Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op welke leeftijd begint een hond loops te worden?
Moderator: moderatorteam
-
scoobydoo
- Vaste gebruiker
Op welke leeftijd begint een hond loops te worden?
hoi hoi
ik zou graag willen weten op welke leeftijd ong een teefje loops begint te worden?
gr mij
ik zou graag willen weten op welke leeftijd ong een teefje loops begint te worden?
gr mij
- starfleet
- Erelid
-
scoobydoo
- Vaste gebruiker
Bedankt voor je antwoord! ik heb toen ik nog thuis woonde alleen reutjes gehad.starfleet schreef:Vanaf een maand of vijf, zes op zijn vroegst, maar de meesten zijn later. Mijn hond was met 14 maanden loops, maar het meest hoor je een maand of acht, negen.
Anne
En hoe lang houdt het bloedden dan aan zeg maar?
en om de hoeveel maanden word een teefje loops?
alvast bedankt!!
gr mij
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
hangt van ras tot ras af
algemeen dat grote rassen later volwassen/loops worden
je kan vanaf 5 maand tot een jaar rekenen zonder abnormaal te zijn.
algemeen dat grote rassen later volwassen/loops worden
je kan vanaf 5 maand tot een jaar rekenen zonder abnormaal te zijn.
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
-
Baïla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ons teefje, groot ras, werd de eerste keer met 12 maanden loops daarna 2 x na 8 maanden en de laatste keer zat er 6 maand tussen.
Kan er hier dus niet echt een peil op trekken.
Eerlijk gezegd heb ik het aantal 'bloeddagen' nooit bijgehouden en dat zal ook wel verschillend zijn.
Je zult dus gewoon moeten afwachten en als je haar niet laat helpen zou ik het ergens noteren, dan zie je vanzelf of er een systeem in zit.( of niet
)
Ons allereerste teefje werd netjes elk halfjaar loops, keurig uit het boekje!
Kan er hier dus niet echt een peil op trekken.
Eerlijk gezegd heb ik het aantal 'bloeddagen' nooit bijgehouden en dat zal ook wel verschillend zijn.
Je zult dus gewoon moeten afwachten en als je haar niet laat helpen zou ik het ergens noteren, dan zie je vanzelf of er een systeem in zit.( of niet
Ons allereerste teefje werd netjes elk halfjaar loops, keurig uit het boekje!

Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
- wolfwoman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhonden
& Tamaskan Dog - Locatie: Andel (NBr.) NL.
- Contacteer:
Bij ons ras "de Tsjechoslowaakse Wolfhond" zijn er zelfs teefjes bekend die pas rond de 20 maanden voor het eerst loops worden
Het scheelt ook veel of er meerdere teefjes in een huis wonen
Het scheelt ook veel of er meerdere teefjes in een huis wonen
http://www.vantaelsesluske.nl __ groeten Stefanie
- Anne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
quote="wolfdog"]Bij ons ras "de Tsjechoslowaakse Wolfhond" zijn er zelfs teefjes bekend die pas rond de 20 maanden voor het eerst loops worden
ja maar deze rassen komen ook maar 1 maal loops he
ja maar deze rassen komen ook maar 1 maal loops he
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- wolfwoman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhonden
& Tamaskan Dog - Locatie: Andel (NBr.) NL.
- Contacteer:
Ja, dat verschilt ook per hond !
De ene tussen de 9 en de andere 11-12 maanden.
Mer andere woorden, je kunt er geen staat op maken
De ene tussen de 9 en de andere 11-12 maanden.
Mer andere woorden, je kunt er geen staat op maken
http://www.vantaelsesluske.nl __ groeten Stefanie
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Gemiddeld is een teef ongeveer 3 weken loops. Sommige teven zijn wat langer loops (kan wel eens met een uitloop naar 4 weken zijn).scoobydoo schreef:En hoe lang houdt het bloedden dan aan zeg maar?
en om de hoeveel maanden word een teefje loops?
alvast bedankt!!
gr mij
Gemiddeld is een teef eens in de zes maanden loops, maar er zijn ook teven die om de 5 of om de 7 maanden loops zijn en sommige teven worden maar één keer in het jaar loops.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
pepim
- Zeer actief
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
een uitgebreid antwoord
Wat is loopsheid bij een hond?
De loopsheid is een vruchtbare periode van de hond, tijdens deze periode kan de teef gedekt worden. Als een hond voor het eerst loops wordt merkt u dat niet altijd. In sommige gevallen is het heel hevig, maar er zijn honden waarbij het niet eens wordt opgemerkt. Meestal houden ze zichzelf schoon tijdens deze periode, maar als de bloeding heftig is zijn er speciale broekjes verkrijgbaar.
De leeftijd van een eerste loopsheid kan optreden tussen de 6 en 18 maanden. Bij een groot ras is het vaak later, bij een klein ras vaak eerder. Zijn er meerder teven in huis dan worden ze vaak gelijktijdig loops. De meeste honden worden twee keer per jaar loops maar ook hierin kunnen verschillen zijn uitlopend van 5 tot 9 maanden.
De periode verloopt als volgt:
Als de teef gaat vloeien spreken we van de pro-oestrus
Tussen de 9é en de 15é dag is de teef het meest vruchtbaar, de oestrus
Na de vruchtbare periode gaat neemt de uitvloeiing af, de metoestrus
Na ongeveer drie weken stopt de loopsheid.
Tijdens de loopsheid is de vulva vaak opgezwollen, de teef wordt erg aantrekkelijk voor de reuen. Na de loopsheid slinkt de vulva weer. Loopse teven ruiken nu eenmaal heel aantrekkelijk voor reuen.
De loopsheid is een vruchtbare periode van de hond, tijdens deze periode kan de teef gedekt worden. Als een hond voor het eerst loops wordt merkt u dat niet altijd. In sommige gevallen is het heel hevig, maar er zijn honden waarbij het niet eens wordt opgemerkt. Meestal houden ze zichzelf schoon tijdens deze periode, maar als de bloeding heftig is zijn er speciale broekjes verkrijgbaar.
De leeftijd van een eerste loopsheid kan optreden tussen de 6 en 18 maanden. Bij een groot ras is het vaak later, bij een klein ras vaak eerder. Zijn er meerder teven in huis dan worden ze vaak gelijktijdig loops. De meeste honden worden twee keer per jaar loops maar ook hierin kunnen verschillen zijn uitlopend van 5 tot 9 maanden.
De periode verloopt als volgt:
Als de teef gaat vloeien spreken we van de pro-oestrus
Tussen de 9é en de 15é dag is de teef het meest vruchtbaar, de oestrus
Na de vruchtbare periode gaat neemt de uitvloeiing af, de metoestrus
Na ongeveer drie weken stopt de loopsheid.
Tijdens de loopsheid is de vulva vaak opgezwollen, de teef wordt erg aantrekkelijk voor de reuen. Na de loopsheid slinkt de vulva weer. Loopse teven ruiken nu eenmaal heel aantrekkelijk voor reuen.
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
-
Sita
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
Ik was net zo erg als jij.Sita schreef:Ik ben waarschijnlijk echt een muts, maar ik kijk nu elke dag of Sita al loops is. Ben zo bang dat ik het niet door hebZe is nu 9 maanden dus het zou kunnen komen. Maar je kan het toch echt goed zien dat ze loops is?
Hier lag op de eerste dag een druppel bloed in de keuken, ik dacht nog ochhh ze heeft een pootje bezeerd in het park. Alle pootjes nagekeken, maar geen wondjes! Daarna werd het me al spoedig duidelijk, bloeddruppeltjes op de vloer, reutjes die nog geïnteresseerder waren; kortom veel sterkte als het moment daar is!
Je kunt heel goed zien dat ze loops zijn afgezien van het vloeien: vulva is opgezwollen. Och je hebt geen verrekijker nodig zoiets.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij de ene teef zie je het beter dan bij de andere teef, maar bij een kortharige hond kun je echt goed zien dat de vulva opzwelt, hoor.Sita schreef:Ik ben waarschijnlijk echt een muts, maar ik kijk nu elke dag of Sita al loops is. Ben zo bang dat ik het niet door hebZe is nu 9 maanden dus het zou kunnen komen. Maar je kan het toch echt goed zien dat ze loops is?
Hier verloren ze ook echt flink wat bloed, maar dat heeft niet iedere teef zo erg.
Verder plassen ze vaker kleine plasjes en snuffelen ze veel meer aan alles buiten, voordat ze loops gaan worden.
Groetjes, Karen
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik heb de eerste loopsheid van een teef van mij absoluut niet opgemerkt, ja toen ze dekrijp was jaScooby schreef:Bij de ene teef zie je het beter dan bij de andere teef, maar bij een kortharige hond kun je echt goed zien dat de vulva opzwelt, hoor.Sita schreef:Ik ben waarschijnlijk echt een muts, maar ik kijk nu elke dag of Sita al loops is. Ben zo bang dat ik het niet door hebZe is nu 9 maanden dus het zou kunnen komen. Maar je kan het toch echt goed zien dat ze loops is?
Hier verloren ze ook echt flink wat bloed, maar dat heeft niet iedere teef zo erg.
Verder plassen ze vaker kleine plasjes en snuffelen ze veel meer aan alles buiten, voordat ze loops gaan worden.
maar goed, nou heb ik ook rare honden
en pepim: ja als je meerdere intacte teven hebt, "steken"ze elkaar aan ( is trouwens bij mensen ook zo
ik heb nu 3 teven loops, de vorige keer ( 7 mnd terug) werden ze dus ook alledrie tegelijk loops, terwijl voor 2 van hen het qua hun cyclus eigenlijk behoorlijk vroeg was.
ik vind het wel handig
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat vinden de teven in het wild ook.yamie schreef:
en pepim: ja als je meerdere intacte teven hebt, "steken"ze elkaar aan ( is trouwens bij mensen ook zo)
ik heb nu 3 teven loops, de vorige keer ( 7 mnd terug) werden ze dus ook alledrie tegelijk loops, terwijl voor 2 van hen het qua hun cyclus eigenlijk behoorlijk vroeg was.
ik vind het wel handig
Groetjes, Karen
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
die vinden het wel handig bedoel je?Scooby schreef:Dat vinden de teven in het wild ook.yamie schreef:
en pepim: ja als je meerdere intacte teven hebt, "steken"ze elkaar aan ( is trouwens bij mensen ook zo)
ik vind het wel handig
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
yamie schreef:die vinden het wel handig bedoel je?Scooby schreef:Dat vinden de teven in het wild ook.yamie schreef:
ik vind het wel handigja zeker, het is ook niet voor niks dat het gebeurt
Groetjes, Karen
-
Sita
- Zeer actief
Gelukkig ben ik niet de enige mutsyamie schreef:ik heb de eerste loopsheid van een teef van mij absoluut niet opgemerkt, ja toen ze dekrijp was jaScooby schreef:Bij de ene teef zie je het beter dan bij de andere teef, maar bij een kortharige hond kun je echt goed zien dat de vulva opzwelt, hoor.Sita schreef:Ik ben waarschijnlijk echt een muts, maar ik kijk nu elke dag of Sita al loops is. Ben zo bang dat ik het niet door hebZe is nu 9 maanden dus het zou kunnen komen. Maar je kan het toch echt goed zien dat ze loops is?
Verder plassen ze vaker kleine plasjes en snuffelen ze veel meer aan alles buiten, voordat ze loops gaan worden.staart aan de kant en kom maar, geen bloed, geen zwelling, tweede loopsheid ws er wel zwelling maar niks noppes vloeiing, en nu is ze voor de 3e keer loops en zowaar licht vloeien
![]()
ik vind het wel handig
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
pepim
- Zeer actief
Ja daar heb ik inderdaad ook al eerder van gehoord. Maar nu is mijn vraag eigenlijk nog anders. Zou mijn hond, was nu loops met ruim 13 maanden, in het gezelschap van andere teefjes dan eerder loops geworden zijn? Dat lijkt me toch niet?yamie schreef:ik heb de eerste loopsheid van een teef van mij absoluut niet opgemerkt, ja toen ze dekrijp was jaScooby schreef:Bij de ene teef zie je het beter dan bij de andere teef, maar bij een kortharige hond kun je echt goed zien dat de vulva opzwelt, hoor.Sita schreef:Ik ben waarschijnlijk echt een muts, maar ik kijk nu elke dag of Sita al loops is. Ben zo bang dat ik het niet door hebZe is nu 9 maanden dus het zou kunnen komen. Maar je kan het toch echt goed zien dat ze loops is?
Verder plassen ze vaker kleine plasjes en snuffelen ze veel meer aan alles buiten, voordat ze loops gaan worden.staart aan de kant en kom maar, geen bloed, geen zwelling, tweede loopsheid ws er wel zwelling maar niks noppes vloeiing, en nu is ze voor de 3e keer loops en zowaar licht vloeien
![]()
ik vind het wel handig
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kun je nooit weten natuurlijk.pepim schreef:Ja daar heb ik inderdaad ook al eerder van gehoord. Maar nu is mijn vraag eigenlijk nog anders. Zou mijn hond, was nu loops met ruim 13 maanden, in het gezelschap van andere teefjes dan eerder loops geworden zijn? Dat lijkt me toch niet?
Groetjes, Karen
-
jidde
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Marouck was net een jaar geweest toen ze voor het eerst loops werd.
Biène is nu 11,5 maand en nog niet loops geweest tot nu toe. Heb wel het vermoeden dat het eraan gaat komen, ze is de laatste weken anders dan anders. Ze vertoont wat onzekerder gedrag en ze is teruggevallen in haar bijtwerk.
Wat "flauw" is ze op het moment.
Biène is nu 11,5 maand en nog niet loops geweest tot nu toe. Heb wel het vermoeden dat het eraan gaat komen, ze is de laatste weken anders dan anders. Ze vertoont wat onzekerder gedrag en ze is teruggevallen in haar bijtwerk.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017