Ik ben in het bezit van Tess een amstaff teefje van nu 12 weken.Zij eet dus moeilijk.Bij de fokker kreeg zij twee keer op een dag eten,ik vond dat persoonlijk te weinig en tot 12 weken kreeg ze vier op een dag en nu zijn we terug gegaan naar 3keer.We hadden brokken bij de fokker gekocht,deze wilde echter vanaf het begin slecht eten.Kortom over geschakeld op brokken van eukanuba en dat gaat wel beter.De brokken krijgt zij gemengd met vers vlees van rodi of duck of blikvoer voor pups van hills.Versvlees van energique speciaal voor pups wil ze helemaal niet eten.Brokken van Fellow zijn wel heel lekker maar mag ze natuurlijk niet...
Het probleem is dat ik haar echt aan het eten moet zetten,ik ben gewend om op het oog te voeren en ze ziet er momenteel ook echt niet te mager uit maar ze krijgt bij lange na niet de voorgeschreven hoeveelheden binnen.Ik wil gewoon zo graag dat ze aanvalt op haar voer en nu moet ik haar er steeds bij betrekken en zo wat voeren om genoeg naar binnen te krijgen.
Andere honden zetten haar ook niet echt tot eten aan.Zet ik voer neer en kijk ik niet naar haar om en als ze niet binnen kwartier gaat eten haal ik het weg dan kan ze rustig het voer negeren en eet dus niks.In elk geval niet drie maaltijden per dag dan.
Soms helpt als ik iets van diner van Fellow over haar eten doe,maar dat vind ik belachelijk eigenlijk dat dat moet.
Ik weet dat je niet moet gaan voeren en weet dat je het er niet in moet willen kijken maar ik wil gewoon dat ze lkeer uit zichzelf gaat eten
Dus tips?En wat voeren jullie aan de pups?Ik vind een combinatie van vers vlees met brokken altijd fijn omdat voor mijn gevoel ze dan alle benodigdheden binnen krijgt.In elk geval alvast bedankt!