Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

duimpje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

duimpje

Ongelezen bericht door fabienne s »

canyon mankte af et toe na het heftig rennen en tot op hede kon ik niks aan haar poot zien of vinden.nu zag ik vanavond dat haar duim dik is,dikker dan aan haar andere poot.en als ik er aan kom dan piept ze(het is totaal geen pieper)is dit iets om mee naar de da te gaan?ik bedoel,kan ze dat duimpje gebroken hebben of zal het met rust beter moeten gaan?als ze zo loopt heeft ze er totaal geen last van,het enige is dus dat het dikker is(flink dikker)en dat het zeer doet als ik er aan kom.
Afbeelding

jemble 5 maanden
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Het kan ook gekneusd zijn òf ontstoken.
Bel anders de DA eerst even op om te overleggen :idea:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Lijkt mij ook een ontsteking. Pas geleden was er op een ander forum iemand met een hond met dezelfde verschijnselen. Dat bleek ook een ontsteking te zijn. Ik zou dus ook even naar de dierenarts gaan.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

ik zie aan de buitenkant van dat duimpje helemaal geen wondje of iets dergelijks,zou het dan van binnenuit zijn gaan ontsteken?de da bellen ga ik zo ie zo wel doen.
Afbeelding

jemble 5 maanden
twister_storm
Actief

Ongelezen bericht door twister_storm »

Klinkt als een ontsteking. Onze hond had het ook een tijdje geleden (waar monique het over had), als hij wilde liggen en ging net op de verkeerde manier liggen dan jankte hij het uit. Of als hij te wild deed als er iemand binnen kwam deed het zeer. Ik dacht zelf toen aan een gescheurde nagel omdat dat ook te zien was maar bleek achteraf gewoon een flintertje te zijn. Zijn duim zag in iedergeval goed rood en was ook wat dikkig.

De DA heeft na een verdoving goed gekeken en constateerde een ontsteking. Maar hij heeft eerst uitgesloten dat het gebroken was (dus dat zou ook nog kunnen) Na pillekuurtje is het nu weer gezakt en heeft hij er geen last meer van.
Sandra, Twister en Storm
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

duimpje update

ben net terug van de da met canyon.het is niet goed met haar duimpje.eerst onderzocht of het geen ontsteking zou zijn,dat was niet aan de orde.voor een beter beeld werdt er een foto gemaakt en daar kwam het klote nieuws dat er dus kanker in dat teentje zit :jank: :jank: ben even helemaal ontdaan,ook al betekend dit niet dat het het einde moet zijn. de teen moet eraf,heb met de da afgesproken dat ik het even laat bezinken en het met jeroen overleg en wat dingen met me werk regel en dat ik morgen of overmorgen bel om een afspraak te meken dat ze onder het mes kan.wil de dagen erna zoveel mogenlijk thuis zijn en dat gaat hopelijk ook lukken en anders krijg ik steun van me moeder om op canyon te passen. canyon heeft nu ook duidelijk pijn en loopt wat onregelmatig,het moet dus snel gebeuren ik hoop dat ik volgende week dus ook al terecht kan.

mijn meissie en maar blijven kwispelen ondanks dat ze de da wel wat kon doen van de pijn.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Verdorie, meid...dit is rot... :roll:
Ik hoop dat jullie razendsnel terecht kunnen...
Sterkte met Canyon...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

He bah wat rot!

Sterkte voor jullie en voor Canyon!
Afbeelding
Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

Wat een rot nieuws. Sterkte en ik hoop dat je snel terecht kunt bij de DA.
fabienne s
Zeer actief

ja dit is ook zwaar nou ja je weet wel....en die hond is verder zo vrolijk en gek en heeft verder ook geen benul wat haar boven het hoofd hangt,aan de ene kant maar goed ook.
Afbeelding

jemble 5 maanden
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nah dat is wel t laatste wat je zou verwachten, hopenlijk gaat alles goed komen ik wens je in ieder geval sterkte
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Wat een naar bericht!
Heel veel sterkte :J:
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

bha dit willen we niet horen
ik hoop dat alles ook bij jou weer goed mag komen
het valt me wel op dat er bij de dieren ook steeds vaker kanker voor komt
we horen vast nog wel hoe het verder zal gaan veel sterkte en een :knuffel: voor je hond
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat vervelend Fabienne!

Veel sterkte en een dikke knuffel aan Canyon :knuffel1:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

boemerang schreef: het valt me wel op dat er bij de dieren ook steeds vaker kanker voor komt
we horen vast nog wel hoe het verder zal gaan veel sterkte en een :knuffel: voor je hond
ja met name dit ras staat er om bekend dat er op latere leeftijd kanker en tumoren voorkomen. wil ook nog even achterhalen waar aan canyon haar vader is overleden.die is namelijk ook vrij jong(9)gestorven,en sommige vormen zijn erfelijk. niet dat het nu nog wat zal uitmaken maar het is voor nu misschien wel belangrijk om dat te weten. tuurlijk hou ik jullie op de hoogte van canyon.
Afbeelding

jemble 5 maanden
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

fabienne s schreef:
boemerang schreef: het valt me wel op dat er bij de dieren ook steeds vaker kanker voor komt
ja met name dit ras staat er om bekend dat er op latere leeftijd kanker en tumoren voorkomen. wil ook nog even achterhalen waar aan canyon haar vader is overleden.die is namelijk ook vrij jong(9)gestorven,en sommige vormen zijn erfelijk. niet dat het nu nog wat zal uitmaken maar het is voor nu misschien wel belangrijk om dat te weten. tuurlijk hou ik jullie op de hoogte van canyon.
je hebt er nu ook niks meer aan
maar ik hoop dat het weer goed komt ik zou het zeker ook willen weten
sterkte
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
ranetje
Zeer actief

fabienne s schreef:
Komt dat soort kanker bij Flatcoats voor? Tjee wat akeling voor je zeg. :jank: Sterkte :ok: Het is in ieder geval meestal goed te opereren.
Ik had wel gehoord dat bij Middenslag Schnauzers nog al eens een teentje er af moet. :denken:
Zijn er nog meer rassen waar dit voorkomt?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
fabienne s
Zeer actief

ja dat soort kanker komt helaas voor in dit ras.meen te weten dat ze daar bij de rv nu onderzoeken aan het doen zijn om te weten wie wanneer en hoe oud is gestorven en waaraan.

bij poedels komt het ook veel voor.ik heb me eigen er nooit echt goed in verdiept in dit soort dingen.je denkt toch vaak:dit overkomt ons niet.nou dus wel.

ga zo lekker wandelen met de meiden,niet te gek doen met canyon dan houdt ze het nog prima vol.
Afbeelding

jemble 5 maanden
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een rotnieuws, en ook onverwachts.
Echt balen joh!

Sterkte ermee, hopelijk kunnen ze snel opereren en is de kanker daarna gewoon uit Canyon's lichaam verdwenen. Een duimpje missen op zich is natuurlijk geen drama.

Sterkte nogmaals, hou je haaks!
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

jeetje wat een slecht nieuws zeg :(: nu maar hopen dat de operatie goed verloopt en dat het dan goed is, ik duim voor jullie :ok:
fabienne s
Zeer actief

a.s. dinsdag om half 9moet ik haar naar de da brengen,dan wordt ze geopereerd.rond 2uur verwachten ze dat ik haar dan weer ophalen mag.de operatie zelf zal een half uurtje duren misschien iets langer. er moet ook echt wat gedaan worden,canyon laat echt nu merken dat ze pijn heeft en dat doet mij ook erg veel verdriet om haar nu zo te zien.met liggen houdt ze er rekening mee hoe ze dat ene poot neer leggen moet,hangt extreem aan me en ze heeft af en toe een blik in haar ogen van: baas ik heb pijn,help me nou. zou ik haar misschien een paracetamolletje mogen geven om de pijn iets te verlichten?

ik zou dinsdag ochtend gaan werken,maar dat heb ik af gezegd(extra werk,is normaal mijn vrije dag)ik werk dan toch niet lekker. ga dan lekker de hele ochtend afleiding zoeken met ruby en als de da belt ben ik er zo,zit hier om de hoek. moet eerlijk zeggen dat ik het nu al spaans benouwd krijg als ik er aan denk maar zou blij zijn als het achter de rug is.

nog even een vraagje: zouden jullie de hond s"nachts dan mee naar boven nemen of ga je er zelf beneden bij liggen. jeroen wou haar mee naar boven nemen,maar dan moet hij haar dragen 30kilo redt ik niet zo maar ffies.ik wil er s"nachts wel gewoon bij zijn al zou ik daarvoor op de bank moeten slapen.maar wat is wijsheid?
Afbeelding

jemble 5 maanden
Roxy1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Roxy1 »

Ik zou je matras beneden leggen, en lekker daar gaan slapen.

Sterkte dinsdag!
Groeten,
Brigitte

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Liever geen paracetamol.
Volgens een "update"in het blad van mijn KC blijkt dat niet zo goed voor honden te zijn. En andere pijnstillers zou ik nu ook even niet doen.
Als ze een bloedverdunnend werken is dat van invloed bij de operatie.
Vraag anders een pijnstiller aan de DA
Veel sterkte :ok:
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

Roxy1 schreef:Ik zou je matras beneden leggen, en lekker daar gaan slapen.

ja daar zat ik ook aan te denken,als ze er uit moet of ze wordt misselijk dan ben ik natuurlijk nooit snel beneden met haar.en als ik beneden slaap kan ik zo de tuin in als ze wat moet of wil. jeroen slaapt maar een paar nachten zonder mij,canyon gaat voor. :wink:
Afbeelding

jemble 5 maanden
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Alweer een Flatje met kanker. Ben er ook eentje kwijtgeraakt aan bloedkanker op 6 jarige leeftijd. Het was binnen een week afgelopen.
Ik zou geen aracetamol geven, als je denkt dat ze pijn heeft zou ik liever Rimadyl geven, bij de da te vragen. Sterkte.
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Wat een verdrietig bericht, ik wens je sterkte dinsdag en hopelijk geneest ze daarna goed :ok:
fabienne s
Zeer actief

heb canyon net bij de da gebracht :jank: jee wat is dat moeilijk.dat ik weg ging zat ze te piepen en te janken,arm hondje.jammer dat je ze niet vertellen kan dat het voor hun eigen bestwil is en dat alles weer beter wordt hierna. om 11uur kan ik bellen om te vragen hoe het gegaan is en ze verwachten dat ik haar met de middag weer kan halen.dat ik terug kwam van de da zonder canyon snapte ruby er helemaal niks van.nou ik ga zo lekker lang wandelen des te eerder kan ik mijn andere meisje weer ophalen.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Akelig hè, dat wegbrengen en wachten... :(:
Ik zal duimen dat het allemaal weer helemaal goed komt met haar.
Heel veel sterkte en beterschap met Canyon.. :ok:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
fabienne s
Zeer actief

het kind is weer thuis :cheer: :cheer: alles gaat goed,ze was lekker wakker dat ik haar haalde en brak zowat de boel af daar omdat ze naar huis wou.maar omdat ze zo snel en opgefokt wakker werdt heeft ze d'r eigen niet echt de rust gegund om rustig wakker te worden,dus nu ligt ze hier ook nog lekker te suffen.lopen gaat goed en net liep ze even buiten en kwam ze alweer met een bal aanzetten,voor mij een teken dat het goed gaat.die teen wordt nog opgestuurd voor verder onderzoeken en daar hoor ik van de week de uitslag van.vrijdag om 11uur moet ik terug komen om het verband te verwisselen.maar ze is in elk gevel de operaite goed door gekomen en voor de rest is het alleen maar hard duimen en hopen dat het zo goed blijft gaan.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Fijn dat alles goed is gegaan!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”