Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nagels knippen
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
nagels knippen
Een paar maanden terug is Chica bij de trimsalon geweest en volgens mij hebben ze op een hardhandige manier haar nagels geknipt. Nu worden ze weer lang en wil ik ze knippen maar ze raakt helemaal in paniek.
Hoe kan ik dit het beste aan pakken?
Gr Cynthia.
Hoe kan ik dit het beste aan pakken?
Gr Cynthia.
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....
CHICA!

CHICA!

- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
- Aantal honden: 1
- ceciel
- Zeer actief
Ik vraag me wat af.. Lopen jullie heel weinig met jullie honden dat die nagels zo groeien? Of is dat misschien omdat er met kleine hondjes minder geravot/gelopen wordt? Wij hebben altijd grote honden gehad en daar hebben we nooit nagels bij te hoeven knippen.
Voor konijnen heb je zo'n guillotineschaartje, ik geloof dat je daarmee niet zo snel in het leven knipt. En ik zou even met z'n tweetjes aan de gang gaan, in je eentje een spartelende hond in bedwang houden en knippen lijkt me niet zo handig.
Voor konijnen heb je zo'n guillotineschaartje, ik geloof dat je daarmee niet zo snel in het leven knipt. En ik zou even met z'n tweetjes aan de gang gaan, in je eentje een spartelende hond in bedwang houden en knippen lijkt me niet zo handig.
-
- Actief
Chica graaft niet veel. Lopen doen we wel een paar keer per dag. Kweet ook niet wrom ze zo hard groeien
Met z'n twee hondje in bedwang houden is niet te doen. En daarmee maak je het hondje alleen maar banger dan ze al is. Das zielig...

Met z'n twee hondje in bedwang houden is niet te doen. En daarmee maak je het hondje alleen maar banger dan ze al is. Das zielig...
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....
CHICA!

CHICA!

- Hughy
- Zeer actief
ik heb ook een grote hond en wij lopen ook veel met hem. Maar ik heb toch altijd wel nagels moeten knippen. Ik vind het een akelig karweitje, omdat onze honden er altijd zo`n hekel aan hebben (gehad)
Ik heb wel eens gehoord dat mensen de nagels van hun hond er af vijlen, maar ik ben dan zo benieuwd wat voor vijl ze daar voor gebruiken. Het is mij nog niet gelukt.
Ik heb wel eens gehoord dat mensen de nagels van hun hond er af vijlen, maar ik ben dan zo benieuwd wat voor vijl ze daar voor gebruiken. Het is mij nog niet gelukt.
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
nu je het zegtceciel schreef:Ik vraag me wat af.. Lopen jullie heel weinig met jullie honden dat die nagels zo groeien? Of is dat misschien omdat er met kleine hondjes minder geravot/gelopen wordt? Wij hebben altijd grote honden gehad en daar hebben we nooit nagels bij te hoeven knippen.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier wordt ook heel veel gelopen maar groeien ze ook hard.
Degenen die niet willen worden gewoon in de houdgreep gehouden en nagels geknipt. Het moet gewoon gebeuren. Ik doe heel voorzichtig maar leuker kan ik het niet maken. Ervoor en erna krijgen ze iets lekkers als ze bij de laatste nagel niet hysterisch hebben gedaan tenminste
Maar het gaat bijna altijd makkelijker na een paar nagels.
Xuko heeft lange lelijke nagels met een heel lang leven. Zijn nagels vijl ik met zo'n eelt rasp voor mensen. En als het lukt knip ik eens een stukje.
Degenen die niet willen worden gewoon in de houdgreep gehouden en nagels geknipt. Het moet gewoon gebeuren. Ik doe heel voorzichtig maar leuker kan ik het niet maken. Ervoor en erna krijgen ze iets lekkers als ze bij de laatste nagel niet hysterisch hebben gedaan tenminste

Xuko heeft lange lelijke nagels met een heel lang leven. Zijn nagels vijl ik met zo'n eelt rasp voor mensen. En als het lukt knip ik eens een stukje.
- amelie
- Zeer actief
Saar loopt veel, ook op harde onergrond en toch heeft ze enorm lange nagels. Dat had ze al toen ik haar kreeg, haar voetjes zakken er zelfs een beetje van door.
Ze haat knippen, maar ik zou haar gewoon in de houdgrepe nemen. Ware het niet dat het leven in de nagels practisch tot het eind doorloopt.
We zijn er een keer mee naar de DA geweest maar het enige wat hij kon doen wat stug dwars door het leven knippen en de nagel meteen dichtbranden, in de hoop dat ze daarna beter bij te houden zouden zijn. Niet dus.
Nu twijfel ik nog wat ik doe, of ik ze toch weer een keer laat knippen (met alle paniek van dien), of niet.
Het is en blijft een teckel en doorgezakte voetjes omdat haar nagels het geheel uit vorm duwen lijkt me niet lekker voor haar rug...
Ze haat knippen, maar ik zou haar gewoon in de houdgrepe nemen. Ware het niet dat het leven in de nagels practisch tot het eind doorloopt.
We zijn er een keer mee naar de DA geweest maar het enige wat hij kon doen wat stug dwars door het leven knippen en de nagel meteen dichtbranden, in de hoop dat ze daarna beter bij te houden zouden zijn. Niet dus.
Nu twijfel ik nog wat ik doe, of ik ze toch weer een keer laat knippen (met alle paniek van dien), of niet.
Het is en blijft een teckel en doorgezakte voetjes omdat haar nagels het geheel uit vorm duwen lijkt me niet lekker voor haar rug...

-
- Actief
auw auw auw, wat lijkt me dat pijnlijk zeg :N:amelie schreef: We zijn er een keer mee naar de DA geweest maar het enige wat hij kon doen wat stug dwars door het leven knippen en de nagel meteen dichtbranden,
Nou dan gaat ze vanavond dus gewoon in de houdgreep....

bedankt voor de tips...
CHICA!

CHICA!

-
- geregistreerd lid
Ik heb ook een vraagje over nagels knippen .
we hebben een kleine hond die door veel lopen en zo de nagels van zelf bijhoudt. Maar aan zijn twee achterpoten halvewege de onderpoot heeft hij ook twee nagels . die moeten denkelijk geknipt worden anders gaan ze de kussentjes raken binnen enkele weken.
Hoe doet je dat en met welk materiaal en hoeveel knip je eraf?? Zie je" het leven" in een angels door kleur veranderijg??
Bedankt alvast
Elleke
we hebben een kleine hond die door veel lopen en zo de nagels van zelf bijhoudt. Maar aan zijn twee achterpoten halvewege de onderpoot heeft hij ook twee nagels . die moeten denkelijk geknipt worden anders gaan ze de kussentjes raken binnen enkele weken.
Hoe doet je dat en met welk materiaal en hoeveel knip je eraf?? Zie je" het leven" in een angels door kleur veranderijg??
Bedankt alvast
Elleke
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Als het een klein hondje (en klein nageltje dan ook) dan zou je deze kunnen gebruiken.Elleke schreef:Ik heb ook een vraagje over nagels knippen .
Bedankt alvast
Elleke

Als je hond lichte nagels heeft dan zie je een rood adertje daarin lopen, dat is het leven, daar moet je dus voor blijven met knippen. Heeft je hond zwarte nagels dan moet je kijken of ze aan de achterkant open staan, het openstaande deel kan eraf. Is dat niet het geval dan op de gok een klein puntje eraf knippen en dit zodanig bijhouden dat de nagel niet in het kussentje kan groeien.
-
- Actief
Wij hebben twee honden en lopen met allebei evenveel. Bij de ene is het niet nodig om de nageltjes te knippen omdat ze door het lopen slijten...bij de ander echter wel! Is dus toch per hond verschillend! Bij de hond waarbij de nagels wel geknipt moeten worden, is het knippen dus echt een gevecht! Behalve bij de dierenarts....dan geeft hij geen kik en is het zo klaar! 

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik zit met hetzelfde. Vorige week liet ze me zowaar de nagels van een achterpoot knippen. Tot ik godbetert tóch in het leven knipte. Ze gaf een harde gil, het bloed liep eruit, en de paniek stond in d'r ogen. Shit. Ik haalde echt maar een heeeeeel klein stukje eraf, hooguit drie millimeter. En haar andere poten zijn echt dringend aan een knipbeurt toe, vooral voor.amelie schreef:Saar loopt veel, ook op harde onergrond en toch heeft ze enorm lange nagels. Dat had ze al toen ik haar kreeg, haar voetjes zakken er zelfs een beetje van door.
Dit weekend toch maar moed verzamelen en nog een keer proberen.....arm hondje

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je met z'n 2'en bent kun je eventueel overal het licht uit doen en dan met een zaklamp op de donkere nagels schijnen, dan zie je de ader ook goed lopen en knip je dus niet in het leven.
Ikben gezegend met een hondje dat zijn nagels zelf afbijt, dus ik hoef gelukkig niet te knippen.
Ikben gezegend met een hondje dat zijn nagels zelf afbijt, dus ik hoef gelukkig niet te knippen.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Keizer zijn nagels moet ik ook regelmatig knippen. Hij begint dan ook te klieren, maar niet uit angst, gewoon omdat hij er een hekel aan heeft.
Wij doen het dan met z'n tweeen, de één houd hem vast en de ander knipt. Dan is het zo gebeurt. En ik heb hem geleerd pootjes te geven zodat hij wat makkelijker wordt als ik aan zijn pootjes zit.
Wij doen het dan met z'n tweeen, de één houd hem vast en de ander knipt. Dan is het zo gebeurt. En ik heb hem geleerd pootjes te geven zodat hij wat makkelijker wordt als ik aan zijn pootjes zit.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- Moos
- Zeer actief
Bij die twee van mij moet ik ook zelf de nagels knippen, ook al wordt het ook nog tijdens het trimmen gedaan.
Ze vinden het niet leuk
Moos spartelde met name in het begin nogal tegen, maar niet uit angst, gewoon omdat hij geen zin had. Tja, jammer dan. In de houdgreep, even flink toespreken dat het Nou Klaar Is!, en knippen met die hap.
Nu kan ik bij Moos eigenlijk vrij makkelijk de nagels knippen.
Saar vindt het vreselijk, maar echt uit angst. Staart tussen d'r poten, wanhopig wegkijken en verstijven doet ze dan. Bij haar word ik dan dus niet boos, en ik neem haar ook niet in de houdgreep.
Gelukkig groeien Saars nagels wat minder snel dan die van Moos, dus meestal red ik het wel met alleen de wolfsklauwtjes doen tot de volgende trimbeurt. Dat trekt zij dan ook nog net.
Ze vinden het niet leuk

Moos spartelde met name in het begin nogal tegen, maar niet uit angst, gewoon omdat hij geen zin had. Tja, jammer dan. In de houdgreep, even flink toespreken dat het Nou Klaar Is!, en knippen met die hap.
Nu kan ik bij Moos eigenlijk vrij makkelijk de nagels knippen.
Saar vindt het vreselijk, maar echt uit angst. Staart tussen d'r poten, wanhopig wegkijken en verstijven doet ze dan. Bij haar word ik dan dus niet boos, en ik neem haar ook niet in de houdgreep.
Gelukkig groeien Saars nagels wat minder snel dan die van Moos, dus meestal red ik het wel met alleen de wolfsklauwtjes doen tot de volgende trimbeurt. Dat trekt zij dan ook nog net.

- Annelies
- Zeer actief

Ik leg een stuk of wat kleine stukjes Rodiworst voor me op tafel, leg Noa naast me op de bank, zeg "knipje...", knip één nagel en Noa krijgt "worstje"...

Ze reikt me nog net niet haar pootje aan om nagels te knippen...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...