Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help! Beur me op!
Moderator: moderatorteam
-
eefje
- Actief
Help! Beur me op!
Al eerder schreef ik dat ik over wilde naar betere voeding en heb de keuze gemaakt om FF en Rodi te gaan geven.
Scooby was vorige week ziek een virus opgelopen maar na een dag en een kuurtje weer helemaal opgeknapt ben ik afgelopen vrijdag met de voorgeschreven 5 dagen vers begonnen, Rodi compleet.
Zaterdag wat aan de dunne af en toe maar was er op voorbereid.
Zondagochtend schreef ik juichend dat hij een stevige drol had maar dat was gisterenmiddag wel anders, begon met dun en daarna spuitpoep.
Om 7 uur de laatste keer eten gegeven en de hele nacht heeft hij doorgepoept. Ben op de bank gaan slapen en heb werkelijk de hele nacht stront geruimd en gedweild, om over de geur maar te zwijgen.
voel me helemaal belabberd! Scooby net maar in de gootsteen gewassen het was allemaal stront. Hoe lang duurt dit normaal, heb het idee dat hij nog niet zo'n hele sterke darmflora heeft dus ik wil wel volhouden. Maar wat is wijsheid. En doe ik het allemaal goed zo?
Scooby was vorige week ziek een virus opgelopen maar na een dag en een kuurtje weer helemaal opgeknapt ben ik afgelopen vrijdag met de voorgeschreven 5 dagen vers begonnen, Rodi compleet.
Zaterdag wat aan de dunne af en toe maar was er op voorbereid.
Zondagochtend schreef ik juichend dat hij een stevige drol had maar dat was gisterenmiddag wel anders, begon met dun en daarna spuitpoep.
Om 7 uur de laatste keer eten gegeven en de hele nacht heeft hij doorgepoept. Ben op de bank gaan slapen en heb werkelijk de hele nacht stront geruimd en gedweild, om over de geur maar te zwijgen.
voel me helemaal belabberd! Scooby net maar in de gootsteen gewassen het was allemaal stront. Hoe lang duurt dit normaal, heb het idee dat hij nog niet zo'n hele sterke darmflora heeft dus ik wil wel volhouden. Maar wat is wijsheid. En doe ik het allemaal goed zo?
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
-
eefje
- Actief
Bedankt! Ik heb het hele voedingsschema van ff op de pc staan en daar ook op gekeken hoe en wat dacht dat dat niet mocht dat heet water! Ga het zeker doen vind dit ook zo zielig voor Scooby, hij vind het eten zalig.aschra schreef:misschien de eerste dagen wat heet water over de rodi, kan de maag en darmen er aan wennen aan het verse vlees.
zodra dan de ontlasting beter is een keer proberen zonder heet water
lees de site van ff eens, daar staat het ook op hoe je het beste kan doen
Weet jij ook hoe lang de rodi goed blijft buiten de vriezer? dat kan ik niet goed achterhalen omdat ik de witte voordeel verpakking heb daar staat geen info verder op. Ik haal het er nu uit en bewaar het in de koelkast. 1 doos en ga ik met de laaste twee schijven beginnen ontdooi ik weer een nieuwe doos en bewaar hem in de koelkast.
- starfleet
- Erelid
Ik denk dat hij nog steeds last heeft ergens van, niet van de Rodi. Over het algemeen wordt dat goed verdragen, dagen diaree dan kan hij er of niet tegen, of hij heeft nog steeds iets onder de leden lijkt.
Hoe lang Rodi bewaard kan worden buiten de vriezer weet ik niet. Ik leg steeds een plak in de koelkst als Buffy eten krijgt, dan is die ontdooid bij de volgende maaltijd. Ik zou het zelf niet te lang bewaren, hooguit 24 uur ofzo.
Anne
Hoe lang Rodi bewaard kan worden buiten de vriezer weet ik niet. Ik leg steeds een plak in de koelkst als Buffy eten krijgt, dan is die ontdooid bij de volgende maaltijd. Ik zou het zelf niet te lang bewaren, hooguit 24 uur ofzo.
Anne
-
eefje
- Actief
Hoi Annestarfleet schreef:Ik denk dat hij nog steeds last heeft ergens van, niet van de Rodi. Over het algemeen wordt dat goed verdragen, dagen diaree dan kan hij er of niet tegen, of hij heeft nog steeds iets onder de leden lijkt.
Anne
hij was helemaal diarree vrij had een kuurtje omdat hij een hele dag braakte ( vorige week di)en koorts had. dat was allemaal weer over. gisteren de laaste tabletjes gegeven en op de site van FF staat dat ernstige diaree ook een gevolg kan zijn van een antibiotica kuur. Zaterdag had hij weer keurig dikke poep en zondagochtend ook. Had ook bewust tot vrijdag gewacht met begin Rodi om er zeker van te zijn dat alles weer goed was. Alleen de kuur moesten we wel afmaken natuurlijk.
Maar dit had ik niet verwacht, ben wel bang dat hij niet van die sterke darmen heeft nog hij reageerd erg heftig op alles vreemd wat hij eet.
Vandaar dat de week Rodi mij ook aanspreekt om zijn darmen wat meer te wennen.
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
eefje
- Actief
Voor zover ik de FF site nu helemaal uit mijn hoofd ken zijn we goed bezig , ik denk dat de ab kuur de symptomen wat versterken.
Wellicht had ik beter even kunnen wachten:denken:
Wel heb ik de porties nu verkleind en geef hem 7 keer rodi met kokend water ( wel afkoelen natuurlijk) en het lijkt een heel klein beetje beter nu.
Het spuit er niet meer uit en zijn buik maakt niet meer zo’n herrie, het lijkt ook dat hij minder hongerig is en eet wat rustiger.
Ik hoop dan ook dat hij het ergste heeft gehad.
Wellicht had ik beter even kunnen wachten:denken:
Wel heb ik de porties nu verkleind en geef hem 7 keer rodi met kokend water ( wel afkoelen natuurlijk) en het lijkt een heel klein beetje beter nu.
Het spuit er niet meer uit en zijn buik maakt niet meer zo’n herrie, het lijkt ook dat hij minder hongerig is en eet wat rustiger.
Ik hoop dan ook dat hij het ergste heeft gehad.
-
Mauyak
-
eefje
- Actief
Wat goed dat je dat schrijft! Op de site van FF adviseren ze de rund maar ik had de hart al in huis omdat Rodi dat aanbeveeld bij pups! Had eigenlijk al nieuwe willen halen vandaag maar toch maar niet doen dus?
Het lijkt wat rustiger te worden de hoeveelheid diaree en aantal keren neemt af maar hij is nog wel aan de dun.
Ben er twee keer uit geweest vanacht dus valt mee, maar hij begint nu echt wat mager te worden en dat vind ik wel zielig.
Het lijkt wat rustiger te worden de hoeveelheid diaree en aantal keren neemt af maar hij is nog wel aan de dun.
Ben er twee keer uit geweest vanacht dus valt mee, maar hij begint nu echt wat mager te worden en dat vind ik wel zielig.
- Jasparov
- Vaste gebruiker
-
eefje
- Actief
-
Luïsa
- Vaste gebruiker
Je kan(als andere medische zaken zijn uitgesloten) vragen naar ISOGEL bij de dierenarts.(8,95 )
Dat is een middel wat de maag en darm flora stabiliseerd.
Cyrus heeft een tijd last van overtollig maagzuur gehad en een slechte stoelgang.
Hij was er direct van af terwijl reguliere medicatie niet hielp.
Ik hoop dat er uitsluitsel komt over de oorzaak en je hondje snel weer opknapt.
Cyrus heeft een tijd last van overtollig maagzuur gehad en een slechte stoelgang.
Laatst gewijzigd door Luïsa op 19 sep 2006 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jasparov
- Vaste gebruiker
-
eefje
- Actief
Luïsa schreef:Je kan(als andere medische zaken zijn uitgesloten) vragen naar ISOGEL bij de dierenarts.
Ik denk dat dit toch een reactie is op de overschakeling. Vanmorgen was de ontlasting wat slijmerig en lichter van kleur.
Verder is hij levenslustig, speelt, kijkt helder uit zijn oogjes, drinkt goed en we letten goed op uitdroging. Ben natuurlijk erg voorzichtig het is wel een kleine pup vandaar ook de onzekerheid of je het toch goed doet.
Het prettige van het Forum, de ervaring uit wisselen. Ben ook blij met jullie reactie's
-
Luïsa
- Vaste gebruiker
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
sammy kreeg ook heel erge diarree van rodi.
wij gaven dat in het weekend en standaard maandag en dinsdag was het milkshake
nu krijgt hij full time carnibest en ik heb nog geen dunne poep gezien.
mijn teef heeft gewoon brokken want die gaat aan de race van vers. en dan ook echt weken lang...
het zal dus en per hond verschillen én misschien zit er toch nog wat virus bij je hondje.
wij gaven dat in het weekend en standaard maandag en dinsdag was het milkshake
nu krijgt hij full time carnibest en ik heb nog geen dunne poep gezien.
mijn teef heeft gewoon brokken want die gaat aan de race van vers. en dan ook echt weken lang...
het zal dus en per hond verschillen én misschien zit er toch nog wat virus bij je hondje.

-
Luïsa
- Vaste gebruiker
-
eefje
- Actief
Als je zo tussen die fabrikanten door suist op het net weet je het ook niet meer
De een zegt dit de ander dat. Als ik ze allemaal op een rij zet lijkt me carnibest of energique toch weer beter dan Rodi die weinig info verstrekken. Maar of het verstandig is om dan nu weer over te stappen.
Mischien eerst rustig nu de overstap maken met FF en dan 1 maal in de week carnibest gaan geven?
De een zegt dit de ander dat. Als ik ze allemaal op een rij zet lijkt me carnibest of energique toch weer beter dan Rodi die weinig info verstrekken. Maar of het verstandig is om dan nu weer over te stappen.
Mischien eerst rustig nu de overstap maken met FF en dan 1 maal in de week carnibest gaan geven?
-
Luïsa
- Vaste gebruiker
Het is idd helaas aftasten, want je ziet soms heuse discussies over wat nou het beste is.eefje schreef:Als je zo tussen die fabrikanten door suist op het net weet je het ook niet meer![]()
Daar komt bij de elke fabricant natuurlijk zijn eigen voer aanprijst.
Het is met name afhankelijk van wat jouw hond kan verdragen en wat er nu met zn darmpjes aan de hand is.
AHV,carnibest,bibi,bandit noem maar op genoeg kvv, en ieder weer zijn of haar ervaring.
Als je hond brokjes gewend is worden zn darmpjes steriel en kunnen ze soms wat problemen krijgen met de overgang.
Maar hij kan evengoed iets anders met zn darmpjes op dit moment hebben.
Hoop dat je snel een rustpuntje hebt want ik begrijp hoe vervelend het is als je je best doet en het nog ff onrustig is.
Goodluck!
-
eefje
- Actief
-
Luïsa
- Vaste gebruiker
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Geef je probiotica? Zo niet dan zou ik dat zeker proberen.
Toen Silka (hoewel geen pup) net bij ons was had ze ook slappe en soms zelfs waterdunne ontlasting.
Met een goeie probiotica (ik had die van Solgar) en een maand of wat alleen Rodi compleet en Rodi Pens voeren is het nu helemaal over en verdraagt ze allerlei soorten voer. Naast de diverse diepvries merken eet ze ook ribben, hele kip, vette vis, penslap etc..
Op het moment geef ik geen probiotica meer maar als de honden incidenteel diarree hebben geef ik ze Okugest (van VSM). Helpt enorm goed.
Toen Silka (hoewel geen pup) net bij ons was had ze ook slappe en soms zelfs waterdunne ontlasting.
Met een goeie probiotica (ik had die van Solgar) en een maand of wat alleen Rodi compleet en Rodi Pens voeren is het nu helemaal over en verdraagt ze allerlei soorten voer. Naast de diverse diepvries merken eet ze ook ribben, hele kip, vette vis, penslap etc..
Op het moment geef ik geen probiotica meer maar als de honden incidenteel diarree hebben geef ik ze Okugest (van VSM). Helpt enorm goed.
-
Mauyak
-
eefje
- Actief
-
Mauyak
-
eefje
- Actief
Het ging gisteren al voorzichtig beter en Yes na een rustige nacht heeft hij vanmorgen een echte HOOP gedraaid. Super toch
Ben zo blij dat mijn kleine man er weer door is.
Ik ga rustig met het schema door rodi en kleine portie FF toch maar verdeeld over meerdere maaltijden en dan morgen proberen 4 maal FF.
Duimen allemaal dat het zo blijft!
-
Eva
- Actief
-
eefje
- Actief