Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
allergisch voor brokken
Moderator: moderatorteam
-
annelies2
- geregistreerd lid
allergisch voor brokken
Hallo,
Ik heb en net en nieuwe hond, de eerste paar dagen dat ze hier was
kreeg ze last van jeuk bleef maar likken en likken de huid werd helemaal rood.Wat blijkt nou als ze brokken krijgt , dan krijgt ze ontzettend veel jeuk.Ze zit nu op pens en dan gaat het helemaal goed geen jeuk e.d
Maar nu de vraag ze krijgt nu pens(van smulders) is dat wel voldoende
kreeg ze last van jeuk bleef maar likken en likken de huid werd helemaal rood.Wat blijkt nou als ze brokken krijgt , dan krijgt ze ontzettend veel jeuk.Ze zit nu op pens en dan gaat het helemaal goed geen jeuk e.d
-
Mauyak
Re: allergisch voor brokken
Nee dat is niet voldoende.Wil je smuldier voor langere tijd voeren dan moet je de SMULDIER COMPLEET kopen.Pens is een enkelvoudig product van smuldier.De SMULDIER COMPLEET is compleet gemaakt door toevoeging van vitamine en mineralen,als je dit voert dan krijgt je hond alles binnen wat ie nodig heeft.De gewone pens zou je af en toe eens kunnen geven,maar heeft niet zoveel nut omdat deSMULDIER COMPLEET als heel veel pens bevat.annelies2 schreef:Hallo,
-
jelle
- Zeer actief
alleen pens is zeker niet voldoende.
Wat je zou kunnen doen is haar volledig op KVV (kompleet vers vlees) zetten.
Er zijn een paar merken, waaronder Smuldier, die niet alleen pensvarianten maar ook andere soorten voer uit de diepvries hebben. Bijvoorbeeld Rodi, Carnibest, Bibi, Energique...
De meeste merken hebben een of meer varianten die wel compleet zijn. Dat hoort dan op de verpakking te staan.
Alleen pens is echt veel te eenzijdig, dan loopt de hond tekorten op. Je kunt wel af en toe (bijvoorbeeld een keer per week) pens geven.
Wat je ook kunt doen is met de hond overgaan op BARF. Dan geef je dus geen kant en klaar voer, maar stel je zelf het voer samen uit geschikte botten, spiervlees, orgaanvlees etc. Dat klinkt misschien eng en bewerkelijk maar als je een keer er goed mee bezig bent valt het wel mee. Wat mij betteft is BARF dé manier van voeren.
Wat je zou kunnen doen is haar volledig op KVV (kompleet vers vlees) zetten.
Er zijn een paar merken, waaronder Smuldier, die niet alleen pensvarianten maar ook andere soorten voer uit de diepvries hebben. Bijvoorbeeld Rodi, Carnibest, Bibi, Energique...
De meeste merken hebben een of meer varianten die wel compleet zijn. Dat hoort dan op de verpakking te staan.
Alleen pens is echt veel te eenzijdig, dan loopt de hond tekorten op. Je kunt wel af en toe (bijvoorbeeld een keer per week) pens geven.
Wat je ook kunt doen is met de hond overgaan op BARF. Dan geef je dus geen kant en klaar voer, maar stel je zelf het voer samen uit geschikte botten, spiervlees, orgaanvlees etc. Dat klinkt misschien eng en bewerkelijk maar als je een keer er goed mee bezig bent valt het wel mee. Wat mij betteft is BARF dé manier van voeren.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
Laan
- geregistreerd lid
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Laan
- geregistreerd lid
Dat klopt, onze hond was allergisch voor Royal Canin, dat is ook een brok. Farm Food gaat wel goed.... Dat is ook een brok.baloe2004 schreef:Farmfood is ook een brok.Laan schreef:Je kunt ook Farm Food proberen in combinatie met vers voer. Zie paar topics hieronder. Werkt voor ons prima tot nu toe.
Groeten de Laantjes!
Tis bij de beesten af!
Tis bij de beesten af!
-
Debby Speerstra
- Zeer actief
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
mijn hond is nu zeker 2 maanden op voeding van de DA-sensitivity controle en daarna zou hij weer gewoon brokken moeten kunnen eten.een overgevoeligheid zou volgens mijn DA kunnen verdwijnen als een hond een tijdje niet aan die stoffen wordt blootgesteld
wat ik daarna ga geven weet ik nog niet, moet ik nu even zwaar over nadenken
ik heb ff in het verleden geprobeerd en was er niet kapot van 
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
In carnibest zit idd een minimaal aan granen, maar wel weer rijst, wat in principe natuurlijk ook een tarwesoort is he?!Sjalot schreef:Het is wel handig als je weet waar je hond precies allergisch voor is. De kans is groot dat het voor de granen is, ik zou dus zelf gaan samenstellen.
In veel KVV zit ook graan behalve in ik dacht Carnibest en in Bibi.