Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hartworm

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

kaya de boxer

hartworm

Ongelezen bericht door kaya de boxer »

misschien kunnen jullie mijn helpen.
Ik ga naar frankrijk op vakantie en heb gisteren alle medicijnen en jaarlijkse prikken gehaald. Al die jaren geef ik kaya de tabletten stronghold Ik geef dan twee weken voor dat wij weg gaan en dan in de vakantie er 1 en dan na de vakantie nog 1 . Nu kreeg ik Milbemax en moet nu 28 dagen tellen als ik op vakantie gaat en dan krijg kaya 2 taletten en dan een maand verder weer 2 tableten. Klopt dit nou dat ik opeens de tabletten in de vakantie moet geven en niet als wij er naar toe gaan. Mijn vraag is dan ook wie en hoe gebruiken jullie dit tegen de hartworm.

p.s de band scalibor heeft ze al om voor de andere ziektens

mvg Kaya en monique
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Wij gaven altijd Stronghold pipetten... 1x een maand voor vertrek, 1x vlak voor vertrek en 1x een maad na de vertrek datum.

Dit jaar doen we het weer op die manier maar de DA raadde ons aan om bij terugkomt Joy alsnog te ontwormen met Milbemax.. De Stronghold zou preventief moeten werken en de Milbemax is eigenlijk een extra zekerheid voor het geval ze toch besmet zou raken.

Hoezo ingewikkeld? :denken: :wink:
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Al die jaren geef ik kaya de tabletten stronghold
Tabletten Stronghold? Dat bestaat toch alleen maar in pipetjes?

Pipetje Stronghold is preventief, is gedurende een maand aanwezig in het lichaam en doodt de door de mug ingebrachte filaria-larfjes meteen.

Milbemax is niet preventief, dit middel doodt de aanwezige larfjes en wordt daarna weer afgevoerd uit het lichaam.

Vandaar de verschillende toepassingen. Het heeft geen zin om Milbemax te geven voordat besmetting heeft plaatsgevonden, omdat dit middel slechts even werkt. Stronghold daarentegen is gedurende langere tijd werkzaam en voorkomt zo dus wel besmetting omdat het de larven doodt op het moment van besmetting.

Het is ook niet zo dat een hond op het moment van gestoken worden door een besmette mug al direkt larfjes in zijn bloed heeft zitten, deze larfjes leven eerst een dag of 15 tot 30 in de huid voordat ze in de bloedbaan terecht komen.

Deze larfjes zijn ook niet het probleem waar een besmetting uiteindelijk op uit kan lopen, deze larfjes hebben een maand of 6 nodig om uiteindelijk volwassen te worden, in het hart te gaan leven en te beginnen zich voort te planten.

Het maakt dus uiteindelijk niet uit of je Stronghold gebruikt als preventie, dus toegediend voordat je in risiko-gebied arriveert, of dat je Milbemax gebruikt als achteraf-toediening. Beide middelen zorgen er voor dat een eventuele besmetting niet uitdraait op een probleem.

Duidelijk genoeg?
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”