Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verschil hotspot en likgranuloom ?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

snowy
Vaste gebruiker

verschil hotspot en likgranuloom ?

Ongelezen bericht door snowy »

het afgelopen weekend heeft mijn hond sam vreselijk liggen likken aan zijn oksel en aan zijn ondelichaam ,bij zijn scrotum met als gevolg dat het hele geiriteerde rode plekken zijn geworden ,wat gaat dat snel zeg een nachtje flink likken en de hele huid ligt open ,vooral bij zijn scrotum is het erg pijnlijk ,ik heb bij de drogist pure teatree olie gekocht en heb dit verdunt met water om de plekken uit te wassen ,ik ben niet erg bekent met tea tree olie maar de zalfjes die ik normaal gebruik likt sam er weer snel af ,hoe kan ik tea tree olie het beste gebruiken ? en is er wel een verschil tussen een hotspot en een likgranuloom? ,vanavond als ik met hem naar de da ga zal ik in ieder geval wel om een kap vragen zodat hij er niet meer aan kan zitten ,vooral voor snachts ,ik heb echt het idee dat sam niet niet lekker voelt door die pijnlijke plekken .wie heeft hier ervaring mee ?groetjes snowy
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Kan je 'm geen oversized t-shirt aandoen i.p.v. zo'n kap? Is veel diervriendelijker en als je het shirt boven op de kont en met een luierspeld vast zet, kan de wond toch luchten en hij kan er niet aankomen.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
snowy
Vaste gebruiker

:wink: heb ik vanacht geprobeerd ,maar toen ik wakker werd had hij netjes zijn poot eruit gewurmd zodat hij kon likken ,de teatree olie verdun ik met water heb de plekken nu al 2 keer gedept ermee en ze zien er wat rustiger uit nu ,de etter plekjes die er vanochtend op zaten zijn nu verdwenen en het is ook niet meer zo rood ,belangrijkste is dat hij er vanaf blijft zodat het kan genezen .
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik weet niet wat voor teatree olie je hebt maar als je echt de pure olie hebt moet je hem wel even verdunnen :wink:
Afbeelding
snowy
Vaste gebruiker

:ok: ik heb de echte .
Afbeelding
snowy
Vaste gebruiker

gisteren even met sam naar de da geweest ,hij zei na er een blik op geworpen te hebben dat het contactallergie was ,heb nu een hele lading pillen gekregen voor een hele maand ,ik denk dat ik voorlopig mijn vloer maar dweil met schoon water ,sam ligt vaak op de vloer mischien kom het daar wel van (ben een poosje geleden een ander schoonmaak middel gaan gebruiken)vraag mij trouwens wel af hoe de da zo snel kan zien dat het om contact allergie gaat.groetjes snowy.
Afbeelding
reja
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door reja »

Hier een fotootje van een likgranuloom, het is geen duidelijke foto helaas.
Mijn hond heeft hier last van, op deze foto ziet het er nog goed uit.
Afbeelding

Groetjes, Joyce
Afbeelding
snowy
Vaste gebruiker

nee zo zag het erbij sam niet uit ,dat waren echt rode natgelikte open plekken ,ik spreek in de verleden tijd want de medicijnen slaan goed aan ,en de jeuk is verdwenen en ook de plekken genezen goed ,gelukkig .groetjes snowy.
Afbeelding
jerry en bronco
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door jerry en bronco »

gelukkig dat het stukken beter gaat

onze jer heeft ook vaak hotspot door het likken
hij heeft een algenallergie
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”