Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
snel hijgen....
Moderator: moderatorteam
-
ikke24
- Vaste gebruiker
snel hijgen....
Hallo,
de laatste 2 dagen heeft cheyenne er soms last van dat ze langere tijd met de tong uit haar bek snel hijgt. Ik heb aan haar hartje gevoeld en die gaat ook sneller dan de mijne (weet niet of dit normaal is).
Zelfs toen het zo warm was heeft ze niet zo hard gehijgd. ze is wel een dik uur aan haar bot bezig geweest...is dit zo inspannend? Wie weet wa dit is? morgen anders maar ff naar de direnarts...
de laatste 2 dagen heeft cheyenne er soms last van dat ze langere tijd met de tong uit haar bek snel hijgt. Ik heb aan haar hartje gevoeld en die gaat ook sneller dan de mijne (weet niet of dit normaal is).
Zelfs toen het zo warm was heeft ze niet zo hard gehijgd. ze is wel een dik uur aan haar bot bezig geweest...is dit zo inspannend? Wie weet wa dit is? morgen anders maar ff naar de direnarts...
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Honden kunnen hijgen om hitte kwijt te raken maar ook bij bijvoorbeeld stress.
Overmatig hijgen kan natuurlijk ook wijzen op een probleem met het hart of de luchtwegen.
Blijft ze nu hijgen?
De pols van je hond kun je opnemen door in het lieskanaal te voelen. Het hoort 60 tot 120 slagen per minuut te zijn.
Overmatig hijgen kan natuurlijk ook wijzen op een probleem met het hart of de luchtwegen.
Blijft ze nu hijgen?
De pols van je hond kun je opnemen door in het lieskanaal te voelen. Het hoort 60 tot 120 slagen per minuut te zijn.
-
Murphy
- Zeer actief
Hai,
Mijn Rottweiler kan slecht aangeven wat ze wil (water, eten, uitlaten) en begint dan soms te hijgen als de nood hoog is, bijvoorbeeld als ze diarree heeft en daardoor eerder naar buiten moet dan anders.
Overmatig hijgen of hijgen op momenten dat het niet vanzelfsprekend is kan wijzen op pijn en/of ander lichamelijk ongemak.
Maar wel met nadruk op kan.
Als mijn hond fanatiek op een bot heeft liggen kluiven en zeker als dat langer dan een kwartier is, dan hijgt ze enorm, drinkt veel water en blijft ook een tijd hijgen.
Misschien kan je eens in de gaten houden of ze alleen overmatig hijgt na het kluiven op een bot of ook op andere momenten.
Succes en groeten,
Marjan
Mijn Rottweiler kan slecht aangeven wat ze wil (water, eten, uitlaten) en begint dan soms te hijgen als de nood hoog is, bijvoorbeeld als ze diarree heeft en daardoor eerder naar buiten moet dan anders.
Overmatig hijgen of hijgen op momenten dat het niet vanzelfsprekend is kan wijzen op pijn en/of ander lichamelijk ongemak.
Maar wel met nadruk op kan.
Als mijn hond fanatiek op een bot heeft liggen kluiven en zeker als dat langer dan een kwartier is, dan hijgt ze enorm, drinkt veel water en blijft ook een tijd hijgen.
Misschien kan je eens in de gaten houden of ze alleen overmatig hijgt na het kluiven op een bot of ook op andere momenten.
Succes en groeten,
Marjan
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Ikke,
Ik zou het even aankijken. Ik weet niet hoe lang het hijgen nu al duurt? Als ze hier een uurtje fanatiek met een bot bezig zijn geweest, moeten ze ook hijgen.
Ik zou het even aankijken. Ik weet niet hoe lang het hijgen nu al duurt? Als ze hier een uurtje fanatiek met een bot bezig zijn geweest, moeten ze ook hijgen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
ikke24
- Vaste gebruiker
Hoihoi, het is echt altijd na het knagen aan het bot..da drinkt zeidd ook veel.
maar ik had gisterenavond ook weer voor het eerst de verwarming aangezet ik be ee mega kaukleum en mijn berner senne pup heeft daar nog geen ervaing mee hahaha. Dat wordt voor mij extra dikke truien kopen, want volgens mij kan ze slecht tegen warmte. Zodra de achterdeur opengaat ligt ze buiten....Kun je ze hieraan laten wennen? Moet je bijvoorbeeld ook uitkijken met de luchtvochtigheid?
Moet dit wel of juist niet zijn???
maar ik had gisterenavond ook weer voor het eerst de verwarming aangezet ik be ee mega kaukleum en mijn berner senne pup heeft daar nog geen ervaing mee hahaha. Dat wordt voor mij extra dikke truien kopen, want volgens mij kan ze slecht tegen warmte. Zodra de achterdeur opengaat ligt ze buiten....Kun je ze hieraan laten wennen? Moet je bijvoorbeeld ook uitkijken met de luchtvochtigheid?
-
ikke24
- Vaste gebruiker
Maar in de winter kan ze toch niet in de regen buiten gaan liggen?
ik kan dan toch ook niet de deur open laten staan? Ik heb maar een ietsiepietsie stukje...misschien dat ik haar anders naar mijn ouders breng smiddags, dan kan ze in en uit de garage lopen, is dat een beter idee dan? Ik denk dan steeds dat het niet goed is voor haar botten als ze zo koud en vochtig ligt...
ik kan dan toch ook niet de deur open laten staan? Ik heb maar een ietsiepietsie stukje...misschien dat ik haar anders naar mijn ouders breng smiddags, dan kan ze in en uit de garage lopen, is dat een beter idee dan? Ik denk dan steeds dat het niet goed is voor haar botten als ze zo koud en vochtig ligt...
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
Als het alleen na het kluiven oid is dan hoef je je geen zorgen te maken.ikke24 schreef:Hoihoi, het is echt altijd na het knagen aan het bot..da drinkt zeidd ook veel.
En tjah dat ze het snel warm heeft is goed verklaarbaar door haar vacht natuurlijk
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Een beetje Berner Sennenhond moet daar tegen kunnen, hoor. Wat dacht je waar deze honden vandaan kwamen dan? Daar sneeuwt het ook wel eens.ikke24 schreef:Maar in de winter kan ze toch niet in de regen buiten gaan liggen?
Groetjes, Karen
-
ikke24
- Vaste gebruiker
Ja ik ga dalijk weer 4 hele dagen werken, mijn moeder zegt dat ze best in de garage mag bij hun, dan is ze niet alleen, dan kan mijn vader gaan wandelen met haar. Ze hebben al een heel groot hondenkussen gekocht en speeltjes enz enz. Dus denk dat ik het dan maar doe. Is het dan niet erger voor haar wanneer ik haar om 4 uur ophaal ze wel me naar binnen gaat?
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Toen mijn hond een Golden Retriever zijn puppie tijd achter zich had, en volwassen werd vond ik ook dat hij erg veel zat en lag te hijgen. Ik heb toen aan mijn DA gevraagd of het normaal was dat Beau zoveel hijgde, de DA zei toen tegen mij, ja mevrouw dat is normaal, een Golden Retriever en ook de Berner Sennen hijgen heel veel, nou toen was ik gerust gesteld. Raar hé dat alleen deze rassen dat schijnen te doen. Er zullen toch wel meer honden zijn die wat meer hijgen. Maar hij noemde dus alleen deze twee rassen.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
ikke24
- Vaste gebruiker