mirjam- schreef:Meeko schreef:Zoals ze hem omschrijven en kennen is hij lief, zachtaardig en tolerant naar andere honden. En met katten gaat ook ontzettend goed, het maakt hem allemaal eigenlijk niet zoveel uit

, vind alles wel best.
Dus zoals het klinkt een vrij makkelijk hondje, maargoed het is altijd even afwachten hoe het klikt natuurlijk! Maar daar hebben we alle vertrouwen in.
We hebben er in ieder geval heel veel zin in, en tjah, het is nu wachten op een vlucht naar Nederland...
Hij is overigens ook nog niet heel erg oud, op de site staat vermeld 9-10 maanden, maar ik weet niet precies hoe lang geleden dat erop is gezet. Zelf verwacht ik dat hij nu rond de 1 jaar oud is. Wel een mooie leeftijd dus.
Een hond in een asiel is meestal anders in gedrag als thuis in een gezinssituatie.
Ik denk dat het idealer zou zijn de hond bij een opvangadres in NL te zien. Er is dan meer bekend van het karakter en gedrag. Misschien is het toch niet wat je zoekt.
Ik ben me er echt wel van bewust dat een hond die van de straat en het asiel komt nog veel te leren heeft over het gezinsleven

en je qua opvoeding gewoon vooraan zal moeten beginnen.
In zoverre ze een inschatting hebben kunnen maken is die gemaakt en natuurlijk is het afwachten hoe zich dat in een huis verder ontwikkeld, daar zijn we op voorbereid.
We zijn mensen die positief zijn ingesteld en gaan dus gewoon van het goede uit. We zijn bereid om Dickie de aandacht en begeleiding te geven waar hij die nodig heeft om uit te groeien tot een lieve/fijne gezinshond.
Idd als hij in een gastgezin had gezeten was het idealer geweest, maar dat heeft hij nu eenmaal niet en toch zijn we voor hem gevallen en zullen we hem begeleiden waar nodig.
Maargoed wat ik meer als ideaal zie, is dat daar de honden niet zo behandeld worden zoals ze behandeld worden, zodat ze gewoon daar een goed en gelukkig leven kunnen hebben en inprincipe niet allemaal naar Nederland hoeven te vluchten omdat ze anders een spuitje krijgen!