Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat zouden jullie doen?
Moderator: moderatorteam
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Wat zouden jullie doen?
Op de EG-cursus waar ik met Bonny aan meedoe loopt ook een jongen met een duitse herder. Hij wil wat cursussen doen met de hond en dan politie-werk (ik weet de juiste benaming hiervoor niet) gaan doen. Nu loopt deze hond heel erg slecht. Hij is nu 6 maanden en heeft een zeer sterk hellend kruis. Van achteren gezien zwabbert hij met z'n achterkant. Vanaf de zijkant gezien zet de hond zijn achterpoten zeer ver onder zijn lichaam waarbij zijn hakken/spronggewrichten zowat de grond raken. Hij heeft zeer weinig bespiering. Ik weet niet of de jongen hiervan op de hoogte is, ik denk het eigenlijk niet. Niets ten nadele van de jongen hoor, het is zijn eerste hond en zoals hij met het dier omgaat denk ik niet dat hij veel ervaring heeft en misschien niet heeft opgemerkt dat zijn hond slecht loopt. Zal ik hem vertellen dat er waarschijnlijk iets niet goed is met zijn hond? En dat hij er beter door een dierenarts naar kan laten kijken? Of moet ik me er niet mee bemoeien? Wil niet overkomen als een bet-weter. Juist omdat hij verder wil in de sport met deze hond lijkt het me goed om de hond te laten nakijken. En misschien een teleurstelling bij de jongen te voorkomen, nu is er misschien nog wat aan te doen.
- starfleet
- Erelid
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja ik ook, vandaag nog. Ook mensen met hun eerste hondje. Ik vermoed een partella luxatie. Ik heb de mensen geadviseerd bij het eerst volgende dierenarts bezoek eens naar zijn knieschijven te laten kijken.starfleet schreef:Ik vertel het wel als ik echt denk dat het niet goed is.
Anne
Ik zou de jongen adviseren zijn hond door een dierenarts na te laten kijken voordat hij gaat werken met zijn hond.
Ook denk ik dat ze bij die club waar hij gaat trainen ook wel dat advies zullen geven als ze zien hoe de hond erbij loopt.
Overigens ken ik het gevoel wel dat je iets niet durft te zeggen. Gisteren zag ik een Yorkschire Terrier met een hele slechte vacht. Ik durfde niet te zeggen dat die mensen eens naar een hondentrimmer moeten gaan. Toen heeft mijn man dat gedaan. Hij zei tegen de hond: "Je hebt zeker dezelfde kapper als je baas! Ik zou maar snel een ander zoeken als ik jou was! Je ziet er niet uit! Grommen dat die baas deed!
Groetjes van Charlotte

- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Lijkt me een beter plan.ranetje schreef:Je kunt het ook met de trainer berspreken en vragen of hij de jongen kan adviseren om eens naar de DA te gaan?senna03 schreef:Aanstaande zaterdag heb ik weer les, ik zal het gaan zeggen aan deze jongen. Heb ik nog een week om de juiste woorden te vinden
-
boxersien