Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie heeft ervaring met een patella fixatie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

myriam1
Actief

wie heeft ervaring met een patella fixatie

Ongelezen bericht door myriam1 »

Hallo,
Is er iemand die ervaring heeft met een patella fixatie.Bij mijn hond, nu 3,5 jaar oud is de patella(knieschijf)vastgezet omdat hij op het scheenbeen zat.Vorig jaar is hij geopereerd aan zijn kniebanden en is zijn meniscus verwijderd.Bij de controle foto's bleek dus dat zijn knieschijf niet op zijn plek zat.En dat de pees van de patella ruptuurtjes vertoonde.Dit is een situatie die eigenlijk alleen voorkomt bij honden die een behoorlijk auto-ongeluk hebben gehad waarbij de auto dus recht tegen de knie terecht is gekomen.Het is nu 5,5 week later en hij mankt nog.Ook is er geen enkele bespiering meer in zijn achterbil.Het is nu een los velletje.Wat ik vraag is dus,of er mensen zijn die het zelfde hebben meegemaakt en hoe het verloop was.De da heeft hem een matige tot redelijke kans gegeven.Maar dat is zo'n rekbaar begrip.Ook mag ik nooit meer met hem trainen,maar dat is minder erg dan je hond verliezen.Ik hoop dat ik hier wat wijzer wordt.Alvast bedankt
Groetjes Myriam
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Hoi Myriam,

Heb je al eens gesproken over anaboleninjecties met de DA? Door anaboleninjecties krijgen ze een kunstmatige spieropbouw waardoor ze vaak weer wat beter lopen, omdat ze dan beter lopen kun je wat langere afstanden lopen en kunnen ze dus zelf weer spieren aan gaan maken.

Joy blijft sinds de kruisbandoperatie haar poot wat ontlasten waardoor ze elke keer weer spieratrofie krijgt in die poot. Ze krijgt nu 2-3x per jaar een anaboleninjectie en kan daardoor weer lekkere lange stukken lopen.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

Hoi Femke,
Hij moet eerst nog voor de tweede controle komen en ws krijgt hij dan wel een anabole injectie,als zijn toestand het toelaat.Het nadeel daarvan is wel dat hij daardoor wat machoer van gedrag wordt.En dat is eigenlijk iets wat hij
niet kan gebruiken.Een vechtpartij is echt het allerlaatste wat hij kan gebruiken.Het is nog steeds een ongecastreerde reu omdat hij de hormonen die zijn lichaam zelf aanmaakt tegoed kan gebruiken.Door anabole wordt het testosterongehalte wel hoger en met de juiste beweging kan het helpen om spieren aan te maken op zijn bil.Alleen moet hij daar wel voor in draf en dat lukt niet.Hij blijft in telgang.Bedankt voor het meedenken
Groetjes Myriam
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Klopt helemaal Myriam, ook Joy wordt feller na de anabolen. Ik houd haar uit de buurt van vreemde honden om de kans dat ze haar knie verdraaid zoveel mogelijk te voorkomen, ook loopt ze tegenwoordig veel meer aan de lijn dan vroeger.

Ook het telgangprobleem is mij bekend helaas.. Joy gaat overigens na een anaboleninjectie minder in telgang lopen omdat ze toch wat feller is en dus ook een hoger tempo aan gaat houden.

Jammer dat Joy zelf niet haar spieropbouw konstant kan houden, maar dat is wellicht inherent aan haar leeftijd.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Hallo Miriam,

Lees je verhaaltje net, Danja is 4 jaar geleden aan een patella geopereert.
Alles leek goed en ze had wel een halfjaar revalidatie nodig, eer zij helemaal niet meer mank liep. Nu is zij 7 jaar en heeft artrose aan haar knie. Pijnstillers durf ik niet meer te geven, want zij kreeg deze en een week erna jaarlijkse inenting, dit was parvo/weil, krijgt ze iedere twee jaar en dan coctail. Zij kreeg toen een lichte aanval, dus ben genezen van pijnstillers.
Nu ga ik 13 juli naar duitsland voor goudacupunctuur, dit is permanent en je hoeft geen pijnstillers meer tegeven of wat ook. Het is in Nederland nog niet echt bekend, maar we gaan er voor en hopelijk mankt zij dan niet meer en kan gewoon weer spelen zonder er bij na te hoeven denken, dat ze de dag erna weer mank loopt. Ze is nog zo speels en tierig en nog jong.

Groetjes Anneke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”