Rakker heeft weer eens wat. Ze heeft nu verkleuringen op haar rug, waar de staart begint zegt maar. Ook heeft ze korstjes onder haar okseltjes.
2 jaar geleden had ze wondjes op dezelfde plek als waar de verkleuringen zitten, en dat was ook rond deze tijd van het jaar. Toen zijn we zo'n 6 keer in 3 maanden tijd naar de dierenarts geweest, is een kweek afgenomen, enz., maar is niks uitgekomen.
Nu zijn het dus alleen verkleuringen, maar het jeukt haar wel, dus ze zit er steeds te bijten en te krabben. Ik dacht dat het te maken had met een allergie voor een bepaald stofje, zoals hooikoorts, maar dan in de herfst.
Nu hebben mijn moeder en ik net de papieren van de vorige keer erbij gepakt, worden we niet veel wijzer van, maar wij denken dat ze misschien een vlooienallergie heeft (dat werd toen ook gedacht, maar er werd ook aan voedselallergie, schimmel, enz. gedacht).
Het is dan alleen raar dat ze er alleen in deze tijd van het jaar last van heeft.
Ze is een week of 3 behandeld met Frontline (pipetjes). Ze heef nu nog last van vlooien. Om haar nu weer te behandelen mag volgende de verpakking niet. Wat kan ik nou nog meer doen?
Ik smeer nu Calendula op de plekjes, daar ben ik gisteren mee begonnen. Of het helpt weet ik nog niet.
Is er iemand die weet wat dit kan zijn of wat ik kan proberen?
Als het niet verbetert, gaan we naar de dierenarts, maar aangezien er toen ook niks uitgekomen is, wil ik het eerst even zo proberen.
Rakker is verder trouwens volkomen zichzelf.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rode verkleuringen op de rug
Moderator: moderatorteam
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
- Aantal honden: 1
rode verkleuring in de haren komt meestal door het speeksel van de hond zelf, als ie ergens jeuk heeft en bijt en likt daar regelmatig, krijgen de haren een rode kleur, aan de staartaanzet bijten kan duiden op volle anaalklieren maar hij heeft het ook onder zijn oksels dus het lijkt toch meer op een alergische reactie ergens op, ik denk toch dat je beter naar de DA kan gaan om te laten uitzoeken waar hij alergisch voor is, want soms zijn het gewoon van die kleine dingen waar je zelf niet eens aan denkt bijv zijn voer of zo, zo hebben wij met onze vorige golden vanalles geprobeerd en dingen wegelaten laterna bleek dat hij voor meerdere dingen alergisch was, dus steeds iets vermijden had geen zin
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja, dat idee had ik zelf ook. 2 jaar geleden hebben we iets van 300 euro uitgegeven, zonder resultaat.Nanna schreef:Ik zou eerst zorgen dat ze helemaal vlovrij is voordat je naar de dierenarts gaat voor dure onderzoeken.Ze heef nu nog last van vlooien
Dus: nogmaals de hond behandelen en daarnaast kammen met de vlooienkam. Ook de omgeving behandelen (vergeet de auto niet).
De kortjes bij haar oksels kan ik niet zo duiden maar het bijten bij de staartaanzet wijst op vlooienallergie.
Succes!
Ik ga haar deze week toch maar weer behandelen (ook al moet je eigenlijk een maand ertussen laten), want de vlooien blijven. Ga morgen ook even een omgevingsspray halen, want daar doen wij normaal gesproken niet aan, maar is nu dus wel nodig.
Nee, maar die korstjes heeft ze wel vaker, zou ook niet weten waar dat van komt, misschien eens vaseline opsmeren, zou het kunnen dat het ruw is daar?