Ik dacht dat dit een nogal zeldzaam ras was, maar blijkbaar kun je pups gewoon krijgen op marktplaats/speurders
Ze zien er prachtig uit overigens.
Moderator: moderatorteam

Ben je me net voor...ik wou alleen de volledige naam van de Ovcharka gebruiken en moest natuurlijk even voor de spelling zoeken.Melanie 74 schreef:Het is dus een kruising tussen een St. Bernard en een CAO........

Baïla schreef:Ben je me net voor...ik wou alleen de volledige naam van de Ovcharka gebruiken en moest natuurlijk even voor de spelling zoeken.Melanie 74 schreef:Het is dus een kruising tussen een St. Bernard en een CAO........![]()
Lijkt me trouwens een mooie hond, ben benieuwd hoe dat er in het echt uit ziet.
Je hebt me aan het zoeken gezet...pooh schreef:Maar dan is het dus geen erkend ras als ik het goed begrijp..
Ik heb ze ook nog nooit in het echt gezien overigens, maar ben er toch wel nieuwsgierig naar.
Vraag me alleen af waarom je ze in Rusland wel met regelmaat schijnt tegen te komen en in de rest van de wereld niet

ja dat is heel jammer want vind ze best fascinerend....wil er ook wel meer over te weten komenRabecca schreef:Ze lijkt inderdaad heel veel op dat soort type honden![]()
Het is jammer dat er in het nederlands maar weinig informatie over te vinden is
Heb ooit eens op een russische site gezeten dat alleen maar over de moskovitische waakhond ging, maar helaas ken ik geen russisch