Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oorontsteking - niet lekker in je vel zitten?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Oorontsteking - niet lekker in je vel zitten?

Ongelezen bericht door Lysette »

Jip heeft oorontsteking. Vorige week mee naar de DA geweest, zalfje mee en het lijkt er nu wel beter uit te gaan zien (in ieder geval niet meer na 2 dagen haar hele oor vol prut en ook de verschrikkelijke lucht neemt af). Maar ze zit helemaal niet lekker in haar vel de laatste dagen :19: Ze is sloom, speelt veel minder, ontlasting is ook niet super (begint wel weer beter te worden), heeft niet echt zin in trainen en ze plast ineens weer heel veel binnen. Nu was ze nog niet helemaal zindelijk maar het ging wel echt een stuk beter. Heb haar urine al laten testen op blaasontsteking enzo maar er was niks aan te zien. Het zou eventueel wel een beginnende blaasontsteking kunnen zijn zei de DA maar dat kwam niet zo heel vaak voor dat het nog niet te zien was.
Maar kan het zijn dat ze door die oorontsteking niet echt lekker in haar vel zit? :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
nikaboef
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nikaboef »

Ja dat kan wel denk ik want het is een ontsteking en dat geeft toch altijd wel wat verhoging ookal is het in het oor. het zou goed kunnen dat ze daardoor niet lekker is. ik zou rustig aan doen tot het weer over is.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Let even op dat het geen middenoorontsteking gaat worden. Koppie gaat dan scheef, dus zo gauw je dat zie, terug naar da.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Arme Jip, beterschap :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Lysette, zou het kunnen dat Jip gaat wisselen?
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

baloe2004 schreef:Lysette, zou het kunnen dat Jip gaat wisselen?
Da's wel een goede inderdaad. Moos was daar echt ziekjes van, begon 's nachts ook weer te piepen enzo.

Arme Jip :hoi:
Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

baloe2004 schreef:Lysette, zou het kunnen dat Jip gaat wisselen?
haha dat had ik haar ook al via msn gevraagd. :mrgreen: Was ook mijn eerste idee toen ik het las. :wink:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Als een oorontsteking bij een hond evenveel pijn doet als bij een mens, dan kan ik me voorstellen dat ze er even behoorlijk down van is. Doet verrekte veel pijn. Maar het kan ook het wisselen zijn, al heb ik bij mijn hondjes nooit gemerkt dat ze er last van hadden. Maar goed, dat is bij iedere hond anders natuurlijk.

In ieder geval een dikke knuffel voor Jip! Beterschap!
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ze lijkt weer wat vrolijker te worden :cheer: Dat wisselen zou wel heel goed kunnen. Weer een beetje een geruststelling. Ik panikeer al meteen als ze aan de diarree zijn :roll: Ik hou het wel in de gaten maar het lijkt weer de goede kan op te gaan :cheer: Het rare is ook dat het donderdag echt veel erger was en toen was ze gewoon nog hyper enzo :N: Dus misschien een beetje een combi van beide. Ga zo haar smoeltje nog eens goed checken of er al iets uit is :mrgreen:

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Let even op dat het geen middenoorontsteking gaat worden. Koppie gaat dan scheef, dus zo gauw je dat zie, terug naar da.
Ok ik hou het in de gaten :ok: . Ik moet zowiezo terug als de zalf op is om te zien of de ontsteking echt helemaal weg is.

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Mevrouw is aan het wisselen :mrgreen: . Zag gisteren ineens bloed in Benno's vacht maar dat was niet tot op de huid. Dus ik in Jips bek kijken (voor zo ver mogelijk) en ik telde beneden nog maar 3 snijtanden! Ze mistte er al 1 dus dan is ze er al 2 kwijt :ok:

Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Kleine hondjes worden groot Lysette :mrgreen: .
Heb je toevallig een tandje of kiesje gevonden? Is zo schattig, ik heb 2 tandjes en 1 kiesje gevonden van Jagger en ze bewaard :piew: .

Knuffel voor jou en Jip.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Teckelgek schreef:Kleine hondjes worden groot Lysette :mrgreen: .
Heb je toevallig een tandje of kiesje gevonden? Is zo schattig, ik heb 2 tandjes en 1 kiesje gevonden van Jagger en ze bewaard :piew: .

Knuffel voor jou en Jip.
Schaam je vooral niet hoor, ik heb alle tanden van Quasar in de kast liggen :mrgreen: Heel zakje vol :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Knuffel voor jou en Jip.
Ja het gaat echt hard! Ze is echt geen baby meer :mrgreen:
Ik heb nog niks gevonden... maar haar hoektandjes moesten toen eerst natuurlijk getrokken worden dus die heb ik mee naar huis genomen toen :oeps: Ben benieuwd of ik wat ga vinden, bij Floor en Benno is het me nooit gelukt :boos: :mrgreen:

Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

bianca83 schreef:

Knuffel voor jou en Jip.
Schaam je vooral niet hoor, ik heb alle tanden van Quasar in de kast liggen :mrgreen: Heel zakje vol :pffff: :mrgreen:
Alle tanden :eek: :eek: . Hoe heb je dat voor elkaar gekregen :denken: .

En Lysette, bij mij was het puur toeval. Ik zag wat op de grond liggen en netjes als ik ben :pffff: wilde ik het oprapen en weggooien. Toen bleek het dus iets anders te zijn :mrgreen: .
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Teckelgek schreef:
bianca83 schreef:

Knuffel voor jou en Jip.
Alle tanden :eek: :eek: . Hoe heb je dat voor elkaar gekregen :denken: .

En Lysette, bij mij was het puur toeval. Ik zag wat op de grond liggen en netjes als ik ben :pffff: wilde ik het oprapen en weggooien. Toen bleek het dus iets anders te zijn :mrgreen: .
Nouja alle tanden :N: Heb het wel heel letterlijk geschreven :smile: Maar het is toch echt een flink zakje vol, kiesjes, slachttanden :mrgreen: en z'n voortandjes. Hoe ik dat heb gedaan? Nou die spuugde hij eigelijk gewoon uit maar at ze dus niet op dus het was gewoon elke keer tandjes zoeken :smile:
Goh wat erg eigelijk :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”