Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verdorie...anaalklieren (update)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

verdorie...anaalklieren (update)

Ongelezen bericht door miekmiek »

Dat wordt alweer een ritje dierenarts. Gisteren zag ik ineens dat er een hele bult ontstaan is bij Tommie's anus. Hij heeft er zo aan zitten likken dat het is gaan smetten en nu is het dus een pussige bult.

Ik had gelijk de dierenarts gebeld, kon wel langskomen maar omdat het in het weekeind was zou het bijna 100 euro kosten. :eek:

Dus dat wordt morgen een ritje dierenarts en vandaag Femke's loopsheidbroekje om en heel veel 'nee, niet likken!'

Vervelend hoor!
Laatst gewijzigd door miekmiek op 05 jul 2006 12:59, 2 keer totaal gewijzigd.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

het stadium 'zelf uitknijpen' is al gepasseerd?
miekmiek

Ik durf dat niet zo goed, en Tommie voelt dat erg goed aan en gaat protesteren.
Omdat de boel nu ook open is ben ik bang dat het zal gaan infecteren wanneer ik zelf aan de slag ga.

Ik ontsmet het nu een paar keer per dag en heb alle haren kortgeknipt.

Het is wel een nare bult, hij heeft er best last van.
linlin

miekmiek schreef:Ik durf dat niet zo goed, en Tommie voelt dat erg goed aan en gaat protesteren.
Omdat de boel nu ook open is ben ik bang dat het zal gaan infecteren wanneer ik zelf aan de slag ga.

Ik ontsmet het nu een paar keer per dag en heb alle haren kortgeknipt.

Het is wel een nare bult, hij heeft er best last van.
he bah. reken maar dat de mormels mij keihard in de handen zouden bijten als ik aan een ontstoken anaalklier ga zitten, dus ik kan het me goed voorstellen van tommie.

als de boel al opengebarsten is, zou ik het ook maar een paar keer desinfecteren en morgen even naar de dierenarts.

boe had afgelopen winter ook een ontstoken anaalkliertje en hij had er flink last van. dierenarts had de boel opengeknepen en dat deed hem verdomd zeer. antibioticumkuurtje gekregen en na een paar dagen is de boel tot rust gekomen.

arme tommie.
miekmiek

Na veel getwijfel toch vandaag al gegaan. Het zag er zo rottig uit en Tommie had er teveel last van om nog een nacht te wachten.

Beide klieren zaten overvol, en aan 1 kant zit een abces. Antibiotica en pijnstiller gekregen, en woensdag terug voor controle. Als het abces dan niet geslonken is gaan ze het openmaken en spoelen onder een roesje.

Heel fijn dus allemaal. :jank: Tommie heeft een onderbroek aangekregen zodat hij er niet aan kan likken. Hij heeft zich verder overigens keurig gedragen, ook al vond hij het helemaal niet leuk. :N:

Nou, woensdag dus nog een keer, word vervolgt.

*by the way: de score van vandaag was 104 euro. :ugh: *
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

miekmiek schreef:Na veel getwijfel toch vandaag al gegaan. Het zag er zo rottig uit en Tommie had er teveel last van om nog een nacht te wachten.

Beide klieren zaten overvol, en aan 1 kant zit een abces. Antibiotica en pijnstiller gekregen, en woensdag terug voor controle. Als het abces dan niet geslonken is gaan ze het openmaken en spoelen onder een roesje.

Heel fijn dus allemaal. :jank: Tommie heeft een onderbroek aangekregen zodat hij er niet aan kan likken. Hij heeft zich verder overigens keurig gedragen, ook al vond hij het helemaal niet leuk. :N:

Nou, woensdag dus nog een keer, word vervolgt.

*by the way: de score van vandaag was 104 euro. :ugh: *
Ahhhhhhh arme Tommie en arme jullie :jank:

Veel beterschap voor je ventje en ik hoop dat het abces door de antibiotica voldoende slinkt!!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ahhh, arme Tommie.

Beterschap!
Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

aggos, arme Tommie, en dan ook nog 's zo warm.. :ugh:
Pfoeh, en ruim 100 euries lichter is ook niet echt leuk :wink:
linlin

gatverdamme. dat doet hartstikke zeer. beterschap maar, met die nare anaalkliertjes van tommie.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

tje wat zielig, dat zal best zeer hebben gedaan. Dikke knuffel dan maar, en ja veel geld.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Aggos, arme Tommie! Hopelijk gaat het snel beter!!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Arme Tommie :jank: Ik hoop dat hij er niet te veel pijn of jeuk aan heeft.
Beterschap en geef hem maar knuffels!
Afbeelding
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Beterschap met Tommie! :ok:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

:knuffel1: aan Tommie! De ziel...
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ah wat rot voor Tommie...
Veel succes voor hem en jou natuurlijk...

Maar die DA he?! Zit er niet nog een andere bij je in de buurt?
Wij hebben van oud naar nieuw ook 's nachts bij de DA gezeten..
AB kuur, licht roesje en hechtigen op nieuwjaarsnacht..maar geen 100 euro hoor...dat was iets van 75 euro geloof ik.

We betalen iets van 13 euro consult en in het weekend 20 geloof ik..

Ik vind 104 euro voor een weekendconsultje..knijpen aan de anaalklieren een een AB kuur voor jouw formaat hondje wel erg aan de prijs...
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Die arme Tommie... :knuffel1:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Arme Tommie.

knuffel voor je ventje hoor.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Gaat lekker bij jullie :19: .
Heel veel sterkte en beterschap voor Tommie :ok: .
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Arme Tommie, beterschap!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Jeetje Miek, wat een toestanden allemaal! Beterschap voor Tommie :knuffel1:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
miekmiek

Ik heb het stille vermoeden dat de bult wat aan het slinken is. We gaan gewoon erg ons best doen, zodat er woensdag niet gesneden hoeft te worden. Trouw na iedere keer uitlaten dus even wassen, antibiotica en pijnstillers op tijd en continu een onderbroek aan. Ik wil echt alles doen om ervoor te zorgen dat hij niet weer een roesje hoeft te krijgen, vind dat zo naar. :ugh:
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Jeetje Annemieke het zit jullie ook niet mee. Sterkte nu met beide hondjes :knuffel:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
miekmiek

update;vanmorgen voor controle bij de DA geweest. Bult was goed geslonken maar de infectie was nog niet helemaal weg. Volgende week woensdag moeten we dus weer terugkomen. Ik heb extra antibiotica meegekregen, maar stop met de pijnstillers omdat hij daar nogal van gaat spugen en ik niet het idee heb dat het nog nodig is.

Dus. Klaar is het nog niet, maar in ieder geval hoefde er nog niet gesneden te worden.
linlin

miekmiek schreef:update;vanmorgen voor controle bij de DA geweest. Bult was goed geslonken maar de infectie was nog niet helemaal weg. Volgende week woensdag moeten we dus weer terugkomen. Ik heb extra antibiotica meegekregen, maar stop met de pijnstillers omdat hij daar nogal van gaat spugen en ik niet het idee heb dat het nog nodig is.

Dus. Klaar is het nog niet, maar in ieder geval hoefde er nog niet gesneden te worden.
mooi zo. je verhaal heeft mij aan het denken gezet, overigens. boeboe had een paar maanden terug ook een ontstoken anaalklier. het stadium van zelf uitknijpen opeens erg voorbij.

de dierenarts heeft dat ding zelf uitgeknepen. en niet via de gebruikelijke opening, want die zat dus dicht. nu ik dit verhaal van jou lees, over roesje en opensnijden, vraag ik me af wat gebruikelijk is.

het deed boe namelijk echt bijzonder veel pijn. vond het niet zo geslaagd, maar was in de veronderstelling dat ik me aanstelde. zachte heelmeesters enzo. roesjes zijn ook niet leuk enzo. hm. :denken:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

volgende keer vragen of hij de anaalklier in spuit met CAF oogzalf , dat werkt 10 keer beter dan al die AB kuren :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
miekmiek

Ik zal dat woensdag tegen haar zeggen Jip.

Lin; ik ga dit voortaan preventief aanpakken. Die van mij gaan naar de trimmer, en die doen ook anaalklieren uitknijpen. Dat zal dus 1 keer in de vier maanden zijn. Jij zal niet naar de trimmer gaan, maar misschieni is het handig om dat wel af en toe te laten doen. Kost echt bijna niets trouwens. Want dit wil ik niet meer, Tommie had er echt heel veel last van, en niet zo gek eigenlijk...moet je voorstellen dat je het zelf zou hebben. :80:
linlin

miekmiek schreef:Ik zal dat woensdag tegen haar zeggen Jip.

Lin; ik ga dit voortaan preventief aanpakken. Die van mij gaan naar de trimmer, en die doen ook anaalklieren uitknijpen. Dat zal dus 1 keer in de vier maanden zijn. Jij zal niet naar de trimmer gaan, maar misschieni is het handig om dat wel af en toe te laten doen. Kost echt bijna niets trouwens. Want dit wil ik niet meer, Tommie had er echt heel veel last van, en niet zo gek eigenlijk...moet je voorstellen dat je het zelf zou hebben. :80:
wat een goed voornemen. ik doe dat nu ook. en frappant zat heeft boe ze altijd mooi leeg. het is juist ursula die er dikke krenten heeft zitten. heb het mezelf aangeleerd om ze leeg te knijpen. ze vinden het allebei heel vervelend, gerommel in die contreien, dus het moet met z'n tweetjes en met frolic anders vingertje pleistertje en mormel over de rooie.

het is een heel eenvoudig geintje, maar je moet het wel doorhebben anders werkt het dus niet (joh). misschien kan je aan je trimmer vragen of hij of zij het je wil leren.
miekmiek

haha, ik zal haar eens vragen of ze haar verdienste wil laten schieten door het mij te leren. :mrgreen:

Nee, goed idee hoor. Maar dan wel met hulptroepen! :80:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

miekmiek schreef:update;vanmorgen voor controle bij de DA geweest. Bult was goed geslonken maar de infectie was nog niet helemaal weg. Volgende week woensdag moeten we dus weer terugkomen. Ik heb extra antibiotica meegekregen, maar stop met de pijnstillers omdat hij daar nogal van gaat spugen en ik niet het idee heb dat het nog nodig is.

Gelukkig gaat het de goede kant op :ok: Arme Tommie toch! Moet het nu woensdag helemaal over zijn?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
miekmiek

Jep, anders gaat ze het alsnog opensnijden en schoonspoelen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”