Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
heupen niet goed
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
heupen niet goed
net weer met Baco bij de dieren arts geweest, hij loopt al een tijdje te kwakkelen, nu hebben we foto`s laten maken van zijn heupen, en jawel niet goed dus hij is verdorie nog geen 2 jaar
we hebben pijnstillers meegekregen(previcox) en hij moet speciale brokken proberen met groenlipmossel erin om te zorgen voor beter kraakbeen-erg handig voor een hond met voedings allergie
dus vanavond een proefzakje opvoeren en dan maar kijken hoe het gaat, als de diarree tot aan de keukendeur zit ging het niet goed
als het niet lukt met deze brokken moeten we een voedings supplement proberen waar het in zit. heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waar en wat er op dit gebied te verkrijgen is
alvast bedankt 
-
Craig
- Actief
- Mijn ras(sen): Oud Duitse Herder
-
-sanne
- Actief
Re: heupen niet goed
Je hebt mobillity support van Ryal Canin of J/D van hills meegekregen als ik me niet vergis??loving bulls schreef:net weer met Baco bij de dieren arts geweest, hij loopt al een tijdje te kwakkelen, nu hebben we foto`s laten maken van zijn heupen, en jawel niet goed dus hij is verdorie nog geen 2 jaarwe hebben pijnstillers meegekregen(previcox) en hij moet speciale brokken proberen met groenlipmossel erin om te zorgen voor beter kraakbeen-erg handig voor een hond met voedings allergie
dus vanavond een proefzakje opvoeren en dan maar kijken hoe het gaat, als de diarree tot aan de keukendeur zit ging het niet goed
als het niet lukt met deze brokken moeten we een voedings supplement proberen waar het in zit. heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waar en wat er op dit gebied te verkrijgen is
alvast bedankt
Je kunt ook omega 3 en 6 bijgeven maar overleg het eerst met je arts.
Moeilijk hoor als je hond een allergie heeft voor voer. want dat soort voeren zijn er helaas altijd maar in een uitvoering......Sterkte met je hondje.
Groetjes

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Jeetje, zo jong nog en nu al slechte heupen. Dat zijn mindere berichten.
Bij natuurwinkels kun je inderdaad potten met glucosemine kopen. Bij ons in de buurt zit een natuurwinkel voor mensen, maar ze hebben speciale glucosemine voor honden.
Heel veel sterkte!
Bij natuurwinkels kun je inderdaad potten met glucosemine kopen. Bij ons in de buurt zit een natuurwinkel voor mensen, maar ze hebben speciale glucosemine voor honden.
Heel veel sterkte!
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
S@ndr@
- Zeer actief
hij kreeg al brokken met glucosamine erin en dat heeft dus niets uitgehaald in nutro lam rijst zit dat standaart, maar door die voedingsallergie kreeg hij die sensitivity controle brokken ik denk dat dat spul wel de pijn wat heeft weggenomen maar niet de slijtage heeft voorkomen. eigenlijk nog een geluk bij een ongeluk dat hij die brokken voor zijn voedings allergie moest, konden we gewoon zien dat hij niet lekker in zijn vel zatCraig schreef:Sjit, dat is echt balenIk weet van iemand die goeie resultaten heeft behaald met glucosamine met haar rottweiler. Sterkte !
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
S@ndr@
- Zeer actief
hij moet gewicht kwijtraken, totdat hij rond de 40 kilo zit, maar ik zit er ook over te denken om naar een homeopatische direnarts te gaanDaisy@ schreef:En ondertussen lekker spieren kweken, zwemmen.
Kan er verder niets aan gedaan worden?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Zijn ze zo slecht dat hij de rest van zijn leven pijnstillers moet? Is een operatie geen optie?
Ik vind het niet gek dat de glucosamine die in die brok zat niets uithaalt, als je kijkt naar de hoeveelheden die erin zitten (erg weinig dus) en daarbij is het ook nog eens verhit en daaardoor neemt de werking ook sterk af. Dat is dus erg weinig, je kunt dan beter een voedingssupplement geven in de vorm van poeder of tablet. Dat kan je zelf doseren. Vers gaan voeren levert ook nogal eens geode resultaten op.
Ik vind het niet gek dat de glucosamine die in die brok zat niets uithaalt, als je kijkt naar de hoeveelheden die erin zitten (erg weinig dus) en daarbij is het ook nog eens verhit en daaardoor neemt de werking ook sterk af. Dat is dus erg weinig, je kunt dan beter een voedingssupplement geven in de vorm van poeder of tablet. Dat kan je zelf doseren. Vers gaan voeren levert ook nogal eens geode resultaten op.

-
S@ndr@
- Zeer actief
na als ik het gewicht eraf krijg(en dat moet door bewegen-en daar heeft hij nu dus echt een grote hekel aan(pijn)Hutsje schreef:Zijn ze zo slecht dat hij de rest van zijn leven pijnstillers moet? Is een operatie geen optie?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
S@ndr@
- Zeer actief
t gaat om eiwitten die er in dat speciale voer zijn uitgehaald en verder eigenlijk overal in voorkomen, ik heb het tijden met Baco geprobeerd, met carnibest eend rijs en bibi lam rijst, prins speciaal energique nr 4 voor honden met een allergie, en de 1 ste normale drol verscheen toen hij de speciale brokken kreeg,
wil hem wel weer een keer in de week een penslap gaan geven gewoon voor de lekker en het gebit 
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 25 sep 2006 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Jolly
- Zeer actief
Dit heb ik ook gebruikt voor Luca, ben ik zeer tevreden overHutsje schreef:Juist vers is goed voor zijn allergie.b .De groenlipmossel is er ook als voedingssupplemten maar je kunt ook andere dingen proberen, als glucobest, of een glucosamine/chondroitineproduct.
www.glucobest.nl
Groetjes Jolanda

- Daisy@
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
nee zeker op dit moment niet hij is zo aan het kwakkelen, vanmorgen was het helemaal mis , hij komt altijd overeind als ik beneden kom,nu dus niet er kon nu net een zwak kwispeltje af,HIJ VOELT ZICH GEWOON KL..Een ik dus ookik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet, ik wacht t vandaag nog af op pijnstillers maar als hij niet heel snel verbeterd zit ik morgen weer bij de DA(je zou toch zeggen zo snel gaan ze zich niet slechter voelen als de heupen niet goed zijn)4 weken terug leek er nog niet zoveel aan de handDaisy@ schreef:Of fysiotherapie erbij?
Doe ik nog steeds met allebei.
Maar opereren? Of heb ik ergens overheen gelezen?
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Ik hoop voor je mannetje dat het snel beter met hem gaat, geef hem maar een dikke knuffel.loving bulls schreef:nee zeker op dit moment niet hij is zo aan het kwakkelen, vanmorgen was het helemaal mis , hij komt altijd overeind als ik beneden kom,nu dus niet er kon nu net een zwak kwispeltje af,HIJ VOELT ZICH GEWOON KL..Een ik dus ookik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet, ik wacht t vandaag nog af op pijnstillers maar als hij niet heel snel verbeterd zit ik morgen weer bij de DA(je zou toch zeggen zo snel gaan ze zich niet slechter voelen als de heupen niet goed zijn)4 weken terug leek er nog niet zoveel aan de handDaisy@ schreef:Of fysiotherapie erbij?
Doe ik nog steeds met allebei.
Maar opereren? Of heb ik ergens overheen gelezen?
Misschien heeft hij last van zijn knie of is dat allemaal al bekeken?
Zou het een optie zijn om er eens een andere dierenarts naar te laten kijken, want om nou over te stappen van brok bij een hond met voedingsallergie dat vind ik persoonlijk nogal vreemd. Daarbij geteld dat de hoeveelheden in de brok niet genoeg zijn om op 'korte termijn' iets te betekenen voor Baco.
Ik zou hem op zijn speciale voer laten staan en het voedingssupplement geven en niet overgaan op de mobility brok
- Femmel
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou persoonlijk liever kiezen voor Sasha's Blend (www.sashasblend.nl), dit is een product met groenlipmossel en haaiekraakbeen. Op die manier hoef je niet wat voer betreft over te stappen. Er zijn veel honden die er baat bij hebben, helaas hoor je ook weleens verhalen dat het niet werkt.
Vaak is het even zoeken naar het meest geschikte supplement. Wij hebben voor Joy Dysplavetsem van VSM, Hokamix, gewricht D en glucosamine met vit.C geprobeerd. De Dysplavetsem leek wel redelijk te helpen, de rest niet. Nu met de Sasha's Blend zien we echt verbetering en in slechte perioden geven we er Duivelsklauw bij.
Veel sterkte en succes!!
Vaak is het even zoeken naar het meest geschikte supplement. Wij hebben voor Joy Dysplavetsem van VSM, Hokamix, gewricht D en glucosamine met vit.C geprobeerd. De Dysplavetsem leek wel redelijk te helpen, de rest niet. Nu met de Sasha's Blend zien we echt verbetering en in slechte perioden geven we er Duivelsklauw bij.
Veel sterkte en succes!!
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

-
S@ndr@
- Zeer actief
ja ik heb begrepen dat je sashas blend via de dierenarts zou moeten kunnen kopen, maar die dierenarts van mij (lijkt wel aandelen te hebben in royal canin )geeft de voorkeur aan andere voeding,heb Baco net uitgelaten en de ontlasting opzich ging nog wel(t was wel al slapper) maar de geur was verschrikkelijk , en dan heeft hij maar 200 gram geprobeerd, ik heb er een hard hoofd in,, ik zal ze strakt even bellen wat ik er mee moet?? 
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Hier kun je Sasha's Blend ook bestellen: http://www.dierennieuws.nl/winkel/wink21.htm#sb
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ha dank je wel, hier kan ik iets meeMoniqueDM schreef:Hier kun je Sasha's Blend ook bestellen: http://www.dierennieuws.nl/winkel/wink21.htm#sb
-
Melanie 74
Mijn tatra heeft één slechte heup en als weer kouder en vochtiger wordt merk ik dat. Ik geef dan altijd Dysplavertem en dat helpt haar weer beter te lopen.
Heb je officiële foto's laten maken, en wat voor vloer heb je in huis?
Als het tegels, hout is kun je overwegen op kleden neer te leggen zodat hij meer grip heeft.
Verders veel sterkte
Als het tegels, hout is kun je overwegen op kleden neer te leggen zodat hij meer grip heeft.
Verders veel sterkte
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik heb marmoleum dus dat is niet heel glad,en hoe officieel moeten de foto`s zijn ik heb ze op CD-ROM meegkregen van de DA en dysplavertem wat is dat en waar koop je dat.Melanie 74 schreef:Mijn tatra heeft één slechte heup en als weer kouder en vochtiger wordt merk ik dat. Ik geef dan altijd Dysplavertem en dat helpt haar weer beter te lopen.
Als het tegels, hout is kun je overwegen op kleden neer te leggen zodat hij meer grip heeft.![]()
Verders veel sterkte
Zijn rechter heup is meer versleten en dat met 20 maanden
-
S@ndr@
- Zeer actief
gisteren weer met hem naar de DA geweest hij reageert eigenlijk niet of nauwelijks op de pijnstillers , dus er moet ergens nog een probleem zijn, we hebben nu bloed laten prikken , hij kon eigenlijk gelijk al zien dat er geen ontsteking ergens was, de uitslagen voor de schildklier krijgen we morgen en dan horen we ook gelijk of lever en nieren goed zijn. Hij blijft maar moe, gaat aldoor liggen(hij reageerde goed op AB dus mischien en schimmel
)ik weet t niet meer, moet ik nu hopen dat ze iets vinden of niet?? anders moeten we naar een internist of gewoon even afwachten of t nog duidelijk gaat worden waar hij nu nog meer last van heeft 
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
- Daisy@
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
de heupen zijn niet goed, het kraakbeen met name rechts is al bijna weg en er vormt zich een knobbel die pijnklachten geeft, maar hij reageert niet op pijnstillers dus er moet nog meer aan de hand zijn, als de pijn hem zou nekken zou hij moeten gaan opleven als die weg is en dat doet hij niet
en knuffelen, doen we heel veel hoor 
- Femmel
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat een vervelend nieuws Sandra!
Wij hebben bij onze Joy ook slechte ervaringen met reguliere pijnstillers. Ik heb het idee dat ze niet (voldoende) helpen en ze wordt er inderdaad sloom van.
Hoe is het met Baco zijn bespiering? Als deze erg slecht is, en er komt niets uit het bloedonderzoek, dan zou je eens aan je DA kunnen vragen of hij een injectie anabolen mag hebben? Op die manier kweek je kunstmatig spieren en kan hij beter bewegen waardoor hij zelf weer wat meer spieropbouw krijgt.
Joy werd overigens ook vrolijker en minder sloom toen we begonnen met de Sasha's Blend, het werkte bij haar dus ook goed op haar algehele gesteldheid. Ik hoop dat dat voor Baco ook zo zal zijn!
Sterkte met wachten!!
Wij hebben bij onze Joy ook slechte ervaringen met reguliere pijnstillers. Ik heb het idee dat ze niet (voldoende) helpen en ze wordt er inderdaad sloom van.
Hoe is het met Baco zijn bespiering? Als deze erg slecht is, en er komt niets uit het bloedonderzoek, dan zou je eens aan je DA kunnen vragen of hij een injectie anabolen mag hebben? Op die manier kweek je kunstmatig spieren en kan hij beter bewegen waardoor hij zelf weer wat meer spieropbouw krijgt.
Joy werd overigens ook vrolijker en minder sloom toen we begonnen met de Sasha's Blend, het werkte bij haar dus ook goed op haar algehele gesteldheid. Ik hoop dat dat voor Baco ook zo zal zijn!
Sterkte met wachten!!
Groetjes,
Femke

Femke

-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zat net te denken, dat het ook mogelijk is dat hij juist heel slecht op de Previcox reageert. Hij had stinkende ontlasting vertelde je, was dat na het ingeven van het medicijn? Misschien is een andere pijnstiller een optie? Gewoon even mijn gedachtenloving bulls schreef:de heupen zijn niet goed, het kraakbeen met name rechts is al bijna weg en er vormt zich een knobbel die pijnklachten geeft, maar hij reageert niet op pijnstillers dus er moet nog meer aan de hand zijn, als de pijn hem zou nekken zou hij moeten gaan opleven als die weg is en dat doet hij nieten knuffelen, doen we heel veel hoor
-
S@ndr@
- Zeer actief
zijn bespiering is eigenlijk heel goed, tot voor kort was het gewoon een hele gekke bull, die niets ander deed dan alleen maar spelen en zwemmen, je kunt zijn spieren er echt wel bovenop zien leggen, dus voorlopig is dat nog goed, maar t leek vanmorgen wel of ik een bejaarde hond meehad, ik heb moeten slenteren en dan liep hij nog 8 meter achter me
. Ik heb sashas blend besteld en hopenlijk krijg ik dat nu snel aan, ik heb gold dust besteld met groenlip mossel en ik heb voor 5 oktober een afspraak met een homeopatisch dierenarts, s kijken of die me kan helpen, ik wordt hier echt wanhopig van. Hij moet toch goed kunnen, hij is nog maar 20 maanden