Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wormenbehandeling
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Wormenbehandeling
Hoi,
Een vraagje, hoe vaak geven jullie je hond een wormenebehandeling?
Ik heb een pup van 5 maanden. Zij schuifelt regelmatig met haar kontje over de grond. Lijkt dan jeuk te hebben. Ze heeft geen vlooien meer. Wel gehad.
Dus dacht ik aan wormen. Maar in haar ontlasting zie ik zo met het blote oog niets.
Els
Ik heb een pup van 5 maanden. Zij schuifelt regelmatig met haar kontje over de grond. Lijkt dan jeuk te hebben. Ze heeft geen vlooien meer. Wel gehad.
Dus dacht ik aan wormen. Maar in haar ontlasting zie ik zo met het blote oog niets.
Els
-
- Vaste gebruiker
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij de anus zitten twee anaalklieren met soort (stinkende
)vloeistof.
Hiervan gaat steeds een beetje met de ontlasting mee.
Het komt regelmatig voor dat de afvoer van deze vloeistof te weinig is en dat rakende zakjes vol, dit zorgt voor jeuk.
Om er vanaf te komen moeten ze uitgeknepen worden. Ik heb dit nog nooit zelf gedaan, omdat de Dierenarts het bij Caja gedaan heeft.

Hiervan gaat steeds een beetje met de ontlasting mee.
Het komt regelmatig voor dat de afvoer van deze vloeistof te weinig is en dat rakende zakjes vol, dit zorgt voor jeuk.
Om er vanaf te komen moeten ze uitgeknepen worden. Ik heb dit nog nooit zelf gedaan, omdat de Dierenarts het bij Caja gedaan heeft.

-
- Vaste gebruiker
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- rianneke
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
Pedigree zit echt in de ondermoot wat betreft kwalitatief goede voeders, zelfs Eukaneba is een middenmoter. Toch doen sommige honden het hier goed op. Voor elke hond ligt dit anders. We hebben er op de opleiding les in gehad. Hills is goed, maar erg duur. Toch zegt de prijs niet altijd iets over kwaliteit, zoals Eukaneba. Je betaalt toch voor een merk. Als ze het lekker vinden, betekent dit ook niet direct dat het het beste is. Fabrikanten voegen veel smaakmakers (vetten) toe aan het voer en daarom vinden honden het eten vaak lekker. Valkuil hierbij is dat ze blijven eten en te dik worden.Els schreef:Hoi,
Is pedigree niet goed? Of zitten daar stoffen in die niet goed zijn?
Els
Over het algemeen hoor ik goede dingen over natuurvoeders, ik weet zo even niet wat mijn stagebegeleidster verkoopt, maar alle honden met darm- en of vachtproblemen doen het daar heel goed op. Vers vlees is ook goed, maar zorg dat ze niet alleen vlees krijgen, dan kunnen ze weer het all meat syndroom krijgen. Pens (met inhoud) is wel erg goed, want dat is de voeding die ze in de natuur ook eten.
Een lepel yoghurt per dag is goed voor de darmflora (ook voor de onze, kijk maar naar die Activia reclames) en als je hond de neiging heeft om drollen te eten, geef je ze een gekookt ei.
Wat de anaalklieren betreft. Die zitten net aan de zijkant (iets onder) van de anus. Als ze vol zitten zijn het twee overduidelijke bultjes. Je kan deze zelf ook uitdrukken (gebruik dan wel een papiertje of een handschoentje, want het stinkt behoorlijk), door ze in te drukken en tegelijkertijd naar boven te drukken. Wil je dit niet zelf doen, dan kan je dit meestal ook voor plusminus €5,- bij de plaatselijke trimsalon laten doen of even naar de dierenarts. Doe dit alleen als ze echt vol zitten en de ontlasting erg zacht is of zelfs diarree is. Bij stevige ontlasting worden de anaalklierzakjes automatisch geleegd. Als je te vaak helpt bij het legen dan kan het chronisch worden of zelfs gaan ontsteken.
-
- Vaste gebruiker
Hoi,
Pasjah heeft altijd stevige drollen dus dan zal er niets zijn met de anaalklieren.
Ik weet niet goed hoevaak puppy's ontwormd moeten worden. Ze is bij haar laatste ineneting ontwormd.
Maar welke voeding is nu goed voor een puppy.
Ik begin gewoon te twijfelen aan wat ik haar geef.
Die natuurlijke voeding is dat gewoon in een dierenzaak te koop en is dat er ook voor puppy's? Of moet ik naar een biologische winkel?
Wie helpt me hier uit.
Els
Pasjah heeft altijd stevige drollen dus dan zal er niets zijn met de anaalklieren.
Ik weet niet goed hoevaak puppy's ontwormd moeten worden. Ze is bij haar laatste ineneting ontwormd.
Maar welke voeding is nu goed voor een puppy.
Ik begin gewoon te twijfelen aan wat ik haar geef.
Die natuurlijke voeding is dat gewoon in een dierenzaak te koop en is dat er ook voor puppy's? Of moet ik naar een biologische winkel?
Wie helpt me hier uit.
Els
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Caja krijg carnibest.
Dit is een komplete maaltijd met rauw vlees.
Je kunt op het forum zoeken op kvv (kompleet vers vlees)
Verkooppunten staan op www.carnibest.nl
Kvv van rodi is in veel supermarkten te koop. In het vriesvak en er moet kompleet op staan.
Caja heeft trouwens ook stevige drollen en had dus toch volle anaalklieren, volgens de dierenarts komt dat wel vaker bij pups voor.
Dit is een komplete maaltijd met rauw vlees.
Je kunt op het forum zoeken op kvv (kompleet vers vlees)
Verkooppunten staan op www.carnibest.nl
Kvv van rodi is in veel supermarkten te koop. In het vriesvak en er moet kompleet op staan.
Caja heeft trouwens ook stevige drollen en had dus toch volle anaalklieren, volgens de dierenarts komt dat wel vaker bij pups voor.

-
- Vaste gebruiker
Lekker eten
Ik geef mijn pup van 13 weken ( Papillon )
Energique vers voer in kleine porties en daarnaast krijgt hij droogvoer van Farmfood, ik moet zeggen dat hij het daar heel erg goed op doet, mooi drolletje na de maaltijd en hij krijgt op deze manier van alles wat hij nodig heeft en !!!! hij eet als een tijgertje
Lees maar eens uitgebreid de website van Farmfood dan wordt je heel veel wijzer.
Je kan ook een proefpakket aanvragen bij hun en dat is een zak van een kilo, dus de moeite waard om te proberen.
Veel succes
Anna
Energique vers voer in kleine porties en daarnaast krijgt hij droogvoer van Farmfood, ik moet zeggen dat hij het daar heel erg goed op doet, mooi drolletje na de maaltijd en hij krijgt op deze manier van alles wat hij nodig heeft en !!!! hij eet als een tijgertje

Lees maar eens uitgebreid de website van Farmfood dan wordt je heel veel wijzer.
Je kan ook een proefpakket aanvragen bij hun en dat is een zak van een kilo, dus de moeite waard om te proberen.
Veel succes
Anna
- Hiddink
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: Wormenbehandeling
2 weken na de geboorte van de pups worden ze ontwormd, vervolgens op de leeftijd van 4, 6 en 8 weken, dan moeten ze nog ontwormd worden op de leeftijd van 4 en 6 maanden. Daarna voldoet 2 maal per jaar ontwormen.Els schreef:Hoi,
Els
-
- Vaste gebruiker
Goede link trouwens van dat Toxacaraplein!Hiddink schreef:2 weken na de geboorte van de pups worden ze ontwormd, vervolgens op de leeftijd van 4, 6 en 8 weken, dan moeten ze nog ontwormd worden op de leeftijd van 4 en 6 maanden. Daarna voldoet 2 maal per jaar ontwormen.Els schreef:Hoi,
Els
- Hiddink
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hercujess schreef:Hiddink schreef:2 weken na de geboorte van de pups worden ze ontwormd, vervolgens op de leeftijd van 4, 6 en 8 weken, dan moeten ze nog ontwormd worden op de leeftijd van 4 en 6 maanden. Daarna voldoet 2 maal per jaar ontwormen.Els schreef:Hoi,
Els![]()
Goede link trouwens van dat Toxacaraplein!