Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zit er in deze spaanse stakker?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Meeko
Zeer actief

Wat zit er in deze spaanse stakker?

Ongelezen bericht door Meeko »

Aangezien de adoptie van Ayio niet door kon gaan zijn we verder gaan kijken en zijn we op (nu genaamd) Dickie uitgekomen.

We hebben al contact gehad met de stichting en hun zijn tevreden over onze verhalen en wij over die van hun :ok:
Ze hebben Dickie getest bij katten en ook dit was allemaal positief.
Nu wacht ons nog een huisbezoek waar de puntjes op de i zullen worden gezet.

Nu vragen wij ons natuurlijk weer af wat jullie denken dat er in Dickie zit, dus hier zijn 2 foto's (het is trouwens niet de site van de stichting of van ons, maar van vrienden die via hun site zolang de foto's online zetten :wink: ). De foto's zijn niet heel erg duidelijk, maar meer heb ik nog even niet :19:

Afbeelding
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik kan je niet helpen met welke rassen erin zitten. Ik vind haar wel erg op Raisa lijken, de hond van Natas. :wink:
mirjam-

Ongelezen bericht door mirjam- »

Zit deze hond in Ayamonte?
Meeko
Zeer actief

mirjam- schreef:Zit deze hond in Ayamonte?
Ja klopt, hoezo?
Laatst gewijzigd door Meeko op 27 jul 2006 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Meeko
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:Ik kan je niet helpen met welke rassen erin zitten. Ik vind haar wel erg op Raisa lijken, de hond van Natas. :wink:
Dat vond ik ook al!!

Alleen heb jammer genoeg alleen foto's van zijn kopje :wink:
mirjam-

Meeko schreef:
Ja klopt, hoezo?
Dan heb ik hem/haar in het echie gezien in mei jl. en ook nog foto's van hem/haar.
Ik vond de hond toen verdraaid veel op Raisa lijken van Natas maar ook op mijn eigen hond Tara. Qua grootte is ie niet zoveel groter als Raisa volgens mij.
Meeko
Zeer actief

mirjam- schreef:
Meeko schreef:
Ja klopt, hoezo?
Dan heb ik hem/haar in het echie gezien in mei jl. en ook nog foto's van hem/haar.
Ik vond de hond toen verdraaid veel op Raisa lijken van Natas maar ook op mijn eigen hond Tara. Qua grootte is ie niet zoveel groter als Raisa volgens mij.
Kan ik er misschien een paar zien?
mirjam-

Meeko schreef:
mirjam- schreef:
Meeko schreef:
Ja klopt, hoezo?
Kan ik er misschien een paar zien?
Ik ga ff kijken, pb me je mailadres even.
Erica
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Erica »

Wat leuk dat ze geadopeerd wordt! Tis een lief hondje! Ik heb haar ook gezien in het echt!

Weet je dat je ook dat het asiel door een nederlands bestuur wordt gerunt en dat je dus ook met Spanje contact op kunt nemen?
WWW.BUITENLANDSEHONDEN.NL

Afbeelding

*Don't dream, Just Do It!"
Meeko
Zeer actief

Volgens mij hebben we een beroemdheid op het oog :smile:

Nee ik vind het echt leuk dat jullie hem al in het echie gezien hebben!

Ik wist niet dat het asiel onder nederlandsbestuur stond, maar had al wel zo'n vermoeden.
Ik denk niet dat we contact opnemen met het asiel, omdat de stichting ons eigenlijk al van heel veel informatie hebben voorzien en als we vragen hebben ze het ook meteen voor ons nagaan als ze het zelf niet weten. We zijn dus heel erg tevreden en willen ze niet als tussenpersoon passeren :wink: .

Maar niemand een idee wat voor ras misschien? Of is het gewoon een spanjaard? :wink:
Erica
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Erica »

Zo op het eerste gezicht gewoon een mooie Spaanse Schone, de vachtkleur (brindle of gestroomd, hoe noem je dat?) komt voor bij windhonden. Maar wie weet hoe veel er door is gekruist voordat dit meisje verwekt werd? Ik zou me niet te veel richten op welke rassen, ja misschien uit nieuwsgierigheid. Maar de ervaring leert dat Spaanse honden op zicht al een soort van ras apart zijn. Ze hebben vaak een heel open karakter en iemand die wat thuis is in de buitenlandse honden pikt de Spanjaardjes er zo tussenuit. Ze kunnen het vaak vrij makkelijk met andere honden vinden en ze zijn vrolijk en opgewekt! Nu heeft iedere hond zijn eigen verhaal, en kom ik ook gerust wel eens anders tegen, maar de meeste Spanjaardjes zijn heerlijke hondjes!
WWW.BUITENLANDSEHONDEN.NL

Afbeelding

*Don't dream, Just Do It!"
Meeko
Zeer actief

Erica schreef:Zo op het eerste gezicht gewoon een mooie Spaanse Schone, de vachtkleur (brindle of gestroomd, hoe noem je dat?) komt voor bij windhonden. Maar wie weet hoe veel er door is gekruist voordat dit meisje verwekt werd? Ik zou me niet te veel richten op welke rassen, ja misschien uit nieuwsgierigheid. Maar de ervaring leert dat Spaanse honden op zicht al een soort van ras apart zijn. Ze hebben vaak een heel open karakter en iemand die wat thuis is in de buitenlandse honden pikt de Spanjaardjes er zo tussenuit. Ze kunnen het vaak vrij makkelijk met andere honden vinden en ze zijn vrolijk en opgewekt! Nu heeft iedere hond zijn eigen verhaal, en kom ik ook gerust wel eens anders tegen, maar de meeste Spanjaardjes zijn heerlijke hondjes!
We waren gewoon benieuwd naar wat er in kan zitten :wink:
We richten ons natuurlijk voornamelijk op het karakter van een hond dan wat voor ras het is, maar is altijd leuk om te weten of er misschien iets duidelijk inzit. En tjah... daar leer ik weer alleen maar van natuurlijk :wink:

Het is trouwens een reu. :wink:
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Erica schreef:Zo op het eerste gezicht gewoon een mooie Spaanse Schone, de vachtkleur (brindle of gestroomd, hoe noem je dat?) komt voor bij windhonden. Maar wie weet hoe veel er door is gekruist voordat dit meisje verwekt werd? Ik zou me niet te veel richten op welke rassen, ja misschien uit nieuwsgierigheid. Maar de ervaring leert dat Spaanse honden op zicht al een soort van ras apart zijn. Ze hebben vaak een heel open karakter en iemand die wat thuis is in de buitenlandse honden pikt de Spanjaardjes er zo tussenuit. Ze kunnen het vaak vrij makkelijk met andere honden vinden en ze zijn vrolijk en opgewekt! Nu heeft iedere hond zijn eigen verhaal, en kom ik ook gerust wel eens anders tegen, maar de meeste Spanjaardjes zijn heerlijke hondjes!
:mrgreen: Mijn dametje is niet zo gezellig met alle andere honden, de spaanse hond van m'n schoonouders ook niet en die vaneen vriendin is ook erg kieskeurig :wink:
Moet ik er wel bij vertellen dat mijn hondje ook niet gescreend was of in een opvang gezin heeft gezeten (ja een week bij een duitse dame in la Palma) En dat al de bovengenoemde honden al wat ouder waren toen ze naar nederland kwamen, misschien heeft dat er ook mee te maken.
Anyway, ik vind 'm wel erg mooi, misschien een beetje spaanse mastin erdoor? Veel plezier met jullie nieuwe vriendje :ok:
Meeko
Zeer actief

Zoals ze hem omschrijven en kennen is hij lief, zachtaardig en tolerant naar andere honden. En met katten gaat ook ontzettend goed, het maakt hem allemaal eigenlijk niet zoveel uit :wink: , vind alles wel best.

Dus zoals het klinkt een vrij makkelijk hondje, maargoed het is altijd even afwachten hoe het klikt natuurlijk! Maar daar hebben we alle vertrouwen in.
We hebben er in ieder geval heel veel zin in, en tjah, het is nu wachten op een vlucht naar Nederland... :roll:

Hij is overigens ook nog niet heel erg oud, op de site staat vermeld 9-10 maanden, maar ik weet niet precies hoe lang geleden dat erop is gezet. Zelf verwacht ik dat hij nu rond de 1 jaar oud is. Wel een mooie leeftijd dus.
Femmy
Actief

Ongelezen bericht door Femmy »

Echt 'n plaatje om te zien, en geweldig dat hij bij jullie een liefdevol thuis krijgt !

Groetjes, Femmy
mirjam-

Meeko schreef:Zoals ze hem omschrijven en kennen is hij lief, zachtaardig en tolerant naar andere honden. En met katten gaat ook ontzettend goed, het maakt hem allemaal eigenlijk niet zoveel uit :wink: , vind alles wel best.

Dus zoals het klinkt een vrij makkelijk hondje, maargoed het is altijd even afwachten hoe het klikt natuurlijk! Maar daar hebben we alle vertrouwen in.
We hebben er in ieder geval heel veel zin in, en tjah, het is nu wachten op een vlucht naar Nederland... :roll:

Hij is overigens ook nog niet heel erg oud, op de site staat vermeld 9-10 maanden, maar ik weet niet precies hoe lang geleden dat erop is gezet. Zelf verwacht ik dat hij nu rond de 1 jaar oud is. Wel een mooie leeftijd dus.
Een hond in een asiel is meestal anders in gedrag als thuis in een gezinssituatie.
Ik denk dat het idealer zou zijn de hond bij een opvangadres in NL te zien. Er is dan meer bekend van het karakter en gedrag. Misschien is het toch niet wat je zoekt.
Meeko
Zeer actief

mirjam- schreef:
Meeko schreef:Zoals ze hem omschrijven en kennen is hij lief, zachtaardig en tolerant naar andere honden. En met katten gaat ook ontzettend goed, het maakt hem allemaal eigenlijk niet zoveel uit :wink: , vind alles wel best.

Een hond in een asiel is meestal anders in gedrag als thuis in een gezinssituatie.
Ik denk dat het idealer zou zijn de hond bij een opvangadres in NL te zien. Er is dan meer bekend van het karakter en gedrag. Misschien is het toch niet wat je zoekt.
Ik ben me er echt wel van bewust dat een hond die van de straat en het asiel komt nog veel te leren heeft over het gezinsleven :wink: en je qua opvoeding gewoon vooraan zal moeten beginnen.

In zoverre ze een inschatting hebben kunnen maken is die gemaakt en natuurlijk is het afwachten hoe zich dat in een huis verder ontwikkeld, daar zijn we op voorbereid.
We zijn mensen die positief zijn ingesteld en gaan dus gewoon van het goede uit. We zijn bereid om Dickie de aandacht en begeleiding te geven waar hij die nodig heeft om uit te groeien tot een lieve/fijne gezinshond.

Idd als hij in een gastgezin had gezeten was het idealer geweest, maar dat heeft hij nu eenmaal niet en toch zijn we voor hem gevallen en zullen we hem begeleiden waar nodig.
Maargoed wat ik meer als ideaal zie, is dat daar de honden niet zo behandeld worden zoals ze behandeld worden, zodat ze gewoon daar een goed en gelukkig leven kunnen hebben en inprincipe niet allemaal naar Nederland hoeven te vluchten omdat ze anders een spuitje krijgen!
Laatst gewijzigd door Meeko op 28 jul 2006 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

maargoed het is altijd even afwachten hoe het klikt natuurlijk!

en wat als die klik nu niet komt? Dickie terug naar Spanje?
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Tamara en Bowie schreef:Ik kan je niet helpen met welke rassen erin zitten. Ik vind haar wel erg op Raisa lijken, de hond van Natas. :wink:
was mijn gedachte ook :wink:
Meeko
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
maargoed het is altijd even afwachten hoe het klikt natuurlijk!

en wat als die klik nu niet komt? Dickie terug naar Spanje?
Die klik komt er heus wel :wink:
En uhm... via deze stichting wordt de hond eerst naar Nederland gevlogen, daar mogen we kennis met hem maken en onze eigen hond mee nemen om te kijken hoe het tussen die twee gaat. Als dat allemaal goed is, is de adoptie definitief.
En trouwens, ik zou never nooit zomaar een hond waar je voor gekozen hebt terug sturen naar Spanje. Ik zou mijn verantwoordelijkheid nemen en me volledig inzetten om het te laten slagen!

En wat ik zeg... van het positieve uitgaan :wink:
scoobydoo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door scoobydoo »

is deze hond best groot of niet? ze lijkt mij wel namelijk een beetje op een turkse herder ( kangal) het gezicht, de snuit en de vacht zeggen mij dat er iets van kangal in zit denk ik.

gr mij
Afbeelding
Meeko
Zeer actief

scoobydoo schreef:is deze hond best groot of niet? ze lijkt mij wel namelijk een beetje op een turkse herder ( kangal) het gezicht, de snuit en de vacht zeggen mij dat er iets van kangal in zit denk ik.

gr mij
Hmmm... een kangal, ik ga meteen opzoeken wat voor een hond het is :wink: .
Tjah, ik heb hem ook niet echt anders gezien als op de foto, dus de precieze grote weet ik niet. Ik denk een middelmaat, hij weegt ongeveer 28 kilo.
Anne
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

tineke schreef:
was mijn gedachte ook :wink:
wilde ik ook al zeggen :mrgreen:
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
scoobydoo
Vaste gebruiker

Meeko schreef:
scoobydoo schreef:is deze hond best groot of niet? ze lijkt mij wel namelijk een beetje op een turkse herder ( kangal) het gezicht, de snuit en de vacht zeggen mij dat er iets van kangal in zit denk ik.

gr mij
Tjah, ik heb hem ook niet echt anders gezien als op de foto, dus de precieze grote weet ik niet. Ik denk een middelmaat, hij weegt ongeveer 28 kilo.
Jah zoek het ras maar eens op, ik vind haar er behoorlijk veel van weghebben maar wel met een kruising met iets anders ivm de kleur. hoe oud is ze? is wel een heel mooi beestje !!!
Afbeelding
Meeko
Zeer actief

scoobydoo schreef:
Meeko schreef:

gr mij
Jah zoek het ras maar eens op, ik vind haar er behoorlijk veel van weghebben maar wel met een kruising met iets anders ivm de kleur. hoe oud is ze? is wel een heel mooi beestje !!!
Het is een hij, van ongeveer 1 jaar oud.
Ik begrijp wat je in hem ziet van de Kangal, alleen vraag ik me af wat een turkse herdershond in Spanje doet :denken:
scoobydoo
Vaste gebruiker

Meeko schreef:
scoobydoo schreef:
Meeko schreef:

gr mij
Het is een hij, van ongeveer 1 jaar oud.
Ik begrijp wat je in hem ziet van de Kangal, alleen vraag ik me af wat een turkse herdershond in Spanje doet :denken:
hmm k heb geen idee wat een turkse herdershond in spanje doet :roll: Misschien zijn z'n voorouder/s meegenomen naar spanje om op het vee te passen ofzo haha.
Maar het zijn wel hele lieve en trouwe honden voor hun baasje, dus ik geloof wel dat het goed komt! ik vind het tof dat je zo'n hond een nieuw leven bied, maar zal wel veel tijd en geduld kosten om er een goede gezinshond van te maken! ik wens jouw en dickie in ieder geval een mooie toekomst! En zo'n jong beestje kun je nog veel leren!!
:cheer:
gr mij
Afbeelding
Meeko
Zeer actief

scoobydoo schreef: ik vind het tof dat je zo'n hond een nieuw leven bied, maar zal wel veel tijd en geduld kosten om er een goede gezinshond van te maken! ik wens jouw en dickie in ieder geval een mooie toekomst! En zo'n jong beestje kun je nog veel leren!!
:cheer:
gr mij
Wanneer je kiest voor een hond uit een buitenlands asiel weet je bij voorbaad dat er nog veel met hem gedaan moet worden om hem te laten uit groeien tot een echte fijne gezinshond. Sta je daar niet open voor, heb je daar het geduld en tijd niet voor, moet je daar gewoonweg niet voor kiezen. Maar een hond uit een ander gezin halen.

Wij willen ons gewoon inzetten om met en van deze hond nog lang te kunnen genieten. En dan ga je er gewoon voor :ok: !
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik hoop dat het deze keer allemaal wel lukt. Je hebt er duidelijk zin in :ok:
Zou er iets van een Estrela in kunnen zitten? Met nog een boel andere soorten dan :smile:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ik ga hard duimen dat het allemaal gaat lukken! Mooi hondje om te zien! Heb hier ook een spanjaard zitten en ook een lieve sul van hier naar daar. Wel heel onderdanig en hebben hem super bang gekregen. Als je nog maar naar hem wees dan was hij al weg. Gelukkig is dat een heel eind weggetrokken (terug naar spanje gegaan denk ik :mrgreen: ). Met hem heb ik zo'n fantastische band, ik zou niet anders meer willen dan een spanjaard. Een nadeel was wel, hij mocht in huis komen, maar sprong overal op en zodra je wat zei ging hij in een hoek liggen en deed niets meer, totdat je uit zicht was, dan vrat hij het brood van het aanrecht en zat zo op tafel :eek: (is maar 60 kg zwaar).

Hij zit dus altijd buiten en is een fantastische hond! Ik krijg zoveel liefde van hem :love: hij is er altijd voor me en zal me overal voor beschermen als het moet
Meeko
Zeer actief

boxersien schreef:Ik ga hard duimen dat het allemaal gaat lukken! Mooi hondje om te zien! Heb hier ook een spanjaard zitten en ook een lieve sul van hier naar daar. Wel heel onderdanig en hebben hem super bang gekregen. Als je nog maar naar hem wees dan was hij al weg. Gelukkig is dat een heel eind weggetrokken (terug naar spanje gegaan denk ik :mrgreen: ). Met hem heb ik zo'n fantastische band, ik zou niet anders meer willen dan een spanjaard. Een nadeel was wel, hij mocht in huis komen, maar sprong overal op en zodra je wat zei ging hij in een hoek liggen en deed niets meer, totdat je uit zicht was, dan vrat hij het brood van het aanrecht en zat zo op tafel :eek: (is maar 60 kg zwaar).

Hij zit dus altijd buiten en is een fantastische hond! Ik krijg zoveel liefde van hem :love: hij is er altijd voor me en zal me overal voor beschermen als het moet
Bedankt voor je leuke reactie en het duimen! Een leuk verhaal ook :ok:.
Ik weet zeker wanneer je bereid bent te werken aan een goede basis/band je er een super fijne hond aan kunt hebben.
We hebben vandaag nog een keer contact op genomen met de stichting omdat we nog niets hadden gehoord voor een afspraak dat ze bij ons langs komen. Vanwege de vakantie kon dit helaas wat langer duren, maar ze waren stiekem al wel bezig met het regelen van de vlucht naar Nederland :wink: .
Ze gaf ook door dat als ze deze week nog langs kwam voor de laatste paar puntjes, de hond nog deze week naar Nederland zou komen (natuurlijk gaat dit niet op als die afspraak op vrijdag plaats vind :wink: ). Dus we wachten nu nog op een telefoontje voor een afspraak en zijn ontzettend benieuwd!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”