Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kam of borstel ??

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

joyce1986
Actief

Kam of borstel ??

Ongelezen bericht door joyce1986 »

Ik heb dus sinds kort een maltezer pup en ja daar hoort natuurlijk ook verzorging van de vacht bij....hiervoor hadden we een maltzer die helemaal panisch werd als je met kam of borstel aan de gang ging...

Hoe kun je de pup nu het best eraan laten wennen dat je hem kamt/borstelt en waarmeemoet je dan beginnen ...

de ene zegt gelijk met de kam dan went ie daargelijk aan en anderen zeggen begin met een zachte borstel en bouw het op naar een kam....

van een kam wil ie niks weten en een borstel vind ie wel lekker kan ik dan het best opbouwen van borstel naar kam ? want ik kan wel met kammen doorgaan tot ie het leuk gaat vinden maar dat gaat lang duren denk ik kammen vindt ie nu nog niks
Binky And Indy are watching you

R.i.p Freya 18-06-98 / 15-07-06
maanbo
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maanbo »

Ik heb een Yorkshire en ben begonnen toen ik hem net had met een soort baby-borsteltje, elke keer eventjes rustig over zijn rugje en pootjes enzo als hij bij me lag.

Daarna op tafel en "bewust" gaan borstelen en vanzelf ging het over op een normale borstel en kam, maar wel rustig en zachtjes.

Zolang het maar leuk blijft en niet te lang duurt is het wel goed.

In het begin was het een leuk spelletje om in de borstel te bijten of in mijn vingers, toen heb ik hem een botje gegeven om tijdens het kammen op te kluiven en ik heb hem telkens (nu nog) na het kammen beloont met een snoepje.

Ik denk dat de maltezer vacht hetzelfde is als van de York (dun en glad) daarom zou ik hem zeker niet alleen kammen maar eerst uitborstelen en daarna met de kam na.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

ik heb dat gelijk gedaan na een week geloof ik dat we hem kregen.
ik had een kleine borstel bij de DA gekocht met die zachte noppen eraan gewoon een voor mensen.

en als je het elke dag een paar minuten doet dan is het voor hem een gewoonte en in de loop van de tijd zal hij er steeds meer aan wennen en kan je hem een uitgebreide borstelbeurt geven.
Groetjes Silvia en Diesel
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Voor kam- en borsteladvies in de praktijk kun je altijd bij de trimsalon terecht. Neem pup en attributen mee en we helpen je graag!

Vaak is zo'n adviesbeurtje gratis en zijn puppiebeurten tegen een gereduceerd tarief. Hoe meer je nu oefent hoe makkelijker je hondje zal worden.

Voor adressen van trimsalons kijk je op www.abhb.nl

Veel plezier met je pupje!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”