Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tanden poetsen
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Tanden poetsen
Hoe vaak moet je de tanden van een hond poetsen wil het effect hebben?

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Re: Tanden poetsen
Zoek stok! schreef:Hoe vaak moet je de tanden van een hond poetsen wil het effect hebben?
als je vers geeft en ze hebben goed te knagen aan iets wat natuurlijk is zoals stokvis hoef je nimmer te poetsen.....brokkenhonden wil het nog weleens voorkomen als die niks goeds te knagen hebben, maar voer je vlees enzo dan niet.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ik heb nog nooit de tanden van Bowie gepoetst... :N:Zoek stok! schreef:Hoe vaak moet je de tanden van een hond poetsen wil het effect hebben?
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja, dat had ik er even bij moeten zetten. Bram is gewoon een flapdrol die bijna niks lust en op bijna niks kauwt. Een kipvleugeltje eet hij sinds kort en soms kluift hij op een hoefje. Maar verder dus echt helemaal niks.Rob* schreef:Zoek stok! schreef:Hoe vaak moet je de tanden van een hond poetsen wil het effect hebben?
als je vers geeft en ze hebben goed te knagen aan iets wat natuurlijk is zoals stokvis hoef je nimmer te poetsen.....brokkenhonden wil het nog weleens voorkomen als die niks goeds te knagen hebben, maar voer je vlees enzo dan niet.
Ik poets z'n tanden al van jongs af aan elke week, maar nu begreep ik dat het te weinig is om effect te hebben. Vandaar mijn vraag.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Bowie kluift halve koeien wegTamara en Bowie schreef:Ik heb nog nooit de tanden van Bowie gepoetst... :N:Zoek stok! schreef:Hoe vaak moet je de tanden van een hond poetsen wil het effect hebben?

Linda, Izzie en Bram
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Geen idee...Dusty krijgt hier Energique. Ik heb het gebitje toen ik hem kreeg al moeten laten schoonmaken dus dacht:KVV =>minder plak. Gaat voor Dusty dus niet op. Heb een hele tijd braaf dagelijks gepoetst (mens wat een gevecht :N: ) hij krijgt genoeg botjes om te kluiven maar zag dus alweer vrij snel tandsteen. 

-
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Ja, dat had ik er even bij moeten zetten. Bram is gewoon een flapdrol die bijna niks lust en op bijna niks kauwt. Een kipvleugeltje eet hij sinds kort en soms kluift hij op een hoefje. Maar verder dus echt helemaal niks.Rob* schreef:Zoek stok! schreef:Hoe vaak moet je de tanden van een hond poetsen wil het effect hebben?
Ik poets z'n tanden al van jongs af aan elke week, maar nu begreep ik dat het te weinig is om effect te hebben. Vandaar mijn vraag.
probeer eens hondestokvis

- Tamara.
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Bowie kluift halve koeien wegTamara en Bowie schreef:Ik heb nog nooit de tanden van Bowie gepoetst... :N:Zoek stok! schreef:Hoe vaak moet je de tanden van een hond poetsen wil het effect hebben?

Maar zou dat echt helpen, dat poetsen? Ook al geef je kvv, wat toch al minder plakt aan de tanden?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dit? http://www.schmidtzeevis.nl/html/stokvis.htmlRob* schreef:
probeer eens hondestokvishet meurt vreselijk maar bijna elke hond is er gek mee en het is nog heel gezond ook
Ik ga het proberen, maar hij is ook niet gek van vis.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
O? Niet gekluifd?Tamara en Bowie schreef:Zoek stok! schreef:Bowie kluift halve koeien wegTamara en Bowie schreef:Ik heb nog nooit de tanden van Bowie gepoetst... :N:Zoek stok! schreef:Hoe vaak moet je de tanden van een hond poetsen wil het effect hebben?De afgelopen anderhalve week ook niet hoor, niet eens een ieniemienie kalfje
![]()
![]()
Maar zou dat echt helpen, dat poetsen? Ook al geef je kvv, wat toch al minder plakt aan de tanden?
Waarom zou het niet helpen, bij ons helpt het toch ook?

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
3x per week? Is dat wat standaard geadviseerd wordt om tandplak tegen te gaan? Ik zit te surfen en kom daar 2x per week tegen. Ik moet het dus sowieso vaker doen. Zal hij niet blij mee zijn.sirene schreef:Sommige honden hebben gewoon veel meer aanleg tot tandsteen. Net als sommige mensen. Zelfs als je versvoert of zelfs Barft.
Als ik Mullu zijn tanden 3x per week poets blijven ze mooi wit.

Linda, Izzie en Bram
- Tamara.
- Zeer actief
Nee, niet gekluifd maar wel een paar hapjes gegetenZoek stok! schreef:O? Niet gekluifd?Tamara en Bowie schreef:Zoek stok! schreef:Bowie kluift halve koeien wegTamara en Bowie schreef: Ik heb nog nooit de tanden van Bowie gepoetst... :N:De afgelopen anderhalve week ook niet hoor, niet eens een ieniemienie kalfje
![]()
![]()
Waarom zou het niet helpen, bij ons helpt het toch ook?

Ja, bij ons helpt het ook, dat klopt.
Maar wat ben ik blij dat Bowie normaal gesproken een kluiver is, ik zie me al achter haar aan rennen met die tandenborstel :N:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, nee hoor. Dat is wat ik je adviseerZoek stok! schreef:3x per week? Is dat wat standaard geadviseerd wordt om tandplak tegen te gaan? Ik zit te surfen en kom daar 2x per week tegen. Ik moet het dus sowieso vaker doen. Zal hij niet blij mee zijn.sirene schreef:Sommige honden hebben gewoon veel meer aanleg tot tandsteen. Net als sommige mensen. Zelfs als je versvoert of zelfs Barft.
Als ik Mullu zijn tanden 3x per week poets blijven ze mooi wit.

Ik heb trouwens een 3 kopper voor zijn kiezen. Heb je die ook ? Is een tandenborstel met bovenkant en 2 zijkanten. Daar kun je dus een hele kies in één ker mee poetsen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Eet ze ook zo slecht? Bram heeft vanavond voor het eerst sinds daaaagen weer een halve bak Carnibest gegeten.Tamara en Bowie schreef:
Nee, niet gekluifd maar wel een paar hapjes gegetenEn sinds vandaag zelfs al 2x op een dag een paar hapjes
![]()
Maar wat ben ik blij dat Bowie normaal gesproken een kluiver is, ik zie me al achter haar aan rennen met die tandenborstel :N:
Als ik de tandenborstel vast heb, gaan Brams oren naar achteren en z'n staart omlaag. En hij gaat heeeeel zielig op z'n kontje zitten. Hij blijft wel redelijk rustig als ik poets, hij is het wel gewend. Maar leuk is anders

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee die lijkt me ook wel wat. Bij mijn dierenzaak hebben ze alleen maar van die lange rode borstels met aan twee kanten koppen. Waar haal je die van jou?sirene schreef:
Haha, nee hoor. Dat is wat ik je adviseerBij Mullu is 2x per week te weinig en met 3 x precies goed.
Ik heb trouwens een 3 kopper voor zijn kiezen. Heb je die ook ? Is een tandenborstel met bovenkant en 2 zijkanten. Daar kun je dus een hele kies in één ker mee poetsen.

Linda, Izzie en Bram
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.dewittetandenwinkel.nlZoek stok! schreef:Nee die lijkt me ook wel wat. Bij mijn dierenzaak hebben ze alleen maar van die lange rode borstels met aan twee kanten koppen. Waar haal je die van jou?sirene schreef:
Haha, nee hoor. Dat is wat ik je adviseerBij Mullu is 2x per week te weinig en met 3 x precies goed.
en bij de Wagenrenk in Wageningen verkochten ze ze ook.
- MJ
- Zeer actief
Dat zal bij Brammie wel moeten lukken toch,Lin? Wel handig zo'n 3 koppig ding.sirene schreef: Ik heb trouwens een 3 kopper voor zijn kiezen. Heb je die ook ? Is een tandenborstel met bovenkant en 2 zijkanten. Daar kun je dus een hele kies in één ker mee poetsen.
Ik krijg die niet eens in Muis zijn bekkie volgens mij.
Ik had zo'n geval wat je om je vinger moest doen...dan voel je dus ook de tandjes als die muis zijn kleppie dicht wil doen. :N:
Heb zelfs nog van dat spuitspul gekocht Van Dog's Stuff...dental enzy spray...leuk verkooppraatje volgens mij..maar ook dat werkt niet...alleen tegen het af en toe ruiken uit zijn kleppie.

-
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Dit? http://www.schmidtzeevis.nl/html/stokvis.htmlRob* schreef:
probeer eens hondestokvishet meurt vreselijk maar bijna elke hond is er gek mee en het is nog heel gezond ook
ja dat ja, daar haal ik het ook weleens, en misschien moet ie wennen, je kan het ook effe weken en laten wennen aan de zachte "uitvoering" , tenzij die vis gewoon vies vind, dan houd het op he?

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Oja, ik heb laatst op een show ook die spray gekocht. Wilde de spray en een tandsteenkrabbertje kopen (voor de andere hondjes) maar die man zei dat het alleen met spray ook weg zou gaan. Maar ik vergeet het steeds! Die spray moet je echt elke avond doen hè?!Marie-José schreef:Dat zal bij Brammie wel moeten lukken toch,Lin? Wel handig zo'n 3 koppig ding.sirene schreef: Ik heb trouwens een 3 kopper voor zijn kiezen. Heb je die ook ? Is een tandenborstel met bovenkant en 2 zijkanten. Daar kun je dus een hele kies in één ker mee poetsen.
Ik krijg die niet eens in Muis zijn bekkie volgens mij.![]()
Ik had zo'n geval wat je om je vinger moest doen...dan voel je dus ook de tandjes als die muis zijn kleppie dicht wil doen. :N:
Heb zelfs nog van dat spuitspul gekocht Van Dog's Stuff...dental enzy spray...leuk verkooppraatje volgens mij..maar ook dat werkt niet...alleen tegen het af en toe ruiken uit zijn kleppie.
- Tamara.
- Zeer actief
Door haar schijnzwangerschap eet/at ze helemaal nietsZoek stok! schreef:Eet ze ook zo slecht? Bram heeft vanavond voor het eerst sinds daaaagen weer een halve bak Carnibest gegeten.Tamara en Bowie schreef:
Nee, niet gekluifd maar wel een paar hapjes gegetenEn sinds vandaag zelfs al 2x op een dag een paar hapjes
![]()
Als ik de tandenborstel vast heb, gaan Brams oren naar achteren en z'n staart omlaag. En hij gaat heeeeel zielig op z'n kontje zitten. Hij blijft wel redelijk rustig als ik poets, hij is het wel gewend. Maar leuk is anders

Maar vandaag heeft ze het vrouwtje blij gemaakt

Wel goed van Bram dat hij het toch allemaal maar toe laat

- MJ
- Zeer actief
Ja...liefst direct na het eten dus ik heb gebruik het meestal 2 x per dag...ik wil het heel af en toe ook nog wel eens vergeten.sirene schreef:Oja, ik heb laatst op een show ook die spray gekocht. Wilde de spray en een tandsteenkrabbertje kopen (voor de andere hondjes) maar die man zei dat het alleen met spray ook weg zou gaan. Maar ik vergeet het steeds! Die spray moet je echt elke avond doen hè?!Marie-José schreef:Dat zal bij Brammie wel moeten lukken toch,Lin? Wel handig zo'n 3 koppig ding.sirene schreef: Ik heb trouwens een 3 kopper voor zijn kiezen. Heb je die ook ? Is een tandenborstel met bovenkant en 2 zijkanten. Daar kun je dus een hele kies in één ker mee poetsen.

Maar ook dat helpt niet echt 100 % bij die uk. Karnemelk geef ik ook direct na het eten aan alle hondjes...heb gehoord dat ook dat hielp. Nou ..ze vinden het in ieder geval érg lekker...dus baat het niet...

- Zoek stok!
- Zeer actief
Dankje!sirene schreef:http://www.dewittetandenwinkel.nlZoek stok! schreef:Nee die lijkt me ook wel wat. Bij mijn dierenzaak hebben ze alleen maar van die lange rode borstels met aan twee kanten koppen. Waar haal je die van jou?sirene schreef:
en bij de Wagenrenk in Wageningen verkochten ze ze ook.

Linda, Izzie en Bram
- Daantje*
- Zeer actief
Ik heb ook een 3koppige tandenborstel en ook die spray. Maar die tandenborstel moet simba niet en als ie die spray ziet is ie ook pleiteMarie-José schreef:Ja...liefst direct na het eten dus ik heb gebruik het meestal 2 x per dag...ik wil het heel af en toe ook nog wel eens vergeten.sirene schreef:Oja, ik heb laatst op een show ook die spray gekocht. Wilde de spray en een tandsteenkrabbertje kopen (voor de andere hondjes) maar die man zei dat het alleen met spray ook weg zou gaan. Maar ik vergeet het steeds! Die spray moet je echt elke avond doen hè?!Marie-José schreef:Dat zal bij Brammie wel moeten lukken toch,Lin? Wel handig zo'n 3 koppig ding.sirene schreef: Ik heb trouwens een 3 kopper voor zijn kiezen. Heb je die ook ? Is een tandenborstel met bovenkant en 2 zijkanten. Daar kun je dus een hele kies in één ker mee poetsen.
Heb zelfs nog van dat spuitspul gekocht Van Dog's Stuff...dental enzy spray...leuk verkooppraatje volgens mij..maar ook dat werkt niet...alleen tegen het af en toe ruiken uit zijn kleppie.![]()
Maar ook dat helpt niet echt 100 % bij die uk. Karnemelk geef ik ook direct na het eten aan alle hondjes...heb gehoord dat ook dat hielp. Nou ..ze vinden het in ieder geval érg lekker...dus baat het niet...

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik zal maar niet uitwijden over wat ik al allemaal heb geprobeerd om hem te laten kluiven. Uiteindelijk hapt hij nu wel een kipvleugel weg, dus het begint eindelijk z'n vruchten af te werpen. Bij de fokker kreeg hij al allerlei kluifdingen en bij mij ook. Maar op gegeven moment wilde hij gewoon niet meer.Rob* schreef:Zoek stok! schreef:Dit? http://www.schmidtzeevis.nl/html/stokvis.htmlRob* schreef:
ja dat ja, daar haal ik het ook weleens, en misschien moet ie wennen, je kan het ook effe weken en laten wennen aan de zachte "uitvoering" , tenzij die vis gewoon vies vind, dan houd het op he?

Linda, Izzie en Bram
- MJ
- Zeer actief
Dust ook maar ja...hij 'moet' al zo weinig...dus dit is gewoon een kwestie van helaas pindakaas!BCLayD schreef:Ik heb ook een 3koppige tandenborstel en ook die spray. Maar die tandenborstel moet simba niet en als ie die spray ziet is ie ook pleiteMarie-José schreef:Ja...liefst direct na het eten dus ik heb gebruik het meestal 2 x per dag...ik wil het heel af en toe ook nog wel eens vergeten.sirene schreef:Oja, ik heb laatst op een show ook die spray gekocht. Wilde de spray en een tandsteenkrabbertje kopen (voor de andere hondjes) maar die man zei dat het alleen met spray ook weg zou gaan. Maar ik vergeet het steeds! Die spray moet je echt elke avond doen hè?!Marie-José schreef: Dat zal bij Brammie wel moeten lukken toch,Lin? Wel handig zo'n 3 koppig ding.
Heb zelfs nog van dat spuitspul gekocht Van Dog's Stuff...dental enzy spray...leuk verkooppraatje volgens mij..maar ook dat werkt niet...alleen tegen het af en toe ruiken uit zijn kleppie.![]()

- Daantje*
- Zeer actief
Haha ja maar bij Simba dan is het helaas pindakaas voor MIJ :N:Marie-José schreef:Dust ook maar ja...hij 'moet' al zo weinig...dus dit is gewoon een kwestie van helaas pindakaas!BCLayD schreef:Ik heb ook een 3koppige tandenborstel en ook die spray. Maar die tandenborstel moet simba niet en als ie die spray ziet is ie ook pleiteMarie-José schreef:Ja...liefst direct na het eten dus ik heb gebruik het meestal 2 x per dag...ik wil het heel af en toe ook nog wel eens vergeten.sirene schreef: Oja, ik heb laatst op een show ook die spray gekocht. Wilde de spray en een tandsteenkrabbertje kopen (voor de andere hondjes) maar die man zei dat het alleen met spray ook weg zou gaan. Maar ik vergeet het steeds! Die spray moet je echt elke avond doen hè?!![]()
Maar ook dat helpt niet echt 100 % bij die uk. Karnemelk geef ik ook direct na het eten aan alle hondjes...heb gehoord dat ook dat hielp. Nou ..ze vinden het in ieder geval érg lekker...dus baat het niet...![]()
Hij bijt nooit, maar als ik in zijn bek probeer te komen met dat borsteltje of die spray, dan probeert ie te happen

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ben ik kippig of staat er alleen een tweekoppige op?sirene schreef:
http://www.dewittetandenwinkel.nl

Of bedoel je die ook?

Linda, Izzie en Bram
- Tamara.
- Zeer actief
Heb je deze kluiven wel eens geprobeerd ?http://www.farmfood.nl/rawhide.htmZoek stok! schreef: Ik zal maar niet uitwijden over wat ik al allemaal heb geprobeerd om hem te laten kluiven. Uiteindelijk hapt hij nu wel een kipvleugel weg, dus het begint eindelijk z'n vruchten af te werpen. Bij de fokker kreeg hij al allerlei kluifdingen en bij mij ook. Maar op gegeven moment wilde hij gewoon niet meer.
Die vindt Bowie zoooooo lekker!
- Zoek stok!
- Zeer actief
De hele kamer ligt er vol mee (bij wijze van he) in de hoop dat hij het ineens weer leuk gaat vindenTamara en Bowie schreef:Heb je deze kluiven wel eens geprobeerd ?http://www.farmfood.nl/rawhide.htmZoek stok! schreef: Ik zal maar niet uitwijden over wat ik al allemaal heb geprobeerd om hem te laten kluiven. Uiteindelijk hapt hij nu wel een kipvleugel weg, dus het begint eindelijk z'n vruchten af te werpen. Bij de fokker kreeg hij al allerlei kluifdingen en bij mij ook. Maar op gegeven moment wilde hij gewoon niet meer.
Die vindt Bowie zoooooo lekker!

Linda, Izzie en Bram