook incontinent geworden. Waar het precies aan lag weet ik niet maar soms moest ze zo nodig dat ze direct buiten de deur echt een enorme plas liet lopen. Ze ging dan zitten en het stroomde gewoon de goot in. Ook lag ze dan vaak in een grote plas op haar doggybag binnen omdat het tijdens het slapen gewoon ging lekken.

Ik denk dat vlees iets deed met haar sluitspier en urineaanmaak. Ook dronk ze daar nog eens veel bij alsof ze brokken at en dat maakte het er niet beter op. Maar het was niet alleen het vele drinken, nam ik het water weg dan verloor ze na Rodi bv nog steeds urine :denken:

Doet Tank het sinds de Duck of al eerder?
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hé, wat ellendig ook weer.
Brigitte
Zeer actief

MARC_S schreef:Wuilus was toen ze vlees kreeg ook incontinent geworden. Waar het precies aan lag weet ik niet maar soms moest ze zo nodig dat ze direct buiten de deur echt een enorme plas liet lopen. Ze ging dan zitten en het stroomde gewoon de goot in. Ook lag ze dan vaak in een grote plas op haar doggybag binnen omdat het tijdens het slapen gewoon ging lekken.

Ik denk dat vlees iets deed met haar sluitspier en urineaanmaak. Ook dronk ze daar nog eens veel bij alsof ze brokken at en dat maakte het er niet beter op. Maar het was niet alleen het vele drinken, nam ik het water weg dan verloor ze na Rodi bv nog steeds urine :denken:

Doet Tank het sinds de Duck of al eerder?
Ik ben op vers over gegaan omdat Tank na zijn bak brokken altijd gelijk naar zijn waterbak liep om die vervolgens tot op de bodem leeg te drinken. Ik hoopte dat hij met vers vlees het misschien wel beter zou gaan doen maar helaas :19:
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

duck vind ik ook erg droog dus misschien drinkt hij daarom wat meer

ik zou eens smuldier proberen en kijken of hij dan nog zoveel drinkt en plast
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”