Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe af te vallen?
Moderator: moderatorteam
- yanka
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
hoe af te vallen?
Zelda moet minimaal 10 kg afvallen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken.
We hebben ze nu op de helft van haar normale eten staan en ze krijgt niets tussendoor, anders kreeg ze van alles wat m'n man kreeg ook wat (ik weet,niet goed maar hij is me eigenwijs). Ze krijgt alleen af en toe nog een hondesnoepje.
Maar nu lees ik dat er ook light voeren zijn. Wij voeren prins standaard (3.820Kcal ME/kg) als ik naar de light variant kijk (3.598 Kcal ME/kg) dan vindt ik tussen die twee niet zoveel verschil zitten.
Ze heeft nu natuurlijk wel honger, maar dat is als wij gaan lijnen ook, en ik weet dat dat na een tijdje overgaat.
We hebben ze nu op de helft van haar normale eten staan en ze krijgt niets tussendoor, anders kreeg ze van alles wat m'n man kreeg ook wat (ik weet,niet goed maar hij is me eigenwijs). Ze krijgt alleen af en toe nog een hondesnoepje.
Maar nu lees ik dat er ook light voeren zijn. Wij voeren prins standaard (3.820Kcal ME/kg) als ik naar de light variant kijk (3.598 Kcal ME/kg) dan vindt ik tussen die twee niet zoveel verschil zitten.
Ze heeft nu natuurlijk wel honger, maar dat is als wij gaan lijnen ook, en ik weet dat dat na een tijdje overgaat.
-
mirjam-
Eén van mijn honden moest ook afvallen een paar jaar terug. Ik haalde bij de Da van die dieetbrokken waar hij per dag 120 gr van mocht. Afvallen ging heel traag en bovendien bleef hij honger houden. Dit heeft ie dik een jaar gehad. Iedere dag die brokken met sperciebonen.
Ik ben daar toen mee gestopt en ben wat minder gewoon voer gaan geven. Dit werkte dus ook niet.
In april jl ben ik begonnen om hem te laten barfen. Hij eet met smaak en was na 3 maanden 2,25 kilo kwijt. Dit is voor mijn hond echt een ideale methode om te lijnen. Voor mijn honden nooit geen dieetbrok meer!
Ik ben daar toen mee gestopt en ben wat minder gewoon voer gaan geven. Dit werkte dus ook niet.
In april jl ben ik begonnen om hem te laten barfen. Hij eet met smaak en was na 3 maanden 2,25 kilo kwijt. Dit is voor mijn hond echt een ideale methode om te lijnen. Voor mijn honden nooit geen dieetbrok meer!
-
Max-Cady+SD
- Actief
- Contacteer:
-
Gompie
- Actief
Misschien kun je het activiteitenprogramma van Zelda wat intensiever maken. Langere wandelingen en zwemmen.
Naast de brokken die je nu hebt wat versvoerdagen inlassen met diepvrieshondenvoer van de supermarkt.
Gewoon mee beginnen en kijken hoe het na een maand is met het gewicht.
En die eigenwijze man natuurlijk even . . .
. . . , anders ben je voor niets bezig.

Naast de brokken die je nu hebt wat versvoerdagen inlassen met diepvrieshondenvoer van de supermarkt.
Gewoon mee beginnen en kijken hoe het na een maand is met het gewicht.
En die eigenwijze man natuurlijk even . . .
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Helemaal mee eens....Martijn schreef:Vastendagen zijn de beste manier om een hond te laten afvallen. Gewoon een dag in de week niets geven. En de rest van de dagen de porties aanpassen.
Niet op het spugen letten want dat is niet hetzelfde als overgeven bij mensen. Is puur een mechanisme om van onverteerbare opverblijfselen in de maag af te komen zonder voedsel te verspillen.
Als je toch iets geven wil geef dan puur iets om het spugen te laten stoppen maar geen kaloriën.
En honger..tja..zonder honger val je niet af. Zo simpel is het.
Een soort van sneu is het wel maar dat had je moeten bedenken toen je haar 10 kilo te dik aan het maken was.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
- yanka
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- yanka
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat is goed of kan ik hem ook bij jou op visite sturen.Martijn schreef:En als je man de zooi saboteert zet je hem maar even voor de pc. Dan zal ik hem wel even laten weten hoe het zit.
Mijn tostemming heb je, het is toch van de zotte dat het zover moest komen. Min dochter en ik hadden frequent ruzie hierover met hem.
Maar nu de DA het zegt neemt hij het eindelijk aan, maar nog met veel moeite.
- M@ri@nne
- Zeer actief
- yanka
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Nu heeft mijn man (wel te laat) eindelijk door dat ze echt te dik is.Martijn schreef:Ha! Kijk!yanka schreef:Ze mag op het moment niet veel bewegen wegens operatie aan elleboog(zie medisch)M@ri@nne schreef:Gewoon meer bewegen en minder eten.
Dat wordt dus urgent.
Klaar om te schrikken?
Die tien kilo van jouw hond gaat jaren in de te behalen leeftijd schelen.
Afvallen met die hap en dan niet te zachtzinnig zijn.
Ik heb er vertrouwen in dat het wel goed gaat komen, met het gewicht dan. Elleboog heb ik een beetje schrik van
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Daarbij is honger een heel normaal gevoel voor een hond. In het wild staat er ook niet iedere dag een menuutje voor ze klaar en eten ze ook wel eens een dag niets.Martijn schreef:En honger..tja..zonder honger val je niet af. Zo simpel is het.
Een soort van sneu is het wel maar dat had je moeten bedenken toen je haar 10 kilo te dik aan het maken was.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
En je moet maar zo zien, een hond met problemen aan de gewrichten en problemen met lopen is vaak een dikke hond. Ga je zo'n hond laten afvallen klaart hij echt helemaal op.
Mijn vorige hond werd ook snel dik en had artrose en last van haar rug. Daardoor was het zaak haar superslank te houden. Ze werd 14 voor ze uiteindelijk ingestort is terwijl de DA met 8 kilo meer erop zei dat ze goed op gewicht was en nog 6 maanden te leven had met 10 jaar
Na het afvallen zag ik helemaal niets meer van de last die ze met die kilo's eraan wel had
Mijn vorige hond werd ook snel dik en had artrose en last van haar rug. Daardoor was het zaak haar superslank te houden. Ze werd 14 voor ze uiteindelijk ingestort is terwijl de DA met 8 kilo meer erop zei dat ze goed op gewicht was en nog 6 maanden te leven had met 10 jaar
Na het afvallen zag ik helemaal niets meer van de last die ze met die kilo's eraan wel had
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, dit ben ik toch niet echt met je eens, hoor. Lana is absoluut niet dik (helemaal niet voor haar leeftijd) en ze heeft toch veel problemen met haar gewrichten gehad en heeft zware arthrose. Als ik Lana nu af zou laten vallen, denk ik niet dat ze daar fitter op wordt.MARC_S schreef:En je moet maar zo zien, een hond met problemen aan de gewrichten en problemen met lopen is vaak een dikke hond. Ga je zo'n hond laten afvallen klaart hij echt helemaal op.![]()
Groetjes, Karen
-
laeken
- Zeer actief
Het is ook zeker geen regel, maar even voor de duidelijkheid, Lana is dan wel niet dik voor een dog maar voor haar gewrichten is haar gewicht toch behoorlijk wat. Ze is een enorme hond door het ras.Scooby schreef:Nou, dit ben ik toch niet echt met je eens, hoor. Lana is absoluut niet dik (helemaal niet voor haar leeftijd) en ze heeft toch veel problemen met haar gewrichten gehad en heeft zware arthrose. Als ik Lana nu af zou laten vallen, denk ik niet dat ze daar fitter op wordt.MARC_S schreef:En je moet maar zo zien, een hond met problemen aan de gewrichten en problemen met lopen is vaak een dikke hond. Ga je zo'n hond laten afvallen klaart hij echt helemaal op.![]()
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik kan Lana echt niet af laten vallen. Dan blijft er niets meer over.MARC_S schreef:Het is ook zeker geen regel, maar even voor de duidelijkheid, Lana is dan wel niet dik voor een dog maar voor haar gewrichten is haar gewicht toch behoorlijk wat. Ze is een enorme hond door het ras.Als ze dan wel dik was geweest was het allemaal een stuk erger natuurlijk. Wuilus verloor 10 kilo lichaamsgewicht en is daar 2 jaar bijna klachtvrij door geweest. Pas toen ze echt oud werd kreeg ze weer last. Hadden we die 10 kilo laten zitten was ze met 11 al dood geweest
Groetjes, Karen
-
laeken
- Zeer actief
Maar er staat ook vaak, dus zeker niet altijdScooby schreef:Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik kan Lana echt niet af laten vallen. Dan blijft er niets meer over.MARC_S schreef:Het is ook zeker geen regel, maar even voor de duidelijkheid, Lana is dan wel niet dik voor een dog maar voor haar gewrichten is haar gewicht toch behoorlijk wat. Ze is een enorme hond door het ras.Als ze dan wel dik was geweest was het allemaal een stuk erger natuurlijk. Wuilus verloor 10 kilo lichaamsgewicht en is daar 2 jaar bijna klachtvrij door geweest. Pas toen ze echt oud werd kreeg ze weer last. Hadden we die 10 kilo laten zitten was ze met 11 al dood geweest
Het gaat dus niet altijd op om te zeggen dat honden met gewrichtsklachten altijd te dik zijn...
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Met Prins je hond af laten vallen?
Bij ons is dat noot gelukt. Bente heeft een keer een paar maanden aan de Prins brokken gezeten, en ze kwam direct een kilo of meer aan! Prins is ongetwijfeld heel goed voer, maar heeft ook een hoog vetpercentage. Misschien dat je eens over kunt stappen op een andere merk brok met een lager vetpercentage?
(Royal Canin is ons altijd goed bevallen)
Bij ons is dat noot gelukt. Bente heeft een keer een paar maanden aan de Prins brokken gezeten, en ze kwam direct een kilo of meer aan! Prins is ongetwijfeld heel goed voer, maar heeft ook een hoog vetpercentage. Misschien dat je eens over kunt stappen op een andere merk brok met een lager vetpercentage?
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
RC is juist heeeel calorierijkRenske schreef:Met Prins je hond af laten vallen?![]()
Ik heb nu perfect and nature, veel minder vet
Vasten en sperciebonen geven, daar hoor ik juist weer heel negatieve berichten over.
Vasten zou helemaal niet goed zijn ( honden zijn inmiddels wel gedomesticeerd!!!) en sperciebonen veel te zwaar verteerbaar.
Hoe meer je je erin verdiept hoe minder je weet wat je moet doen....
minder calorierijke voeding (groenten erbij) is dus de enige oplossing. En toch meer verbranden misschien door training zonder teveel beweging in jouw geval, worden ze erg moe van.
- starfleet
- Erelid
Re: hoe af te vallen?
Op de helft van haar normale voer gaat ze langzaam maar zeker wel afvallen. Af en toe wegen of er nog schot inzit wat afvallen betreft en als dat niet zo is, nog verder minderen of af en toe een maaltijd overslaan.yanka schreef:Zelda moet minimaal 10 kg afvallen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken.
.
Maaltijd overslaan werkt bij Buffy het beste. En we geven i.p.v. een maaltijd ook wel eens een Kong met kipfilet. Dan moet ze veel meer moeite doen en kip is hartstikke mager.
Anne
- starfleet
- Erelid
Sperciebonen zijn licht verteerbaar, maar de hond heeft er niets aan. Wij zijn gedomesticeerd en kunnen ook prima een dag vasten, krijgen we niets van en een gezonde te dikke hond al helemaal niet.AnneMarie schreef: Vasten zou helemaal niet goed zijn ( honden zijn inmiddels wel gedomesticeerd!!!) en sperciebonen veel te zwaar verteerbaar.
Anne
-
AnneMarie
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Je kan ook even op barfplaats speciebonen intikken. Honden blikken sperziebonen geven i.p.v. gewoon voer lijkt me niet best, maar wat sperciebonen, zelf gekookt, daar is niks mis mee. Omdat Energique iets zegt is het waar?AnneMarie schreef:reactie van Energique (toch een goed hondenvoer dacht ik):
Sperciebonen is geen optie. Die zijn absoluut onverteerbaar voor honden. Laten vasten is ook niet de beste manier.
Graag uw bericht.
Met vriendelijke groet,
ENERGIQUE
Anne
-
AnneMarie
- Zeer actief
omdat Anne iets zegt is het waar?
Nee, ik ga er echter wel van uit dat zij verstand hebben van dierenvoeding.
Anders kan ik me nergens meer op baseren want onafhankelijk is niemand, en zijn ze het wel, dan is de vraag in hoeverre er ECHT kennis is over dierenvoeding
PS leuke site barfplaats
jammer dat er mensen zijn die sperciebonen rauw geven, dit is namelijk giftig voor mensen en voor dieren
Ooit een hond groente zien plukken en rauw opeten? Nee, wolven eten groenten die eerst door het maagzuur gegaan zijn

Nee, ik ga er echter wel van uit dat zij verstand hebben van dierenvoeding.
Anders kan ik me nergens meer op baseren want onafhankelijk is niemand, en zijn ze het wel, dan is de vraag in hoeverre er ECHT kennis is over dierenvoeding
PS leuke site barfplaats
jammer dat er mensen zijn die sperciebonen rauw geven, dit is namelijk giftig voor mensen en voor dieren
Ooit een hond groente zien plukken en rauw opeten? Nee, wolven eten groenten die eerst door het maagzuur gegaan zijn
- starfleet
- Erelid
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Anne,starfleet schreef:Sperciebonen zijn licht verteerbaar, maar de hond heeft er niets aan.AnneMarie schreef: Vasten zou helemaal niet goed zijn ( honden zijn inmiddels wel gedomesticeerd!!!) en sperciebonen veel te zwaar verteerbaar.
Sterker nog; een hond kà n speciebonen niet eens verteren door de structuur van de spercieboon. Sperciebonen zijn dus alleen maar 'vulling', maar een hond kan er verder niets mee.
Groetjes, Karen