Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie herkent dit?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Mayonne
Vaste gebruiker

wie herkent dit?

Ongelezen bericht door Mayonne »

Hallo mensen, wie herkent dit? Mijn hond van 14 mnd is sinds 2 wkn loops , maar nu is ze ten eerste heel sloom en slaapt alsmaar. Wil niet spelen, maar eet wel. Ook vloeit ze heel erg en lang , na 2 wkn nog hevig (of is dit niet lang?) En ook mogen we niet meer aan haar staart zitten, daar zit een smet plek precies tegen haar mutsje aan en daar liktt ze constant aan ook aan die plek. Kortom ze is zichzelf niet ( en dan ook nog de warmte) Herkent iemand deze symptomen? groetjes mayonne
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

nou niet direct van ohh, dat heeft mijn hond ook gehad, maar ik kanme er wel wat bij voorstellen, het is heet, ze is loops enheeft dus een pijnlijke plek, ik zou me dan ook niet lekker voelen.

die smet plek, die zit dus op de staart, op de plek die tegen haar vulva aankomt? zo ja,dat zou dus kunnen doordat ze zich wat te fanatiek poetst, of door de extreme warmte nu, dat het is gaan broeien (vocht en warmte)

probeer de plek wel te behandelen, met bv calendulan, rescue zalf.

misschien heeft het nut ( ik weet evenniet wat voor hond het is) om wat haar weg te knippen/scheren, dat er iets meer lucht bij kan komen.

en oh, 2 weken is niet lang hoor,ik heb er hier nu drie die nu op dag 15, 16 zitten en het vloeit nog lekker :wink:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

yamie schreef:nou niet direct van ohh, dat heeft mijn hond ook gehad, maar ik kanme er wel wat bij voorstellen, het is heet, ze is loops enheeft dus een pijnlijke plek, ik zou me dan ook niet lekker voelen.

die smet plek, die zit dus op de staart, op de plek die tegen haar vulva aankomt? zo ja,dat zou dus kunnen doordat ze zich wat te fanatiek poetst, of door de extreme warmte nu, dat het is gaan broeien (vocht en warmte)

probeer de plek wel te behandelen, met bv calendulan, rescue zalf.

misschien heeft het nut ( ik weet evenniet wat voor hond het is) om wat haar weg te knippen/scheren, dat er iets meer lucht bij kan komen.

en oh, 2 weken is niet lang hoor,ik heb er hier nu drie die nu op dag 15, 16 zitten en het vloeit nog lekker :wink:
:N: :N:
Ben ik blij dat ik geen hond ben :mrgreen: .
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

talkpoeder help ook vaak goed voor dit soort plekken.
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Maar geen Mentol talkpoeder. Dit gaat namelijk erg bijten op een open wond(je)
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”