Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

anti blafband van aboistop

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

mecheltjes
Zeer actief

anti blafband van aboistop

Ongelezen bericht door mecheltjes »

Wie van jullie heeft ervaring met de antiblafband van aboistop.dit is een band die citronella spuit als de hond blaft, geen stroomschokken of zo, het moet diervriendelijk zijn zeggen ze.
Onze Ozzy is een echte blaffer en soms worden we het wel eens een beetje zat, hij blaft vooral veel als hij wil spelen en wij op dat moment eigenlijk net ff niet.
Negeren helpt totaal niet want meneer blaft maar door.
Nu had iemand uit de buurt het over zo'n band en ik heb gisteren ff op de site gekeken, maar aangezien die banden ook best nog prijzig zijn, wil ik graag eerst weten of het idd helpt want anders hebben we er nog niks aan.
Ik was nog vergeten om te zeggen dat hij ook al blaft als er een vlinder langs vliegt en hij is super gevoelig voor geluiden. Dit is niet alleen waakzaamheid, hoewel hij super waaks is. Hij reageert gewoon op alles waar Dylan die ook heel waaks is zich niet eens aan stoort.
Het gaat dus niet alleen om spelen.
Alvast bedankt

Anneke Dylan en Ozzy
Laatst gewijzigd door mecheltjes op 06 aug 2006 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: anti blafband van aboistop

Ongelezen bericht door laeken »

mecheltjes schreef:Wie van jullie heeft ervaring met de antiblafband van aboistop.dit is een band die citronella spuit als de hond blaft, geen stroomschokken of zo, het moet diervriendelijk zijn zeggen ze.
Onze Ozzy is een echte blaffer en soms worden we het wel eens een beetje zat, hij blaft vooral veel als hij wil spelen en wij op dat moment eigenlijk net ff niet.
Negeren helpt totaal niet want meneer blaft maar door.
Nu had iemand uit de buurt het over zo'n band en ik heb gisteren ff op de site gekeken, maar aangezien die banden ook best nog prijzig zijn, wil ik graag eerst weten of het idd helpt want anders hebben we er nog niks aan.

Alvast bedankt

Anneke Dylan en Ozzy
Sorry maar dat heb je zo afgeleerd zonder band :wink:
Negeren helpt geen zier als je niet wil spelen maar wel blijft gooien met bv de bal als je wel wil spelen.

Het enige dat je hoeft te doen is een paar weken elke keer als jij wel wil spelen en de hond blaft direct te stoppen. Omdraaien, wachten tot hij stopt met blaffen en direct wel gaan spelen. Natuurlijk moet je lang wachten en natuurlijk duurt het soms wel 3 weken maar het stopt hoe dan ook aangezien hij nu zo gemotiveert blaft. Precies zo gemotiveert zal hij worden om zijn kop te houden :wink:

Veel mensen denken dat ze consequent negeren als ze negeren wanneer ze niet willen spelen. Ik weet 100% zeker dat je hem laat blaffen wanneer je wel wil spelen. :mrgreen: Daarom helpt het dus niet. :19:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

En dit gedrag is niet op 1 dag ontstaan dus ook niet op 1 dag weer weg. Negeren kan gedrag in aanvang wat verergeren, maar uiteindelijk dooft het gedrag uit. De reden van het gedrag is aandacht en als je de beloning weglaat verliest het gedrag de funktie.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”