ellebel schreef:Hoop dat het hier goed staat.
Isa is donderdag voor het eerst loops geworden.
Ook voor het laatst trouwens, hierna wordt ze gecastreerd. Maar goed, ik heb zoiets nog nooit bij een eigen hond meegemaakt (ouders hadden altijd reuen) en ik loop tegen een paar probleempjes aan, ben benieuwd of jullie tips hebben.
Het vervelendste vind ik dat Isa niet met andere honden kan spelen.
Alle parken ed in de buurt worden vrij druk bezocht door zowel reuen als teven en tot nu toe heb ik haar niet veilig durven loslaten. Ik wil ook absoluut 100% zeker weten dat er geen nestje komt dus ik neem geen enkel risico. Maar Isa vind het volgens mij heel vervelend. Ze is in huis ontzettend hangerig en loopt me continu achterna. Buiten kan ze gewoon haar energie niet kwijt en ze snapt natuurlijk ook niet waarom ze niet met andere honden kan spelen. Ik heb al zo'n onding van een uitrollijn geleend zodat ze wat verder van me weg kan snuffelen, ik loop al verder met haar maar dat weegt niet op tegen het spelen met andere honden natuurlijk. Heb ook overwogen om haar in de auto te zetten en ergens in de buurt een rustig plekje te zoeken zodat ze in ieder geval even los kan lopen maar het lijkt wel of overal spontaan honden op duiken.
Wat doen jullie om je honden te entertainen bij gebrek aan speelmaatjes en los lopen? Isa speelt wel even met mij maar ik ben duidelijk niet zo leuk als een andere hond

Ze heeft ook een bal waar haar voer langzaam uit komt rollen maar daar is ze een half uurtje zoet mee en dan is dat ook niet meer interessant.
Dan nog een minder belangrijk huishoudelijk probleempje: Mevrouw ruimt haar uitvloeiing niet achter haar kont op, daar heeft ze immers personeel voor. Dus ik ben behoorlijk druk met opruimen de hele dag. We hebben wel een broekje gefabriceerd (onderbroek van mij met gat erin voor haar staart, geen gezicht

) maar dat vind ze duidelijk irritant en ze trekt het ding meestal na een uurtje weer uit. Hebben jullie nog tips of kan ik beter nog maar een familieverpakking swifferdoekjes kopen?
Alvast bedankt!
Ik heb voor mijn hond een 5 meter lange lijn gekocht, dus geen rollijn, zodat ze wat meer ruimte had. Eerst was het wat lastig en een tikkie goochelen met de lijn, maar na een paar keer was ik daar best wel handig in. Maar goed ik ben geen expert, want mijn hond is nog maar één keer loops geweest, maar misschien heb je toch iets aan hoe ik het eea heb meegemaakt.
Hier in de wijk liepen ook reuen los, met ballen en zonder baasjes, dus dat was wel uitkijken geblazen.
Verder ging ik ook met haar zwemmen, uiteraard aan de lange lijn en ik kon ook eventueel zelf in het water stappen. Dus dat was verder niet gevaarlijk. Verder deed ik ook wat zoekspelletjes en was ze vooral de eerste week echt lamlendig. Later ging het wel beter, maar pas na de loopsheid was ze weer zoals ik haar ken; gek doen, rennen en vooral ook blij, dat ze weer los mocht! Overigens had ik hier een aantal dingen die ze geweldig vond toen ze loops was. Rollen in heel lang afgemaaid gras en dankzij de lange lijn kon ze ook wel rennen. Heb zelf ook wel pogingen gedaan om mee te rennen, maar nou goed laten we het er maar op houden, dat haar conditie wat beter is dan die van mij

O ja ik ken(de) ook nog 2 gecastreerde reuen, waar ze wel vaker mee speelt en daar heb ik toen ook mee afgesproken, met de baasjes en de honden dan. Daar heb ik dus wel mee geboft, misschien voor jou ook nog een idee?
Ik weet niet wat voor hond je hebt? Mijn hond hield zichzelf redelijk goed schoon, vond af en toe wel wat druppels, maar ik had van die doekjes gekocht en dat haalde ik dan meteen weg en dweilen uiteraard. Een broekje heb ik bij haar niet geprobeerd omdat ik dacht dat ze daar alleen maar viezer van zou worden (lange vacht).
Als ik erop terug kijk, valt het me toch wel mee dat loopse gebeuren. Al moet ik wel zeggen, dat je soms sprakeloos staat van sommige reu-eigenaren :N:(zal andersom ook gelden voor teef-eigenaren die hun hond los laten terwijl ze loops zijn en de reu-eigenaren daar weer mee opgescheept zitten, maar dit is even vanuit mijn situatie gezien

)
Nog even een vraagje, je laat haar castreren? Of bedoel je steriliseren? En mag ik dan ook vragen waarom je dat laat doen, afgezien van het feit dat je geen nestje van haar wilt?
(en nee ik wil hier ook geen nestje van mijn hond, maar dat even terzijde)
O ja en loslaten tijdens de loopsheid staat buiten kijf, niet doen dus! Een week of 3 aangelijnd houden, het is niet anders.