Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw voer op de markt
Moderator: moderatorteam
-
Golden Stanley
Nieuw voer op de markt
In de verkoop bij 1 trimsalon in het noorden. Wie is hier bekend mee?
http://www.7forseven.nl/home.htm
http://www.7forseven.nl/home.htm
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
Ella46
- Zeer actief
- linda
- Zeer actief
-
Golden Stanley
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het is mij ook een beetje onduidelijk of het brokken zijn, ik denk het wel. Ook omdat je er voorraadbusjes bij krijgt.
Het idee is wel aardig, want de hond die dit krijgt, krijgt in ieder geval niet elke dag hetzelfde. Maar of ie nou nog proeft dat het de ene dag konijn is en de andere dag lam?
Het idee is wel aardig, want de hond die dit krijgt, krijgt in ieder geval niet elke dag hetzelfde. Maar of ie nou nog proeft dat het de ene dag konijn is en de andere dag lam?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
Ella46
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
Het maakt inderdaad niet uit, maar ze vinden het absoluut lekker dat ze telkens wat anders krijgen hoor.
Ze weten hier nooit wat ze in hun bak vinden en ze duiken er dan ook altijd met veel plezier op af. En ze hebben wel zeker voorkeur voor wat ze lekkerder vinden.
Ze weten hier nooit wat ze in hun bak vinden en ze duiken er dan ook altijd met veel plezier op af. En ze hebben wel zeker voorkeur voor wat ze lekkerder vinden.
-
Mauyak
- Daantje*
- Zeer actief
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Het idee om binnen een droogvoer voor iedere dag een andere variant te maken vind ik best leuk bedacht. Het voorkomt slechte acceptatie en op deze manier krijgt woef toch een gevarieerder hap dan wanneer die dag in dag uit dezelfde brok te happen krijgt.Golden Stanley schreef:Vertel! Ben hier heel benieuwd naar.Angelique25 schreef:Het idee is leuk, de uitvoering wat minder.
Voer je dit idee dan uit met een brok die rijkelijk voorzien is van mais, rijst en tarwe, dan krijg ik toch weer het idee dat er meer centen en moeite zijn gegaan naar de presentatie en marketing als naar de inhoud.
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier ook, die snoetjes als de ontdooibak open gaat....'" wat eten we vandaag"....goud waard!Roelfien schreef:Het maakt inderdaad niet uit, maar ze vinden het absoluut lekker dat ze telkens wat anders krijgen hoor.![]()
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Over het hoe of wat is men nog niet helemaal uit, maar men raadt daarom maar af om grote hoeveelheden druiven/rozijnen te geven. Het venijn zou 'm in de pitten zitten en laten ze die er nou net in verwerkt hebbenBCLayD schreef:
(maar ik dacht dat druiven giftig waren voor hondeneigenlijk)
Druiven zijn niet echt goedkoop te noemen, dus ik verwacht niet dat er kilo's in verwerkt zitten. Daarbij is het leuk voor de snabbel en zou ik niet standaard druiven in mijn hondenvoer willen hebben, ook al was het alleen voor de maandag.
Laatst gewijzigd door Angelique25 op 15 aug 2006 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roelfien
- Zeer actief
Ik denk dat het zelfs nog wel vanuit idealisme gebeurt ook, maar ja, als je een brokje wilt maken heb je toch massa nodig en dat krijg je met granen. Zouden ze dat niet doen, dan zouden de brokjes miniscuul worden, want als je vlees verhit, maalt en perst hou je totaal niets over, aangezien daar heel veel vocht in zit. Dus dan doe je er "gezonde granen en rijst"bij en heb je brokjes van een redelijk afmeting.Angelique25 schreef:Het idee om binnen een droogvoer voor iedere dag een andere variant te maken vind ik best leuk bedacht. Het voorkomt slechte acceptatie en op deze manier krijgt woef toch een gevarieerder hap dan wanneer die dag in dag uit dezelfde brok te happen krijgt.Golden Stanley schreef:Vertel! Ben hier heel benieuwd naar.Angelique25 schreef:Het idee is leuk, de uitvoering wat minder.
Voer je dit idee dan uit met een brok die rijkelijk voorzien is van mais, rijst en tarwe, dan krijg ik toch weer het idee dat er meer centen en moeite zijn gegaan naar de presentatie en marketing als naar de inhoud.
Om nog maar niet te spreken van zalm en ei. Daar kan je geen brokjes van formaat van maken, want dan blijft er helemaal niets meer over.
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, nee, kweet ut. Maar afgezien van het feit dat ik geen brokkenlover ben vind ik toch dat het beter had gekunt.Roelfien schreef:Ik denk dat het zelfs nog wel vanuit idealisme gebeurt ook, maar ja, als je een brokje wilt maken heb je toch massa nodig en dat krijg je met granen. Zouden ze dat niet doen, dan zouden de brokjes miniscuul worden, want als je vlees verhit, maalt en perst hou je totaal niets over, aangezien daar heel veel vocht in zit. Dus dan doe je er "gezonde granen en rijst"bij en heb je brokjes van een redelijk afmeting.Angelique25 schreef:Het idee om binnen een droogvoer voor iedere dag een andere variant te maken vind ik best leuk bedacht. Het voorkomt slechte acceptatie en op deze manier krijgt woef toch een gevarieerder hap dan wanneer die dag in dag uit dezelfde brok te happen krijgt.Golden Stanley schreef:Vertel! Ben hier heel benieuwd naar.Angelique25 schreef:Het idee is leuk, de uitvoering wat minder.
Voer je dit idee dan uit met een brok die rijkelijk voorzien is van mais, rijst en tarwe, dan krijg ik toch weer het idee dat er meer centen en moeite zijn gegaan naar de presentatie en marketing als naar de inhoud.![]()
Om nog maar niet te spreken van zalm en ei. Daar kan je geen brokjes van formaat van maken, want dan blijft er helemaal niets meer over.
Ik zit me wel af te vragen wat nou volkorenmais is?
- Roelfien
- Zeer actief
-
Golden Stanley
Hahaha, jullie gaan lekker.
Mayak, dat proefpakket bestaat uit die potjes. Waar de rest uit gaat bestaan, ben ik nog steeds niet achter. Ik wacht op antwoord, evenals op de prijs.
Wat ik ook knap vind, is dat zij schrijven dat iedere maaltijd uit 75/80% dierlijk eiwit bestaat, maar het totaal aantal % in dagwaardes 'gewoon' tussen de 22 en 24% zit.
Ze hebben het over koudgeperste druivenpitten. Dat is op zich niet schadelijk, omdat het bewerkt is dus komt de blauwzuur niet vrij.
Maar mijn honden krijgen geen druivenpitten, laat staan druiven.
Het enige wat me aanspreekt, is het iedere dag wat anders. Mijn jongens krijgen iedere dag andere barfmaaltijden en dat is altijd een feestje.
Mayak, dat proefpakket bestaat uit die potjes. Waar de rest uit gaat bestaan, ben ik nog steeds niet achter. Ik wacht op antwoord, evenals op de prijs.
Wat ik ook knap vind, is dat zij schrijven dat iedere maaltijd uit 75/80% dierlijk eiwit bestaat, maar het totaal aantal % in dagwaardes 'gewoon' tussen de 22 en 24% zit.
Ze hebben het over koudgeperste druivenpitten. Dat is op zich niet schadelijk, omdat het bewerkt is dus komt de blauwzuur niet vrij.
Maar mijn honden krijgen geen druivenpitten, laat staan druiven.
Het enige wat me aanspreekt, is het iedere dag wat anders. Mijn jongens krijgen iedere dag andere barfmaaltijden en dat is altijd een feestje.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zoals ik het begrijp, zijn dat de potten die je bij de eerste levering geleverd krijgt. Op deze potten staat voor welke dag het voer is wat er in zit.Golden Stanley schreef:Hahaha, jullie gaan lekker.
Mayak, dat proefpakket bestaat uit die potjes. Waar de rest uit gaat bestaan, ben ik nog steeds niet achter.
De navulverpakkingen zijn in zakken ingepakt en die kun je dan dus weer in die potten doen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo had ik het ook begrepen.Scooby schreef:Zoals ik het begrijp, zijn dat de potten die je bij de eerste levering geleverd krijgt. Op deze potten staat voor welke dag het voer is wat er in zit.Golden Stanley schreef:Hahaha, jullie gaan lekker.
Mayak, dat proefpakket bestaat uit die potjes. Waar de rest uit gaat bestaan, ben ik nog steeds niet achter.
De navulverpakkingen zijn in zakken ingepakt en die kun je dan dus weer in die potten doen.
-
Mauyak
Oh ok ik ben dus de enigste die het weer niet begrepen hadAngelique25 schreef:Zo had ik het ook begrepen.Scooby schreef:Zoals ik het begrijp, zijn dat de potten die je bij de eerste levering geleverd krijgt. Op deze potten staat voor welke dag het voer is wat er in zit.Golden Stanley schreef:Hahaha, jullie gaan lekker.
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, mooi hé, ik heb 5 x moeten kijken van....wat staat er nou. Maar als je bij de potjes per dag kijkt leer je dus dat die 22/24 eiwit bestaat uit 75/80 dierlijk eiwit en de helft daarvan is dan biologisch lam, of sappig rundvlees of malse zalmGolden Stanley schreef:Hahaha, jullie gaan lekker.
Wat ik ook knap vind, is dat zij schrijven dat iedere maaltijd uit 75/80% dierlijk eiwit bestaat, maar het totaal aantal % in dagwaardes 'gewoon' tussen de 22 en 24% zit.![]()
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach, in ieder geval de enige die het hardop zeiMauyak schreef:Oh ok ik ben dus de enigste die het weer niet begrepen hadAngelique25 schreef:Zo had ik het ook begrepen.Scooby schreef:Zoals ik het begrijp, zijn dat de potten die je bij de eerste levering geleverd krijgt. Op deze potten staat voor welke dag het voer is wat er in zit.Golden Stanley schreef:Hahaha, jullie gaan lekker.
De navulverpakkingen zijn in zakken ingepakt en die kun je dan dus weer in die potten doen.![]()
![]()
![]()
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
kan je leuk mee schietenAngelique25 schreef:Roelfien schreef:Ongepeld, met het gele vlies er nog omheen, dus wordt volledig en onverteerd door u hond uitgescheten.![]()
![]()
gepanterde drollen
![]()
maare
mooie website maar als ik de website bekijk op mijn manier nogal scrollend, vond ik het knap om al dat rauwvoer voor een week in een potje te doen. en te verzenden .maar begrijp dus dat het brokken zijn..
beetje verneukeratief allemaal
want of afwisseling van materiaal in een brok waarde heeft voor de honden betwijfel ik
zie dit toch meer als een menselijke gedachte,geperst in een brok
wat ik dus niet heb met BARFen, daar is duidelijk dat verschillend materiaal wel degelijk gewaardeerd wordt..of niet
[hier weer een miepje trut die geen eendennekken lust

-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
Soort www.albert.nl voor honden.
Nee, ik loop wel een beetje de draak te steken hiermee, maar toch he, je merkt dus een kentering in het denken van brokkenmakers: steeds vaker erkent men dat de gewone brok "astronautenvoer" is, een basis waarmee je een hond in leven houdt, maar dat het dus niets meer te maken heeft met smakelijk eten. Je ziet dat de fabrikanten steeds meer op zoek gaan naar producten waarmee ze hun klanten tevreden houden. Nu steeds meer mensen overstappen op vers vlees, komen ze dus met dit soort producten: elke dag een andere maaltijd. Ik vind dat dus best goed. Want echt, binnen een paar jaar heeft elke brokkenfabrikant ook een kvv in zijn assortiment. OK, laten we maar niet gaan nadenken over de kwaliteit ervan, want dat zal vast ook de nodige rotzooi gaan bevatten om de boel betaalbaar te houden. Maar toch, ik geloof het echt, straks komt er steeds meer keuze in kvv, steeds meer mogelijkheden om honden een beetje leukere en lekkerdere maaltijd te geven. De ontwikkeling zet zich voort.
En daar zijn dit soort nieuwe producten een gevolg van.
Best goed, dus eigenlijk. Want ze erkennen dat er meer nodig is dan een basisbrokje om je hond lekker te laten eten.
En als een hond daardoor ook minder darm problemen krijgt omdat zijn lijf beter gewend raakt aan verschillende soorten brokjes, ach, ook dat is winst. En dan hoop ik alleen maar dat het inderdaad allemaal verschillende ingredienten zijn die erin zitten en geen verschillende geur/kleur en smaakstoffen die zo de suggestie werken van een brokje met zalm of konijn, terwijl het allemaal hetzelfde blijkt te zijn.
Nee, ik loop wel een beetje de draak te steken hiermee, maar toch he, je merkt dus een kentering in het denken van brokkenmakers: steeds vaker erkent men dat de gewone brok "astronautenvoer" is, een basis waarmee je een hond in leven houdt, maar dat het dus niets meer te maken heeft met smakelijk eten. Je ziet dat de fabrikanten steeds meer op zoek gaan naar producten waarmee ze hun klanten tevreden houden. Nu steeds meer mensen overstappen op vers vlees, komen ze dus met dit soort producten: elke dag een andere maaltijd. Ik vind dat dus best goed. Want echt, binnen een paar jaar heeft elke brokkenfabrikant ook een kvv in zijn assortiment. OK, laten we maar niet gaan nadenken over de kwaliteit ervan, want dat zal vast ook de nodige rotzooi gaan bevatten om de boel betaalbaar te houden. Maar toch, ik geloof het echt, straks komt er steeds meer keuze in kvv, steeds meer mogelijkheden om honden een beetje leukere en lekkerdere maaltijd te geven. De ontwikkeling zet zich voort.
Best goed, dus eigenlijk. Want ze erkennen dat er meer nodig is dan een basisbrokje om je hond lekker te laten eten.
En als een hond daardoor ook minder darm problemen krijgt omdat zijn lijf beter gewend raakt aan verschillende soorten brokjes, ach, ook dat is winst. En dan hoop ik alleen maar dat het inderdaad allemaal verschillende ingredienten zijn die erin zitten en geen verschillende geur/kleur en smaakstoffen die zo de suggestie werken van een brokje met zalm of konijn, terwijl het allemaal hetzelfde blijkt te zijn.
-
Golden Stanley
Roelfien schreef:Soort www.albert.nl voor honden.![]()
Maar het is wel idealistisch dat er een brokjesmaker opstaat en wel het belang van wisselende eiwitbronnen inziet. Ik vind het alleen triest dat er een hoop onzin wordt verkondigd en de consument in feite opgelicht wordt met iets wat toch niet onbelangrijk is, het dierlijk eiwitpercentage. Merken als Acana hebben bv. 36% en 40% gedroogd vlees, dan mag je aannemen dat het er ook echt in zit.
Maar hier staat letterlijk 75 tot 80% dierlijk eiwit om dan bij de analyse te lezen 23/24%. Ik kan daar dan zo boos om worden, he.
Op mijn 2e mail is nog niet gereageerd. Ik wil een proefpakket aanvragen voor mijn buuf en ik wil weten wat het kost.
Die wil geen barf, maar een barfbrokje.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
RoelfienRoelfien schreef:Soort www.albert.nl voor honden.![]()
ik lig in een deuk echt.
eerst waren het de vervlees fabrikanten die het licht zagen en hun kvvvoer barfvoeding noemde en nu een brokkenfabrikant...een barfbrok
Er zit dus wel een waarheid in wat je schrijft, ze maken het voor hoe wij het graag zouden willen zien en dat is een hele kunst ,vandaar ook de mooie website
maar ik moet er vreselijk om lachen.

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
Je moet er maar op komen, duizenden mensen trappen in dit verhaal en zelfs de maker zelf zal er heilig in geloven, maar vooral zijn portemonnee zal er in het begin wel bij varen. Totdat iedereen het zat wordt om telkens op te letten of je brokje 3 wel in het juist busje gedaan hebt en niet perongeluk in busje 7. Want dat is best veel werk, dat bijhouden van al die dagen bij het aanvullen van je voorraadbussen. Ik zou acuut weer terug gaan naar pedigree pall.ien schreef:RoelfienRoelfien schreef:Soort www.albert.nl voor honden.![]()
ik lig in een deuk echt.![]()
eerst waren het de vervlees fabrikanten die het licht zagen en hun kvvvoer barfvoeding noemde en nu een brokkenfabrikant...een barfbrok![]()
Er zit dus wel een waarheid in wat je schrijft, ze maken het voor hoe wij het graag zouden willen zien en dat is een hele kunst ,vandaar ook de mooie website![]()
maar ik moet er vreselijk om lachen.