Nu ben ik me serieus aan het orienteren. Ik heb alleen wel wat vragen....
Joep is een (gecastreerde) reu van 3,5 jaar. Op onbekend terrein is hij een onzekere hond die op dat moment contacten met andere honden vermijd door negeren, niet langs durven lopen of met een lage houding langs te rennen. Op bekend terrein en met bekende honden is hij zelfverzekerd maar.... als een andere hond hem te groot is, te lomp wil spelen of zich nog zekerder voordoet dan Joep dan kiest Joep het hazepad. Hij heeft nog nooit strijd opgezocht of aangegaan. Met bekende hondjes evengroot als hij en net zo zelfverzekerd als hij wil hij nog wel eens spelen of uitmaken wie er op dat moment de sterkste is. de meester grote bekende honden benadert Joep 'bluffend door te blaffen. Dit wordt over het algemeen door andere honden genegeerd. Daarna gaan ze gezellig samen struinen. Joep zelf is een heel rustig hondje wat voor spel door andere honden heel moeilijk uit te dagen valt.
Mijn voorkeuren voor een nieuwe hond zijn:
Een teef omdat dit de grootste kans van slagen heeft. Maar een reu is ook altijd welkom als het zou passen bij Joep
Een herplaats hond tussen de 8-24 maanden.
Een hond met een lichte kleur vacht. Graag wit erin voor mijn zicht.
Lang of kortharig maakt me niet uit
Mijn voorkeur gaat uit in eerste instantie naar een kooiker. Een hond die baas gericht is en wil werken Maar ik ben me ook aan het orrienteren op andere jachthonden middenslag formaat of de tibettaanse terrier, of de sheltie. Joep heeft geen directe voorkeur voor een ras

Wat voor hond kan ik het beste naast het karakter van Joep zetten? Een wat onderdanige hond? Een reu? Een teef? Een drukke speelse hond of een wat rustige hond?
Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren. Dat maakt het zoeken en uiteindelijk beslissen wat makkelijker