Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Denemarken

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Denemarken

Ongelezen bericht door Tamara. »

We zijn nog een beetje zoekende waar we naar toe willen in de zomer met Bowie. Nou lijkt me Denemarken ook wel erg mooi om naar toe te gaan.

Wie is er wel eens in Denemarken geweest en heeft tips?

Het wordt sowieso een huis huren, als het even kan omheind. Het liefst in een beetje bosrijk gebied waar je mooi kan wandelen met de hond. Rust, ruimte en luxe zijn een paar steekwoorden. En een mooi uitzicht is ook wel leuk meegenomen :mrgreen:

Wat zijn leuke plaatsen en streken om naar toe te gaan, of wie heeft er een leuk adresje?
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Wij gaan dit jaar ook voor het eerst, hebben idd. een huisjes met omheining in een zeer rustig gebied gereserveerd..
Hopelijk zal het een geslaagde vakantie worden.....

Ben inderdaad ook benieuwd naar tips en ervaringen wb. Denemarken.
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Wij gaan zaterdag weer. :mrgreen:
Voor huizen kan je kijken op www.novasol.nl . We hebben alle keren via hun een huis gehuurd en nog nooit problemen of iets dergelijks gehad.
Op mijn website staat ook e.e.a. beschreven over Denemarken onder vakantieverhalen. Wij zoeken altijd de kust op.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Denemarken is geweldig! :ok: Veel mooie wandelingen en aardige mensen. Honden mogen echt niet overal mee naar binnen maar gek genoeg vinden ze honden vaak wel leuk?

Wij zijn op seeland geweest wat we minder vonden. Maar Haderslev (Raade) en Ebeltoft zijn super. De omgeving van Silkeborg/merengebied staat nog hoog op ons verlanglijstje. Je kunt de rust opzoeken en als je je even in een wat drukkere stad wil begeven dat rijd je een klein stukje. Maar de echte "Franse drukte" (lopen over de koppen) zul je niet snel meemaken, zelfs niet tijdens het hoogseizoen, of je moet naar een echte toeristische stad/plek (bv. Romo) gaan.

Ook wij boeken altijd via Novasol en zijn erg tevreden over de huisjes en de organisatie.

Als je zin hebt kun je ons vakantieverslag van vorig jaar lezen op onze website : www.leonfemke.nl en dan uiteraard onder het kopje "vakantie".
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Hoelang is dat ongeveer rijden met de auto :denken:
Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ligt er een beetje aan waar je woont natuurlijk! :wink: En of je in een monsterfile komt zoals wij vorig jaar (5 uur over 20km!!). :N:

Voor ons is Ebeltoft (zo'n beetje het midden van Denemarken) ca. 900km en wij wonen in Etten-Leur (bij Breda).
Groetjes,

Femke

Afbeelding

bianca83
Zeer actief

Ik had het net al gevonden maar toch bedankt :ok: Wij wonen in het midden van Nederland en las dat het vanaf Groningen ongeveer 400 km was dus dat is nog wel te doen.
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Weet misschien iemand ook hoeveel het ongeveer kost als je een stukje over moet varen van het ene stuk naar het andere stuk?
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Femmel schreef:De omgeving van Silkeborg/merengebied staat nog hoog op ons verlanglijstje.
Hier zijn wij geweest een paar jaar geleden. Ik vond het er heerlijk. Veel bos, water, rust en wandelplezier. Ook niet zover rijden. Ik meen van ons uit iets van 700 km ofzo :19:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

bianca83 schreef:Weet misschien iemand ook hoeveel het ongeveer kost als je een stukje over moet varen van het ene stuk naar het andere stuk?
Pffft...daar moet ik wel heel diep voor graven om dat te herinneren. Ik heb het toen online ergens gevonden, maar waar? Uit mijn hoofd dacht ik dat wij met caravan iets van 100 euro kwijt waren, maar ik kan er echt ontzettend naast zitten hoor! :N:
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

bianca83 schreef:Weet misschien iemand ook hoeveel het ongeveer kost als je een stukje over moet varen van het ene stuk naar het andere stuk?
De brug over de Lille Belt (van Jylland naar Funen) is gratis. Ik meen mij te herinneren dat de oversteek over de Store Belt (van Funen naar Sealand) € 30,- voor 1 auto, zonder aanhanger, kostte? Maar dat was volgens mij wel een "retourtje" om het zo maar eens te zeggen. :wink: Varen hebben wij nog nooit gedaan, we hebben alleen de bruggen gepakt.
Marion schreef:Femmel schreef:
De omgeving van Silkeborg/merengebied staat nog hoog op ons verlanglijstje.

Hier zijn wij geweest een paar jaar geleden. Ik vond het er heerlijk. Veel bos, water, rust en wandelplezier. Ook niet zover rijden. Ik meen van ons uit iets van 700 km ofzo
Leuk om zulke positieve dingen te horen! Dit jaar gaan we een keer naar Frankrijk maar ik denk dat het volgend jaar weer Denemarken zal worden. Mijn vriend baalt nu eigenlijk al een beetje dat we niet weer naar Denemarken gaan. :19:
Groetjes,

Femke

Afbeelding

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

De nieuwe baasjes van Feniksje zijn ook met haar en haar nieuwe boxervriendje naar Denemarken geweest, ik zal eens vragen waarheen.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

We zijn naar de Funen geweest. Niet echt bos, maar wel rust en allerschattigste strandje aan de Oost Zee. wij zaten er op campings, waar ze ook wel huisjes verhuurden, maar ook gewone huizen waren er te huur. En we zijn naar Oost Jutland geweest. Grote brede stranden en Arhus was ook leuk om te zien, vooral het zee aquarium daar was mooi.
En niet onbelangrijk, we hadden er prachtig weer, in Nederland was het slecht en daar hadden we gemiddeld 22 graden.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:En niet onbelangrijk, we hadden er prachtig weer, in Nederland was het slecht en daar hadden we gemiddeld 22 graden.
Ik wilde eigenlijk niet over het weer beginnen :N: . Het eerste jaar hadden we de eerste week veel zon en de tweede week veel regen met een redelijke temperatuur.

Vorig jaar hebben we bijna alleen maar regen gehad, we hebben in de hele vakantie 1x een half uurtje echt lekkere zon gehad. Verder zijn we bijna weggeregend en konden we echt geen korte broek aan. Maar toch deert ons dat niet, bijna alle huisjes hebben een overdekte veranda waar we gewoon zijn gaan zitten (met lange broek, trui en vest). Wij doen niet zo moeilijk over het weer, we zijn juist voor de wat lagere temperaturen (t.o.v. Frankrijk) naar Denemarken gegaan. Joy heeft het met 30C namelijk echt moeilijk en komt niet vooruit, niet leuk voor haar en niet leuk voor ons.

En ondanks het mindere weer hebben wij een geweldige vakantie gehad, het is maar net wat je er zelf van maakt toch? Het belet ons in ieder geval niet om nog een keer naar Denemarken te gaan!

Tegenwoordig roepen we als het 15C is en regent "Hé, vakantieweer"! :mrgreen:
Groetjes,

Femke

Afbeelding

Taai
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Taai »

Wij gingen vroeger altijd naar Denemarken, toen we nog geen hond hadden. Toen viel ons altijd op hoe hond vriendelijk Denemarken was, met waterbakjes voor de winkels en speciale haakjes voor de hondenriem voor de winkels en dergelijke dingen meer. We zijn een keer met onze hond in Denemarken geweest en dat beviel ons heel goed! De hond mocht zelfs mee in Legoland! Wij zijn op heel veel plekken in Denemarken geweest en alles is eigenlijk heel mooi en met de hond kun je echt heel veel wandelen.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”