Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gescheurde nagel

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Gescheurde nagel

Ongelezen bericht door Femmel »

Joy begon een dikke week geleden met mank lopen, toen het mank lopen over was wilde ze geen grote stukken meer lopen. Ze liep langzaam, sjokkerdesjok, veel in telgang. Maar thuis was ze er goed aan, lekker vrolijk en speels, dus van echte sloomheid konden we niet spreken.

Uiteindelijk bedacht dat het wellicht verveling was, dus 's avonds naar het bos. Maar nog geen fatsoenlijk tempo, we deden 1 uur over 2km!!

Nu zag ik gisteren bij het trimmen van haar pootjes dat 1 van de nagels van haar pootjes flink gescheurd is op een vreemde manier. Aan de ene kant van de nagel is hij in de lengte gescheurd vanaf het kussentje (misschien ook in het kussentje?) tot ca. 5mm voor het einde van de nagel, aan de andere kant begint de scheur iets voor het kussentje tot ook zo'n 5mm voor het einde van de nagel. De haren van haar andere teentjes zaten ook flink onder het bloed.

Kan me voorstellen dat ze daar pijn van heeft met het lopen. Kan ik hier nog iets aan doen? Als ze hem overdwars heeft gescheurd dan knip ik meestal de nagel vanaf de scheur, maar als ik dat nu doe dan gaat hij wellicht "open staan" en daarnaast ga ik echt geen nagel tot aan het kussentje afknippen!
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

mijn dexter heeft dat net ook gehad, het was net een snaveltje van een vogel stond volledig open en je kon het leven zien.

da heeft alle losse delen eaf geknipt, zodat er geen splinters meer aan zaten hij heeft een weekje met een verband gelopen omdat het leven ook een wondje had wat stevig kon bloeden.

nu is het allemaal droog en heeft ie alleen aan de onderkant nog een stevige zwarte nagel, het leven is hard geworden aan de buitenkant en zo moet ie verder aan gaan groeien.

ik dacht altijd wanneer het zover was dat dan de nagel geamputeerd werd, maar blijkbaar is dat niet zo.

hij liep alleen mank wanneer er verband omzat, dus verder valt het qua pijn duidelijk wel mee. alleen de eerste dagen als je al wees dan ging ie er vandoor, maar ja mijn "gevaarlijke" zwarte duitse herder is duidelijk een watje..... :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”