Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
duimpje
Moderator: moderatorteam
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
duimpje
canyon mankte af et toe na het heftig rennen en tot op hede kon ik niks aan haar poot zien of vinden.nu zag ik vanavond dat haar duim dik is,dikker dan aan haar andere poot.en als ik er aan kom dan piept ze(het is totaal geen pieper)is dit iets om mee naar de da te gaan?ik bedoel,kan ze dat duimpje gebroken hebben of zal het met rust beter moeten gaan?als ze zo loopt heeft ze er totaal geen last van,het enige is dus dat het dikker is(flink dikker)en dat het zeer doet als ik er aan kom.

jemble 5 maanden
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
MoniqueDM
- Zeer actief
-
fabienne s
- Zeer actief
-
twister_storm
- Actief
Klinkt als een ontsteking. Onze hond had het ook een tijdje geleden (waar monique het over had), als hij wilde liggen en ging net op de verkeerde manier liggen dan jankte hij het uit. Of als hij te wild deed als er iemand binnen kwam deed het zeer. Ik dacht zelf toen aan een gescheurde nagel omdat dat ook te zien was maar bleek achteraf gewoon een flintertje te zijn. Zijn duim zag in iedergeval goed rood en was ook wat dikkig.
De DA heeft na een verdoving goed gekeken en constateerde een ontsteking. Maar hij heeft eerst uitgesloten dat het gebroken was (dus dat zou ook nog kunnen) Na pillekuurtje is het nu weer gezakt en heeft hij er geen last meer van.
De DA heeft na een verdoving goed gekeken en constateerde een ontsteking. Maar hij heeft eerst uitgesloten dat het gebroken was (dus dat zou ook nog kunnen) Na pillekuurtje is het nu weer gezakt en heeft hij er geen last meer van.
Sandra, Twister en Storm

-
fabienne s
- Zeer actief
duimpje update
ben net terug van de da met canyon.het is niet goed met haar duimpje.eerst onderzocht of het geen ontsteking zou zijn,dat was niet aan de orde.voor een beter beeld werdt er een foto gemaakt en daar kwam het klote nieuws dat er dus kanker in dat teentje zit
ben even helemaal ontdaan,ook al betekend dit niet dat het het einde moet zijn. de teen moet eraf,heb met de da afgesproken dat ik het even laat bezinken en het met jeroen overleg en wat dingen met me werk regel en dat ik morgen of overmorgen bel om een afspraak te meken dat ze onder het mes kan.wil de dagen erna zoveel mogenlijk thuis zijn en dat gaat hopelijk ook lukken en anders krijg ik steun van me moeder om op canyon te passen. canyon heeft nu ook duidelijk pijn en loopt wat onregelmatig,het moet dus snel gebeuren ik hoop dat ik volgende week dus ook al terecht kan.
mijn meissie en maar blijven kwispelen ondanks dat ze de da wel wat kon doen van de pijn.
mijn meissie en maar blijven kwispelen ondanks dat ze de da wel wat kon doen van de pijn.

jemble 5 maanden
- Annelies
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
-
Airedale
- Actief
-
fabienne s
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- boemerang
- Zeer actief
-
Sita
- Zeer actief
-
fabienne s
- Zeer actief
ja met name dit ras staat er om bekend dat er op latere leeftijd kanker en tumoren voorkomen. wil ook nog even achterhalen waar aan canyon haar vader is overleden.die is namelijk ook vrij jong(9)gestorven,en sommige vormen zijn erfelijk. niet dat het nu nog wat zal uitmaken maar het is voor nu misschien wel belangrijk om dat te weten. tuurlijk hou ik jullie op de hoogte van canyon.boemerang schreef: het valt me wel op dat er bij de dieren ook steeds vaker kanker voor komt
we horen vast nog wel hoe het verder zal gaan veel sterkte en eenvoor je hond

jemble 5 maanden
- boemerang
- Zeer actief
je hebt er nu ook niks meer aanfabienne s schreef:ja met name dit ras staat er om bekend dat er op latere leeftijd kanker en tumoren voorkomen. wil ook nog even achterhalen waar aan canyon haar vader is overleden.die is namelijk ook vrij jong(9)gestorven,en sommige vormen zijn erfelijk. niet dat het nu nog wat zal uitmaken maar het is voor nu misschien wel belangrijk om dat te weten. tuurlijk hou ik jullie op de hoogte van canyon.boemerang schreef: het valt me wel op dat er bij de dieren ook steeds vaker kanker voor komt
maar ik hoop dat het weer goed komt ik zou het zeker ook willen weten
sterkte

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
- ranetje
- Zeer actief
Komt dat soort kanker bij Flatcoats voor? Tjee wat akeling voor je zeg.fabienne s schreef:ja met name dit ras staat er om bekend dat er op latere leeftijd kanker en tumoren voorkomen. wil ook nog even achterhalen waar aan canyon haar vader is overleden.die is namelijk ook vrij jong(9)gestorven,en sommige vormen zijn erfelijk. niet dat het nu nog wat zal uitmaken maar het is voor nu misschien wel belangrijk om dat te weten. tuurlijk hou ik jullie op de hoogte van canyon.boemerang schreef: het valt me wel op dat er bij de dieren ook steeds vaker kanker voor komt
Ik had wel gehoord dat bij Middenslag Schnauzers nog al eens een teentje er af moet.
Zijn er nog meer rassen waar dit voorkomt?
-
fabienne s
- Zeer actief
ja dat soort kanker komt helaas voor in dit ras.meen te weten dat ze daar bij de rv nu onderzoeken aan het doen zijn om te weten wie wanneer en hoe oud is gestorven en waaraan.
bij poedels komt het ook veel voor.ik heb me eigen er nooit echt goed in verdiept in dit soort dingen.je denkt toch vaak:dit overkomt ons niet.nou dus wel.
ga zo lekker wandelen met de meiden,niet te gek doen met canyon dan houdt ze het nog prima vol.
bij poedels komt het ook veel voor.ik heb me eigen er nooit echt goed in verdiept in dit soort dingen.je denkt toch vaak:dit overkomt ons niet.nou dus wel.
ga zo lekker wandelen met de meiden,niet te gek doen met canyon dan houdt ze het nog prima vol.

jemble 5 maanden
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
-
fabienne s
- Zeer actief
a.s. dinsdag om half 9moet ik haar naar de da brengen,dan wordt ze geopereerd.rond 2uur verwachten ze dat ik haar dan weer ophalen mag.de operatie zelf zal een half uurtje duren misschien iets langer. er moet ook echt wat gedaan worden,canyon laat echt nu merken dat ze pijn heeft en dat doet mij ook erg veel verdriet om haar nu zo te zien.met liggen houdt ze er rekening mee hoe ze dat ene poot neer leggen moet,hangt extreem aan me en ze heeft af en toe een blik in haar ogen van: baas ik heb pijn,help me nou. zou ik haar misschien een paracetamolletje mogen geven om de pijn iets te verlichten?
ik zou dinsdag ochtend gaan werken,maar dat heb ik af gezegd(extra werk,is normaal mijn vrije dag)ik werk dan toch niet lekker. ga dan lekker de hele ochtend afleiding zoeken met ruby en als de da belt ben ik er zo,zit hier om de hoek. moet eerlijk zeggen dat ik het nu al spaans benouwd krijg als ik er aan denk maar zou blij zijn als het achter de rug is.
nog even een vraagje: zouden jullie de hond s"nachts dan mee naar boven nemen of ga je er zelf beneden bij liggen. jeroen wou haar mee naar boven nemen,maar dan moet hij haar dragen 30kilo redt ik niet zo maar ffies.ik wil er s"nachts wel gewoon bij zijn al zou ik daarvoor op de bank moeten slapen.maar wat is wijsheid?
ik zou dinsdag ochtend gaan werken,maar dat heb ik af gezegd(extra werk,is normaal mijn vrije dag)ik werk dan toch niet lekker. ga dan lekker de hele ochtend afleiding zoeken met ruby en als de da belt ben ik er zo,zit hier om de hoek. moet eerlijk zeggen dat ik het nu al spaans benouwd krijg als ik er aan denk maar zou blij zijn als het achter de rug is.
nog even een vraagje: zouden jullie de hond s"nachts dan mee naar boven nemen of ga je er zelf beneden bij liggen. jeroen wou haar mee naar boven nemen,maar dan moet hij haar dragen 30kilo redt ik niet zo maar ffies.ik wil er s"nachts wel gewoon bij zijn al zou ik daarvoor op de bank moeten slapen.maar wat is wijsheid?

jemble 5 maanden
-
Roxy1
- Vaste gebruiker
- ranetje
- Zeer actief
-
fabienne s
- Zeer actief
Roxy1 schreef:Ik zou je matras beneden leggen, en lekker daar gaan slapen.
ja daar zat ik ook aan te denken,als ze er uit moet of ze wordt misselijk dan ben ik natuurlijk nooit snel beneden met haar.en als ik beneden slaap kan ik zo de tuin in als ze wat moet of wil. jeroen slaapt maar een paar nachten zonder mij,canyon gaat voor.

jemble 5 maanden
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
-
fabienne s
- Zeer actief
heb canyon net bij de da gebracht
jee wat is dat moeilijk.dat ik weg ging zat ze te piepen en te janken,arm hondje.jammer dat je ze niet vertellen kan dat het voor hun eigen bestwil is en dat alles weer beter wordt hierna. om 11uur kan ik bellen om te vragen hoe het gegaan is en ze verwachten dat ik haar met de middag weer kan halen.dat ik terug kwam van de da zonder canyon snapte ruby er helemaal niks van.nou ik ga zo lekker lang wandelen des te eerder kan ik mijn andere meisje weer ophalen.

jemble 5 maanden
- Annelies
- Zeer actief
-
fabienne s
- Zeer actief
het kind is weer thuis
alles gaat goed,ze was lekker wakker dat ik haar haalde en brak zowat de boel af daar omdat ze naar huis wou.maar omdat ze zo snel en opgefokt wakker werdt heeft ze d'r eigen niet echt de rust gegund om rustig wakker te worden,dus nu ligt ze hier ook nog lekker te suffen.lopen gaat goed en net liep ze even buiten en kwam ze alweer met een bal aanzetten,voor mij een teken dat het goed gaat.die teen wordt nog opgestuurd voor verder onderzoeken en daar hoor ik van de week de uitslag van.vrijdag om 11uur moet ik terug komen om het verband te verwisselen.maar ze is in elk gevel de operaite goed door gekomen en voor de rest is het alleen maar hard duimen en hopen dat het zo goed blijft gaan.

jemble 5 maanden
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer: