Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dubbelkoppige tandenborstel

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Dubbelkoppige tandenborstel

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Bram had een heel slecht gebit toen hij uit het asiel kwam en hij was ook duidelijk niet gewend om te kauwen etc.
Door flink kauwen enzo is zijn gebit wel verbeterd maar helaas was het zo slecht dat er afgelopen vrijdag 3 kiezen en 1 tand uit gehaald zijn. Over een maand moeten eigenlijk nog 4 kiezen.
Wortels liggen helemaal bloot enzo, heel sneu.
Nu zijn gebit helemaal schoon is ben ik begonnen met tanden poetsen. Er is kans dat ik een van de kiezen die er ook uit moet nog kan redden omdat die nog wel vrij stevig zit.
Nu heb ik dus Dog A Dent tandpasta gekocht en dan zit er zo'n dubbelkoppige tandenborstel bij. Nu vroeg ik me af of iemand tips heeft hoe je dit het beste kunt gebruiken :idea:
En de tandpasta schuimt natuurlijk niet en daardoor lijkt het na de eerste veeg al verdwenen :19: Ik neem aan dat je gewoon maar 1 keer tandpasta op de borstel hoeft te doen per keer?
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Bram laat het prima toe, dat is het probleem niet, alleen weet ik niet zo goed hoe je zo'n dubbelkoppig ding het beste kunt gebruiken.

Krabben doe ik nu juist niet, dat tandvlees is juist helemaal opgetrokken en bloed dan ook erg snel.
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”