Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rare dikte

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jelle
Zeer actief

rare dikte

Ongelezen bericht door jelle »

Hoi

Ymke heeft last van een teentje. Het kussentje is gezwollen en ze heeft het zelf een beetje open gebeten (aan de bovenkant). Er kom bloederig vocht uit en rare zwarte "stukjes". Die stukjes zijn niet heel hard, je kunt het een beetje platvegen zeg maar. Voelt wat vettig aan.

Wat is dit in hemelsnaam? Ik snap er heel weinig van.

Afgelopen winter heeft ze het ook gehad. Toen weten we de dikke voetkussentjes aan mogelijk allergie voor pekel ofzo, maar dat kan he tnu toch niet zijn...
Ze heeft het afgelopen winter aan verschillende voetkussntjes gehad.

Het beste dat ik kan verzinnen voor de zwarte stukjes is dat het bloedstolsels of klompjes talg moeten zijn, maar dan nog snap ik niet wat en hoe en waarom.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

Die vettige zwarte stukjes lijken mij inderdaad talg één van mijn amerikaantjes had altijd zo´n bult op haar lijfje waar dat uitkwam soms ook met vloestof waar die stukjes inzaten . Ik denk dus dat het dan om een talgklieronsteking gaat je zou het even aan je da kunnen laten zien.
Maar waarom ze dat daar steeds heeft is natuurlijk de vraag. Is het iedere keer hetzelfde teentje= je hebt namelijk ook kans dat waar de onstekinken hebben gezeten er holle ruimtes blijven onstaan die kansbieden om opnieuw een ontsteking te laten ontstaan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”