Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zijn dit?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Wat zijn dit?

Ongelezen bericht door Frederique »

Voor kruisingen?
De kleine blonde is al ooit voorbij gekomen maar de grote grijze niet,
haar rug meet 70cm in hoogte.
De schofthoogte moet nog ooit gemeten worden :wink:

Afbeelding

Hier nog wat foto's waarop ze beiden vanuit een ander oogpunt te zien zijn :wink:
Afbeelding
Afbeelding

En nog een foto van de kleine blonde een aantal maanden geleden gemaakt.
Afbeelding
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
-sanne
Actief

Ongelezen bericht door -sanne »

die kleine een labrador met een windhondachtige? en die grote een kruising tussen een hollandse herder en 'n deerhound/ierse wolfshond???
eigenlijk heb ik geen idee....
Groetjes

Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

die blonde iets met een corgi...

die grote? uh Hollander X leonbergerachtig iets?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Die kleine een corgi/lab en die grote een berner/hollandse herder?
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

die kleine idd corgi/lab.
die grote heb ik geen idee :denken:
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

HH X MH met flaporen
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ik zie iets molosser-achtigs in die grote hond. Ik vind hem vrij grof :19:
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie

Ongelezen bericht door Seven6 »

hahah de grote lijkt op de hond van mijn buren alleen die is lichter bowie is een rotweiler x herder xdog
moeder was rotweiler x herder vader was dog heele grote lichte dog :ok:
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

De kleine blonde is een Labrador x Beagle.
Al moet ik zeggen dat ik daar mijn twijfels over heb, kan er uit 2 rassen met hangende oren een hond met staande oren voortkomen? :denken: :19:
Daarbij heeft ze ook kortere pootjes als een Labrador en Beagle.
Ik hou het er dan ook op dat ze iets van een Corgi als voorouders heeft.

De grote grijze is een Labrador x Alaskan Malamute :mrgreen:
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
laeken
Zeer actief

Frederique schreef:De kleine blonde is een Labrador x Beagle.
Al moet ik zeggen dat ik daar mijn twijfels over heb, kan er uit 2 rassen met hangende oren een hond met staande oren voortkomen? :denken: :19:

Ik heb mijn twijfels over beiden moet ik zeggen :pffff: Ze "kunnnen" nl helemaal niet zijn wat de eigenaar zegt dat ze zijn. :19:

Een labrador x beagle kan helemaal geen staande oren hebben en al helemaal geen korte pootjes met een stokharige vacht. Dat is een gen dat niet in die rassen voorkomt en dus nooit in een pup kan zitten in zo'n nestje. Daar heb jij dus gelijk in. :ok: De gele kleur komt wel weer voor in corgi's en labjes en de stokharige vacht in corgi's dus vandaar mijn gok, dat sluit dan weer netjes aan wat oren en pootjes betreft. Verder is de grote hond brindle, een gen dat weer helemaal niet voorkomt bij malamutes en labradors :19: Die kruising kan dus zover ik weet ook nooit kloppen. :19:
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Frederique schreef:De kleine blonde is een Labrador x Beagle.

Ik heb mijn twijfels over beiden moet ik zeggen :pffff: Ze "kunnnen" nl helemaal niet zijn wat de eigenaar zegt dat ze zijn. :19:

Een labrador x beagle kan helemaal geen staande oren hebben en al helemaal geen korte pootjes met een stokharige vacht. Dat is een gen dat niet in die rassen voorkomt en dus nooit in een pup kan zitten in zo'n nestje. Daar heb jij dus gelijk in. :ok: De gele kleur komt wel weer voor in corgi's en labjes en de stokharige vacht in corgi's dus vandaar mijn gok, dat sluit dan weer netjes aan wat oren en pootjes betreft. Verder is de grote hond brindle, een gen dat weer helemaal niet voorkomt bij malamutes en labradors :19: Die kruising kan dus zover ik weet ook nooit kloppen. :19:
Gelukkig; ik had ook over die grote mijn ernstige twijfels,
alleen ben ik niet zo thuis in vererving e.d.
Ik heb wel al een aantal malen tegen het baasje van de honden gezegt dat ik mijn ernstige twijfels heb.
Maar volgens haar is het broertje van die gele een heel duidelijke kruising tussen een Lab en een Beagle, hogere poten en de kleuren van een Beagle.

Nevertheless; het zijn geweldig leuke honden, laten we dat voorop stellen :mrgreen:

Thx voor de duidelijke uitleg Marc :ok:
-sanne
Actief

Ongelezen bericht door -sanne »

Misschien waren de beide ouders van de honden ook niet raszuiver. dan kun je dat in een pup wel eens een ver familie lid in terug zien
Groetjes

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Inge O schreef:
MARC_S schreef: Verder is de grote hond brindle, een gen dat weer helemaal niet voorkomt bij malamutes en labradors :19: Die kruising kan dus zover ik weet ook nooit kloppen. :19:
ik weet niet hoe brindle vererft, maar ik weet wel dat ik al zo'n 4 kruisingen dh x lab heb gezien die allemaal brindle waren - echt honden waarvan de afstamming exact bekend was :wink: .
Brindle is een dominant gen en dus kan een hond alleen brindle zijn als een van de ouders brindle was. Soms is een hond dubbel brindle wat een heel nest brindle geeft of de helft van de pups zijn brindle als 1 ouder brindle was maar dan maar enkelvoudig. Bij bullmastiffs is dat bv wel belangrijk als je ook gele honden wil en niet alles brindle in je nestje.

Deze hond en dus ook de honden waarvan jij zegt zeker te weten wie de ouders zijn kunnen dus niet. Duitse herders die brindle zijn bestaan wel maar die zijn niet zuiver. De Duitse herder waarvan jij 4 pups hebt gezien moet dus zelf een brindle zijn geweest en dus waarschijnlijk 50% Hollander :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Inge O schreef:
MARC_S schreef: Verder is de grote hond brindle, een gen dat weer helemaal niet voorkomt bij malamutes en labradors :19: Die kruising kan dus zover ik weet ook nooit kloppen. :19:
ik weet niet hoe brindle vererft, maar ik weet wel dat ik al zo'n 4 kruisingen dh x lab heb gezien die allemaal brindle waren - echt honden waarvan de afstamming exact bekend was :wink: .
Brindle is een dominant gen en dus kan een hond alleen brindle zijn als een van de ouders brindle was. Soms is een hond dubbel brindle wat een heel nest brindle geeft of de helft van de pups zijn brindle als 1 ouder brindle was maar dan maar enkelvoudig. Bij bullmastiffs is dat bv wel belangrijk als je ook gele honden wil en niet alles brindle in je nestje.

Deze hond en dus ook de honden waarvan jij zegt zeker te weten wie de ouders zijn kunnen dus niet. Duitse herders die brindle zijn bestaan wel maar die zijn niet zuiver. De Duitse herder waarvan jij 4 pups hebt gezien moet dus zelf een brindle zijn geweest en dus waarschijnlijk 50% Hollander :mrgreen: :wink:
Dus feitelijk kan de kruising Mastino Napolitano/Boxer die ik ken ook niet brindle zijn?
Als het dus daadwerkelijk een kruising van deze rassen zou zijn?
Ik heb er altijd mijn bedenkingen bij gehad namelijk :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Frederique schreef:
MARC_S schreef:
Inge O schreef:

Dus feitelijk kan de kruising Mastino Napolitano/Boxer die ik ken ook niet brindle zijn?
jawel, als de boxer gestroomd ( brindle) is :wink:
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Over brindle, bekende van mij heeft een kruising fox terriër/ cairn terriër (volgens diegenen waarvan hij de hond gekocht heeft) en die is ook brindle (ruwharig) Kan dat dan wel?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:Over brindle, bekende van mij heeft een kruising fox terriër/ cairn terriër (volgens diegenen waarvan hij de hond gekocht heeft) en die is ook brindle (ruwharig) Kan dat dan wel?
ja dat kan, gestroomd komt voor bij de cairn ( in alle kleurvarieteiten, dus grijs brindle, rood brindle , tarwe brindle, zand brindle :mrgreen: )

Afbeelding
grijs gestroomd

en idd door de ruw haar vacht niet zo duidelijk als bv bij een bull mastif of boxer, maar zeker wel gestroomd :wink:
laeken
Zeer actief

Frederique schreef:Dus feitelijk kan de kruising Mastino Napolitano/Boxer die ik ken ook niet brindle zijn?
Jawel, want zowel de mastino als de boxer kan brindle zijn en dus kan die hond juist erg makkelijk brindle zijn :wink:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Okido, dankjulliewel. Cairn is dus ook in brindle. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Frederique schreef:Dus feitelijk kan de kruising Mastino Napolitano/Boxer die ik ken ook niet brindle zijn?
Jawel, want zowel de mastino als de boxer kan brindle zijn en dus kan die hond juist erg makkelijk brindle zijn :wink:
:idea: dus gestroomd (bij een Boxer) is dus Brindle? :19:
Kijk, dat wist ik dus niet, weer wat op weten te steken hier, waarvoor dank :ok:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Frederique schreef:Maar volgens haar is het broertje van die gele een heel duidelijke kruising tussen een Lab en een Beagle, hogere poten en de kleuren van een Beagle.
Er kunnen in één nest toch pups van twee vaders zitten?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”