Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies gevraagd ivm een 'broertje/zusje' voor Joep

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Domie
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Advies gevraagd ivm een 'broertje/zusje' voor Joep

Ongelezen bericht door Domie »

De kogel is hier door de kerk. Er komt een tweede hond bij :mrgreen:

Nu ben ik me serieus aan het orienteren. Ik heb alleen wel wat vragen....

Joep is een (gecastreerde) reu van 3,5 jaar. Op onbekend terrein is hij een onzekere hond die op dat moment contacten met andere honden vermijd door negeren, niet langs durven lopen of met een lage houding langs te rennen. Op bekend terrein en met bekende honden is hij zelfverzekerd maar.... als een andere hond hem te groot is, te lomp wil spelen of zich nog zekerder voordoet dan Joep dan kiest Joep het hazepad. Hij heeft nog nooit strijd opgezocht of aangegaan. Met bekende hondjes evengroot als hij en net zo zelfverzekerd als hij wil hij nog wel eens spelen of uitmaken wie er op dat moment de sterkste is. de meester grote bekende honden benadert Joep 'bluffend door te blaffen. Dit wordt over het algemeen door andere honden genegeerd. Daarna gaan ze gezellig samen struinen. Joep zelf is een heel rustig hondje wat voor spel door andere honden heel moeilijk uit te dagen valt.

Mijn voorkeuren voor een nieuwe hond zijn:
Een teef omdat dit de grootste kans van slagen heeft. Maar een reu is ook altijd welkom als het zou passen bij Joep
Een herplaats hond tussen de 8-24 maanden.
Een hond met een lichte kleur vacht. Graag wit erin voor mijn zicht.
Lang of kortharig maakt me niet uit
Mijn voorkeur gaat uit in eerste instantie naar een kooiker. Een hond die baas gericht is en wil werken Maar ik ben me ook aan het orrienteren op andere jachthonden middenslag formaat of de tibettaanse terrier, of de sheltie. Joep heeft geen directe voorkeur voor een ras :wink: :mrgreen: Alleen duitse herders vindt ie eng :wink:

Wat voor hond kan ik het beste naast het karakter van Joep zetten? Een wat onderdanige hond? Een reu? Een teef? Een drukke speelse hond of een wat rustige hond?

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren. Dat maakt het zoeken en uiteindelijk beslissen wat makkelijker :wink:
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

dat witte poedeltje, toy, uit kimba.

http://www.dierenhulpcadiz.nl/html/bewoners_4.htm
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

De witte herder waar je het toen ook over had :mrgreen:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Zag een sheltieteefje van een jaar op doggy.net staan :wink: :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Nynke en Wolly
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nynke en Wolly »

in ieder geval een hond die zelfverzekerder is dan die je nu hebt en dus ook de leiding zal nemen bij jou in huis.
Afbeelding
groetjes Nynke en Wolly.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

IK denk dat je er een lieve labradorteef bij moet zetten. Hij kan zich dan helemaal aan haar open en onbevangen karakter optrekken en spelen willen ze ook erg graag. Geen drukke maar een brave kalme hond met een lief meegaand karakter.

Een labrador laat zich nl niet van haar stuk brengen door zijn gedrag en ze zal hem enorm steunen denk ik zelf in de contacten met andere honden.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Een Kooiker bij Joep is wellicht niet zo heel handig. Tenminste, voor jezelf iig. Ik denk dat een Kooiker Joep zou kunnen versterken in zijn onzekere gedrag, en wellicht ook dat Joep de Kooiker daar weer in versterkt. Tenzij je natuurlijk een Kooiker treft die erg vrij en open is, en totaal geen onzekerheid kent, maar dat is niet echt heel erg typisch Kooiker natuurlijk.

Wat Marc zegt deed hier eigenlijk wel een lampje branden :idea: . De enige honden die standaard reageren op Brams bluf-geblaf door hem tot spel uit te dagen zijn Labradors. De reuen meestal wel iets (of flink :N: :mrgreen: ) te wild, maar de teven zijn heel lief met hem, en proberen hem echt minutenlang, desnoods een half uur, uit zijn bluf-schulp te krijgen en echt leuk contact met hem te zoeken. Van de week heeft hij half/half een beetje gespeeld met een heel leuk vrij lab-teefje van 10 maanden, nadat zij het voor mekaar had gekregen hem vrijer te laten reageren. En Bram, en lichtelijk speel-contact zoeken met een (voor hem) hele grote hond is echt een unicum :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zou ook oppassen met een Kooiker. Veel (nee, niet allemaal) Kooikers die herplaatst worden, zijn (potentiele) angstbijtertjes. Dat lijkt me geen handige combi toch? Natuurlijk kun je het treffen, maar zoveel Kooikers zitten er niet in de asiels/worden herplaatst via de vereniging. Je kunt het wel even in de gaten houden op www.kooikerhondje.nl.

Succes!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Iedereen die tot zover gereageerd heeft met tips, hartstikke bedankt :ok: Ik heb er wel een boel goeie uitgehaald. Een rustige hond met een open onbevangen karakter. Eentje die Joeps onzekerheid niet versterkt. Ik heb via de asiel site al wel een aantal leukerds gezien maar nog niet gereageerd. De sheltie op doggynet had ik inderdaad ook al gezien :ok: Ik blijf mijn oren en ogen goed open houden en mochten jullie er 1 voor me tegenkomen pb me even :wink: :ok:
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

En een Dwerg schnauzer?
Via de ras vereniging kun je ook herplaatsers vinden.

Dat zijn ook hondjes die graag voor de baas werken.
Het zijn vrolijke actieve hondjes buiten huis als ze genoeg beweging krijgen zijn het vaak "haard kleedjes" in huis ze zijn wel waaks.
Ze komen ook in de kleur wit , maar ook de zwart zilver kleur of peper en zout hebben vaak witte buik , poten en baart.
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”