Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wanneer moet ik weer enten
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
wanneer moet ik weer enten
diesel is geent toen hij 12 weken was en dan moet hij weer met een jaar. maar is dat na een jaar (dus 1 jaar en 12 weken) of als hij 1 jaar is??
Groetjes Silvia en Diesel
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
bianca83
- Zeer actief
-
Ari@ne
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Gewoon rond het jaar na de laatste enting weer enten. Ik heb het iets later gedaan omdat Weil maar een half jaar bescherming biedt en dan kwam ik net rot uit met het zwemseizoen. Buffy is van november en had in februari weer geënt moeten worden, maar heb dat begin april laten doen.
Ik laat de cocktailenting geven, geen hondsdolheid en kennelhoest.
Anne
Ik laat de cocktailenting geven, geen hondsdolheid en kennelhoest.
Anne
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Jamey krijgt alles compleet... Ook hondsdolheid (is verplicht als je met je hond naar het buitenland gaat, maar als je de goede hebt, wel 3 jaar geldig) en ook kennelhoest, omdat ik met haar train en dan schijnt het handiger te zijn...
Vraaag aan je dierenarts of hij aan een grote/kleine cocktail doet. Het ene jaar de grote, andere jaar de kleine... (Ik weet alleen niet wat precies waarin zit...)
Vraaag aan je dierenarts of hij aan een grote/kleine cocktail doet. Het ene jaar de grote, andere jaar de kleine... (Ik weet alleen niet wat precies waarin zit...)

You'll be in my heart... Always...
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik doe het ene jaar cocktail en het andere jaar alleen parvo/weil op aanraden van mijn DA. Ook krijgen ze kennelhoest en hondsdolheid (maar die laatste werkt nu 3 jaar). En dan een jaar na de laatste enting.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Silvia,twinmamasilvia schreef:stom ja zal straks eens kijken. staat daar ook in waarvoor ik moet laten enten?
er zijn hier ook mensen die niet enten geloof ik. is daar een reden voor?
Diesel hoeft nu niet weer doe hele cocktail, maar kan nu alleen Parvo en Weil krijgen. Dan krijgt hij volgend jaar weer de hele cocktail, die is niet ieder jaar volledig nodig.
Tegen kennelhoest heb ik mijn honden nog nooit laten enten en ze hebben hier ook nog nooit kennelhoest gehad (en ik train en show met ze en wandel regelmatig met grote groepen honden). De kennelhoest-enting vind ik echt de meest onzinnige enting die er is.
Als je Diesel niet meeneemt naar het buitenland hoef je hem ook niet tegen Rabies te laten enten.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Liesbeth
- Zeer actief
Dan zou ik tot april wachten, dat is een betere tijd voor de Weil-enting.twinmamasilvia schreef:ik heb even gekeken en hijmoet in januari voor de entingen.
kennelhoest heeft hij nu niet en vind ik ook niet heel erg nodig.
Overigens heb ik een lijstje van de site van Atjo Westerhuis geplukt.
http://www.whgdierenartsen.nl/html/frameset.html
Leeftijd Vaccinatie tegen
7 weken Hondenziekte (pupenting!), Parvo (pupenting!)
9 weken Parvo, Ziekte van Weil
12 weken Hondenziekte, Parvo, Ziekte van Weil, Leverziekte, Para-inluenza
1 jaar Hondenziekte, Parvo, Ziekte van Weil, Leverziekte, Para-inluenza
2 jaar (Parvo), Ziekte van Weil
3 jaar (Parvo), Ziekte van Weil
4 jaar Hondenziekte, Parvo, Ziekte van Weil, Leverziekte, Para-inluenza
5 jaar (Parvo), Ziekte van Weil
Enz. Enz.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Neen dat adviseerd jouw DA (hoogstwaarschijnlijk) niet. Het is gebruikelijk om 6 weken enting, 9 weken en 12 weken en daarna na een jaar. Dus niet als hij een jaar oud is maar na de laatste enting een jaar.twinmamasilvia schreef:dus 3 maanden later kan geen kwaad? ik vraag het hier maar want de DA zal waarschijnlijk adviseren gewoon met 1 jaar te komen.
gr Maria.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
na bedoelde ik maar hietr wordt gezegd dat ik dan nog eens 3 maand laterkan gaan ivm weilMaria schreef:Neen dat adviseerd jouw DA (hoogstwaarschijnlijk) niet. Het is gebruikelijk om 6 weken enting, 9 weken en 12 weken en daarna na een jaar. Dus niet als hij een jaar oud is maar na de laatste enting een jaar.twinmamasilvia schreef:dus 3 maanden later kan geen kwaad? ik vraag het hier maar want de DA zal waarschijnlijk adviseren gewoon met 1 jaar te komen.
gr Maria.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat denk ik ook, want dat levert hem weer geld op natuurlijk...twinmamasilvia schreef:dus 3 maanden later kan geen kwaad? ik vraag het hier maar want de DA zal waarschijnlijk adviseren gewoon met 1 jaar te komen.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Maria,Maria schreef:Neen dat adviseerd jouw DA (hoogstwaarschijnlijk) niet. Het is gebruikelijk om 6 weken enting, 9 weken en 12 weken en daarna na een jaar. Dus niet als hij een jaar oud is maar na de laatste enting een jaar.twinmamasilvia schreef:dus 3 maanden later kan geen kwaad? ik vraag het hier maar want de DA zal waarschijnlijk adviseren gewoon met 1 jaar te komen.
gr Maria.
Volgens mij bedoelde Sylvia of haar dierenarts het 'goed' zou vinden als ze drie maanden later dan in het boekje staat laat enten, in verband met de Weil-enting?
Groetjes, Karen
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Het is altijd mogelijk om Weil apart nog eens te geven als je hond veel bij het water komt in het seizoen. Het zal normaal geen kwaad kunnen even te wachten, maar de bescherming tegen parvo wordt wel minder en als er grote infectiedruk is, weet ik niet of ik het risico zou willen nemen.
Hier in de omgeving zijn vrijwel alle honden ingeënt, dus neem ik dat risico eerder. In boerengebied is de entingsgraad gewoon minder en vind ik het risico groter.
Anne
Hier in de omgeving zijn vrijwel alle honden ingeënt, dus neem ik dat risico eerder. In boerengebied is de entingsgraad gewoon minder en vind ik het risico groter.
Anne
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
diesel zwemt eigenlijk niet in natuur water. (is 1x in een vijver gevallen) is weil dan niet nodig?starfleet schreef:Het is altijd mogelijk om Weil apart nog eens te geven als je hond veel bij het water komt in het seizoen. Het zal normaal geen kwaad kunnen even te wachten, maar de bescherming tegen parvo wordt wel minder en als er grote infectiedruk is, weet ik niet of ik het risico zou willen nemen.
Anne
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Drinkt hij ook niet uit plassen/vijvers/sloten buiten?twinmamasilvia schreef:diesel zwemt eigenlijk niet in natuur water. (is 1x in een vijver gevallen) is weil dan niet nodig?starfleet schreef:Het is altijd mogelijk om Weil apart nog eens te geven als je hond veel bij het water komt in het seizoen. Het zal normaal geen kwaad kunnen even te wachten, maar de bescherming tegen parvo wordt wel minder en als er grote infectiedruk is, weet ik niet of ik het risico zou willen nemen.
Anne
Groetjes, Karen
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
uh ja wel ja dom van me. maar hoe zit dat dan dak betre in april weil kan geven dan in januari. hij drinkt nu ook uit plassen en vijvers als hij de kans krijgt.Scooby schreef:Drinkt hij ook niet uit plassen/vijvers/sloten buiten?twinmamasilvia schreef:diesel zwemt eigenlijk niet in natuur water. (is 1x in een vijver gevallen) is weil dan niet nodig?starfleet schreef:Het is altijd mogelijk om Weil apart nog eens te geven als je hond veel bij het water komt in het seizoen. Het zal normaal geen kwaad kunnen even te wachten, maar de bescherming tegen parvo wordt wel minder en als er grote infectiedruk is, weet ik niet of ik het risico zou willen nemen.
Anne
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Weil is eigenlijk pas echt aktief in de zomermaanden. De Weil-enting is maa zes maanden goed werkzaam. Vandaar dat het raadzamer is om Weil in het voorjaar te geven.twinmamasilvia schreef:uh ja wel ja dom van me. maar hoe zit dat dan dak betre in april weil kan geven dan in januari. hij drinkt nu ook uit plassen en vijvers als hij de kans krijgt.
Groetjes, Karen
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer: