Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lastige eter,Tips?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Aantal honden: 1

lastige eter,Tips?

Ongelezen bericht door schumie »

Hallo,

Ik ben in het bezit van Tess een amstaff teefje van nu 12 weken.Zij eet dus moeilijk.Bij de fokker kreeg zij twee keer op een dag eten,ik vond dat persoonlijk te weinig en tot 12 weken kreeg ze vier op een dag en nu zijn we terug gegaan naar 3keer.We hadden brokken bij de fokker gekocht,deze wilde echter vanaf het begin slecht eten.Kortom over geschakeld op brokken van eukanuba en dat gaat wel beter.De brokken krijgt zij gemengd met vers vlees van rodi of duck of blikvoer voor pups van hills.Versvlees van energique speciaal voor pups wil ze helemaal niet eten.Brokken van Fellow zijn wel heel lekker maar mag ze natuurlijk niet...
Het probleem is dat ik haar echt aan het eten moet zetten,ik ben gewend om op het oog te voeren en ze ziet er momenteel ook echt niet te mager uit maar ze krijgt bij lange na niet de voorgeschreven hoeveelheden binnen.Ik wil gewoon zo graag dat ze aanvalt op haar voer en nu moet ik haar er steeds bij betrekken en zo wat voeren om genoeg naar binnen te krijgen.
Andere honden zetten haar ook niet echt tot eten aan.Zet ik voer neer en kijk ik niet naar haar om en als ze niet binnen kwartier gaat eten haal ik het weg dan kan ze rustig het voer negeren en eet dus niks.In elk geval niet drie maaltijden per dag dan.
Soms helpt als ik iets van diner van Fellow over haar eten doe,maar dat vind ik belachelijk eigenlijk dat dat moet.
Ik weet dat je niet moet gaan voeren en weet dat je het er niet in moet willen kijken maar ik wil gewoon dat ze lkeer uit zichzelf gaat eten :boos: 's ochtend is ze al helemaal moeilijk aan het eten te krijgen terijl ze dan toch honger zou moeten hebben?

Dus tips?En wat voeren jullie aan de pups?Ik vind een combinatie van vers vlees met brokken altijd fijn omdat voor mijn gevoel ze dan alle benodigdheden binnen krijgt.In elk geval alvast bedankt!
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Vlees met brokken is eigenlijk niet de goede combinatie omdat beide anders verteerd moeten worden in de hondenmaag :wink:
Probeer het anders es met alleen vlees? Dan bedoel ik Rodi of Duck (niet het blikvoer), daar zit ook alles in wat je pup nodig heeft, het zijn complete voeders.

Queenie was ook een zeer slechte eter als pup en puber, wat nog erger werd tijdens een 6 weken durende hittegolf op Kreta. Zeer frustrerend, ik kreeg er bijna niets meer in en je wilt je pup zo graag een goede start geven.
Maar aan de andere kant, de hoeveelheden die merken voorschrijven zijn vaak aan de hoge kant. En Tess toont niet mager, kan dus goed zijn dat ze wel voldoende binnenkrijgt.
Afbeelding
MissPapillon
Vaste gebruiker

lekker eten

Ongelezen bericht door MissPapillon »

Ik heb een pup van nu 13 weken ( Papillon ) zeer slechte eter.
S'morgens krijgt hij een brok Energique met een kwart runder tartaartje deze combinatie vindt hij echt lekker, s'middags krijgt hij brokjes van het merk Farmfood ( erg goed voer ) eet hij goed op en s'avonds weer Energique met tartaar, dit alles werkt perfect en hij heeft 2 x daags een prachtig klein drolletje.
Op de website van Farmfood kan je een proefzak aanvragen, wel eerst mengen met de Eukanuba tot langzaam farmfood de overhand neemt.
Vindt hij de brokjes niet lekker dan kan je er wat kippenbouillon overheen doen, nooit !!! droogvoer mengen met vers voer.

Succes

Anna
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

ik zou farmfood niet mengen met eukanuba. heb gehoord dat dit heel anders in de maag verwerkt wordt omdat het ene geëxpandeerd is en het andere geperst. ik zou het voer gewoon weghalen na een bepaalde tijd en niet gegeten is jammer dan.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
schumie
Zeer actief

Bedankt voor jullie antwoorden.Ga vanaf nu het vers en de brokken in elk geval scheiden net als bij Fellow.Deze brokken moet ze nog wel even opmaken.Als deze brokken op zijn schakkel ik of over op helemaal vers of een andere brok.De eukanuba heb ik nog drie kilo van dus dat is niet zoveel meer,de brokken van de fokker verdomd ze om te eten.Dus die zijn voorlopig niet op.
Ik denk dat ik van de wat betere merken wat proefzakjes aan ga vragen om te kijken waar ze goed op reageerd.Ben nu heel streng voor haar.Zet het eten bij haar inde bench,eet ze het binnen het kwartier niet op dan dikke pech.ook iets lekkers er door heen doe ik niet meer.vanochtend heeft ze ongeveer de helft gegeten..
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

schumie schreef:De eukanuba heb ik nog drie kilo van dus dat is niet zoveel meer,de brokken van de fokker verdomd ze om te eten.Dus die zijn voorlopig niet op.
Je kan ook te zuinig zijn. Als je hond het niet eet en je wil toch al overschakelen op ander voer zou ik die brokken van de fokker met een gerust hart in de kliko gooien.

Wat is dat voor merk van de fokker?

Anne
Laila
Actief

Ongelezen bericht door Laila »

Boutje schreef:Laïla van 5 maand eet op dit moment helemaal niet meer :N:
Ze at al een paard dagen slecht, de Duck liet ze zo staan, alleen pens ging er een beetje in, en dan natuurlijk de clickersnoepjes waar mijn dochter mee werkt.
Gisteren eens wat brokjes geprobeerd (ze is toch wel mager), die at ze ook niet goed, geen diarhee of zo van gehad maar nu eet ze dus helemaal niet meer, geen duck, geen brokken, geen snoep, niks.
Ze drinkt en plast nog wel maar ze is wat stilletjes. Geen koorst, 38.1 maar dus da's ok.
Duimen dat ze straks weer wel eet, anders toch maar de dierenarts bellen denk ik.

Verder doe ik het ook zo, eten in de bench (anders eet ze helemaal niet) en na 10 minuten weg halen. Maar dan nog eet ze maar een 400 gram duck per dag terwijl ze ruim 600 gram op zou moeten.
Grrrr....
Onze Tigo is ook een eter van niks. Wat nog wel eens helpt is een sardientje door zijn Duck of Rodi mengen, dan eet meneer het wel! :oeps:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram was ook een hele slechte eter. Ik heb toen hij pup was weleens met m'n handen in het haar gezeten. Ik gaf toen 3 dagen Cavom (brokken dus) en 4 dagen Duck. Hij sloeg regelmatig een dag over.

Tips? Tsja, ik deed er weleens wat Rodi worst overheen. Of stukjes vers hart. Maar zolang ze niet te dun worden, eten ze blijkbaar gewoon wat ze nodig hebben.

Inmiddels krijgt hij eens per dag een flinke bak Carnibest. Ik zou graag 2 keer per dag willen geven, maar dat werkt gewoon niet. Hij slaat dan 1 van de 2 maaltijden over, dus ik heb het opgegeven.

Raar he, ik zag altijd alleen maar honden die hun etensbak zo'n beetje aanvielen en je pup haalt z'n neus ervoor op :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
schumie
Zeer actief

Carnibest is ook goed voer,dat krijgt fellow ook.Ik bedoelde trouwens met de brokken van de fokker die ze niet wil eten dat ze dat ook niet meer hoeft.Ik laat ze even zitten in de luchtdichte ton en gebruik af en toe een handje om te belonen voor Fellow(want die vind ze wel weer reuze lekker :denken: :19: )
Ze zouden het hier graag omdraaien als het aan hun lag,Fellow de puppybrokken tess de volwassen brokken :19: :boos:
De eukanuba brokken maak ik op want die eet ze redelijk,heb vandaag gekeken voor cavom(viel me in prijs heel erg mee) en farmfood.Voor de rest een grote hoeveelheid vers in geslagen van rodi en duck.Binnenkort ga ik naar putten dan ga ik weer carnibest halen.wil ze echt geen brokken meer gaat ze helemaal over op de vers.
Fellow is trouwens ook een moeilijke eter,die slaat ook regelmatig een dagje over en is een bonk spieren omdat hij echt alles er weer afrent.Had zo gehoopt nu een makkelijke eter te treffen lijkt me zalig...Waarschijnlijk ligt ook een beetje aan mezelf,maar je wilt zo graag dat ze alles binnen krijgen :jank:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”