Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hij heeft pijn
Moderator: moderatorteam
-
chuckie
- Zeer actief
hij heeft pijn
sinds gisterochtend heeft chuckie af en toe pijn, toen ie gisterochtend in zn mand lag en opstond gaf hij ook zomaar een harde gil,ik dacht eerst dat het misschien kwam dat hij met zn nagel in de mand vast bleef zitten,want deze zijn vrij lang en moeten nodig geknipt worden.
verder heb ik hem niet meer horen piepen,maar toen ik hem vanmorgen optilde met een hand onder zn kont gilde hij het uit,dus mijn vriend heeft hem even vast gehouden en ik ben aan zn staart gaan voelen,als ik boven aan zn staart zit is het erg gevoelig,en als ik zn staart optil begint i eweer te gillen.verder is hij wel heel levendig en speels.eet goed,wandelt en rent graag,nergens last van dus verder.voor zover we weten heeft hij ook niet knel gezeten ofzo met zn staart,kan ook moeilijk want het doet boven aan zn staart pijn,en vooral als je de staart optilt.
wat kan dit zijn????
is het gewoon spierpijn of is het verstandig om morgen naar de da te gaan?
verder heb ik hem niet meer horen piepen,maar toen ik hem vanmorgen optilde met een hand onder zn kont gilde hij het uit,dus mijn vriend heeft hem even vast gehouden en ik ben aan zn staart gaan voelen,als ik boven aan zn staart zit is het erg gevoelig,en als ik zn staart optil begint i eweer te gillen.verder is hij wel heel levendig en speels.eet goed,wandelt en rent graag,nergens last van dus verder.voor zover we weten heeft hij ook niet knel gezeten ofzo met zn staart,kan ook moeilijk want het doet boven aan zn staart pijn,en vooral als je de staart optilt.
wat kan dit zijn????
is het gewoon spierpijn of is het verstandig om morgen naar de da te gaan?
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- AnjaJ
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
chuckie
- Zeer actief
nog nooit van gehoord,maar hij houdt idd zijn staart lager dan normaal,er staat wel dat een hoop da's er weinig van afweten,dus misschien verstandig om het stuk even mee te nemen dan?Stang schreef:Koudwaterstaart?
maar het vreemde is dat hij niet echt ziek oogd en heel speels is,en als we spelen kwispeld hij toch ook gewoon.
alleen nu we eraan gezeten hebben is ie heel zielig.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Het typische bij een koudwaterstaart is dat een klein stukje staart vanaf de staartaanzet nog horizontaal staat. Dan 'knakt' ineens de staart naar beneden, net of die gebroken is.chuckie schreef:nog nooit van gehoord,maar hij houdt idd zijn staart lager dan normaal,er staat wel dat een hoop da's er weinig van afweten,dus misschien verstandig om het stuk even mee te nemen dan?Stang schreef:Koudwaterstaart?
maar het vreemde is dat hij niet echt ziek oogd en heel speels is,en als we spelen kwispeld hij toch ook gewoon.
Soms kunnen ze er nog wat mee kwispelen, maar de staart kan absoluut niet omhoog.
Als je twijfelt, dan zou ik wel even langs je dierenarts gaan.
Als het een koudwaterstaart is, dan gaat het vanzelf na een paar dagen weer over. De hond kan er idd wat beroerd van zijn in de tussentijd.
-
chuckie
- Zeer actief
de staart staat idd in de houding die jij omschrijft.Stang schreef:Het typische bij een koudwaterstaart is dat een klein stukje staart vanaf de staartaanzet nog horizontaal staat. Dan 'knakt' ineens de staart naar beneden, net of die gebroken is.chuckie schreef:nog nooit van gehoord,maar hij houdt idd zijn staart lager dan normaal,er staat wel dat een hoop da's er weinig van afweten,dus misschien verstandig om het stuk even mee te nemen dan?Stang schreef:Koudwaterstaart?
Soms kunnen ze er nog wat mee kwispelen, maar de staart kan absoluut niet omhoog.
Als je twijfelt, dan zou ik wel even langs je dierenarts gaan.
Als het een koudwaterstaart is, dan gaat het vanzelf na een paar dagen weer over. De hond kan er idd wat beroerd van zijn in de tussentijd.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
chuckie
- Zeer actief
even een vraag:ik had geen idee hoe hij hieraan zou kunnen komen,maar vrijdagochtend hadden we een heel harde plensbui op ons kom gekregen,kan het zijn dat hij een soort spierpijn heeft van die koude regen?hij heeft er sinds zaterdagochtend last van.
en kan het ook zijn dat hij hier dan gevoelig voor blijft?en ook met zwemmen?daar is hij juist zo gek op....
ik kon mijn da niet te pakken krijgen,als het nodig is wilde ik er morgenochtend heen gaan,is dat nodig in dit geval of kan ik het beter even aankijken?weet bijna wel zeker dat dit het is.
en kan het ook zijn dat hij hier dan gevoelig voor blijft?en ook met zwemmen?daar is hij juist zo gek op....
ik kon mijn da niet te pakken krijgen,als het nodig is wilde ik er morgenochtend heen gaan,is dat nodig in dit geval of kan ik het beter even aankijken?weet bijna wel zeker dat dit het is.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
De staart wordt bij het zwemmen intensief gebruikt. Daarom heeft men de naam "koudwaterstaart"gegeven aan dit verschijnsel.
In het Engels is het "broken tail", gebroken staart dus (zonder dat die staart echt gebroken is).
Het in een plensbui lopen heeft er niet echt mee te maken
Als hij veel zwemt kan dat een oorzaak zijn. Maar dat betekent niet dat hij nooit meer zou mogen zwemmen hoor.
Nu even rust houden totdat het weer over is, is genoeg.
In het Engels is het "broken tail", gebroken staart dus (zonder dat die staart echt gebroken is).
Het in een plensbui lopen heeft er niet echt mee te maken
Als hij veel zwemt kan dat een oorzaak zijn. Maar dat betekent niet dat hij nooit meer zou mogen zwemmen hoor.
-
chuckie
- Zeer actief
ik dacht dat hij misschien een soort spierpijn kan hebben door de kou van het water?ranetje schreef:De staart wordt bij het zwemmen intensief gebruikt. Daarom heeft men de naam "koudwaterstaart"gegeven aan dit verschijnsel.
Het in een plensbui lopen heeft er niet echt mee te maken![]()
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
chuckie
- Zeer actief
kijk dus toch,ik kan namelijk echt geen andere oorzaak bedenken.Stang schreef:Jawel, een flinke plensbui kan ook een 'zwemmersstaart' opleveren.
Kaya, mijn Rottweiler met staart, is er erg gevoelig voor en heeft ook een keer na een hevige plensbui waarin ze echt doornat is geworden, een zwemmersstaart opgelopen.
Dus het kan wel
nog even een vraag;hij zou rust moeten houden,ik neem aan dat ik wel gewoon kan wandelen met hem,maar hoe zit het met rennen en spelen?
sinds gister hebben we zo'n werpstok met bal,daar is hij helemaal gek van,en vanmorgen hebben we er nog vrolijk mee gespeeld,en gisteravond ook.kan het kwaad om hem zo te laten rennen?
we hebben het gefilmd gister,en wat me nu achteraf opvalt is dat hij niet naast me liep te dansen en te kwispelen zoals normaal (gefixeerd op zn bal),hij danste wel naast me zeg maar,maar het kwispelen was er niet bij,ook loopt hij normaal met zn staart recht in de lucht,maar nu dus ook niet,maar ja,dat zie je pas achteraf omdaat je weet wat er loos is.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
chuckie
- Zeer actief
blijft het bij jouw hond steeds terugkomen?Stang schreef:Jawel, een flinke plensbui kan ook een 'zwemmersstaart' opleveren.
Kaya, mijn Rottweiler met staart, is er erg gevoelig voor en heeft ook een keer na een hevige plensbui waarin ze echt doornat is geworden, een zwemmersstaart opgelopen.
Dus het kan wel
hoe lang duurde het voordat het over was en wat heb je er tegen gedaan?
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kan de hond in principe alles laten doen wat hij wil, behalve afkoeling (dus niet het water in). Hij geeft zelf wel aan hoe rot hij zich voelt en wat hij wel en niet wil.
Vaak zie je ook problemen met zitten, dus het 'zit' commando zou ik nu even achterwegen laten.
Als je hond echt beroerd ervan is, dan even langs de dierenarts voor pijnstilling, maar meestal is dit niet nodig. Wel opletten dat het over een paar dagen over is, anders alsnog naar de dierenarts.
Als een hond eenmaal een koudwaterstaart heeft gehad, dan zijn ze er over het algemeen wat gevoeliger voor. Dus zou het eerder kunnen terugkeren. Dit hoeft echter niet, er zijn ook honden waarbij het maar éénmalig is.
Ik heb even een zo duidelijk mogelijke foto opgezocht van Kaya met koudwaterstaart. Hier zie je vrij duidelijk op dat de staartaanzet nog horizontaal is en de rest van de staart naar beneden knikt:

Soms hangt de staart ook helemaal vlak naar beneden, maar als ze dus de staart eigenlijk omhoog willen doen, dan krijg je duidelijk het effect van de 'knik'.
Vaak zie je ook problemen met zitten, dus het 'zit' commando zou ik nu even achterwegen laten.
Als je hond echt beroerd ervan is, dan even langs de dierenarts voor pijnstilling, maar meestal is dit niet nodig. Wel opletten dat het over een paar dagen over is, anders alsnog naar de dierenarts.
Als een hond eenmaal een koudwaterstaart heeft gehad, dan zijn ze er over het algemeen wat gevoeliger voor. Dus zou het eerder kunnen terugkeren. Dit hoeft echter niet, er zijn ook honden waarbij het maar éénmalig is.
Ik heb even een zo duidelijk mogelijke foto opgezocht van Kaya met koudwaterstaart. Hier zie je vrij duidelijk op dat de staartaanzet nog horizontaal is en de rest van de staart naar beneden knikt:

Soms hangt de staart ook helemaal vlak naar beneden, maar als ze dus de staart eigenlijk omhoog willen doen, dan krijg je duidelijk het effect van de 'knik'.
-
chuckie
- Zeer actief
-
Maddy
- Actief
- Contacteer: